Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    84
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    8.809

Kimi Raikkonen - membru al Familiei Orange

Autentifica-te  
ktmbv

109 vizualizări

kimi_are_KTMKimi Raikkonen este cel mai nou membru al Familiei Orange

Campionul mondial de Formula 1 din sezonul 2007 şi actualul pilot al Citroen J-WRC a devenit posesorul unei motociclete KTM 250 SX-F. Cu această motocicletă Kimi Raikkonen şi-a mai adăugat încă un vehicul de curse la colecţie. Iar după ce a dovedit că se descurcă şi pe macadam nu doar pe asfaltul circuitelor de Formula 1, finlandezul îşi va încerca norocul şi pe două roţi urmând să meargă pe câteva circuite de motocross şi la enduro.

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De ktmbv

      Istoria Ready to Race
      Povestea constructorului care domină segementul off-road a început în 1934 când Hans Trunkenpolz şi-a deschis un atelier de reparaţii în Mattighofen, Upper Austria. După trei ani, a mărit afacerea începând să vândă motociclete DKW, iar 1951 a creat prima motocicletă. Producţia de serie a primului KTM (KTM R100) a început în 1953, iar compania care se numea Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen şi-a început implicarea în competiţii.
      În 1968, decid să intre pe piaţa din Statele Unite ale Americii cu o motocicletă de motocross de 125 cmc, iar în 1974 KTM obţine primul titlu în Campionatul Mondial de Motocross. Pilotul care a adus titlul în Austria a fost rusul Gennadij Moiseev care s-a impus la clasa 250 cmc.
      În anii `80, Heinz Kinigadner (actualul director sportiv al KTM) şi Trampas Parker contribuie decisiv la crearea legendei KTM aducând la Mattighofen încă trei titluri mondiale în motocross.
      1984 este anul în care KTM a început lucrul la primul său motor în patru timpi răcit cu lichid, iar 1987 primul LC4 intra în producţia de serie.
      Problemele economice de la sfârşitul anilor `80 afectează extrem de grav compania austriacă, şi în 1991 KTM Motorfahrzeugbau AG intră în faliment.
      Din fericire, un an mai târziu îşi începe activitatea nou-înfiinţata divizie KTM Sportmotorcycle GmbH cu o strategie nouă focusată pe hard enduro şi raliuri, iar în 1994 este produs primul Duke.
      Din 2001 KTM domină celebrul raliu cunoscut sub titulatura Paris Dakar, iar experienţa acumulată în raliuri a început să fie transpusă în modelele de serie odată cu lansarea în 2003 a modelului 950 Adventure (un travel enduro).  În acelaşi an, KTM începe să intre şi în segementul on-road datorită succesului înregistrat la clasa 125 cmc a Campionatului Mondial de Motociclism Viteză. Astfel gama on-road s-a mărit prin apariţia lui 990 Super Duke şi a modelului 950 Supermoto. Primul superbike KTM a fost produs în 2008. Este vorba despre 1190 RC8, model în şaua căruia Stefan Nebal a terminat pe locul doi în Campionatul de Superbike al Germaniei sezonul 2009.
      Din 1950 până în prezent, KTM a câştigat 165 de titluri mondiale toate produsele sale, indiferent că este vorba despre motociclete, quaduri şi mai nou maşini, fiind vândute sub filosofia "Ready to Race". Practic, îţi poţi achiziţiona o motocicletă şi doar cu setări ce ţin de greutatea pilotului a doua zi te poţi înscrie într-o competiţie.
      Sursa
    • De ktmbv



      La final de sezon 2011, Ciprian Popescu se mândreşte cu o performanţă cât se poate de interesantă, regăsindu-se în postura de vice-campion naţional la clasa Veterani şi locul patru la enduro, datorită unei interpuneri între etapa de enduro de la Lupeni şi cea de motocros de la Băicoi. Poate cel mai important lucru pe care l-am aflat din interviul pe care-l puteţi citi mai departe este că Ciprian nu regretă titlul de campion  ci apreciază toate momentele grozave pe care le-a petrecut în şaua motocicletei, alergând la cele două discipline, enduro şi motocros.

