Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    84
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    8.678

Istoria Ready to Race

Autentifica-te  
ktmbv

83 vizualizări

ready_to_race

Istoria Ready to Race

Povestea constructorului care domină segementul off-road a început în 1934 când Hans Trunkenpolz şi-a deschis un atelier de reparaţii în Mattighofen, Upper Austria. După trei ani, a mărit afacerea începând să vândă motociclete DKW, iar 1951 a creat prima motocicletă. Producţia de serie a primului KTM (KTM R100) a început în 1953, iar compania care se numea Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen şi-a început implicarea în competiţii.

În 1968, decid să intre pe piaţa din Statele Unite ale Americii cu o motocicletă de motocross de 125 cmc, iar în 1974 KTM obţine primul titlu în Campionatul Mondial de Motocross. Pilotul care a adus titlul în Austria a fost rusul Gennadij Moiseev care s-a impus la clasa 250 cmc.

În anii `80, Heinz Kinigadner (actualul director sportiv al KTM) şi Trampas Parker contribuie decisiv la crearea legendei KTM aducând la Mattighofen încă trei titluri mondiale în motocross.

1984 este anul în care KTM a început lucrul la primul său motor în patru timpi răcit cu lichid, iar 1987 primul LC4 intra în producţia de serie.

Problemele economice de la sfârşitul anilor `80 afectează extrem de grav compania austriacă, şi în 1991 KTM Motorfahrzeugbau AG intră în faliment.

Din fericire, un an mai târziu îşi începe activitatea nou-înfiinţata divizie KTM Sportmotorcycle GmbH cu o strategie nouă focusată pe hard enduro şi raliuri, iar în 1994 este produs primul Duke.

Din 2001 KTM domină celebrul raliu cunoscut sub titulatura Paris Dakar, iar experienţa acumulată în raliuri a început să fie transpusă în modelele de serie odată cu lansarea în 2003 a modelului 950 Adventure (un travel enduro).  În acelaşi an, KTM începe să intre şi în segementul on-road datorită succesului înregistrat la clasa 125 cmc a Campionatului Mondial de Motociclism Viteză. Astfel gama on-road s-a mărit prin apariţia lui 990 Super Duke şi a modelului 950 Supermoto. Primul superbike KTM a fost produs în 2008. Este vorba despre 1190 RC8, model în şaua căruia Stefan Nebal a terminat pe locul doi în Campionatul de Superbike al Germaniei sezonul 2009.

Din 1950 până în prezent, KTM a câştigat 165 de titluri mondiale toate produsele sale, indiferent că este vorba despre motociclete, quaduri şi mai nou maşini, fiind vândute sub filosofia "Ready to Race". Practic, îţi poţi achiziţiona o motocicletă şi doar cu setări ce ţin de greutatea pilotului a doua zi te poţi înscrie într-o competiţie.

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De ktmbv

      La Salonul Moto de la Milano, KTM și-a prezentat noile modele care intră în gamă începând cu 2011. Vedeta de la capitolul noutăți a fost KTM 350 EXC-F, model ce va lupta pentru titlu în Campionatul Mondial de Enduro la E2.
      Nu putem începe prezentarea noutăților produse la Mattighofen fără să aruncăm o privire către 2009, când Stefan Piere (CEO-ul KTM) și Stefan Everts (director al departamentului racing pentru motocross) prezentau 350 SX-F, modelul care a schimbat fața motocrossului. La mai puțin de un an de la prezenatrea sa, motocicleta dezvoltată de KTM și de multiplu campion mondial de motocross, Stefan Everts, a obținut titlul mondial la MX1, avându-l în șa pe Antonio "Tony" Cairoli. Acum 350 atacă și segmentul enduro, în 2011 urmând să fie prezent la cele mai importante evenimente atât de enduro cât și de enduro extrem. Așadar, KTM 350 EXC-F va concura și în România urmând să fie utilizat de piloții KTM în iulie 2011, când se va desfășura cea de 8-a ediție a Red Bull Romaniacs.
      350 EXC-F Factory
      Motocicleta, ce dă o altă față noii generații de modele încadrate la categoria E2, este propulsată de același monocilindru de 350 cmc care a câștigat titlul în Campionatul Mondial MX1. 350 EXC-F combină agilitatea unui 250 cu puterea unui 450. Pentru a urma filozofia "Ready to Race", ca și cu ruda sa din motocross, cu 350 EXC KTM urmărește obținerea titlului mondial și ulterior intrarea în producția de serie.
      125 DUKE
      Disponibil începând cu primăvara viitoare, 125 Duke este o motocicletă dezvoltată pentru adolescenții pasionați de două roți. Aceeași echipă care în urmă cu câțiva ani realiza Super Duke, ridicând standardele când vine vorba de dinamism, a realizat și 125 Duke. Motorul este un monocilindru în 4 timpi de 124,7 cmc ce dezvoltă 15 CP la 10.500 rpm.
      1190 RC8 R
      Cel mai rapid model din gama KTM, 1190 RC8 R s-a transformat într-o motocicletă pe care fanii superbike-urilor o așteptau. Este mai puternică (175 CP), are o distribuție a greutății  mult mai bună , este mai accesibilă și mai rapidă decât orice RC8 R realizat până acum. La dezvoltarea acestei generații a contribuit experiența acumulată în Campionatul de Superbike al Germaniei, unde KTM a câștigat titlul la constructori.
      990 SM T
      Extrem de rapid, 990 SMT, acest supermoto foarte dinamic care are toate calitățile unui touring, a fost îmbunătățit și din 2011 este echipat cu sistem de frânare ABS.

