Noua Honda NT1100: variațiune touring pe o temă Adventure
„La Honda avem o lungă tradiție care spune că ne pasă de cei care își doresc o motocicletă de touring clasică”, spune Koji Kiyono, unul dintre liderii proiectului NT1100. Așa că noua motocicletă rezonează și cu cei care au pilotat motociclete precum Pan European sau Deauville, dar și cu actuala generație care caută polivalență și tehnologie.
Practic, noua Honda NT1100 poate fi privită ca o Africa Twin pentru asfalt, așa cum de altfel se și preconiza, cu un preț atractiv. Propulsorul cu doi cilindri paraleli de 1.084 cmc produce acum 100.5 cai putere la 7.250 rpm și un cuplu maxim de 101 Nm la 6250 rpm, puțin mai mic decât cel furnizat de Africa Twin, dar, mai consistent pentru zona mijlocie de turații.
Cadrul din oțel și subcadrul de aluminiu al adventure tourer-ului au fost păstrate, însă cursa suspensiilor a fost redusă la 150 mm, atât pentru față, acolo unde lucrează o furcă Showa SFF-BP, cât și pentru spate. Amortizorul este reglabil hidraulic pentru preîncărcare, iar roțile sunt de 17 inch, deci, se împlinește și visul celor care își doreau o Africa Twin cu un astfel de tren de rulare. Dimensiunile cauciucurilor sunt 120/70-17 pentru față și 180/55-17 pentru spate, iar apatamentul este de 1,535 mm. Pe față regăsim două discuri de frânare cu un diametru de 310 mm, pe care acționează etrieri cu patru pistonașe, iar pe spate un singur disc de 256 mm, cu un etrier cu un singur pistonaș. Înălțimea șeii a scăzut la 820 mm, aceasta fiind lată și în mod consistent căptușită.
Carenajul este în mod evident gândit pentru touring, cu deflectoare pentru vânt, iar gențile care vin standard sunt suple și aerodinamice, având o lățime maximă de doar 901 mm. Tot standard sunt și manșoanele încălzite, cricul central și un sistem cruise control. Parbrizul reglabil în cinci puncte atât pe înălțime cât și ca unghi, oferă o diferență de 164 mm între poziția cea mai joasă și cea mai înaltă.
Tot de la Africa Twin provine și electronica, ceea ce înseamnă că NT1100 oferă cornering ABS, control al tracțiunii sensibil la unghiul de înclinare, wheelie control cu trei niveluri de intervenție, 3 riding modes, Urban, Road și Tour, plus încă două configurabile de către pilot.
Bordul TFT de 6.5 inch oferă trei opțiuni de display, Gold – informații numerice plus informațiile legate de modul de pilotaj, Silver – centrat pe vitezometru și turometru, Bronze, exclusiv turometru, dar și conectivitate Apple Car Play sau Android, putându-se opta pentru alb sau negru pe fundal. Nota premium este întărită și de farurile full-Led (cu DRL) sau de indicatoarele cu auto-anulare. Pentru touring pe distanțe lungi se pot comanda opțional un topbox, o șa specială, tank bag, quickshifter/autoblipper, existând trei pachete puse la punct de către Honda, Urban, Touring și Voyage. Accesoriile pot fi însă achiziționate și separat.
Vor exista trei opțiuni de culoare pentru noua Honda NT1100: Matte Iridium Gray Metallic, Pearl Glare White și Graphite Black.
Honda declară o greutate de 238 de kilograme pentru NT1100, cu toate plinurile făcute – rezervorul are 20 de litri – și 248 de kilograme pentru versiunea DCT. În Marea Britanie se cunoaște deja prețul, 11.999 de lire sterline, iar pentru versiunea DCT se adaugă 1.000 de lire sterline.
Tot cei de la Honda spun că prin această nouă motocicletă, care poate fi descrisă drept un touring crossover, au dorit să acopere un spațiu lăsat gol în nișa motocicletelor adventure. Și că se adresează tuturor celor care își doresc atributele uneia, confort, performanță, rază lungă de acțiune, tehnologie, fără însă că aceasta să fie o motocicletă cu… look-ul și dimensiunile unei motociclete adventure.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.