      DBZ: Ciprian, cum ai caracteriza acest sezon, referindu-ne strict la motocros?
      CP: 2011 a fost un sezon bun, pe care l-am termint cap-coadă cum s-ar spune, fără accidentare. Am avut două obiective, locul întâi la motocros, la Veterani şi locul doi la enduro. Din punct de vedere al etapelor a fost greu, au existat probleme din punct de vedere  al organizărilor, însă sper că se va învăţa din greşeli. Pentru mine, singura problemă a fost  lipsa antrenamentelor, în special la început de sezon şi ţinând cont de faptul că merg din cursă în cursă.  La prima mansă mi se umflau mâinile, în rest nu aveam probleme cu suflul, cu condiţia fizică. Am împletit grija pentru familie, pentru busines, cu  sportul, nu e tocmai uşor, dar la mijloc fiind pasiunea cred că am reuşit destul de bine. Am luat o uşor la începutul campionatului, iar regula de a se tăia cele mai slabe patru manşe ale fiecărui sportiv nu m-a avantajat.




      DBZ: Care a fost cea mai frumoasă cursă a sezonului?
      Prundu şi nu neapărat pentru că eram acasă şi co-organizator – consider că a fost cea mai bună cursă din punct de vedere organizatoric, ci pentru plăcerea pe care am avut-o în timpul celor două manşe. Am câştigat, şi efectiv m-am luptat în mansă doi ghidon la ghidon cu Schultz (n.r. Alexandru Enceanu).

      DBZ: Cum descrii „rivalitatea” cu Enceanu pe care ai avut- pe tot parcursul sezonului?
      CP: În primul rând îl felicit pentru titlul de campion şi pentru că la vârsta lui ţine pasul la motocros, îmi doresc fiu şi eu ca el când voi ajunge la vârsta sa. A fost o luptă frumoasă, etapă de etapă,  purtată însă cu fair-play.


      DBZ: Cum s a impăcat motocrosul cu enduro?

      CP: Motocrosul te ajută foarte mult să ai un stil corect de pilotaj, să ştii cum să abordezi un viraj şi anumite porţiuni din enduro cu viteză mare. Însă e nevoie de atenţie căci poţi pune în practică viteza de la motocros, dar totul e nou şi necunoscut, nu ai puncte de referinţă, şi nici alţi sportivi cu care să te compari. Nu ai feedback, un mecanic de pe margine care să îţi spună că ai înmuiat ritmul… Iar ritmul la enduro se formează prin antrenamente şi participări la curse, am văzut asta când sâmbăta, în curse, aveam probleme de adaptare. La fel a fost şi la REA, a durat ceva până să intru în atmosferă, după care a fost bine. E limpede înaintea etapelor de enduro, trebuie să mă pregătesc….


      DBZ: După două titluri de vice-campion naţional, te vei concentra sezonul viitor doar pe o ramură?

      CP:Dacă aş fi avut 20 de ani, m-aş fi concentrat să iau titlul cum s-ar spune,  vreau să ies pe primul loc, e normal , dar mai important e să mă simt bine, am cules destule, am o istorie destul de mare, nu trebuie să arăt rezultatele nimănui, nu e o presiune. Ceea ce  pentru mine latura fun.

      DBZ: Cum s-a comportat Yamaha YZ 250 F? Urmează sezonul viitor să alergi pe modelul 2012?

      CP: Motocicleta s-a comportat foarte bine, nu am avut probleme tehnice, suspensia e foarte bună, iar motorul e foarte fiabil, nu a fost nevoie să-l desfacem. Cu întreţinerea corespunzătoare Yamaha e foarte fiabilă, nu am avut nici un abandon tehnic, am făcut doar un revalving la suspensii, am schimbat uleiul, filtrele şi nici măcar nu a fost nevoie să înlocuim ambreiajul. Totuşi, pentru că la enduro am trecut pe KTM există posibilitatea să  fac acelaşi lucru şi la motocros.







      Sursa
    • De ktmbv

      Acţiunea se reia in Dementor KTM Motocross Cup! După două etape desfăşurate „la câmpie”, cea inaugurala de la Prundu, pe malul Dunării si cea de la circuitul Gorgota-Ciolpani, anulată din cauza precipitaţiilor masive, pe 30 iunie, motocrosiştii se vor muta cu mic cu mare la munte, pe circuitul de Breghina-Zărneşti, operat de către clubul sportiv Vectra.

