Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    84
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    8.932

Istoria Ready to Race

Autentifica-te  
ktmbv

108 vizualizări

ready_to_race

Istoria Ready to Race

Povestea constructorului care domină segementul off-road a început în 1934 când Hans Trunkenpolz şi-a deschis un atelier de reparaţii în Mattighofen, Upper Austria. După trei ani, a mărit afacerea începând să vândă motociclete DKW, iar 1951 a creat prima motocicletă. Producţia de serie a primului KTM (KTM R100) a început în 1953, iar compania care se numea Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen şi-a început implicarea în competiţii.

În 1968, decid să intre pe piaţa din Statele Unite ale Americii cu o motocicletă de motocross de 125 cmc, iar în 1974 KTM obţine primul titlu în Campionatul Mondial de Motocross. Pilotul care a adus titlul în Austria a fost rusul Gennadij Moiseev care s-a impus la clasa 250 cmc.

În anii `80, Heinz Kinigadner (actualul director sportiv al KTM) şi Trampas Parker contribuie decisiv la crearea legendei KTM aducând la Mattighofen încă trei titluri mondiale în motocross.

1984 este anul în care KTM a început lucrul la primul său motor în patru timpi răcit cu lichid, iar 1987 primul LC4 intra în producţia de serie.

Problemele economice de la sfârşitul anilor `80 afectează extrem de grav compania austriacă, şi în 1991 KTM Motorfahrzeugbau AG intră în faliment.

Din fericire, un an mai târziu îşi începe activitatea nou-înfiinţata divizie KTM Sportmotorcycle GmbH cu o strategie nouă focusată pe hard enduro şi raliuri, iar în 1994 este produs primul Duke.

Din 2001 KTM domină celebrul raliu cunoscut sub titulatura Paris Dakar, iar experienţa acumulată în raliuri a început să fie transpusă în modelele de serie odată cu lansarea în 2003 a modelului 950 Adventure (un travel enduro).  În acelaşi an, KTM începe să intre şi în segementul on-road datorită succesului înregistrat la clasa 125 cmc a Campionatului Mondial de Motociclism Viteză. Astfel gama on-road s-a mărit prin apariţia lui 990 Super Duke şi a modelului 950 Supermoto. Primul superbike KTM a fost produs în 2008. Este vorba despre 1190 RC8, model în şaua căruia Stefan Nebal a terminat pe locul doi în Campionatul de Superbike al Germaniei sezonul 2009.

Din 1950 până în prezent, KTM a câştigat 165 de titluri mondiale toate produsele sale, indiferent că este vorba despre motociclete, quaduri şi mai nou maşini, fiind vândute sub filosofia "Ready to Race". Practic, îţi poţi achiziţiona o motocicletă şi doar cu setări ce ţin de greutatea pilotului a doua zi te poţi înscrie într-o competiţie.

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De ktmbv

      Să ridicam cortina de pe World KTM de la EICMA 2011
      KTM este mândru să prezinte noi evoluţii, inovaţii şi actualizări directe pe gama de modele de la EICMA 2011. În plus faţă de cele patru modele noi restante s-au înregistrat numeroase imbunatatiri la modelele existente.690 SMC R şi 690 Enduro R au fost complet revizuite pentru a fi mai puternice şi dispun de un design nou, proaspăt. Fie că este vorba actualizarea SM 990 R pentru a include ABS în 2012, sau de a acorda 990 Super Duke R un loc din spate, echipa de dezvoltare KTM, mânaţi de pasiunea pură, continuă misiunea sa de a dezvolta  cele mai bune motociclete sport din lume.


















      Freeride E
      Acest model captivant este rodul a 3 ani de munca intensa combinata cu inovatia. E Freeride intruchipeaza tot colectivul KTM care a acumulat experienta in decursul anilor in motoarele conventionale cu combustie interna, si a dus la o motocicleta care nu e pur KTM, care este unica la nivel global. Motorul electric dezvoltat in-house care este inima acestei masini, nu are doar emisii zero, ci este si foarte silentios.














      Freeride 350 este o motocicleta usoara capabila sa transmita fiorul de experienţă Enduro clasic intr-unul care necesită cea mai mica cantitate de efort fizic. Freeride 350 este introducerea perfecta pentru emotia si bucuria de sport Enduro.











