KTM 890 spionat în versiune supermoto!
KTM lucrează la un nou model pe care să îl adauge familiei 890, actualmente compusă din naked-ul Duke și capabilul tourer on & off-road Adventure.
Oare, la ce s-o gândi atât de intens pilotul de teste KTM? foto via MCN,BMH Images
Austriecii au ca obiectiv dezvoltarea unei motociclete care să fie o punte între cele două modele sus-menționate. Aceasta le-ar permite să pună piciorul în prag și pe nișa reprezentată de modele sportive, cu o poziție mai relaxată de pilotaj, așa cum sunt Yamaha Tracer 9 sau BMW F900XR.
Astfel, KTM pare să fie pe cale a reînvia KTM 990 SM-T-ul, supermoto-ul touring produs între anii 2009 și 2013. Deși foarte capabil, acesta a trecut relativ neobservat în epocă, poate tocmai din cauza faptului că pe atunci era pur și simplu prea „cross-over”. Se pare însă că acest concept tinde să devină din ce în ce mai dezirabil, polivalența fiind astăzi căutata și apreciată în lumea moto.
Practic, în fotografii vedem o încrucișare între Adventure și Duke, sau un Adventure trecut printr-o cură de slăbire, care folosește șasiul de la Duke. Farul și subcadrul provin în mod evident de pe Adventure, renunțându-se la rezervorul de mari dimensiuni, de care nu mai e nevoie odată ce e limpede că nu mai urmează nici o expediție prin Siberia.
foto via MCN,BMH Images
Așadar, ceea ce vedem în fotografii este mai degrabă un Adventure demilitarizat de arsenalul pentru off-road, decât un Duke pregătit pentru ture mai lungi și mai grele. Hibridul rezultat rulează pe roțile de 17 inchi ale lui Duke, cu aceleași cauciucuri, frâne și suspensii. Restul motocicletei nu pare să fi suferit modificări, deci ne putem aștepta la o putere de tot aproximativ 100 de cai și la tehnlogii moderne, precum cornering ABS, cruise control, quickshifter, wheelie control, traction control senzitiv la înclinare. Ținând cont de greutatea mai redusă, noul KTM va fi cu siguranță o prezență agilă pe șosea.
Iar austriecii au nevoie de așa ceva, întrucât, de când 990 SM-T a fost scos din producție, rolul său a fost luat de către Super Duke GT, care lucrează însă, cu al său propulsor V-Twin de 1.301 cmc, la categoria grea. O motocicletă cu destinație similară, dar cu un motor mai mic pare a fi următorul pas logic în gama KTM. Iar nostalgicii pot avea o tresărire, întrucât, mai întâi de 990 SM-T și al său motor de pe 990 Adventure, care la sfârșitul primul deceniu al noului mileniu era nava amiral a KTM, a existat 990 SM-C, care era pur și simplu un supermoto clasic, doar că … pe steroizi!
Marius Băcila a testat în urmă cu ceva timp un KTM 990 SM-T: https://motobikes.ro/test-drive/test-second-hand-ktm-990-sm-t-calatorul-excentric
Iar autorul acestor rânduri s-a deplasat prin Austria, ca jurnalist la Erzerg Rodeo, cu un 990 Supermoto, aici ilustrat în versiunea R:
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.