Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    84
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    9.902

interviu Adrian Raduta ciolpani

Autentifica-te  
ktmbv

153 vizualizări

 Piloţii şi spectatorii s-au obişnuit cu îmbunătăţiri permanente atunci când vine vorba despre circuitul de la Gorgota-Ciolpani. Care sunt noutăţile pentru etapa doi a Dementor KTM Motocross Cup, care se va alerga pe acest circuit, sâmbătă, 19 mai?

În opinia mea, circuitul are un nivel tehnic destul de înalt şi nu necesită deocamdată modificări. Desigur, la o săptămână rămasă până la cursă, ne concentrăm ca trambulinele să se prezinte în stare perfectă. Reparăm şi curăţăm decolările, nu doar centrul trambulinei, apoi, este foarte important ca unghiurile să fie cele bune. La multe curse la care am participat, în stânga rampei este un unghi, în dreapta este un altul şi de aceea este chiar periculos să încerci să depăşeşti la intrarea pe o trambulină. Nu va fi cazul la Ciolpani. Desigur, mai sunt şi celelalte pregătiri, legate de aspect, care-i vor face pe piloţi şi pe spectatori să se simtă bine şi în siguranţă: gazonul să fie pus la punct, pregătirea gardurilor, decorarea cu bannerele sponsorilor. Dorim ca totul să fie cât mai „profi”!

MD112-0053 articol

Gorgota-Ciolpani este circuitul pe care-l cunoşti cel mai bine şi de care te leagă multe amintiri. Care sunt cele mai interesante momente pe care le-ai trăit pe acest circuit?

În varianta veche a circuitului, în 2004, aici am alergat la prima mea etapă de campionat mondial, la clasa MX3. Apoi, în 2010, pe acest circuit am câştigat o etapă dificilă din Campionatul Est-European de Motocros, cu mari emoţii, concurând cu nişte piloţi de un nivel foarte bun. Totuşi, Ciolpani rămâne unul din circuitele pe care nu îmi place să alerg în competiţii, deoarece sunt implicat şi în organizare şi e dificil să te concentrezi şi pe cursă. Chiar îmi aduc aminte că în 2010, înainte de cursă, m-am încuiat într-o cabană, pentru a mă putea concentra aşa cum trebuie înainte de start! Apoi, cunoscând circuitul foarte bine, ritmul de pilotaj poate deveni monoton şi de aceea prefer un circuit care mă ţină în priză prin faptul că nu-i cunosc toate detaliile. Să nu mai punem la îndoială că la Ciolpani toată lumea se aşteaptă să câştig!

Cum trebuie un pilot de motocros să abordeze circuitul de la Ciolpani?

Pentru a închide bine un tur, trebuie să fii bine pregătit tehnic, sunt câteva locuri care pun probleme. Trebuie să ştii să sari corect şi să abordezi trambulinele corect. Tocmai de aceea, sunt mulţi piloţi care nu apreciază acest circuit, dar nu am de gând să-l fac mai uşor de abordat. Nu doresc un circuit pe care-l înveţi în două-trei săptămâni, ci unul care să te oblige să înveţi mereu.

Care sunt obiectivele tale pentru sezonul 2012?

Îmi doresc doar să mă bucur de curse şi să o termin cu bine pe fiecare. Desigur, îmi doresc în continuare să câştig. Anul trecut am muncit mult şi mi-am asumat riscuri pentru a obţine titulatura de Maestru al Sportului, după trei trei titluri de campion naţional consecutive, aşa ca anul acesta am alte priorităti, vreau să contribui la dezvoltarea motocrosul în România, iar asta nu se poate face decât concentrându-ne toată atenţia asupra copiiilor, adică exact ceea ce şi-a propus Dementor KTM Motocross Cup.

adrian raduta pregatire copii ciolpani articol

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De ktmbv







      Promiteam ieri in articolul despre Supercross Bercy ca vom reveni  cu parerile lui Adrian Raduta si Ciprian Popescu, doi rideri romani aflati la fata locului. Ce poate fi mai relaxant dupa un sezon de curse decat sa privesti… o cursa, desi Adrian – suntem siguri ca si Ciprian a fost afectat de acest fenomen, ne-a declarat ca nu s-a simtit prea “implinit” in postura de privitor. Spectacolul de la Bercy  l-a inspirat pe campionul nostru la MX1, care este hotarat sa pregateasca un circuit de supercros la Ciolpani. Sa vedem si de ce…



      Mai intai ii dam insa cuvantul lui Ciprian Popescu, el declarandu-se impresionat de prestatia publicului, care animat asa cum trebuie de catre un M.C. a fost unul din ingredientele de baza ale succesului showului.










      “Nu sunt strain de evenimente de acest gen, am asistat si la Genoa Supercross, dar francezii se pricep sa faca spectacol, de la cursele in stil american, la demonstratiile de freestyle, publicul a fost tinut in priza pe durata unui intreg weekend! Traseul a fost foarte tehnic si merita mentionat ca organizatorii gasesc mereu noi provocari pentru piloti.”