      Sursa
    • De ktmbv

       Piloţii şi spectatorii s-au obişnuit cu îmbunătăţiri permanente atunci când vine vorba despre circuitul de la Gorgota-Ciolpani. Care sunt noutăţile pentru etapa doi a Dementor KTM Motocross Cup, care se va alerga pe acest circuit, sâmbătă, 19 mai?
      În opinia mea, circuitul are un nivel tehnic destul de înalt şi nu necesită deocamdată modificări. Desigur, la o săptămână rămasă până la cursă, ne concentrăm ca trambulinele să se prezinte în stare perfectă. Reparăm şi curăţăm decolările, nu doar centrul trambulinei, apoi, este foarte important ca unghiurile să fie cele bune. La multe curse la care am participat, în stânga rampei este un unghi, în dreapta este un altul şi de aceea este chiar periculos să încerci să depăşeşti la intrarea pe o trambulină. Nu va fi cazul la Ciolpani. Desigur, mai sunt şi celelalte pregătiri, legate de aspect, care-i vor face pe piloţi şi pe spectatori să se simtă bine şi în siguranţă: gazonul să fie pus la punct, pregătirea gardurilor, decorarea cu bannerele sponsorilor. Dorim ca totul să fie cât mai „profi”!

      Gorgota-Ciolpani este circuitul pe care-l cunoşti cel mai bine şi de care te leagă multe amintiri. Care sunt cele mai interesante momente pe care le-ai trăit pe acest circuit?
      În varianta veche a circuitului, în 2004, aici am alergat la prima mea etapă de campionat mondial, la clasa MX3. Apoi, în 2010, pe acest circuit am câştigat o etapă dificilă din Campionatul Est-European de Motocros, cu mari emoţii, concurând cu nişte piloţi de un nivel foarte bun. Totuşi, Ciolpani rămâne unul din circuitele pe care nu îmi place să alerg în competiţii, deoarece sunt implicat şi în organizare şi e dificil să te concentrezi şi pe cursă. Chiar îmi aduc aminte că în 2010, înainte de cursă, m-am încuiat într-o cabană, pentru a mă putea concentra aşa cum trebuie înainte de start! Apoi, cunoscând circuitul foarte bine, ritmul de pilotaj poate deveni monoton şi de aceea prefer un circuit care mă ţină în priză prin faptul că nu-i cunosc toate detaliile. Să nu mai punem la îndoială că la Ciolpani toată lumea se aşteaptă să câştig!
      Cum trebuie un pilot de motocros să abordeze circuitul de la Ciolpani?
      Pentru a închide bine un tur, trebuie să fii bine pregătit tehnic, sunt câteva locuri care pun probleme. Trebuie să ştii să sari corect şi să abordezi trambulinele corect. Tocmai de aceea, sunt mulţi piloţi care nu apreciază acest circuit, dar nu am de gând să-l fac mai uşor de abordat. Nu doresc un circuit pe care-l înveţi în două-trei săptămâni, ci unul care să te oblige să înveţi mereu.
      Care sunt obiectivele tale pentru sezonul 2012?
      Îmi doresc doar să mă bucur de curse şi să o termin cu bine pe fiecare. Desigur, îmi doresc în continuare să câştig. Anul trecut am muncit mult şi mi-am asumat riscuri pentru a obţine titulatura de Maestru al Sportului, după trei trei titluri de campion naţional consecutive, aşa ca anul acesta am alte priorităti, vreau să contribui la dezvoltarea motocrosul în România, iar asta nu se poate face decât concentrându-ne toată atenţia asupra copiiilor, adică exact ceea ce şi-a propus Dementor KTM Motocross Cup.


      Sursa
    • De ktmbv

      Mani Gyenes și KTM 300 EXC 2011


      Dublu câștigător al Red Bull Romaniacs clasa Expert Team și medaliat cu argint la International Six Days Enduro, Mani Gyenes utilizează încă de la mijlocul lunii iunie noul KTM 300 EXC. Pilotul Vectra Racing are experiență cu acest model având în vedere că de peste 5 ani concurează cu diverse versiuni ale 300 EXC. Cu KTM 300 EXC 2011, Mani a terminat pe locul 9 la clasa PRO Red Bull Romaniacs, a câștigat Romanian Extreme Adventure și a obținut cel de al 4 lea titlu în Campionatul Național de Endurocross.
      Mani Gyenes: ”Am mers cu suspensiile de serie la o etapă din Campionatul Național de Endurocross, însă după aceea a trebuit să adaptez motocicleta la cerințele curselor la care am mers. Pentru că în iunie când am luat această motocicletă nu era disponibilă încă versiunea 6Days, pentru Romaniacs am luat suspensiile WP de pe generația anterioară KTM 300 EXC Six Days. În cursele de enduro clasic și endurocross trebuie să te obișnuiești că ai șase trepte în loc de cinci, însă în condiții de enduro extrem noua cutie te ajută mult. KTM 300 EXC 2011 ca și generațiile anterioare nu este o motocicletă pentru începători. Este o motocicletă pe care o exploatezi la adevărata ei capacitate în condiții dure și care ,după ce am concurat într-o cursă cu setările din fabrică, pot să afirmă că este într-adevăr Ready To Race. Pentru începători, din noua gamă KTM, recomand un 125 în doi timpi sau un 250 în 4 timpi ”.

