Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    84
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    9.829

Istoria Ready to Race

Autentifica-te  
ktmbv

149 vizualizări

ready_to_race

Istoria Ready to Race

Povestea constructorului care domină segementul off-road a început în 1934 când Hans Trunkenpolz şi-a deschis un atelier de reparaţii în Mattighofen, Upper Austria. După trei ani, a mărit afacerea începând să vândă motociclete DKW, iar 1951 a creat prima motocicletă. Producţia de serie a primului KTM (KTM R100) a început în 1953, iar compania care se numea Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen şi-a început implicarea în competiţii.

În 1968, decid să intre pe piaţa din Statele Unite ale Americii cu o motocicletă de motocross de 125 cmc, iar în 1974 KTM obţine primul titlu în Campionatul Mondial de Motocross. Pilotul care a adus titlul în Austria a fost rusul Gennadij Moiseev care s-a impus la clasa 250 cmc.

În anii `80, Heinz Kinigadner (actualul director sportiv al KTM) şi Trampas Parker contribuie decisiv la crearea legendei KTM aducând la Mattighofen încă trei titluri mondiale în motocross.

1984 este anul în care KTM a început lucrul la primul său motor în patru timpi răcit cu lichid, iar 1987 primul LC4 intra în producţia de serie.

Problemele economice de la sfârşitul anilor `80 afectează extrem de grav compania austriacă, şi în 1991 KTM Motorfahrzeugbau AG intră în faliment.

Din fericire, un an mai târziu îşi începe activitatea nou-înfiinţata divizie KTM Sportmotorcycle GmbH cu o strategie nouă focusată pe hard enduro şi raliuri, iar în 1994 este produs primul Duke.

Din 2001 KTM domină celebrul raliu cunoscut sub titulatura Paris Dakar, iar experienţa acumulată în raliuri a început să fie transpusă în modelele de serie odată cu lansarea în 2003 a modelului 950 Adventure (un travel enduro).  În acelaşi an, KTM începe să intre şi în segementul on-road datorită succesului înregistrat la clasa 125 cmc a Campionatului Mondial de Motociclism Viteză. Astfel gama on-road s-a mărit prin apariţia lui 990 Super Duke şi a modelului 950 Supermoto. Primul superbike KTM a fost produs în 2008. Este vorba despre 1190 RC8, model în şaua căruia Stefan Nebal a terminat pe locul doi în Campionatul de Superbike al Germaniei sezonul 2009.

Din 1950 până în prezent, KTM a câştigat 165 de titluri mondiale toate produsele sale, indiferent că este vorba despre motociclete, quaduri şi mai nou maşini, fiind vândute sub filosofia "Ready to Race". Practic, îţi poţi achiziţiona o motocicletă şi doar cu setări ce ţin de greutatea pilotului a doua zi te poţi înscrie într-o competiţie.

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De ktmbv



      Dementor te așteaptă la Cheile Grădiștei Endurocross

       
       Sâmbătă, 7 august, la Cheile Grădiștei Endurocross, Dementor aduce aproape de tine două din modelele de top ale constructorului austriac KTM. Vei putea vedea, din gama 2011, KTM 350 SX-F și KTM 300 EXC-E. În plus, KTM 300 EXC 2011 va fi motocicleta utilizată de triplul campion național de endurocross, Mani Gyenes.
      La Cheile Grădiștei (zona Bran-Moeciu) cei mai buni rideri din România vin să își dovedească măiestria în cea de a doua ediție a Cheile Grădiștei Endurocross. Alex Gârbacea și Romeo Duicu, doi din piloții români care concurează în Campionatul Mondial de Rally-Raid, sunt cei care au creionat traseul cursei de sâmbătă. După ediția din 2009, Alex Gârbacea (gazda acestei competiții), alături de coechipierii săi din Vectra Racing și-a dorit să facă din Cheile Gradistei Endurocross un eveniment de tradiție în zona Brașov – Moeciu. Așa că în acest an alături de Romeo Duicu, Alex s-a oprit din antrenamentele pentru Raliul Faraonilor (Egipt, etapa din C.M. de Rally-Raid) pentru a face traseul pe care sâmbătă sunt așteptați atât piloți de enduro cât și de motocros.
      Evenimentul este inclus în Campionatul Național de Endurocross, fiind a șaptea etapă din acest sezon și totodată cursa la care pentru clasa A se va decide campionul acestui an.
      Mani Gyenes, triplu campion național de enduro și endurocross și dublu câștigător al Red Bull Romaniacs clasa Expert, este principalul favorit la câștigarea cursei de la clasa A (avansați). Iar Lucian Neaga, snowboarderul care a câștigat în acest an Red Bull Romaniacs la clasa Hobby Single, vine la Moeciu să dovedească că se simte într-adevăr bine la munte și când rulează cu motocicleta.
      Pentru că este vară și Dani Oțil a decis să profite cât se poate de mult de vacanță, vedeta tv pe 2 roți va debuta sâmbătă în Campionatul Național de Endurocross.
      Program Cheile Gradistei Endurocross
      Sâmbătă 7 august
      08:00 – 11:00 Înscrieri și verificări tehnice (Complexul Cheile Grădiștei Fundata)
      11:00 – briefing
      11:30 – Antrenament clasa C (hobby)
      11:50 – Antrenament clasa A (avansați) și B (sport)
      12: 10 – Antrenament clasa Quad
      12:30 – Formare grilă clasa C
      12:40 – Start în cursa clasei C (1h + 1 tur)
      14:10 - Formare grilă clasa A și B
      14:20 – Start în cursa clasele A și B (clasa A 2h+1 tur, clasa B 1h30min+1 tur)
      16:50 – Formare grilă clasa Quad
      17:00 – Start cursa clasa Quad (1h+1tur)
      18:30 – Festivitatea de premiere
       
