Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    84
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    8.779

KTM X-BOW la Promotor

Autentifica-te  
ktmbv

121 vizualizări

x-bow_pe_circuit

KTM X-BOW este sambata 12 decembrie la Promotor

Prima masina produsa de KTM ruleaza deja in Romania, iar Dementor a dus X-BOW Superlight la circuitul AMC Kart pentru un scurt test.

Un pilot de raliuri care si-a inceput cariera in karting, respectiv George Grigorescu si Dan Tatoiu, un experimentat motociclist care in 2010 va debuta in FIA GT4, au vrut sa vada de ce KTM X-BOW le-a dat atatea batai de cap pilotilor de la Race of Champions. Ce a iesit, care a fost reactia "arbitrului" Roxana Ciuhulescu si cine a avut in cele din urma castig de cauza vedeti sambata, 12 decembrie, ora 12.00 in cadrul emisiunii Promotor de la Pro TV.

Si uitati-va in oglinzile retrovizoare pentru ca puteti intalni in trafic supercarul care revolutioneaza modul in care poti conduce o masina. Mai precis esti intr-o masina, dar te poti bucura de placerile oferite de mersul pe motocicleta.



Sursa
Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De ktmbv

      Vestea potrivit careia Dual Motors a devenit importatorul oficial al castilor Arai in Romania ne-a trimis direct pe site-ul Arai Europe, sa ne verificam cultura generala de motociclisti. Desigur, ca orice motociclist privesc numele Arai cu respect si nu mi-e straina povestea lui Richard Hammond de la Top Gear, care e convins ca Arai a fost cel care l-a salvat atunci cand masina-racheta de 10.000 de cai putere pe care o testa, a facut o banala pana de cauciuc. Am avut ocazia sa testez un Arai Chaser in urma cu ceva vreme si am ramas impresionat de calitatea interiorului, de senzatia de usurime pe care mi-o imprima casca si de faptul ca vizorul refuza sa se abureasca. Asa ca am intrat pe site-ul Arai si acolo am si ramas pentru cateva zeci de minute, caci am avut ce citi.
       
      Compania Arai a fost fondata in 1937 de catre Hirotake Arai in orasul Ohmyia si este o afacere de familie, trecuta prin mainile a trei generatii de “barbati Arai”. Au inceput cu fabricarea castilor de protectie pentru muncitori, imediat dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, dar in anii ‘ 80 o casca Arai se afla pe capul lui Freddie Spencer, primul campion mondial Arai. In 2011  Arai se situa, pentru a treisprezecea oara consecutiv, in fruntea J.D. Power and Associates U.S. Motorcycle Helmet Satisfaction Study. Una din credintele esentiale care sustine activitatea celor de la Arai este ca o casca mai buna te face un rider mai bun, pentru ca te simti mai bine pe motocicleta si ai mai multa incredere in tine. Iar  Arai poate face o casca mai buna prin nenumarate feluri.

      Primul in opinia mea, ar fi ca Arai nu produce castile intr-o linie de productie automatizata ci le manufactureaza. Iar cei care le manufactereaza sunt atat de dedicati activitatii lor, incat isi scriu numele pe calotele castilor, ca o garantie a muncii lor, chiar daca apoi acele calote sunt acoperite cu vopsea. Arai produce forme diferite pentru acelasi model de casca in functie de conformatia capului, diferita in Europa, America sau Asia, asa ca exista cate o declinare pentru fiecare continent  a fiecarui tip de casca. Arai ofera pana la cinci dimensiuni diferite de calota pentru acelasi model de casca, un lucru nemaintalnit in randul producatorilor de profil. Tot cei de la Arai se pare ca sunt si niste maniaci ai verificarii, intrucat fiecare casca este verificata de trei ori: o data dupa realizarea calotei, apoi dupa vospire si apoi inca o data, dupa asamblarea finala.

      Arai este primul producator care ofera o garantie de cinci ani pentru castile produse, inca din 1993. Iar aici, echipa de PR a Arai trimite un croseu celorlalti producatori de casti, intrebandu-se retoric de ce am avea noi incredere intr-o casca in care producatorul nu crede mai mult de un an? Outch! Dupa care se admite suav ca Arai nu e o casca ieftina, pentru ca a fost facuta sa te simti bine zi de zi, pentru ani de zile. Nu am putut sa nu remarc o alta intorsatura din condei a PR-ului Arai care spune ca sistemele de ventilatie ale Arai functioneaza chiar si in lumea reala, nu doar in schitele de prezentare… Elegant zis!

