Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    84
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    8.784

Istoria Ready to Race

Autentifica-te  
ktmbv

92 vizualizări

ready_to_race

Istoria Ready to Race

Povestea constructorului care domină segementul off-road a început în 1934 când Hans Trunkenpolz şi-a deschis un atelier de reparaţii în Mattighofen, Upper Austria. După trei ani, a mărit afacerea începând să vândă motociclete DKW, iar 1951 a creat prima motocicletă. Producţia de serie a primului KTM (KTM R100) a început în 1953, iar compania care se numea Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen şi-a început implicarea în competiţii.

În 1968, decid să intre pe piaţa din Statele Unite ale Americii cu o motocicletă de motocross de 125 cmc, iar în 1974 KTM obţine primul titlu în Campionatul Mondial de Motocross. Pilotul care a adus titlul în Austria a fost rusul Gennadij Moiseev care s-a impus la clasa 250 cmc.

În anii `80, Heinz Kinigadner (actualul director sportiv al KTM) şi Trampas Parker contribuie decisiv la crearea legendei KTM aducând la Mattighofen încă trei titluri mondiale în motocross.

1984 este anul în care KTM a început lucrul la primul său motor în patru timpi răcit cu lichid, iar 1987 primul LC4 intra în producţia de serie.

Problemele economice de la sfârşitul anilor `80 afectează extrem de grav compania austriacă, şi în 1991 KTM Motorfahrzeugbau AG intră în faliment.

Din fericire, un an mai târziu îşi începe activitatea nou-înfiinţata divizie KTM Sportmotorcycle GmbH cu o strategie nouă focusată pe hard enduro şi raliuri, iar în 1994 este produs primul Duke.

Din 2001 KTM domină celebrul raliu cunoscut sub titulatura Paris Dakar, iar experienţa acumulată în raliuri a început să fie transpusă în modelele de serie odată cu lansarea în 2003 a modelului 950 Adventure (un travel enduro).  În acelaşi an, KTM începe să intre şi în segementul on-road datorită succesului înregistrat la clasa 125 cmc a Campionatului Mondial de Motociclism Viteză. Astfel gama on-road s-a mărit prin apariţia lui 990 Super Duke şi a modelului 950 Supermoto. Primul superbike KTM a fost produs în 2008. Este vorba despre 1190 RC8, model în şaua căruia Stefan Nebal a terminat pe locul doi în Campionatul de Superbike al Germaniei sezonul 2009.

Din 1950 până în prezent, KTM a câştigat 165 de titluri mondiale toate produsele sale, indiferent că este vorba despre motociclete, quaduri şi mai nou maşini, fiind vândute sub filosofia "Ready to Race". Practic, îţi poţi achiziţiona o motocicletă şi doar cu setări ce ţin de greutatea pilotului a doua zi te poţi înscrie într-o competiţie.

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De ktmbv

      Să ridicam cortina de pe World KTM de la EICMA 2011
      KTM este mândru să prezinte noi evoluţii, inovaţii şi actualizări directe pe gama de modele de la EICMA 2011. În plus faţă de cele patru modele noi restante s-au înregistrat numeroase imbunatatiri la modelele existente.690 SMC R şi 690 Enduro R au fost complet revizuite pentru a fi mai puternice şi dispun de un design nou, proaspăt. Fie că este vorba actualizarea SM 990 R pentru a include ABS în 2012, sau de a acorda 990 Super Duke R un loc din spate, echipa de dezvoltare KTM, mânaţi de pasiunea pură, continuă misiunea sa de a dezvolta  cele mai bune motociclete sport din lume.


















      Freeride E
      Acest model captivant este rodul a 3 ani de munca intensa combinata cu inovatia. E Freeride intruchipeaza tot colectivul KTM care a acumulat experienta in decursul anilor in motoarele conventionale cu combustie interna, si a dus la o motocicleta care nu e pur KTM, care este unica la nivel global. Motorul electric dezvoltat in-house care este inima acestei masini, nu are doar emisii zero, ci este si foarte silentios.














