Jump to content
  • entries
    1,269
  • comment
    1
  • views
    64,286

Aprilia RSV4 XTrenta – o vitrină tehnologică!


Motobikes

82 views

 Share

230 de cai putere și o aerodinamică pe care un inginer de aviație ar privi-o cu invidie!

RSV4-X30_Gallery-01_1920x1080.jpg

Aceasta este RSV4 Xtrenta, fabricată de Aprilia în doar 100 de bucăți, pentru a marca trei decenii de la câștigarea primului titlul mondial.

RSV4-X30_Gallery-02_1920x1080.jpg

Italienii au dat tot ce au avut. Dacă o RSV4 obișnuită are „doar” 214 cai putere, Xtrenta vine cu 226.9 cai putere. Diferența este făcută de o linie de evacuare din titan și carbon, construită de SC-Project, de radiatoarele Taleo Tecnoracing și un nou filtru de aer.

RSV4-X30_Gallery-03_1920x1080.jpg

Gestionarea puterii se face de o unitate de control Magneti Marelli, iar electronica se controlează de pe ghidon, cu ajutorul unui sistem de butoane Jet Prime.

Carenele sunt din fibră de carbon, produse în Modena, printr-un proces care ar fi identic, potrivit Aprilia, cu cel folosit pentru motociclete de curse. Totodată, italienii lucrează și la un sistem de evacuare din titan, similiar cu cel regăsit pe modelul RS-GP, din motomondial.

RSV4-X30_Gallery-05_1920x1080.jpg

Pe această motocicletă vom regăsi până și aripioară de sub basculă, o soluție folosită în MotoGP doar din 2019 încoace. Xtrenta este prima motocicletă de serie din lume echipată astfel.

Rezultatul este o reducere cu 4% a rezistenței aerodinamice și o creștere cu 25% a eficienței aerodinamice. Desigur, asta în mâinile potrivite, în contextul – a se citi circuit, potrivit.

RSV4-X30_Gallery-06_1920x1080.jpg

Öhlins este deja un nume convingător atunci când vine vorba despre suspenii. În acest caz vorbim de Öhlins, cu modificări realizate de inginerii Aprilia din MotoGP. Roțile și sistemul de frânare elimină 2 kilograme față de versiunea standard, trebuind spus că acei 230 de cai putere lucrează în combinație cu doar 166 de kilograme.

RSV4-X30_Gallery-04_1920x1080.jpg

Etrierele Brembo GP4-MS monobloc, jantele Marchesini din magneziu forjat și discurile de frână de 330 mm au toate un cuvânt de spus în această ecuație.

Prețul distracției? 50.000 de euro fără taxe, dar cu un covoraș și o husă dedicate modelului, plus o vizită în departamentul racing al uzinei din Noale!

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...