      In linii mari, o casca este compusa din: invelisul exterior, invelisul interior, material de retentie si materialul pentru confortul celui care o poarta. Pentru invelisuri este folosita superfibra laminata, taiata cu laserul, cu o precizie de 0.01 mm. Gama de marimi se realizeaza din invelisuri si nu din utilizarea de mai multa sau mai putin spuma, ceea ce este un avantaj in termeni de protectie si de confort. Arai produce si marimi mai mari decat cele obisnuite, dar si mai mici, asa ca oricine isi poate gasi o casca gata sa-i vina la fix, iar daca acest lucru tot nu se intampla, atunci pot interveni chiar specialistii de la Arai, in crearea unei casti custom. Marimile XXXS si XXXL nu sunt o utopie pentru casti, ele chiar exista, vezi aici.
      Calota interioara de polistiren, care se potriveste extrem de precis in calota exterioara actioneaza ca o celula de siguranta, reducand gradual energia impactului. Totusi, densitatea acestui strat de poliuretan, exprimata in grame pe litru nu trebuie sa fie prea ridicata, caci astfel se risca ca energia sa nu fie distribuita uniform. Energia impactului este absorbita prin distrugerea invelisului exterior si/sau a celui interior si avand in vedere ca urmele acestui proces pot sa nu fie vizibile, se recomanda trimiterea castii la manufacturier, pentru a fi supusa unei analize. Cei de la Arai spun ca le e plin inboxul de scrisori de recunostinta venite de la motociclisti, iar noi ii credem pe cuvant.

      Materialul de confort este reprezentat de uretan acoperit cu o mixtura de material textil si nylon, cu o structura ce imita panza de paianjen. Anumite modele integreaza materialul Dry-Cool ® , un material care se usuca si disipa transpiratia foarte rapid. Unele modele Arai prezinta interioare detasabile, dar de obicei nu este necesara extragerea captuselii castii, fiind pur si simplu suficient ca acesta sa fie spalat cu sapun si apa calduta si lasat sa se usuce timp de o zi, intr-un loc ferit de lumina directa a soarelului.

      De regula exista doua solutii constructive in ceea priveste structura unei casti. Fie un exterior rigid si un material de retentie mai moale, fie un exterior mai moale si un interior mai solid, cum se intampla in cazul castilor din policarbonat. Cei de la Arai sunt pentru prima solutie, considerand ca o astfel de casca poate rezista la mai multe impacturi – o situatie ce poate interveni in cazul unui accident. Materialul folosit de Arai este “super fibre”, literar o super fibra de sticla, considerat superior policarbonatului, cu 40% mai rezistenta la extensie si indoire decat fibra obisnuita de sticla. Mai mult, cei de la Arai sustin ca desi in brosurile modelelor entry level de la Arai se specifica fibra de sticla standard, de fapt chiar si aceste modele au un strat din “super fibre”. Pentru ca daca vorbim despre fibra de sticla musai trebuie sa vorbim si despre rasini, se impune sa spunem ca nici rasinile folosite de Arai nu sunt unele obisnuite ci sunt obtinute prin amestecuri speciale, rezultand un plus de 10-15% in rezistenta.

      Alte “detalii” care contribuie la succesul castilor Arai: inchidere tip dublu D, solutia cea mai simpla si mai eficienta – sa ne aducem aminte de principiul “nu repara daca nu e stricat”, un sistem de ventilare despre care am mai putea scrie separat un articol, dar despre care ne multumim sa mentionam ca este extrem de functional, contribuind si la o alta caracteristica importanta a unei casti, silentiozitatea. Totodata, Arai nu este preocupat sa reduca greutatea castilor doar de dragul unor recorduri, aratand ca foarte important in confortul oferit de o casca este si stresul pe care casca il transfera gatului pilotului. Desigur, Arai si-a facut bine temele pentru ca acest stres sa fie cat mai redus.

      Ajungem in cele din urma la vizoare, care nu arata foarte “cool” dupa cum spun chiar cei de la Arai, in schimb sunt extrem de rezistente. Arai a optat pentru acoperirea cu un capacel a mecanismului de fixare al vizorului in casca, tocmai pentru a se evita gaurirea prea in adancime a castii, caci astfel se poate ajunge pana la buzunare de 12 mm cu margini ascutite, care impiedica o difuzare eficienta a impactului! Mare parte din mecanismul de pivotare se afla in interiorul capacelului, care nu este deloc ieftin de produs, trebuind sa urmeze la precizie forma castii.
      O privire generala asupra gamei Arai disponibila prin Dual Motors, intr-un … episod viitor!


