Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.165

Tipuri De Salut Şi Alte Semne Între Motociclişti

green.kecske

2.713 vizualizări

Pentru a-ţi da seama ce anume înseamnă semnul pe care tocmai ţi l-a făcut un alt motociclist din trafic, care seamănă a salut şi nu prea, cel mai bine este să citeşti următoarele tipuri de salut dintre motociclişti:

Salutul de intalnire

blogentry-41220-0-72713100-1379003345.gi

Primul salut al motocicliştilor, efectuat la încrucişare, constă într-un semn cu mâna stangă (şi niciodată cu mâna dreaptă, din motive evidente). Semnul cu mâna stângă se poate face cu două degete în V, pentru a-l imita pe Barry Sheene după fiecare cursă câştigată. E un semn celebru din anii 70.

Semnul la depăşire

blogentry-41220-0-27374000-1379003346.gi

Salutul cu mâna stângă la încrucişare e înlocuit de un salut cu piciorul drept când depăşim un motociclist. În plină accelerare şi depăşire, acest semn evită lăsarea liberă a ghidonului, lucru important pe o motocicleta. Acest semn nu trebuie confundat cu lovitură de picior în portieră, deşi anumiţi motociclisti l-ar putea interpreta greşit. Concluzie: se utilizează doar pentru a saluta un motociclist (semnul, nu lovitura).

Un semn făcut cu capul

blogentry-41220-0-45274200-1379003346.gi

Primele două semne sunt adeseori înlocuite de un semn din cap, mai ales în oraş, unde am sta cu mâna în aer mai mult decât cu mâna pe ghidon. Din păcate nu este un semn foarte vizibil, dar este cel mai sigur (mai ales pentru începători). Din păcate, în oraşele mari, majoritatea motocicliştilor uită să răspundă la salut.

Semnal cu farul

blogentry-41220-0-55358300-1379003346.gi

Avertizează asupra unui pericol şi este înţeles de toată lumea. Nu se recomandă utilizarea sa ca salut, din cauza acestui lucru. Combinat cu balansarea mâinii de sus în jos, înseamnă "încetiniţi".

La dreapta

blogentry-41220-0-68574700-1379003346.gi

Un mijloc bun pentru a semnaliza o oprire viitoare, este prin semnalul de direcţie şi un semn cu mâna pentru a arăta spre indicatorul care arată apropierea de o staţie de benzină, o parcare sau alt loc de odihnă.

Pe rezervă

blogentry-41220-0-92226400-1379003346.gi

Dacă rămâi fără benzină şi e nevoie să treci brusc pe rezervă, nu e nevoie de semnalizare. E suficient un semn cu degetul arătând spre rezervor pentru a indica celorlalţi motociclişti că ar fi bine să opriţi la prima benzinărie. Vei utiliza apoi semnalizarea motocicletei, după cum s-a explicat anterior.

Asfalt alunecos

blogentry-41220-0-30657800-1379003347.gi

Drumurile sunt adeseori periculoase pentru motociclete şi în caz de aderenţă scăzută datorată nisipului, uleiului, pietrişului, este politicos să prevenim motocicliştii care vin din spate, lăsând un picior aproape de pământ. Acest semnal poate fi în mod egal şi o bună modalitate de a anticipa apropierea unei porţiuni cu aderenţă proastă.

Atenţie, cuib de păsări

blogentry-41220-0-44353200-1379003347.gi

Din seria semnelor preventive, se foloseşte mâna pentru a indica un pericol iminent, cum ar fi o groapă sau gură de canalizare. Acest semn îl completează pe cel precedent, putându-se folosi împreună. Un motociclist avertizat de două ori, înseamnă un motociclist la verticală.

Întoarcere

blogentry-41220-0-73943500-1379003347.gi

În mers, concentrându-vă la ceas, se poate întâmpla să ratezi ieşirea de pe drum. Există un singur semn: cu mâna în sus, roteşti degetul arătător pentru a arăta că trebuie să întorci (nu face asta pe autostradă!).

Ne trebuie de băut

blogentry-41220-0-37854900-1379003348.gi

Când rezervorul e plin, trebuie umplut şi stomacul. Un mic semn cu palma deschisă, de jos în sus (spre gură) va fi repede înţeles ca un semnal pentru stomacul care plânge. În caz de sete intensă, palma deschisă se va înlocui cu pumnul strâns şi degetul mic în sus (doar băuturi fără alcool, desigur).

Pilot automat

blogentry-41220-0-55821700-1379003350.gi

Din nefericire, acest sistem este încă testat în mare secret. Ultimul semn este de siguranţă: pleacă odihnit la drum, opeşte-te la primele semne de oboseală (ochii clipesc des, pleoapele sunt grele). Testele dovedesc că în caz de oboseală avansată, organismul poate adormi câteva fracţiuni de secundă, suficiente însă pentru a închide ochii definitiv ! Aşadar, o mica oprire pentru odhină este întotdeauna binevenită.



0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×