Jump to content
  • entries
    1,658
  • comment
    1
  • views
    96,377

BMW prezintă noi concepte cu motor electric la Salonul de la Munchen


Motobikes

180 views

BMW a prezentat noi concepte motorizate pe două roți la Salonul de la Munchen (IAA Mobility 2021), demonstrând astfel direcția în care merge mobilitatea viitorului. 

20210906-125057016-9830.jpg

BMW a venit cu trei concepte electrice pe două roți la Munchen. Concept CE 02 este un soi de scuter electric mai „funky”, cu skateboard-uri pe post de scărițe, o greutate de doar 120 kg (cu 110 kg mai ușor decât CE 04) și un motor de 14,75 CP, pentru o viteză maximă de 88 km/h. CE 02 poate fi condus cu permis A1, începând de la 16 ani. Producătorul bavarez insistă că este vorba doar de un concept, dar CE 04 a intrat în producția de serie la mai puțin de un an de la prezentarea conceptului, deci nu ne-ar surprinde să vedem o versiune de serie a lui CE 02 în curând.

P90434022_highRes_bmw_motorrad_concept.0

Continuând ideea mobilității urbane, BMW a prezentat și conceptele electrice Vision AMBY, cu trei moduri de viteză maximă: 25, 45 și 60 km/h. AMBY vine de la Adaptive Mobility, iar cele două concepte sunt i-Vision AMBY, o bicicletă electrică cu pedalare asistată de motor electric și un hibrid bicicletă/motocicletă fără pedale, Vision AMBY.

ATON7MH7UFG6ZB7YCKIKSVIRYA.jpg

Ambele vehicule sunt alimentate de baterii Li-ION. i-Vision AMBY este, de fapt, o e-bike (a cărei baterie de 2.000 Wh necesită trei ore pentru încărcare completă) și oferă trei niveluri de viteză maximă, necesitând acționarea pedalelor pentru a folosi motorul electric. În varianta limitată la 25 km/h autonomia depășește 300 km, cu cea de 45 km/h se ajunge la 180 km, iar cu varianta de 60 km/h se ajunge la 75 km. Greutatea bicicletei este de 30 kg. Atunci când depășește 25 km/h, i-Vision AMBY devine un ciclomotor, apoi motociclu, necesitând permis de conducere, înmatriculare, asigurare RCA și folosirea unei căști de motocicletă.

photo1630916596-4.jpg

Vision AMBY, conform normelor actuale, este echivalent cu un motociclu, neavând pedale. Structura este cea a unei motociclete de dimensiuni mici, accelerația se controlează prin intermediul unui manșon, roțile cu spițe au 26 de inci față și 24 spate, înălțimea șeii este de 830 mm și greutatea de 65 kg. Și aici există trei variante de viteză maximă: 25, 45 și 60 km/h, cu o autonomie de 110 km în ciclul combinat WMTC.

20210906-125114610-1088.jpg

Modurile de viteză sunt controlabile de aplicația de smartphone care se conectează la vehicul. Se poate controla viteza maximă manual sau automat prin tehnologia geofencing, în funcție de zona în care se rulează (pistă de biciclete sau stradă deschisă traficului). Smartphone-ul se poate încărca wireless în suportul dedicat de pe ghidon.


0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...