Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    84
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    8.929

Povestea din 2010 a celui mai dificil raliu hard enduro din lume

Autentifica-te  
ktmbv

82 vizualizări

redbull_romaniac

Povestea din 2010 a celui mai dificil raliu hard enduro din lume este duminică la Sport.ro

 

Cea de a șaptea ediție a Red Bull Romaniacs ți se dezvăluie duminică, 18 iulie, ora 09:30 la Sport.ro. Imagini incredibile cu bărbați care ajung la limita puterilor pe un traseu extrem - care a devenit aproape imposibil din cauza ploii, un show în centrul Sibiului - care a dovedit lumii întregi că atunci când pasiunea pentru motorsport e mare înfrunți orice condiții pentru a-ți susține favoriții, peisaje incredibile ce confirmă că cel mai dificil raliu hard enduro al lumii se desfășoară în locații unice, acestea sunt câteva din ingredientele Highlightului Red Bull Romaniacs (RBR) 2010.

În cele 26 de minute rezervate poveștii acestei ediții se ajunge de la bucurie la epuizare și lacrimi pentru că, așa cum este de multe ori caracterizată această cursă, la clasa PRO (cea care are cel mai dificil traseu) este locul unde bărbați în toată firea ajung să plângă. La final însă toți cei care au rezistat celor aproape 1000 de km de hard enduro, duși aproape de limita imposibilului de către ploaie, confirmă că RBR este o competiție la care trebuie să revină. Și așa cum declara Graham Jarvis, câștigătorul ediției din 2008 și ocupantul locului doi din acest an, la acest raliu hard enduro ai ocazia să concurezi în cea mai faină locație de enduro din lume.

 

O parte dintre cei mai buni rideri ai lumii: Chris Birch, Graham Jarvis, Andreas Lettenbichler, Taddy Blazusiak, Paul Bolton, Mani Gyenes, alături de Lucian Neaga – câștigătorul clasei Hobby Single – și Krisztian Nagy – câștigătorul Prologului la clasa Hobby Team – sunt actorii Highlightului Red Bull Romaniacs 2010.

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De ktmbv

       
      In luna decembrie te asteptam cu noi reduceri la produsele Putoline, Goldfren si Hiflo, dupa cum urmeaza:
       - 15% Putoline
       - 15% Goldfren
       - 20% Hiflo



      Sursa
    • De ktmbv

      Program de lucru




      Incepand din data de 05.05.2012, am reluat actvitatea de lucru in zilele de samabata. Programul este de la 10.00 - 14.00.
      In cursul saptamanii programul ramane neschimbat.

      Sursa
    • De ktmbv

      Aventura Dakar 2011 se încheie pentru echipa Vectra Racing miercuri când revin în România


      Mani Gyenes, câștigătorul clasei Maraton de la Dakar 2011 și Marcel Butuza, ocupantul locului șase la aceeași clasă a categoriei moto, revin în România miercuri, 19 ianuarie. Riderii echipei Vectra Racing vor ateriza pe aeroportul Henri Coandă – Otopeni, la ora 17.45, cu o aeronavă ce vine de la Roma.
      Din cauza dificultății, Dakar-ul este asemănat, atât de concurenți cât și de echipele de asistență și de organizatori, cu escaladarea Everestului. Cei doi piloți români au izbutit să termine ediția din 2011 după ce au parcurs în total 9.500 de km în Argentina și Chile, revenind acasă cu rezultate în premieră pentru sportul cu motor din România. Mani Gyenes a reușit să încheie raliul, ce a avut în total 13 probe speciale, pe primul loc la clasa Maraton (la această categorie nu este permisă schimbarea propulsorului de-a lungul celor două săptămâni) și pe locul 18 la general. În clasamentul Amatorilor (acest clasament se adreseză concurenților ce nu sunt piloți oficiali ai nici unui constructor), riderul se află pe locul 4. În topul piloților ce au folosit, în Dakar 2011, motociclete cu motoare mai mari de 450 cmc sătmăreanul se află pe locul 3.
      Marcel Butuza a încheiat cea mai dificilă competiție la care a luat startul în cariera sa, ce numără peste 30 de ani de motocilism, pe locul 6 la Maraton și pe 59 la general. Pilotul, care în 2007 a ocupat locul șase în clasamentul final al Campionatului Mondial de Rally-Raid, este pregătit să ducă mai departe team-ul  considerat  una din cele mai bune echipe private din rally-raidul mondial.