      990 Adventure Dakar
      Dakar-ul va rămâne întotdeauna Dakar, chiar dacă se desfășoară în America de Sud. Ediția limitată Adventure Dakar cu albastrul său inspriat din culoarea touaregilor (pentru acești oameni ai deșertului albastru simbolizează lumea) și cu Beduinul inscripționat are menirea de a menține în viață spiritul celor mai extraordinare raiduri ale tuturor timpurilor. Suspensiile care au o cursă de 210 mm și sistemul de frânare ABS (Bosch) sunt de la Adventure, iar motorul este cel de pe Adventure R, fiind vorba de propulsorul ce dezvoltă 115 CP.

      Sursa
    • De ktmbv

      Penultima etapă a Dementor KTM Motocross Cup, programată pentru sâmbătă, 22 septembrie ora 12, pe circuitul Gorgota Ciolpani, va fi una pigmentată de lupta pentru podium a puştilor care aleargă la clasa 65 cmc, dar şi a piloţilor de la clasa Amatori, despre care putem spune că tratează pasiunea lor, motocrosul, cât mai profesionist posibil.
      La clasa 65 cmc, după ce a câştigat ambele manşe ale toridei etape Autostrada A1-Militari, Kadar Benedek va încerca să se detaşeze în clasamentul general, dar Kadar Benedek şi Andrei Poponuţ sunt motivaţi să fie cât mai rapizi şi să câştige la sfârşitul sezonului, premiul cel mare, o motocicletă KTM!

      La Amatori, Ciprian Staicu pleacă din postura de favorit, dar cea mai mică greşeală a sa va fi speculată de Demeter Laszlo, care are un avantaj fragil în clasamentul general provizoriu, de doar două puncte.
      Indiferent de clasă şi de nivel însă, piloţii pot să fie siguri că vor alerga în cele mai bune condiţii, întrucât circuitul de la Gorgota-Ciolpani a intrat în „reparaţii capitale” în aceste zile. „Vom ara pământul. De aproximativ doi ani nu am arat atât de adânc. Avem pământ uzat la suprafaţă, pe care oricât l-ai uda tot se mai face praf”. Sunt convins că sportivii vor aprecia noua suprafaţă,” spune Adrian Răduţă care a pregătit şi un upgrade, cel mai probabil o premieră pentru România: nisip, rumeguş şi paie, un mix care va fi împrăştiat în zona de start şi pe viraje. „E de muncă, dar avantajele sunt convingătoare: pământul umed nu se usucă atât de uşor, se creează mai multe şanţuri pe viraje, o provocare de ordin tehnic şi de ce nu, se rulează mai plăcut pe o astfel de suprafaţă”, spune Adrian Răduţă.
      După tensiunea din timpul manşelor, organizatorii, cluburile sportive Dual Racing Team şi Top Cross TCS propun tuturor celor prezenţi la circuitul de la Gorgota Ciolpani un „program de relaxare” cu DJ Bodo, un party la ceas de seară din care nu vor lipsi muzica bună, micii sau berea. 


      Sursa
    • De ktmbv

         Ieri, pe deja faimosul deal al Gusteritei, cluburile sibiene EMA si Black Ryders au organizat etapa a cincea din Campionatul National de Motocros, alaturi de Cupa Sibiului la aceasta disciplina moto. Ca de obicei in campionatul nostru, praful a ridicat probleme riderilor, dar asta nu i-a impiedicat pe Adiran Raduta si pe George Cabal sa castige la MX1, respectiv MX2.
      Adrian Raduta a castigat ambele manse, chiar daca o cazatura in prima mansa l-a facut sa ruleze prudent in mansa doi, permitandu-i lui George Cabal sa se apropie foarte mult. Pilotul Top Cross TCS a fost urmat de coechipierul sau Lajos Bacescu, iar timisoreanul Andre Gregoire a urcat pe treapta trei a podiumului.

      Suprafata pe care s-a alergat la Sibiu a fost foarte dura, putand fi abordata chiar si cu un supermoto! La o adica, Adi Raduta ar fi avut pe ce sa se bazeze, carevasazica pe a sa casca Lazer!