      Adrian Raduta s-a declarat impresionat de show, de viteza si de motricitatea pilotilor si este hotarat sa pregateasca un circuit de supercross la Ciolpani. “Este complet diferit fata de ceea ce facem noi la motocros. Supercrossul te obliga sa iei decizii fulgeratoare, fie ca e vorba de o depasire, de alegerea unei trase sau de abordarea unei sarituri. Iar acestea sunt deprinderi pe care trebuie sa si le formeze orice pilot de motocros.”

















      Justin Barcia surprins la sesiunea de autografe            Eli Tomac, "vice-regele" de la Supercross Bercy


      Sursa
    • De ktmbv



      La final de sezon 2011, Ciprian Popescu se mândreşte cu o performanţă cât se poate de interesantă, regăsindu-se în postura de vice-campion naţional la clasa Veterani şi locul patru la enduro, datorită unei interpuneri între etapa de enduro de la Lupeni şi cea de motocros de la Băicoi. Poate cel mai important lucru pe care l-am aflat din interviul pe care-l puteţi citi mai departe este că Ciprian nu regretă titlul de campion  ci apreciază toate momentele grozave pe care le-a petrecut în şaua motocicletei, alergând la cele două discipline, enduro şi motocros.

      DBZ: Ciprian, cum ai caracteriza acest sezon, referindu-ne strict la motocros?
      CP: 2011 a fost un sezon bun, pe care l-am termint cap-coadă cum s-ar spune, fără accidentare. Am avut două obiective, locul întâi la motocros, la Veterani şi locul doi la enduro. Din punct de vedere al etapelor a fost greu, au existat probleme din punct de vedere  al organizărilor, însă sper că se va învăţa din greşeli. Pentru mine, singura problemă a fost  lipsa antrenamentelor, în special la început de sezon şi ţinând cont de faptul că merg din cursă în cursă.  La prima mansă mi se umflau mâinile, în rest nu aveam probleme cu suflul, cu condiţia fizică. Am împletit grija pentru familie, pentru busines, cu  sportul, nu e tocmai uşor, dar la mijloc fiind pasiunea cred că am reuşit destul de bine. Am luat o uşor la începutul campionatului, iar regula de a se tăia cele mai slabe patru manşe ale fiecărui sportiv nu m-a avantajat.




      DBZ: Care a fost cea mai frumoasă cursă a sezonului?
      Prundu şi nu neapărat pentru că eram acasă şi co-organizator – consider că a fost cea mai bună cursă din punct de vedere organizatoric, ci pentru plăcerea pe care am avut-o în timpul celor două manşe. Am câştigat, şi efectiv m-am luptat în mansă doi ghidon la ghidon cu Schultz (n.r. Alexandru Enceanu).

      DBZ: Cum descrii „rivalitatea” cu Enceanu pe care ai avut- pe tot parcursul sezonului?
      CP: În primul rând îl felicit pentru titlul de campion şi pentru că la vârsta lui ţine pasul la motocros, îmi doresc fiu şi eu ca el când voi ajunge la vârsta sa. A fost o luptă frumoasă, etapă de etapă,  purtată însă cu fair-play.


      DBZ: Cum s a impăcat motocrosul cu enduro?

      CP: Motocrosul te ajută foarte mult să ai un stil corect de pilotaj, să ştii cum să abordezi un viraj şi anumite porţiuni din enduro cu viteză mare. Însă e nevoie de atenţie căci poţi pune în practică viteza de la motocros, dar totul e nou şi necunoscut, nu ai puncte de referinţă, şi nici alţi sportivi cu care să te compari. Nu ai feedback, un mecanic de pe margine care să îţi spună că ai înmuiat ritmul… Iar ritmul la enduro se formează prin antrenamente şi participări la curse, am văzut asta când sâmbăta, în curse, aveam probleme de adaptare. La fel a fost şi la REA, a durat ceva până să intru în atmosferă, după care a fost bine. E limpede înaintea etapelor de enduro, trebuie să mă pregătesc….


      DBZ: După două titluri de vice-campion naţional, te vei concentra sezonul viitor doar pe o ramură?

      CP:Dacă aş fi avut 20 de ani, m-aş fi concentrat să iau titlul cum s-ar spune,  vreau să ies pe primul loc, e normal , dar mai important e să mă simt bine, am cules destule, am o istorie destul de mare, nu trebuie să arăt rezultatele nimănui, nu e o presiune. Ceea ce  pentru mine latura fun.

      DBZ: Cum s-a comportat Yamaha YZ 250 F? Urmează sezonul viitor să alergi pe modelul 2012?

      CP: Motocicleta s-a comportat foarte bine, nu am avut probleme tehnice, suspensia e foarte bună, iar motorul e foarte fiabil, nu a fost nevoie să-l desfacem. Cu întreţinerea corespunzătoare Yamaha e foarte fiabilă, nu am avut nici un abandon tehnic, am făcut doar un revalving la suspensii, am schimbat uleiul, filtrele şi nici măcar nu a fost nevoie să înlocuim ambreiajul. Totuşi, pentru că la enduro am trecut pe KTM există posibilitatea să  fac acelaşi lucru şi la motocros.