      Sursa
    • De ktmbv


      Dupa ce in 2011 Ciprian Popescu a alergat in Campionatul National de Enduro dar si la Castrol Extreme Adventure in saua noului KTM 350 EXC-F, obtinand rezultate foarte bune, pilotul Dual Racing Team a optat sa piloteze un KTM si in Campionatul National de Motocros. Este vorba despre un KTM 250 SX-F model 2012, care va fi alergat de Cipian de-a lungul acestui sezon, in urma parteneriatului cu Dementor KTM Brasov. Echipa Dual Racing Team este sustinuta si de catre Lazer pe partea de echipamente si respectiv de Putoline si Goldfren pe partea tehnica.









      “In urma testelor pe care le-am efectuat saptamana trecuta, pot sa ma declar multumit de motocicleta”, a declarat Ciprian Popescu. “Este prima data cand alerg la motocross pe o motocicleta cu injectie, echipata si cu demaror electric, ceea ce te poate salva in situatiile critice. Suspensia este placul meu, a trebuit sa schimb doar arcurile, cele din fabrica fiind in opinia mea prea moi”, spune Ciprian, care a optat si pentru o evacuare HGS, un powerflow kit de la TwinAir si un ghidon Renthal mai inalt.




      Echipa Dual Racing Team este asadar “Ready To Race” in noul sezon de motocross, obiectivul lui Ciprian Popescu fiind obtinerea titlului national la clasa Veterani in care el alearga cu placheta numarul 66.



      Sursa
    • De ktmbv



      Un nou sezon, o noua casca moto! De data aceasta de la Lazer, brand “secular” de casti, reprezentat in Romania de Dual Motors. Si trebuie sa va mai spun ca e foarte placut sa te gasesti in fata standului de casti Lazer, liber sa alegi orice model disponibil. Evident, baiat cu gusturi fine cum sunt, am pus dintai ochii pe o casca Lazer MX7 Steve Ramon Replica, care insa din pacate imi era putin mica, trebuie sa recunosc aici si ca am o ditamai capatana… Imediat, ochii mi-au cazut insa asupra “ei”: o casca pentru enduro/motocross X7 Magic, model 2012, intr-o schema coloristica stil camuflaj, cu portocaliu, negru, galben, alb si altele… Am incercat-o, imi venea foarte bine, asa ca la drum copii! Am purtat mereu casti off-road si pe strada, ceea ce inseamna ca pe langa iesirile pe off-road, aceasta casca ar trebui sa vada destul de multe (numai sa imi pun la punct KTM-urile…).
      Casca a ajuns direct in… teren, adica pe circuitul de la Gorgota-Ciolpani, la testarea KTM-ului 250 SX-F oferit de catre Dementor KTM Brasov, iata un articol cu care tot amenint de o vreme… Am fost multumit sa constat cum casca a ramas fixa pe capatina-mi, pe tot parcursul turelor de circuit, deoarece pe cand alergam in mod glorios la etapele de motocros din campionatul national, aveam o casca de alta marca, mai scumpa, care desi imi venea ca si marime, imi aluneca mereu pe frunte, obturandu-mi campul vizual si obligandu-ma sa iau mana de pe ghidon sa o ajustez. Nu a fost cazul de data acesta si merita sa pomenesc si interiorul, care se simte ca al unei casti dintr-un segment superior de pret.

      Aceasta este si ideea cu casca Lazer X7 Magic: face parte din segmentul entry-level al castilor Lazer pentru enduro si motocros, insa nu ai spune, daca te iei dupa aspect, caracteristici tehnice si felul in care se simte luata la purtare. Interiorul este complet detasabil si lavabil, ceea ce nu prea am intalnit in aceasta categorie de pret (412 lei), casca fiind “insotita” si de o garantie pe cinci ani, iar inchiderea se face asa cum trebuie, adica cu bucla  tip dublu D (racing). Mie personal nu imi trebuie nimic mai mult, poate doar o pereche de ochelari off-road, si am primit si din acestia!
      Iar acum o descriere tehnica, pe scurt: fabricata din tehnopolimer injectat cu dubla densitate, cantareste aproximativ 1.390 de grame, si integreaza un foarte elegant deflector pentru nas, banda anti-alunecare pentru ochelari (a propos, ochelarii MX/Enduro sunt Ariete Terra), ventilatie anodizata pentru barbie, doua guri de ventilatie frontale, doua extractoare dorsale si desigur o husa pe care sper sa o pierd peste cat mai mult timp. Sper utilizez aceasta casca Lazer cat mai mult si in conditii cat mai diverse, pentru a vedea cum se comporta pe termen lung. Pana acum ma declar foarte multumit de ea. Alaturi, “dovada” ca am luat-o la purtat direct pe circuitul de motocros. Si e foarte ok!




      Sursa
×