      Freeride 350 este o motocicleta usoara capabila sa transmita fiorul de experienţă Enduro clasic intr-unul care necesită cea mai mica cantitate de efort fizic. Freeride 350 este introducerea perfecta pentru emotia si bucuria de sport Enduro.











      Sursa
    • De ktmbv


      Adi Răduţă a fost cel mai bine clasat pilot român în prima sa cursă internaţională din acest sezon Echipa Top Cross TCS powerd by Dementor KTM a concurat în prima etapă din Campionatul Est-European de Motocros, programată în weekendul 27-28 martie pe circuitul de la Megalopoli în sudul Greciei.

      La doar o săptămână după prima etapă din Campionatul Naţional de Motocros, echipa Top Cross TCS powerd by Dementor KTM a luat startul şi în prima etapă din Campionatul Est-European de Motocros. „A fost o experienţă obositoare pentru toată echipa. Am plecat imediat după etapa din România şi acest lucru şi-a spus cuvântul asupra evoluţiei noastre”, a spus Adrian Răduţă, cel mai bine clasat pilot al echipei la etapa din Grecia.

      Pe circuitul de la Megalopoli, situat în sudul Greciei la aproximativ 230 km de Atena, Adrian Răduţă a avut o evoluţie bună şi a reuşit să se claseze pe poziţia a patra în clasamentul general, după cele două manşe. „A fost o competiţie dificilă pentru că la start au fost cei mai buni piloţi din Grecia şi nu numai. În aceste condiţii, locul 4 este un rezultat bun şi sunt sigur că la următoarele etape mă voi putea lupta pentru un loc pe podium”, a mai adăugat Adrian Răduţă.

      La clasa MX2, Julian Răduţă a fost nevoit să abandoneze în urma unei căzături foarte grave în care au mai fost implicaţi alţi cinci piloţi. „Sunt puţin dezamăgit de modul în care s-a terminat această cursă, dar acum cel mai important lucru este că accidentarea nu este grava şi că pot lua startul la următoarea cursă”, a spus Julian Răduţă. La clasa MX2 Juniori, Virgil Corbea a terminat prima manşă pe locul 14, iar în manşa secundă s-a clasat pe locul 12, ceea ce a însemnat locul 11 în clasamentul general.

      La clasa MX85, Ionuţ Corbea a fost aproape de un abandon după o acroşare, dar a revenit în cursă şi a recuperat foarte multe din locurile pierdute. În final, pilotul echipei Top Cross TCS powerd by Dementor KTM s-a clasat pe locul 8 în clasamentul general. La clasa MX65, Alin Grădinaru a făcut o cursă bună şi a terminat pe poziţia a 5-a în clasamentul general.
      Următoarea etapă din Campionatul Est-European de Motocros se va desfăşura la Gevgjelia, Macedonia, în weekendul 10-11 aprilie, iar echipa Top Cross TCS powerd by Dementor KTM va avea aceeaşi componenţă ca şi în Grecia: MX1 Adrian Răduţă, MX2 Julian Răduţă, MX2 Juniori Virgil Corbea, MX85 Ionuţ Corbea, MX65 Alin Grădinaru.

      Sursa
    • De ktmbv



        Am stat de vorbă cu amândoi şi iată ce am aflat. Începem cu pilotul belgian, triplu campion în patria sa, dar şi vice-campion al Franţei şi medaliat cu aur la ISDE, împreună cu echipa Franţei. Goblet a reuşit un superb loc cinci la infernalul Mare Premiu al Greciei, propunându-şi acelaşi obiectiv şi la Buzău.
      “Mi-am imbunătăţit constant rezultatele la clasa E2 unde alerg şi acum doresc să termin cursa în primii cinci, şase piloţi. Voi încerca să rămân calm şi concentrat în fiecare zi, probele speciale sunt splendide. Va dificil, şi din cauza caniculei care se anunţă dar şi pentru că deja ne apropiem de sfârşitul sezonului şi cu toţii, am acumulat oboseală”, a declarat pentru Dirt Bike Zone, belgianul Jeff Goblet.