      Sursa
    • De ktmbv
      In data de 17 septembrie, la Ciolpani va avea loc etapa a VII-a, a Campionatului National de Motocross. Sambata vor avea loc antrenamentele,si ziua se va termina cu un concert aniversar, in timp ce duminica se va desfasura cursa propriu-zisa

      Sursa
    • De ktmbv



      Miercuri a fost o zi bogata in revelatii: cat de minunat e sa practici  enduro si cat de misto e sa faci asta pe o motocicleta ca lumea. Aproape ca uitasem. Daca ar fi sa trag linie dupa zecile de minute in care m-am indeletnicit cu manuirea noului KTM 350 EXC-F, in cap imi ramane extraordinara eficienta a suspensiilor si gradul ridicat de control pe care il ofera aceasta motocicleta, despre care “manualul” spune ca ar combina agilitatea unui 250 cmc cu puterea dezvoltata de un 450 cmc.Am verificat,asa e asa                                                                                                                                                                             
      Asadar, l-am corupt sa ma insoteasca si pe Marius Bacila, comandantul navei Motociclismo, ne-am imbarcat intr-o antica Toyota si am dat o fuga pana la circuitul de la Prundu, nerabdatori sa dam piept cu motocicleta oferita de catre Dementor KTM Brasov.  Dar vai, Marius arbora un nou costum personalizat de la Kenny Racing, iar eu nici cozoroc la casca (ma rog, nu m-a pus nimeni sa o folosesc si la snowboard…) nu mai aveam, un fapt de natura sa ma motiveze teribil in lupta cu coclaurii.


      Dupa un inceput mai mult decat ezitant din partea amandoura, l-am corupt pe Marius la niste wheelies si coborari – urcarile pareau a fi dificile pentru colegul meu de breasla despre care trebuie insa sa stiti ca e mai rapid cu vreo zece secunde decat mine pe Serres asa ca e iertat, eu trecand asadar la urcarea de rampe si “escalada” motorizata a terasatelor coline ce se gasesc din belsug in jurul circuitul de motocros de la Prundu.
      Suspensia 350-ului lucreaza atat de bine incat zici ca e preparata pe la cine stie ce specialisti (de fapt e stock), indiferent ca abordezi mai agresiv suprafete puternic pigmentate cu bolovani sau cu bulgari de pamant sau ca urci si cobori terase naturale destul de abrupte. O fi si antrenamentul de la mountain-bike, dar comportamentul acesta al suspensiei pe mina m-a tinut “fresh” mult timp. Daca la prima abordare din lateral a trambulinei din punctul cel mai inalt al circuitului am reusit sa ma opresc in  pamantul destul de afanat, evitand insa o nemernica poseta, cu un pic de concentrare la pozitionarea corpului si cateva rasuciri ale manetei de gaz, urcarea s-a rezolvat pana la urma, ceea ce m-a facut sa repet manevra de nenumarate ori. Din nou, motocicleta mi se pare extrem de responsiva, comportandu-te asa cum iti doresti tu sa se comporte, indiferent daca esti un etern incepator ca mine sau vreu profi ca baietii de la A. Spun asta ca putere este din belsug si am testat asta pe lungile urcari ale circuitului de motocro de la Prundu, ocazie cu care am observat ca noul venit in familia KTM se tureaza mai degraba ca un 250 cmc, decat ca “big brother”, 450 cmc.


      Aici in rol de pilot de test vioara intai, Ciprian Popescu a folosit aceasta motocicleta cu succes la Castrol Extreme Adventure, ocupand locul doi la Old Boys


      La motocros, KTM a inchis gura concurentei cu 350 SX-F, motocicleta despre care s-a spus ca a inaugurat o noua era si cu care Toni Cairoli are deja doua titluri la MX1. Aparitia lui 350 EXC-F pare un pas firesc si nu este vorba doar despre un crosser cu lumini, deoarece suspensiile, bascula, cadrul, sistemul de injectie, amortizorul PDS, toate acestea au fost dezvoltate specific pentru enduro.









      Se pare ca desi luat din scurt si "smuls" din fata monitorului , inca nu am uitat "chestii" de la motocros... De notat, ca suspensiile nu se "inchid" pe aterizare.

      Aici Marius coboara, dar... seducator este si modul in care functioneaza injectia la 350 EXC-F, in special in momentele in care esti nevoit sa pornesti din rampa, foarte lin, de parca motorul ar sti asta si ar vrea sa te ajute... Caracteristica a motoarelor mai mari, 350-ul merge si in ture mici, controlat din ambreiaj in stil "tractorist". Tractorist, tractorist, dar urci ce e de urcat, ia uitati-va la poza de deschidere.

      Sursa
×