      Sursa
    • De ktmbv

      Acţiunea se reia in Dementor KTM Motocross Cup! După două etape desfăşurate „la câmpie”, cea inaugurala de la Prundu, pe malul Dunării si cea de la circuitul Gorgota-Ciolpani, anulată din cauza precipitaţiilor masive, pe 30 iunie, motocrosiştii se vor muta cu mic cu mare la munte, pe circuitul de Breghina-Zărneşti, operat de către clubul sportiv Vectra.

      Marcel Butuza, motociclistul care a pus bazele clubului Vectra Zărneşti se declară încântat de noutăţile care descriu Dementor KTM Motocross Cup: „Faptul că sunt promovaţi copiii este îmbucurător. Mă bucură faptul că se întâmplă ceva nou în motociclism, că un grup de oameni a luat o iniţiativă care ajută sportul cu motor”. Circuitul   de la Zărneşti este cel mai vechi circuit de motocros din ţară, un loc cu foarte multe amintiri pentru Marcel Butuza: „Aici am urmărit pentru prima dată o etapă de motocros, se întâmpla prin 1975, 1976, sunt mai bine de 35 de ani de atunci. Tot aici m-am îndrăgostit de sportul cu motor, după care am făcut tot ce am putut pentru a ajunge să îl practic. Nici în anii ’70, sportul cu motor nu era la îndemâna oricui, si pe atunci era dificil să practici astfel de sporturi”, spune Marcel Butuza.

      Campionul braşovean nu a uitat nici cursele la care a alergat împreună cu legendele motocrosului românesc: „Pe circuitul de la Zărneşti, mulţi campioni români şi-au arătat priceperea la motocros, este vorba despre Ernest Mulner, Dorin Titilincu, Alexandru Ilieş. Tot la Zărneşti şi-a desfăşurat activitatea Paul Mulner, tatăl lui Ernest Mulner, unul dintre cei mai buni antrenori de motocros pe care i-a avut România, un nume lăsat în umbră până în 1989, datorită rezonanţelor săseşti”.
      Dementor KTM Motocross Cup ajunge aşadar pe 30 iunie pe un circuit ce poate fi privit ca un templu al motocrosului românesc, un circuit care este o adevărată provocare pentru sportivi: „Deşi conţine toate elementele tehnice necesare pentru a testa abilităţile piloţilor, circuitul rămâne foarte rapid. Se creează un ritm căruia nu-i poţi face faţă dacă nu eşti foarte bine antrenat fizic, riscând să te accidentezi”, spune Marcel Butuza.


      Sursa
    • De ktmbv
      {flippingbook_book 12}

      Sursa
    • De ktmbv


      În ciuda ploii căzute cu doar o zi înaintea curselor, etapa cinci a Dementor KTM Motocross Cup s-a desfăşurat sâmbătă, 22 septembrie, pe circuitul Gorgota Ciolpani, în condiţii optime. Deoarece la antrenamentele libere şi cronometrate evoluţiile celor peste 40 de motocrosişti au creat şanţuri adânci în pista înmuiată de ploaie, deteriorând intrarea pe o trambulină, Ilie şi Adrian Răduţă (Top Cross TCS), au remediat problema în mai puţin de o oră, piloţii putând evolua în deplină siguranţă. Tată şi fiu s-au urcat pe buldozere şi au rectificat porţiunile cu probleme. Circuitul a fost „ca nou”, ceea ce a făcut ca singurul incident al zilei să fie… gradul ridicat de spectaculozitate al manşelor.
      Spre deliciul publicului, fiecare clasă a avut parte de povestea ei. Sibianul Marius Popovici (AMC Bogdan) s-a impus din nou la clasa 50 cmc, integrând în pilotaj elemente de stil ce aparţin sportivilor avansaţi, iar Aida Cojanu (Vectra Zărneşti) a arătat că nu se teme să alerge cu băieţii, clasându-se pe locul doi în prima manşă. La clasa 65, Szfarli Hunor (Ort Race Ojdula) a acumulat puncte preţioase în clasamentul general, câştigând ambele manşe, fiind urmat de Andrei Poponuţ (Steaua GTH), târgumureşeanul mobilizându-se şi reuşind să treacă peste câteva erori de pilotaj facil comise în prima manşă.












