Jump to content
  • entries
    1,269
  • comment
    1
  • views
    64,282

Yamaha a testat cu succes un motor pentru aviația ultra-ușoară


Motobikes

65 views

 Share

Yamaha Motor este implicată în dezvoltarea unui motor de aviație, alături de ShinMaywa Industries, o companie gigant din Japonia.

52923168_YAMAHA_MOTOR_220921release1.jpg

Cele două entități s-au asociat într-un proiect de cercetare, în care ShinMaywa se ocupă de dezvoltarea prototipului de aeronavă, iar motorul este produs de, ați ghicit, Yamaha.

Primul zbor al aeronavei, botezată XU-L (Experimental Utililty Large) a avut loc cu succes pe 21 septembrie, pe un aerodrom din prefectura Shizouka. Motorul furnizat de Yamaha este unul cu doi cilindri paraleli, în patru timpi, răcit cu lichid și cu o capacitate de 499 cmc.

Nu au fost furnizate alte informații despre acest motor de aviație, dar, se poate observa că este dezvoltat pe bază unității CP2, lansată în 2018 și care s-a bucurat de atât de mult succes. Cu o capacitate de 700 cmc, aceasta furnizează aproximativ 70 de cai putere și poate fi considerată, din punct de vedere comercial, una din temeliile seriei MT.

pic_001.jpg

De altfel, încă de acum un an, Yamaha își declarase intenția de a studia în ce măsură își poate adapta procesul tehnologic de fabricare a motoarelor de capacitate cilindrică mai mică, nevoilor industriei aviatice. Iar aceasta înseamnă inclusiv, potrivit unui comunicat de presă din 2021, dezvoltarea de tehnologii legate de vehicule zburătoare autonome.

De notat că, potrivit jurnalistului specializat în aviație Russ Niles, avionul este mai degrabă o adaptare a aeronavei ultra-ușoare RANS S-6, disponibilă sub formă de kit, încă din 1982. Dacă ar fi să ne dăm cu părerea despre aceasta, aeronava urmează tiparul avioanelor foarte stabile și predictibile în zbor, grație aripii înalte și relativ ușor de aterizat, grație trenului tip tri-ciclu.

pic_002.jpg

Totodată, în forma sa originală, RANS S-6 avea un motor Rotax 582, în doi timpi, cu doi cilindri, o capacitate de 521 cmc și o putere de 64 de cai. A fost produs în 30.000 de exemplare, până în 2021, moment în care Rotax a făcut trecerea la motoarele în patru timpi pentru avioanele ultra-ușoare. Compania austriacă, care a motorizat companii precum Aprilia, BMW, Buell sau KTM, este o referință în domeniul motoarelor pentru aviația ultra-ușoară.

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...