      Marcel Butuza, motociclistul care a pus bazele clubului Vectra Zărneşti se declară încântat de noutăţile care descriu Dementor KTM Motocross Cup: „Faptul că sunt promovaţi copiii este îmbucurător. Mă bucură faptul că se întâmplă ceva nou în motociclism, că un grup de oameni a luat o iniţiativă care ajută sportul cu motor”. Circuitul   de la Zărneşti este cel mai vechi circuit de motocros din ţară, un loc cu foarte multe amintiri pentru Marcel Butuza: „Aici am urmărit pentru prima dată o etapă de motocros, se întâmpla prin 1975, 1976, sunt mai bine de 35 de ani de atunci. Tot aici m-am îndrăgostit de sportul cu motor, după care am făcut tot ce am putut pentru a ajunge să îl practic. Nici în anii ’70, sportul cu motor nu era la îndemâna oricui, si pe atunci era dificil să practici astfel de sporturi”, spune Marcel Butuza.

      Campionul braşovean nu a uitat nici cursele la care a alergat împreună cu legendele motocrosului românesc: „Pe circuitul de la Zărneşti, mulţi campioni români şi-au arătat priceperea la motocros, este vorba despre Ernest Mulner, Dorin Titilincu, Alexandru Ilieş. Tot la Zărneşti şi-a desfăşurat activitatea Paul Mulner, tatăl lui Ernest Mulner, unul dintre cei mai buni antrenori de motocros pe care i-a avut România, un nume lăsat în umbră până în 1989, datorită rezonanţelor săseşti”.
      Dementor KTM Motocross Cup ajunge aşadar pe 30 iunie pe un circuit ce poate fi privit ca un templu al motocrosului românesc, un circuit care este o adevărată provocare pentru sportivi: „Deşi conţine toate elementele tehnice necesare pentru a testa abilităţile piloţilor, circuitul rămâne foarte rapid. Se creează un ritm căruia nu-i poţi face faţă dacă nu eşti foarte bine antrenat fizic, riscând să te accidentezi”, spune Marcel Butuza.


      Sursa
    • De ktmbv


      Dementor KTM Motocross Cup începe sâmbătă la Prundu cu premii pentru piloţi şi pentru spectatori: după cursă, piloţii se pot „documenta” live la etapa de mondial din Bulgaria
      Prima etapă a Dementor KTM Motocross Cup se va desfăşura sâmbătă, 21 aprilie, pe circuitul din imediata apropiere a comunei Prundu (judeţul Giurgiu), începând cu orele 10:00, momentul în care piloţii de clasele Amatori şi Veterani vor începe antrenamentele libere. Startul primei manşe a piloţilor de top, cei de la clasele MX1 şi respectiv MX2 este programat pentru ora 15:35, urmând ca festivitatea de premiere să se desfăşoare la orele 18:15. Cluburile organizatoare, Dual Racing Team şi Top Cross TCS oferă astfel un nou format competiţional sportivilor, cel al unei curse ce se desfăşoară într-o singură zi.
      Noutăţile nu se opresc însă aici. Organizatorii pun la dispoziţia sportivilor un autocar de 34 de locuri, oferit de Corsarul Roşu, prin amabilitatea lui Ion Roşu, autocar care se va deplasa a doua zi după cursă la Sevlievo, pentru etapa de Campionat Mondial de Motocross. Mai întâi însă, piloţii de clasele MX1 şi MX2 se vor lupta, desigur în spiritul fair-play-ului pentru premii (250 de euro/150 de euro/100 de euro), cu care vor fi răsplătiţi sportivii de pe primele trei locuri de la fiecare dintre cele două clase. Aceste premii se vor acorda pentru fiecare etapă din cele şase, premiile de la etapa de sâmbătă urmând a fi oferite de compania Tot Agro Prundu.
       „Până acum, în ţara noastră credem că nu au mai fost oferite asemenea premii în bani pentru sportivii de pe podium de la clasele MX 1 şi MX2.Am pregătit şi premii pentru toţi sportivii care vor lua startul la fiecare clasă, fiecare practicant al motocrosului merită recompensat şi încurajat”, spune Ciprian Popescu (Dual Racing Team).
      Organizatorii au pregătit şi un site special al competiţiei, www.dementormotocrosscup.ro, ca un instrument de comunicare cu sportivii şi cu publicul. Acest site integrează pe lângă informaţii despre circuite, şi o galerie de piloţi de motocross, în care sunt aşteptaţi să se înscrie participanţii în competiţie. Înscrierea la newsletter-ul Dementor KTM Motocross Cup este recompensată printr-un premiu oferit prin tragere la sorţi, iar fanii prezenţi la Prundu pot câştiga şi ei premii, urmărind pagina de Facebook Dementor KTM Motocross Cup (http://www.facebook.com/pages/Dementor-Motocross-Cup/125131300950645)


