Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    216
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    35.613

Aprilia Caponord 1200

Autentifica-te  
United Motors

249 vizualizări

caponord articol

 Aprilia Caponord 1200 2013

Toate modelele ce vor apărea în 2013 vor fi în zilele următoare sub lupa publicului şi a presei din Italia. Iar unul dintre modelele așteptate de toată lumea este Aprilia Canopord 1200, care va fi prezentat în varianta finală. Astfel, mult disputata categorie “adventure touring” va avea începând cu acest weekend un nou competitor. Aprilia vine cu foarte multă electronică pe acest Canopord, cea mai interesantă realizare fiind ADD (Aprilia Dynamic Damping).

Acest sistem, dezvoltat şi brevetat de Aprilia, ce se află în dotarea de serie pe Caponord 1200, “recunoaşte” diferite moduri de pilotaj, modificând în consecinţă furca şi amortizorul central. Totodată, calculează gradul de încărcare a motocicletei (pasager, bagaje, etc) şi setează suspensiile.

Reglajul electromecanic al suspenisiilor se face automat

Aprilia Canopord 1200 intră în luptă pe segmentul adventure touring

Dacă la modelele rivale ce oferă sistemul de reglaj electomecanic al suspensiilor (de exemplu Ducati Multistrada 1200 sau BMW R 1200 GS) ajustarea se face de pilot printr-un buton de la bord, la Caponord 1200 situaţia e alta. Cu sistemul ADD, tot ce trebuie sa faca motociclistul este să-şi vadă liniştit de drum. Sistemul măsoară forţele transmise motocicletei de gropile pe care se circulă, foloseşte nişte algoritmi care au în calcul acceleraţia şi frânarea, adaptând în timp real setarea suspensiilor pentru a maximiza confortul şi a menţine stabilitatea.

Desigur că nici la acest model nu mai există cablu de acceleraţie, sistemul Ride by Wire decide acum câtă benzină trimite la injectoare. Acest sistem comunică permanent cu unitatea centrală de management a motorului pentru a optimiza livrarea puterii şi a cuplului pe întreaga paletă de turaţii. Iar această comunicare se traduce printr-un răspuns delicat al acceleratiei la turaţii reduse, instantaneu in zona medie a turometrului şi agresiv spre zona roşie.

Atât ABS-ul cât şi ATC-ul (Aprilia Traction Control) sunt standard pe Caponord şi pot fi dezactivate de pilot.

Aderență pentru trei stiluri de pilotaj

Dacă nu v-aţi săturat de acronime, mai venim cu unul: APRC (Aprilia Performance Ride Control). Acesta este un sistem care asigură aderenţă maximă în funcţie de condiţiile drumului. Sunt selectabile trei diferite nivele, pentru fiecare stil de pilotaj: SPORT, TOURING şi RAIN.

Forma lui Caponord 1200 a fost modelată în tunelul aerodinamic. S-a avut în vedere atât protecţia pilotului şi a pasagerului la vânt şi intemperii, cît şi integrarea genţilor laterale cât mai armonios şi eficient în ansamblul motocicletei. Rezultatul este vizibil: motocicleta arată compactă chiar şi cu gentile ataşate, lucru care nu s-ar fi putut spune despre vechiul Caponord.

Fişa tehnică

Motor:

2 cilindri în V, amplasat longitudinal, racit cu lichid, 4 supape pe cilindru

Combustibil:

Benzină fără plumb

Cursă X alezaj:

106 x 67.8 mm

Capacitate cilindrică:

1197 cmc

Raport de compresie:

12.0 ± 0.5 : 1

Putere:

128 Cp (95,5 kW) @ 8.500 rpm

Cuplu:

11,8 kgm (116 Nm) @ 6.500 rpm

Sistem de alimentare:

Injecţie cu controlul acceleraţiei Ride by Wire în 3 moduri: Sport (S), Touring (T), Rain ®

Cutie de viteze:

6 trepte

Abreiaj:

Multidisc în baie de ulei, operat hidraulic

Suspensie faţă:

Furcă inversată Sachs cu diametrulde 43 mm, reglaj total pe detensie, compresie şi revenire.Cursa de 167 mm.

Suspensie spate:

Basculă aliaj de aluminiu. Amortizator hidraulic Sachs cu detensie si compresie reglabile. Cursa de 150 mm.

Frâne:

Faţă: două discuri ventilate 320 ∅mm.Etriere Brembo cu patru pistoane.Spate: un disc 240 ∅mm. Etrier Brembo cu un singur piston. Sistem ABS şi Aprilia Traction Control (ATC).

Jante:

Aliaj de aluminiu cu trei spiţe.

Faţă: 3.50 X 17″ Spate: 6.00 x 17″

Anvelope:

Radial tubeless; Faţă: 120/70-R17; spate: 190/55-17

Dimensiuni:

Lungime totală: 2240 mm

Înălţime totală: 1456 mm

Înălţime şa: 840 mm

Rezervor:

24 litri (incluzând 5 litri rezervă)

{youtube}8xYiFy5Erwo{/youtube}

articolul a fost preluat de pe site-ul pemotoare.ro

Sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×