Jump to content
  • entries
    1,269
  • comment
    1
  • views
    64,278

Noutatea momentului: Honda a dezvăluit noul CB750 Hornet!


Motobikes

82 views

 Share

Honda a lansat astăzi noul CB750 Hornet. Un bicilindru paralel, cu o capacitate de 755 cmc, oferă 90.5 cai putere la 9.500 rpm și un cuplu maxim de 75 Nm la 7.250 rpm,fiind instalat într-un cadru din oțel, tip diamant.

415504_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

„Viespea” cântărește doar 190 de kilograme, cu toate plinurile făcute, este „înțesată” de electronică și vine cu suspensii de top de la Showa. Aspectul ei este – cum altfel – ascuțit și minimalist, într-o interpretare modernă a conceptului de streetfighter.

415684_23YM_HONDA_CB750_HORNET-1.jpg

Să analizăm mai îndeaproape motocicleta care se laudă cu un raport putere-greutate de 0.36 kw per kg, acesta aducând-o, potrivit Honda, în fruntea clasei sale. Fiecare proprietar(ă) de Honda Hornet a avut sau are un motiv pentru care este îndrăgostit de motocicleta sa!Acestea sunt lucruri subiective desigur, dar la modul strict obiectiv, Honda a căutat mereu cu obstinație două lucruri: să ofere o motocicletă distractivă. Iar aceasta să vină cu un preț pe care cât mai multă lume să și-l permită!

415686_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

Desigur, multe lucruri s-au schimbat în cei 25 de ani care au trecut de la lansarea primei Honda Hornet. Segmentul naked a crescut atât în dimensiuni cât și în complexitate, apărând nenumărate nișe, la fel și pretențiile publicului. Practic, noul Hornet trebuie nu doar să se ridice la înălțimea numelui său, dar are în prezent și o concurență extrem de dură.

415750_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

Inginerii de la Honda au fost conștienți de toate aceste łucruri, reușind se pare să găsească un echilibru între inspirația dictată de linia de modele Hornet anterioare și cerințele prezentului. Pentru că Honda este o motocicletă a momentului, dedicată  riderilor tineri (și nu neapărat după vârsta din buletin) – care caută o motocicletă rapidă, agilă și distractivă. Asta, dacă ni s-ar cere să o desciem în doar trei cuvinte.

Motor

De menționat că chiulasele sunt derivate din modelele de competiție CRF, tip Unicam. Acestea operează supape de admisie de 35.5 mm prin intermediul camelor, în timp ce supapele de evacuare de 29 mm sunt operate prin culbutori. Raportul de compresie este de 11.0 : 1, iar cilindrii sunt placați cu un strat de carbură de siliciu de nichel, la fel ca și cei de pe CBR1000RR-R Fireblade și CRF450R.

415778_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

După cum deja am dezvăluit, arborele cotit are manetoanele la 270 de grade, cu o ordine de aprindere neregulată asigurând un „puls” specific motoarelor V2, dar și o notă distinctivă a evacuării. Transmisia primară învârte și arborele de echilibrare, iar pompa de apă este ascunsă în spatele capcului stânga al motorului, nemaifiind nevoie de un răcitor de ulei care să funcționeze cu lichid.

415699_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

Pentru că atunci când spunem Hornet trebuie să ne gândim automat și la lejeritate, ambreiajul este tip assist/slipper, cu un layout oblic al discurilor, roata spate continuând să se învârtă în siguranță, în ciuda frânărilor puternice și a retrogradărilor agresive de trepte în cutia de viteze. Consumul de carburant anunțat de Honda este de 1 litru la 23 de kilometric în modul WMTC, capacitatea rezervorului este de 15.2 litri, ceea ce oferă o autonomie de 340 de kilometri.

Sisteme electronice

Accelerația electronică oferă trei rider modes: Rain, Standard și Sport. Există trei niveluri de putere și tot atâtea niveluri pentru frâna de motor, Honda Selectable Torque Control (HSTC), cu Wheelie Control integrat. Există și un mod customizabil de către pilot. Ca exemplu, modul Sport folosește nivelul 3 de putere al motorului și nivelul 1 al frânei de motor și HSTC, pentru a oferi un maximum de performanțe cu un minimum de intervenție.

415792_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

Instrumentele de bord sunt reprezentate de un ecran TFT de 5 inch, full-color, cu patru tipuri de display pentru viteză și turații. Sunt afișate nivelul de carburant și consumul, selecția pentru riding mode și parametrii motorului, treapta de viteză selectată și  o valoare customizabilă pentru un semnal de schimb în treapta superioară de viteză. Utilizarea ecranului TFT se face prin intermediului unui switch din zona manșonului stâng și prin atingere directă.

415797_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

23YM HONDA CB750 HORNET

Există și sistemul Honda Smartphone Voice Control, care funcționează deocamdată mai bine cu telefoanele Android, urmând ca acesta să devină accesibil, în premieră și pentru IOS. Trebuie menționată și funcția Emergency Stop, semnalizatoarele începând o secvență flash dacă se detectează o frânare de urgență, în condițiile unei viteze peste 56 km/h. Sistemul compară apoi vitezele celor două roti, pentru a iniția în mod automat anularea funcției.

Șasiu

Greuatatea cadrului din oțel tip diamant este de doar 16.6 kilograme. Comparativ, cadrul CBR650R cântârește 18.5 kilograme, Honda mândrindu-se cu subțierea și rigidizarea down și main tube-ului, care capată și un aspect… conic, cu rol structural, desigur. Ampatamentul este de 1420 mm, unghiul cu verticala a axului lagărului de rotire este de 25 de grade, iar distanța de fugă de 99 mm.

415784_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

Dimensiunile cauciucurilor au fost alese pentru a oferi o combinatie ideală de aderență și agilitate, 120 mm pentru față și 160 mm pentru spate.

Pentru o experiență cât mai sportivă la ghidonul noului Hornet a fost aleasă o furcă Showa de 41 mm, tip Separate Function Big Piston, cu o cursă de 130 mm, care integrează într-o jambă mecanismul cu arc, iar în cealaltă amortizorul de separare a presiunii. Astfel, frânarea de la viteze mari se face în siguranță, la fel de sigure fiind și reacțiile motocicletei pe diferite suprafețe de rulare. Pe spate, amortizorul oferă o cursă de 150 mm și funcționează printr-un sistem de pârghii Pro-Link, oferind cinci trepte pentru reglaj preload, rigiditatea arcului și restul setărilor fiind armonizate cu cele ale furcii.

415748_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

Pe față sunt instalate două discuri de 296 mm, cu etriere radiale Nissin, cu patru pistonașe, iar pe spate, un disc de 240 mm, cu un etrier cu un singur pistonaș.

415704_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

Pentru că spuneam la începutul acestei prezentări că fiecare motociclist sau motociclistă iubește Honda Hornet din propriile motive, nu lipsesc nici pachetele de accesorii.Astfel, SportPack oferă un quickshifter, scărițe, parbriz  și capac monopost, Style Pack vine cu capete de ghidon, suport de ghidon special, tankpad, wheel stripes și kit protecții motor, iar Touring Pack-ul este compus dintr-un set de genți, tank bag și geantă pentru șa.

Culorile?

Pearl Glare White cu cadru Metallic Red Flame și furcă anodizată roșu

Graphite Black cu cdru Metallic Red Flame  și furcă anodizată roșu

Matte Iridium Gray Metallic

Mat Goldfinch Yellow

415843_23YM_HONDA_CB750_HORNET.jpg

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...