      Sursa
    • De ktmbv



      Miercuri a fost o zi bogata in revelatii: cat de minunat e sa practici  enduro si cat de misto e sa faci asta pe o motocicleta ca lumea. Aproape ca uitasem. Daca ar fi sa trag linie dupa zecile de minute in care m-am indeletnicit cu manuirea noului KTM 350 EXC-F, in cap imi ramane extraordinara eficienta a suspensiilor si gradul ridicat de control pe care il ofera aceasta motocicleta, despre care “manualul” spune ca ar combina agilitatea unui 250 cmc cu puterea dezvoltata de un 450 cmc.Am verificat,asa e asa                                                                                                                                                                             
      Asadar, l-am corupt sa ma insoteasca si pe Marius Bacila, comandantul navei Motociclismo, ne-am imbarcat intr-o antica Toyota si am dat o fuga pana la circuitul de la Prundu, nerabdatori sa dam piept cu motocicleta oferita de catre Dementor KTM Brasov.  Dar vai, Marius arbora un nou costum personalizat de la Kenny Racing, iar eu nici cozoroc la casca (ma rog, nu m-a pus nimeni sa o folosesc si la snowboard…) nu mai aveam, un fapt de natura sa ma motiveze teribil in lupta cu coclaurii.


      Dupa un inceput mai mult decat ezitant din partea amandoura, l-am corupt pe Marius la niste wheelies si coborari – urcarile pareau a fi dificile pentru colegul meu de breasla despre care trebuie insa sa stiti ca e mai rapid cu vreo zece secunde decat mine pe Serres asa ca e iertat, eu trecand asadar la urcarea de rampe si “escalada” motorizata a terasatelor coline ce se gasesc din belsug in jurul circuitul de motocros de la Prundu.
      Suspensia 350-ului lucreaza atat de bine incat zici ca e preparata pe la cine stie ce specialisti (de fapt e stock), indiferent ca abordezi mai agresiv suprafete puternic pigmentate cu bolovani sau cu bulgari de pamant sau ca urci si cobori terase naturale destul de abrupte. O fi si antrenamentul de la mountain-bike, dar comportamentul acesta al suspensiei pe mina m-a tinut “fresh” mult timp. Daca la prima abordare din lateral a trambulinei din punctul cel mai inalt al circuitului am reusit sa ma opresc in  pamantul destul de afanat, evitand insa o nemernica poseta, cu un pic de concentrare la pozitionarea corpului si cateva rasuciri ale manetei de gaz, urcarea s-a rezolvat pana la urma, ceea ce m-a facut sa repet manevra de nenumarate ori. Din nou, motocicleta mi se pare extrem de responsiva, comportandu-te asa cum iti doresti tu sa se comporte, indiferent daca esti un etern incepator ca mine sau vreu profi ca baietii de la A. Spun asta ca putere este din belsug si am testat asta pe lungile urcari ale circuitului de motocro de la Prundu, ocazie cu care am observat ca noul venit in familia KTM se tureaza mai degraba ca un 250 cmc, decat ca “big brother”, 450 cmc.


      Aici in rol de pilot de test vioara intai, Ciprian Popescu a folosit aceasta motocicleta cu succes la Castrol Extreme Adventure, ocupand locul doi la Old Boys


      La motocros, KTM a inchis gura concurentei cu 350 SX-F, motocicleta despre care s-a spus ca a inaugurat o noua era si cu care Toni Cairoli are deja doua titluri la MX1. Aparitia lui 350 EXC-F pare un pas firesc si nu este vorba doar despre un crosser cu lumini, deoarece suspensiile, bascula, cadrul, sistemul de injectie, amortizorul PDS, toate acestea au fost dezvoltate specific pentru enduro.









      Se pare ca desi luat din scurt si "smuls" din fata monitorului , inca nu am uitat "chestii" de la motocros... De notat, ca suspensiile nu se "inchid" pe aterizare.

      Aici Marius coboara, dar... seducator este si modul in care functioneaza injectia la 350 EXC-F, in special in momentele in care esti nevoit sa pornesti din rampa, foarte lin, de parca motorul ar sti asta si ar vrea sa te ajute... Caracteristica a motoarelor mai mari, 350-ul merge si in ture mici, controlat din ambreiaj in stil "tractorist". Tractorist, tractorist, dar urci ce e de urcat, ia uitati-va la poza de deschidere.

      Sursa
×