11 lucruri de reținut după Marele Premiu al Austriei
Care au fost momentele cheie ale cursei și cât de riscantă este regula curselor „flag to flag”? Toate acestea și multe altele, lămurite în textul de mai jos.
Care au fost momentele cheie ale cursei?
- Ploaia. Clar a fost momentul decisiv al cursei.
- Curajul lui Binder. Nu a fost singurul care a rămas pe pistă când a început ploaia, dar a fost singurul care a rămas din grupul fruntaș. E clar că nu mai avea nimic de pierdut, dar a fost curajos din partea lui să rămână pe pistă și a controlat incredibil de bine motocicleta cu gumele și frânele reci.
- Căzătura lui Marquez. Foarte rapid pe asfalt uscat, Marquez a fost primul din grupul fruntaș care a intrat la boxe pentru schimbarea motocicletei. A reintrat în fața celor care erau în grupul lui, dar a căzut ulterior.
- Mir foarte ineficient pe asfalt uscat. Pilotul Suzuki nu și-a găsit ritmul cu gumele slick.
- Quartararo cu gândul la campionat. Foarte agresiv și eficient pe slickuri, Quartararo a încercat doar să termine cursa cu gumele de ploaie.
Tururile rapide în cursă (în paranteze turul în care s-a înregistrat timpul).
Quartararo 1’24”451 (12); M.Marquez 1’24”474 (12); Bagnaia 1’24”479 (11); Martin 1’24”502 (4); A.Espargaro 1’24”529 (6); Zarco 1’24”543 (11); Rins 1’24”552 (11); Mir 1’24”573 (13); Oliveira 1’24”612 (6); Binder 1’24”655 (15).
Comparația Binder (slickuri) / Bagnaia (gume de ploaie) în ultimele patru tururi.
Turul 25 : Binder 1’32”757 / Bagnaia 1’37”229 (intră la boxe);
26: Binder 1’34”478 / Bagnaia 2’03”318 (schimbă motocicleta);
27: Binder 1’39”456 / Bagnaia 1’34”701;
28: Binder 1’50”321 / Bagnaia 1’35”935.
De ce Miller, un maestru cu slickuri pe asfalt umed, a fost primul care a schimbat pneurile la finalul turului 23?
Miller era pe locul nouă, pentru că motocicleta sa nu mergea cum trebuie. Când a văzut că începe ploaia, și-a încercat norocul, pentru că oricum cursa lui era compromisă.
„Vechiul” Marquez ar fi rămas mai mult pe pistă cu pneuri slick?
El spune că nu, dar noi credem că da…
Piloții au intrat la box din proprie inițiativă, sau au fost chemați de echipe?
Toți au ales din proprie inițiativă momentul intrării, asta și pentru că nu avea cum să fie clar pentru cei de la boxe care e situația exactă pe pistă. Dar echipa de la boxe poate trimite mesaje pe bordul piloților.
Regula „flag to flag” este foarte spectaculoasă, dar și periculoasă pentru cei care aleg să rămână pe pistă cu gume slick atunci când plouă; este corect ca piloții să fie lăsați să-și asume riscuri atât de mari?
Nu există soluția ideală, dar, conform declarațiilor piloților, regula „flag to flag” este mai degrabă soluția care reprezintă „răul cel mai mic”.
Comparația între coechipieri după 11 etape (între paranteze, scorul în calificări)
Bagnaia/Miller 7/4 (5/6); Quartararo/Vinales 7/3 (8/2); Mir/Rins 8/1 (3/7); Marquez/P.Espargaro 6/2 (6/3); Binder/Oliveira 5/6 (4/7); Morbidelli/Rossi 4/4 (6/2); Zarco/Martin 5/2 (4/3)
Comparația la puncte 2021/2020, după 11 etape
Quartararo 181/115 (+66); Bagnaia 134/42 (+92); Mir 134/121 (+13); Zarco 132/53 (+79); Miller 105/82 (+23); Binder 98/67 (+31); Vinales 95/109 (-14); Oliveira 85/69 (+16); A.Espargaro 67/27 (+40); M.Marquez 59/0 (+59); Morbidelli 40/87 (-47); Petrucci 30/65 (-35); Rossi 28/58 (-30).
Trei motive pentru care Marele Premiu al Austriei este memorabil.
- Binder cu slickuri pe asfalt ud.
- Ultimul tur al cursei de Moto3.
- Suspendarea lui Vinales.
Trei citate memorabile din weekendul de cursă
- Marini: „Pentru un podium în MotoGP sunt dispus să-mi asum orice risc.”
- Binder: „A fost cel mai lung tur din viața mea, fie ca timp, fie ca metri parcurși (Brad ieșea mereu de pe trasă, pentru că nu controla bine motocicleta)
- Rossi: „Gavira spune că atunci când ești pe pistă cu slickuri, la început ai un avantaj, că asfaltul se răcește…”
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.