      Ca întotdeauna, Julian Răduţă era bine dispus, chiar şi în înaintea dificilei întreceri care-l aşteaptă mâine. Am rămas surpins de prezenţa sa “motocrosistică” la Marele Premiu al României, dar Juli mi-a explicat că nu putea să rateze participarea la o asemenea cursă! “Am discutat cu Dementor pentru nişte motociclete de enduro cu care să participăm la etapa de Campionat Mondial, dar din păcat acestea nu au ajuns în timp util, aşa că iată-mă cu motocicleta tatălui meu“, a spus Juli.
      Este vorba despre o Yamaha WR 450, în variantă stock, pe care Juli a pus o pereche de mousse-uri noi şi o evacuare şi iată, fără alte preparative, pilotul Top Cross TCS e gata de a lua startul! “Aştept să văd cum mă descurc în primul tur, după aceea mai vedem, am înţeles că specialele nu sunt tocmai uşoare (n.r. Andras Elek- Bondi- a fost se pare eroul unei trânte spectaculoase pe Extrem Test, din care a ieşit însă intact)”, a mai spus Juli.


      Căştile moto Lazer sunt importate în România de Dual Motors. Cedric Melotte, celălalt pilot susţinut de Lazer, nu a făcut deplasarea în România, fiind accidentat.

      Sursa
    • De ktmbv


      Ciprian Popescu, locul doi la Castrol Extreme Adventure (clasa Old Boys), despre cele şase zile de off-road extrem prin Munţii Buzăului



      Pilotând un KTM 350 EXC-F model 2012, Ciprian Popescu (Dual Racing Team Powered by Dementor Braşov) a obţinut locul doi la clasa Moto Old Boys a proaspăt încheiatei ediţii a Castrol Extrem Adventure. “Desigur, este un rezultat bun, dar şi mai bine era dacă terminam pe primul loc. Spun asta pentru că am încheiat fiecare zi de concurs pe primul loc, cu excepţia celei dintâi, în care am pierdut 40 de minute, căutând traseul, la o ieşire din rău, traseu ce trecea printr-un punct care din cauza vegetaţiei abundente părea neverosimil”, ne-a declarat Ciprian Popescu. Pilotul fondator al Dual Racing Team a recuperat apoi în fiecare zi, dar nu a fost suficient pentru a-l “detrona” pe Daniel Teodorescu de pe prima treaptă a podiumului. Pe locul trei s-a clasat Tudor Simon.








      Anul acesta, concurenţii înscrisi la Castrol Extreme Adventure au fost scutiţi de ploaie, fenomen meoteorologic care şi-a arătat colţii doar duminica trecută, când râul din zona Mărăcineni s-a umflat, dar nu suficient încât să-i sperie pe sportivi. Cea mai grea zi de concurs a fost cea de miercuri, consideră Ciprian Popescu: “chiar dacă ultimii kilometri au fost parcurşi pe un forestier ce cobora, pentru a ajunge la Pentelui, am avut 17 kilometri de urcare prin pădure, pe bolovani acoperiţi de muşchi, un segment ce poate fi descris drept infernal”, a mai spus pilotul Dual Racing.




      Lipsa zilei de pauză s-a făcut simţită, concurenţii fiind puternic solicitaţi de cei 80, 90 de kilometri pe care îi parcurgeau în fiecare zi. “Mi-ar fi plăcut să văd mai mulţi sportivi la Castrol Extreme Adventure, însă doar să-l urmăreşti pe Graham Jarvis la lucru a fost privelegiu, omul e pur şi simplu de pe altă planetă”, a mai adăugat Ciprian, sportivul fiind impresionat şi de prestaţia KTM-ului EXC 350-F model 2012. “Motocicleta mi-a plăcut foarte mult, se simte că generaţia de modele 2012 este una care a suferit modificări radicale. În situaţiile extreme, în care mă aşteptam să opresc motorul, nemaireuşind să selectez o treaptă inferioară, programul de gestiune a injecţiei a intervenit prompt, oferind surplus de putere necesar”.