      La MX2, George Cabal a fost mult timp in prima mansa in urmarirea lui Julian Raduta, care din cauza problemelor de la o mana – am aflat ca este vorba despre infamul scafoid, s-a retras in paddock, nemailuand startul in mansa doi. Asa se face ca podiumul la MX2 a aratat astfel la finalul zilei de ieri: 1 George Cabal (Vectra Zarnesti),  2 Ionut Cojanu si 3 Catalin Kantor.
       Despre intrecerea Vetaranilor ne vorbeste un rider implicat direct, este vorba despre Ciprian Popescu, Dual Racing Team: “In mansa unu am avut un start mai slab, insa am reusit sa recuperez si am terminat pe doi, iar in mansa doi am reusit sa fiu la conducere pentru zece minute. Am inceput sa ma resimt la nivelul antebratelor si am terminat si aceasta mansa pe doi, pozitie pe care am ocupat-o si la general”.
      Ciprian Popescu considera insa ca circuitul a fost slab, cu mult praf, si cu o grila de start care nu indeplinea normele tehnice. “Grila nu cadea uniform si desi conform regulamentului ar fi trebuit sa fie de jumatate de metru, in unele parti era inaltata si la un metru”, ne-a declarat Ciprian Popescu. Problema prafului a fost ridicata si de George Cabal, iar Liviu Jigmond considera ca nu este o solutie udarea circuitului intre manse, deoarece se formeaza un noroi tip glazura, foarte alunecos care mai mult ii incomodeaza pe piloti, riscul accidentarilor la intrarea pe trambuline fiind foarte mare. Pentru ca l-am mentionat pe Jigmond, trebuie si sa spunem ca Mihai Stoichescu nu a participat la aceasta cursa, avand o coasta fracturata la o etapa de motocros din Ungaria si fiind indisponibil pana la sfarsitul lui august.

      Sursa
    • De ktmbv


      Genunchiere KTM disponibile și în măsura L și XL Genunchierele din gama KTM Powerwear pentru off-road sunt disponibile în showroom-ul Dementor KTM Brasov inclusiv în dimensiunile L și XL.

      Sursa
    • De ktmbv


      Daca scolile, cursurile si academiile de enduro au devenit un fenomen obisnuit la noi si nu lipsit de succes in randul riderilor cu cele mai variate pretentii de la cei vaneaza podiumul, la cei care isi doresc sa termine in siguranta o cursa de hobby, o noua propunere “didactica” si chiar “tehnico-tactica” vine din partea RAMS21. Este vorba despre un cantonament (intre 7 si 21 de zile) in insorita Spanie, in  luna februarie, organizat dupa toate regulile unei scoli de off-road care se respecta. Pe scurt, tot ce ai de facut ca rider este sa iti iei un mic bagaj, un avion in directia Barcelona si mai departe se ocupa cei de la RAMS21, aceasta insemnand  transportul motocicletei dus intors pana in zona Aragon Zaragoza, masa, cazare, service moto si nu in ultimul rand taxa de circuit, toate acestea fiind incluse in pret, deoarece echipa se va deplasa in Spania, dupa formula “consacrata” in Dementor KTM Motocross Cup. Aceasta inseamna mecanici, bucatar, preparator fizic si bineinteles, camionul de curse.
      Cantonamentul va fi astfel structurat: se organizeaza cate o grupa de motocross, respectiv de enduro, fiecare cu conditii de antrenamente specific, cu un program strict, riderii beneficiind inclusiv de un preparator fizic, de inregistrarea video a evolutiilor, urmate de feedback si sfaturi personalizate. Pentru fiecare grupa exista vor exista manse de anduranta de 35 – 40 de minute,  specific pentru motocros si respectiv enduro (treceri peste busteni, bolovani, etc)
      Am stat putin de vorba cu Adrian Raduta despre cum va arata o zi tipica in acest cantonament. Asadar diminetile vor fi rezervate antrenamentelor pe motociclete, urmate de o pauza de 4-5 ore, in care se include pranzul si timpul necesar refacerii, dupa care se trece dupa amiaza la antrenamente fizice. Seara, inainte sau dupa cina, se analizeaza inregistrarea video a evolutiilor riderilor, discutii, identificarea greselilor fiecaruia si corectare. RAMS21 va fi cantonat in Spania timp de trei saptamani, existand posibilitatea ca cei interesati sa opteze pentru variante de 1, 2 sau 3 saptamani pentru cei mai motivati piloti. “Tinand cont de back-ground-ul meu de motocrosist, sunt rideri care se aseatpta ca acest cantonament sa fie unul dur, cu multe sarituri in stil MX. Nu acesta este insa scopul meu, eu imi dorec ca riderii care vin la cantonament sa invete cat mai bine tehnica de pilotaj, dupa posibilitatile fiecaruia pentru a alerga apoi cat mai curat si mai sigur pe motocicleta”, spune Adrian Raduta

      Pentru mai multe detalii si inscrieri – 0725.RAMS21 (0725.726.721) sau e-mail: office@rams21.ro
      Echipa Top Cross TCS in actiune, in aceasta vara, la Red Bull Romaniacs in Sibiu, alaturi de ” nava mama”, camionul lor de curse, casa lor departe de casa




      Sursa
×