BMW lansează noile R 18 Transcontinental și R 18 B
Familia „Big Boxer” se mărește odată cu lansarea tourer-ului R 18 Transcontinental și bagger-ului R 18 B, în cel mai pur stil american.
Anticipate de câteva poze scăpate pe net și de unele poze prinse în teste, noile modele din gama R 18 se alătură celor deja existente, R 18 și R 18 Classic. BMW urmează aceeași strategie de lansare și acum: noile modele au o serie inițială „First Edition”, la fel ca primele, și există soluțiile de personalizare Option 719.
Platforma celui mai mare boxer BMW se extinde astfel cu un Grand Tourer, cu carenaj și parbriz montate pe ghidon, trei cutii, spațiu comod pentru pasager și bord cu afișaj digital de dimensiuni mari – R 18 Transcontinental. Pe de cealaltă parte, R 18 B păstrează același design, dar îl duce în direcția Bagger, cu o șa diferită, parbriz mai scurt și motorul vopsit în negru mat. Ambele motociclete au un bord cu patru ceasuri analoge, un display color TFT de 10,25 inci, faruri suplimentare, sistem audio Marshall, Cruise Control Dinamic.
„It’s all about riding, not about arriving”, spune Edgar Heinrich, Directorul de Design al BMW Motorrad, despre atitudinea celor două noi modele. Designul noilor R 18 Transcontinental și R 18 B este influențat puternic de multe modele legendare BMW din trecut, precum superbul R 5 din anii ’30. Influențele „Heritage” sunt vizibile în foarte multe detalii ale motocicletelor. Stilul „streamline”, clasic american, a făcut posibilă și creșterea capacității rezervorului (care acum are 24 de litri) și integrarea genților laterale în designul motocicletei. Cadrul este dublu leagăn și amortizorul spate este ascuns, astfel încât bascula are un aspect de „hardtail”.
Motorul Big Boxer de 1.802 cmc rămâne același de pe anterioarele modele din familia R 18. Este răcit cu aer/ulei, are patru supape pe cilindru în amplasare OHV (arborele cu came în bloc și supapele în chiulasă) și dezvoltă tot 91 CP la 4.750 rpm și un cuplu maxim de 158 Nm la 3.000 rpm, cu 150 Nm disponibili între 2.000 și 4.000 rpm. Viteza maximă declarată este de 180 km/h, pentru un consum mediu de 5,8 l/100 km. Masele sunt impresionante: R 18 B cântărește 398 kg, iar R 18 Transcontinental 427 kg cu plinurile făcute.
Suspensiile nu mai au nicio opțiune de reglaj, fiind adaptive și reglând automat pretensionarea în funcție de încărcare. Furca are jambele de 49 mm îmbrăcate în manșoane metalice, iar monoarmortizorul este montat direct pe basculă. Toate cele trei discuri de frână (două față și unul spate) au diametrul de 300 mm, iar sistemul Full Integral ABS acționează prin intermediul etrierelor fixe cu patru pistonașe asupra roților de 19” față și 16” spate.
Pachetul electronic al ambelor modele este cât se poate de complet și este axat pe siguranță: ambele au pilotul automat dinamic DCC în echiparea de serie. Acesta menține viteza constantă a motocicletei atunci când este acționat, indiferent de eventualele pante și rampe străbătute. Opțional, este disponibil pilotul automat adaptiv ACC, care păstrează viteza și distanța față de vehiculul din față. Radarul sistemului acționează până la o distanță de 120 de metri în față, într-o gamă de viteză între 30 și 160 km/h. Se poate alege distanța față de vehiculul din față și cât de agresiv să intervină sistemul când reglează viteza („comfortable” sau „dynamic”). Sistemul se activează și în viraj: acolo unde este necesar, viteza este redusă în funcție de cel mai sigur unghi de înclinare.
Cele două motociclete se diferențiază prin scărițe (Transcontinental vine cu plăci în echipare de serie), prin șa (mai joasă și mai îngustă pe Bagger) și prin anumite dotări. De exemplu, Transcontinental vine la serie cu crash-bar, care lipsește (probabil din motive estetice) pe Bagger. Bordul este același la ambele motociclete, incluzând patru cadrane analoge și un display TFT imens, cu logo-ul Berlin Built. Se păstrează cele trei moduri de pilotaj de pe R 18 – Rock, Roll și Rain, iar controlul tracțiunii ASC și controlul frânei de motor MSR sunt în echiparea de serie. Opțional, există asistența la pornirea în rampă Hill Hold Control și marșarierul.
O noutate pe cele două noi modele este sistemul audio dezvoltat în colaborare cu legendarul producător britanic Marshall, renumit încă din anii ’70 pentru amplificatoarele de chitări electrice, folosite de muzicieni legendari precum Jimi Hendrix și Jimmy Page. La serie, sistemul audio are două difuzoare integrate în carenajul față, dar, opțional, există sistemele Marshall Gold Series Stage 1 și Stage 2, care ajung până la 4 difuzoare și 2 subwoofere, cu o putere de 280 W.
Farurile, stopul și semnalizatoarele sunt cu LED și, opțional, este disponibil farul adaptiv în viraj „Adaptive Turning Light”, care se înclină până la 35 de grade pentru a ilumina interiorul virajului.
În România, noile modele din gama R 18 se pot configura deja pe site-ul BMW Motorrad România. Prețurile încep de la 27.300 euro pentru R 18 B și 28.900 euro pentru R 18 Transcontinental.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.