      Clasa 85 cmc a însemnat acelaşi galop de sănătate pentru Ionuţ Corbea (Top Cross TCS), urmat de David Cătană (Steaua GTH) şi de Alin Grădinariu (CSM Bucureşti), care a tras tare pentru a compensa o primă manşă în care s-a clasat pe locul patru. La Amatori, Ciprian Staicu (Top Cross TCS) şi-a respectat promisiunea de a urca pe prima treaptă a podiumului, chiar dacă în manşa doi Demeter Laszlor şi Urszuly Attila, ambii legitimaţi la Sugaş Sfântu Gheorghe i-au demonstrat că îi pot pune probleme, iar la Veterani s-a impus Ciprian Popescu (Top Cross TCS).

      Ca de obicei, clasele MX1 şi MX2 au alergat împreună, gratulând publicul cu un duel de zile mari între Adrian Răduţă (MX1, Top Cross TCS) şi George Căbăl (MX2, Vectra Zărneşti). Deşi fiecare pilot era lider la clasa sa, cei doi sportivi au ţinut publicul cu sufletul la gură şi au făcut o adevărată demonstraţie de motocros, evoluând aproape roată la roată pe aproape toată durata celor două manşe. Căbăl a fost cel mai rapid în prima manşă iar Răduţă în manşa doi, după ceremonia de premiere, cei doi sportivi declarând relaxaţi că îşi doresc ca astfel de dueluri să aibe loc între cel puţin cinci-şase sportivi pentru ca motocrosul românesc să avanseze.
      Ultima etapă a Dementor KTM Motocross Cup se va desfăşura pe 27 octombrie pe circuitul de la Prundu, câştigătorii claselor 50 şi respectiv 65 cmc urmând a fi recompensaţi cu câte o motocicletă de curse.

      Asa trebuie sa fie pregatit un circuit de motocros. De acord, MX-ul nu se face pe asfalt, dar nici nu e permis ca majoritatea covarsitoare a etapelor din Campionatul National sa se desfasoare pe circuite asa cum le-a lasat mama natura. Ala e alt sport, nu e motocros, e eventual enduro, dar la enduro nu se invart pe un circuit zeci de sportivi care trebuie sa evolueze cu precizie de centimentru!



      Sursa
    • De ktmbv

      {becssg}stiri/diverse/piloti_sustinuti{/becssg} Trei victorii la Moreni
      Trei victorii si o clasare pe podium pentru pilotii Top Cross TCS powered by Dementor KTM la Moreni Adrian Raduta a mai facut un pas spre titlul de campion national la clasa MX1 Urmatoarea cursa: Lazarea pe 27 iunie Echipa Top Cross TCS powered by Dementor KTM a avut un sfarsit de saptamana excelent in etapa din Campionatul National de Motocross de la Moreni.
      Dupa etapa de Campionat European de la Zarnesti, Adrian Raduta, Julian Raduta, Virgil Corbea, Ionut Gradinaru si Alin Corbea, pilotii echipei Top Cross TCS powered by Dementor KTM, au luat startul, din nou, in Campionatul National de Motocross. Programata pe circuitul de la Moreni, in apropiere de Ploiesti, etapa a sasea a sezonului a fost una dificila mai ales din punct de vedere meteorologic. „A plouat torential vineri si sambata si a fost foarte multa apa pe circuit. Pentru a proteja motocicletele am renuntat la antrenamente”, a spus Adrian Raduta.

      In prima mansa de la clasa MX1, Adrian Raduta s-a acrosat cu un alt pilot, in primul viraj dupa start, si a retrogradat pana pe ultima pozitie. Dupa o cursa fantastica de recuperare, pilotul Top Cross TCS powered by Dementor KTM a reusit sa se impuna. Mansa a doua a fost una mai usoara pe care Adrian Raduta a transat-o in favoarea sa inca din primele tururi. „Au fost doua manse spectaculoase si sunt foarte multumit cu modul in care am castigat aici mai ales ca am facut un pas important acum spre titlul national”, a mai adaugat Adrian Raduta, la finalul etapei de la Moreni.

      La clasa MX2, Julian Raduta a avut un parcus excelent in prima mansa, pe care a si castigat-o, dar in mansa secunda, din cauza unei cazaturi, a terminat pe locul locul trei. „As fi castigat fara probleme aceasta etapa, dar asa trebuie sa ma multumesc doar cu locul 2. E important insa ca am ajuns pe


      Sursa
×