       
      Q&A Emanuel -Mani - Gyenes și Marcel Butuza
      Acum când sunteți la finalul raliului și vă pregătiți pentru revenirea în România, cum priviți Dakar 2011 ?

      Mani Gyenes: Comparativ cu 2007, când am participat la primul Dakar, acesta mi s-a părut mai dificil. Atunci nu aveam experiența de acum, iar raliul a măsurat în total cu 1000 de km mai puțin decât cel din 2011. În plus, în America de Sud condițiile sunt diferite. Aici raliul este mult mai obositor pentru că avem etape de legătură foarte lungi. Am mers aproape în fiecare zi sute de km până la startul pe proba specială. 
      Marcel Butuza: Toți concurenții privesc Dakar 2011 ca fiind cea mai grea ediție de la mutarea raliului din Africa în Argentina și Chile. Pentru mine a fost cel mai dificil raliu în care am concurat. Am avut o probă specială unde foarte mulți dintre noi ne-am depășit limitele. La revenirea din Chile în Argentina, după ce am fost în Anzi la -3˚C am concurat în proba specială la peste 40˚C, iar eu am ajuns într-un canion cu câțiva concurenți de la quad. În acel canion era foarte cald, piatra și nisipul erau extrem de încinse și m-am chinuit foarte mult timp să scot motocicleta.
       
      Care a fost pentru voi cea mai grea porbă specială?
       
      Mani Gyenes: Pentru mine cea mai grea zi a fost cea de pe șapte ianuarie, când eram în Atacama și am avut 456 de km de probă specială cu multe dune, piatră și praf.
      Marcel Butuza: Au fost multe porbe grele, însă penultima a fost cea mai dificilă pentru mine. Au fost 555 de km cu noroi, foarte mult nisip ud care se lipea de motociclete, a fost și fesh fesh (nisip foarte fin). După primii 20 de km toți eram aproape extenuați.

      Marcel Butuza ai fost dezavantajat încă din prima zi de poziția la start. Cât de dificil a fost raliul din acest punct de vedere?
       
      Am avut numărul de concurs 80 și încă din prima zi am plecat după primii 70 pentru că s-a pornit în ordinea numerelor. Este foarte greu pentru că deja traseul se strică după ce trec primii 30-40 de concurenți. În plus sunt multe urme, pentru că nu pleacă doar motociclete în fața ta ci și quaduri.
       
      Victoria din acest an de la clasa Maraton este a doua pe care Vectra Racing o obține în Dakar?
       
      Marcel Butuza: Da. În 2009 Frans Verhoeven, care pe atunci era coechipierul nostru, a câștigat Dakar-ul la calsa Maraton și a fost o performanță extraordinară pentru o echipă din România. Anul acesta Mani a mers foarte bine și a reușit să câștige la Maraton.
      Amândoi am avut noroc cu cei doi colegi din echipa de asistență, Liviu Butuza și Romeo Duicu făcându-și extraordinar de bine treaba. Datorită lor am reușit să ajungem la finiș și ținem să le mulțumim pentru tot efortul depus în cele peste două săptămâni cât a durat Dakar 2011.

      Ce urmează în acest sezon, pentru că Dakar-ul a fost doar începutul?

      Marcel Butuza: Vom încerca să concurăm la cât mai multe etape din Campionatul Mondial de Rally-Raid.
       