      Programul poate suferi modificări în funcție de condițiile meteo și de nr. de concurenți.
       
      Cum ajungi?
      Traseul de endurocross este amenajat în apropierea complexului Cheile Grădiștei Fundata.
      Pentru a ajunge la Cheile Gradistei din Brașov respectiv București puteți urma ruta:
      Cale de acces din Brașov: (31km) Brasov - Cristian - Rasnov - Tohan - Bran - Moeciu.
      Cale de acces din București: București - Ploiești - Sinaia - Predeal - Râșnov - Bran – Moeciu.
      Complexul se află între Moeciu de Jos și Moeciu de Sus, iar în acest an cartierul general al cursei va fi în partea nouă a mini stațiunii, zona numită Cheile Grădiștei Fundata. Pentru a ajunge la traseul de endurocross și la cartierul general al evenimentului urcați din Cheile Grădiștei Holiday Complex către Cheile Grădiștei Fundata.
      Vezi harta: http://endurocross.creatie-site.ro/acces.html


      Sursa
    • De ktmbv

        Au alergat pe motociclete Yamaha si au facut, fiecare in felul sau, o figura frumoasa in etapa de campionat mondial. Juli a avut curajul sa se alinieze la start cu “motocicleta lui tata”, o Yamaha WR 450 F, goala asa cum a scos-o fabrica, adica nepreparata, in conditiile in care “bolizii de concurs” – asta ca sa-i citez si eu pe onorabilii mei colegi din presa main stream huo – ai pilotilor WEC sar si de 50.000 de euro. Apoi, Jeff Goblet, la fel ca si Julian Raduta, a venit la concurs cu o duba oarecare, printre atatea tiruri de uzina, a fost asistat de doar de parintii sai si fara a avea o mare echipa in spate a reusit performanta de a se clasa pe locul sase in prima zi si pe locul sapte in a doua zi a GP Romania, aflandu-se acum pe locul sapte in clasamentul general al clasei E2.
       






      Am fost surprins cand am aflat ca Jeff ar fi preferat ca specialele sa fie un pic mai dure si ca nu a avut probleme cu temperatura de aproape 40 de grade Celsius de la Buzau. Pilotul belgian s-a declarat multumit de experienta romaneasca, spunand ca spera sa se intoarca in tara noastra.





        Am stat destul de mult la povesti cu Julian dupa cursa de ieri si am aflat ca etapa romaneasca a WEC intra in topul celor mai aprige curse pentru pilotul TOP Cross TCS, alaturi de cele din Campionatul de Motocros al Olandei. La a doua trecere pe Enduro Test, mi-a crescut inima cand l-am vazut pe Juli presandu-l pe unul din “juniorii mondiali”, care a si fost obligat sa se lase depasit in prima line (mai) dreapta. Juli a scos timpi buni pe Cross Test si pe Extreme Test, i-a incantat pe spectatori cu sariturile sale, s-a luptat pentru trase cat mai bune cu o suspensie total nepreparata, insa din pacate a fost nevoit sa abandoneze in ultimul tur, deoarece simeringul de la schimbatorul de viteze a cedat, motorul pierzand uleiul. Sa fi castigat enduristii inca un pilot de top? Ramane de vazut.

      Sursa
    • De ktmbv


      Activity Weekend/ Scoala Dementor Vă aşteptăm alături de noi în Activity Weekend; puteţi alege când vreţi să participaţi la weekenduri de enduro, motocross sau supermoto. Pentru fiecare categorie putem să îţi închiriem motocicletă şi dacă vrei să te perfecţionezi sau să parcurgi primii paşi în domeniu poţi opta pentru unul din ghizii şi instructorii Dementor.