      Clasament Moto EXTREM
      1 12  GRAHAM JARVIS 862 07:55,0 79,17 941
      2 6  OLAH LASZLO 884 14:37,0 146,17 1030
      3 7  SZEREDAY DOMINIK 939 11:36,0 116,00 1055
      4 8  FRATILA PAUL 1037 11:25,0 114,17 1151
      5 14 LUKE COPESTAKE 2144 09:00,0 90,00 2234
      6 1  CRIVOIRUC VICTOR 1936 00:00,0 500,00 2436
      7 5  BURADA NICOLAE 2195 00:00,0 500,00 2695
      8 4  DINU CRISTIAN 2206 00:00,0 500,00 2706
      9 3  DOBRESCU STEFAN 2212 00:00,0 500,00 2712
      10 2 IONESCU ALEXANDRU 2647 00:00,0 500,00 3147















      Clasament Moto OLD Boys
      1 303  TEODORESCU DANIEL 1144 10:13,0 102,17 1246
      2 301  POPESCU CIPRIAN 1238 08:10,0 81,67 1320
      3 310  SIMON TUDOR 1454 10:12,0 102,00 1556
      4 304  CIZMARIU DRAGOS 1810 09:30,0 95,00 1905
      5 309   NEDELCU LAURENTIU 2533 00:00,0 500,00 3033
      6 308  SZEREDAY PETER 2776 00:00,0 500,00 3276
      7 302  TOADER CRISTIAN 3314 00:00,0 500,00 3814
      8 305  BALBA ALEXANDRU 4480 00:00,0 500,00 4980
      9 306  TEODORESCU VALENTIN 4630 00:00,0 500,00 5130
      10 307 DEMIAN OVIDIU DANIEL 4630 00:00,0 500,00 5130













      Clasament Moto HOBBY
      1 207  BARBU ION 1201 11:48,6 118,17 1319
      2 205  POPESCU CRISTIAN 3134 00:00,0 500,00 3634
      3 204  DELCEA MARIAN 3140 00:00,0 500,00 3640
      4 206  ADUMITROAIEI CRISTIAN 3141 00:00,0 500,00 3641
      5 203  OSIAK FLOREA 3541 00:00,0 500,00 4041
      6 201  CRACIUNESCU CATALIN IONUT 3939 00:00,0 500,00 4439
      7 208  BOBOC VICTOR – -
      8 11  CIUBOTARU BOGDAN -




      Sursa
    • De ktmbv


      Dupa ce in 2011 Ciprian Popescu a alergat in Campionatul National de Enduro dar si la Castrol Extreme Adventure in saua noului KTM 350 EXC-F, obtinand rezultate foarte bune, pilotul Dual Racing Team a optat sa piloteze un KTM si in Campionatul National de Motocros. Este vorba despre un KTM 250 SX-F model 2012, care va fi alergat de Cipian de-a lungul acestui sezon, in urma parteneriatului cu Dementor KTM Brasov. Echipa Dual Racing Team este sustinuta si de catre Lazer pe partea de echipamente si respectiv de Putoline si Goldfren pe partea tehnica.









      “In urma testelor pe care le-am efectuat saptamana trecuta, pot sa ma declar multumit de motocicleta”, a declarat Ciprian Popescu. “Este prima data cand alerg la motocross pe o motocicleta cu injectie, echipata si cu demaror electric, ceea ce te poate salva in situatiile critice. Suspensia este placul meu, a trebuit sa schimb doar arcurile, cele din fabrica fiind in opinia mea prea moi”, spune Ciprian, care a optat si pentru o evacuare HGS, un powerflow kit de la TwinAir si un ghidon Renthal mai inalt.




      Echipa Dual Racing Team este asadar “Ready To Race” in noul sezon de motocross, obiectivul lui Ciprian Popescu fiind obtinerea titlului national la clasa Veterani in care el alearga cu placheta numarul 66.



      Sursa
×