      Notă: În attachment aveți clasamentul oficial al Dakar 2011 după cele 13 probe speciale. Din cauza unor erori de pe site-ul oficial și după omologarea rezultatelor Mani Gyenes apărea cu locul 17 la general, însă a terminat raliul pe 18 iar Marcel Butuza pe 59.
      Credit foto: Maindru

      Sursa
    • De ktmbv

       
      Inceputa ca o afacere de familie in 1919, Lazer este cea mai veche companie producatoare de casti de protectie dintre toate cele care isi desfasoara activitatea in prezent. Peste 300.000 de casti marca Lazer au fost realizate din acel indepartat an 1919 si pana in zilele noastre, respectandu-se mereu cele mai inalte standarde de calitate ale fiecarei vremi.  Pentru anul 2012, Lazer aduce pe piata vizorul Lumino. Acest vizor ofera protectie impotriva razelor solare, adaptandu-se in functie de lumina ambientala prin modificarea opacitatatii de la 90% pana la 20% in mai putin de 15 secunde. Pentru cei interesati, modelele 2012 au sosit deja in showroom-ul importatorului Lazer in Romania, Dual Motors








      Pentru iubitorii asfaltului, Dual Motors recomanda Lazer Kite. Aceasta este o casca din fibra de carbon dispuse in patru straturi, desigur, foarte usoara. Vizorul este unul clar, fiind tratat impotriva aburirii, zgarierii si vine ranforsat cu un suport de aluminiu. Poate fi inlocuit cu unul Lazer Lumino, vizor ce isi schimba opacitatea in functie de intensitatea luminii. Alte caracteristici ale noii casti Kite sunt: vopsea reflectorizanta in partea dorsala pentru o mai buna vizibilitate pe timp de  noapte in trafic, sistem de ventilare performant, cu guri de extragere a aerului, interior detasabil, lavabil si este tratat impotriva bacteriilor. Accesorii: Vizor Lumino, Vizor WideRace cu opacitate 80%, Vizor WideRace Clar, Wide Race Lumino.






      Pentru cei care evita sa stea in trafic si aleg scuterul ca mijloc de transport in oras, casca Lazer Bolero promite sa va asigure protectia in jungla urbana. Confectionata din tehnopolimer injectat, casca are o greutate scazuta, cantarind doar 1150 grame. Vizorul este tratat anti-zgariere  iar ochelarii de soare sunt deja “integrati” in casca. Prinderea este asigurata prin bucla micrometrica. Interiorul este complet detasabil pentru a fi spalat usor, exista trei  guri de aerisire, pe laterale si in spate, si nu in ultimul rand sistemul RingO permite comunicarea prin bluetooth intre difuzorul si microfonul integrate in casca si telefonul mobil. Ride on!




      Pentru final, am pregatit impatimitilor de off-road doua casti Lazer sa le tina minte, de asta  v-am lasat pentru ultimele randuri, cele mai bune modele, cu care Lazer ne uimeste in anul care vine.Prima pe care o sa o prezentam este MX 8, urmata de Lazer SMR, doua casti cu greutati mici si foarte flexibile.









      Lazer MX8. Aceasta este o casca din fibre de carbon dispuse in patru straturi diferite, intarite cu adeziv pentru a deveni rigide si in acelasi timp elastice. MX8 vine si intr-o  versiune  compusa din sapte  straturi de fibre de carbon. Ambele versiuni sunt usoare si flexibile, fiind practic indestructibile. Partea dorsala a castii integreaza  un suport semi-rigid adaptat pentru protectia pentru gat iar paisprezece guri de ventilatie asigura un fluxul de aer permanent in casca, aceasta fiind si foarte aerodinamic, reducandu-se lucrul mecanic cu aerul. Interiorul Coolmax este complet detasabil si  ramane intodeauna uscat, deoarece materialul capteaza umiditatea spre straturile interioare, avand filtre si loc de depozitare a acesteaia. Noua casca off-road Lazer MX8 este dotata si cu indicator de… impact: acesta masoara fortele in cazul unei cazaturi. Daca fortele trec de 100G si indicatorul devine rosu, casca trebuie verificata de o persoana abilitata. Accesorii: Masca pentru zapada, Ochelari off-road.







      Lazer SMX, este o casca off-road ce cantareste doar 1250 grame, cu o foarte buna aerodinamica si care ofera un camp vizual larg. Interiorul complet detasabil este tratat anti-bacterian, aerisire tip F.A.S. (Full Air System) isi face bine treaba iar casca poate fi comandata si in versiunea Lazer SMX Superskin. Aceasta ofera cu 70% mai multe protectie datorita stratului special ce reduce frecarea la impact, capul ramanad fix, eliminand rotirea.



















































      Sursa
×