      Weekend Dementor la Cheile Grădiştei
      Dacă alegeţi să petreceţi un weekend de enduro puteţi opta pentru Dementor Cheile Grădiştei:
      -    100 euro (2 nopţi cu demipensiune)
      -    100 euro moto/zi chirie
      -    100 euro ghid/ zi
      combustibilul utilizat ( inclusiv al ghidului se achită separat)
      unul din ghizii Weekend Dementor la Cheile Grădiştei este Alex Gârbacea.

      Pentru enduro mai puteţi alege şi loacţii precum Câmpina, Băicoi şi Ciolpani.
      În funcţie de solicitări ieşirile poti fi programate şi în cursul săptămânii.

      Supermoto
      Puteţi închiria motociclete şi merge pe circuitul AMC Kart. Unul din instructorii care vă pot ajuta atât în privinţa supermotoului cât şi în ceea ce priveşte defensive driving este Dan Tatoiu.

      Motocross
      Pe circuitul de motocros de la Ciolpani aveţi la dispoziţie motociclete pe care le puteţi închiria, iar unul din instructorii care vă ghidează este Adi Răduţă campion est european şi naţional de motocross.

      Dacă sunteţi posesori de KTM puteţi să veniţi şi cu motocicleta proprie atât la enduro cât şi la motocross şi supermoto.

      Pentru a putea face un program cât mai aproape de timpul vostru liber vă rog să trimiteţi un mail pe adresa dementor@dementor.ro pentru a ne comunica în ce zi sau weekend vreţi să ieşiţi pe munte ori pe unul din circuite.

      Sursa
    • De ktmbv

      Noutăţile KTM prezentate la EICMA

      Dorindu-şi să inoveze în continuare aşa cum face de peste 50 de ani, KTM a prezentat la EICMA 2009 (Salonul Moto de la Milano – cel mai important salon moto din an) concepte menite să-i atragă către marea familie portocalie pe mai mulţi împătimiţi ai asfaltului şi pe cei care doresc să deţină următoarea motocicletă ce va face istorie în motocross.

      Astfel, în anii următori gama de modele KTM care începe în prezent cu 50 SX (motocicletă de motocross care se adresează copiilor şi poate fi condusă începând cu vârsta de trei ani) şi se termină cu superbikeul 1190 RC8 va include şi o motocicletă de 125 cmc destinată rulării pe asfalt, precum şi Duke 690 R (aceasta este definiţia pentru 70 CP pe o motocicletă care cântăreşte 148 de kg).
      KTM 350 SX-F Factory Racing

      Conceptul menit să creeze o nouă tendinţă în motocross a fost creat de KTM după ce modelele 250 SXF şi 450 SX-F au avut succes în Campionatul Mondial de Motocross, aceasta fiind prima motocicletă al cărei motor are o capacitate cilindrică de 350 cmc. Motocicleta, care va fi ready to race începând cu 2010, este un model asupra căruia Stefan Everts (multiplu campion mondial de motocross) şi-a lăsat amprenta colaborând la realizarea fiecărui detaliu.

      KTM 125
      Cu un motor care are patru valve pe cilindru este răcit cu apă şi dezvoltă 15 CP, 125 este o motocicletă care îi va atrage pe tinerii care vor să se bucure de asfalt. Cu un design proaspăt KTM 125 este încă un produs reuşit al colaborării dintre constructorul austriac şi Kiska Design.

      Duke 690 R
      Monocilindrul LC4 pentru KTM reprezintă tradiţie, iar ultimul model pentru care a fost îmbunătăţit acest motor este Duke 690 R.  Propulsat de un LC4 ce dezvoltă 70 de CP în condiţiile în care el cântăreşte doar 148 de kg Duke 690 R este un pachet greu de refuzat.

      Modelele din gama 2010

      Minicycles
      50 SX, 65 SX, 85 SX

      Motocross 2 timpi
      125 SX, 150 SX, 250 SX

      Motocross 4 timpi
      250 SX-F, 450 SX-F

      Enduro 2 timpi
      125 EXC, 200 EXC, 250 EXC, 300 EXC

      Enduro 4 timpi
      250 EXC-F, 400 EXC, 450 EXC, 530 EXC

      ATV
      450 SX, 505 SX, 525 XC

      Hard Enduro
      690 Enduro, 690 Enduro R

      Adventure
      990 Adventure, 990 Adventure R, 690 Rally Replica

      Supermoto
      450 SMR, 690 SMC, 690 SM Limited Edition, 990 SM R, 990 SM T

      Naked
      690 Duke, 690 Duke R, 990 Super Duke, 990 Super Duke R,

      Superbike
      1190 RC8, 1190 RC8 R, 1190 RC8 R Red Bull Replica, 1190 RC8 R Akrapovic Replica,

      Sursa
×