Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    163
  • comentarii
    3
  • vizualizări
    40.039

Sincronizarea injecției, pas cu pas

Autentifica-te  
Dual Motors

292 vizualizări

Sincronizarea injecției, pas cu pas

Sincronizarea injecției se face prin patru pași mari: înlocuirea bujiilor sau curățarea lor, înlocuirea sau curățarea filtrului de aer, curățarea clapetelor de la injecție și sincronizarea efectivă.

Sincronizarea alimentării, fie ea prin injecție sau carburator, trebuie pusă la punct pentru ca o motocicletă să funcționeze în parametrii standard. O motocicletă cu alimentarea nesincronizată poate avea mici fluctuații la relanti, în amestec, iar motorul nu se mișcă cum trebuie. De obicei, problemele apar după trei-patru ani de funcționare a motocicletei sau după 30.000 – 40.000 de km, din cauza mizeriei care se depune pe clapetele injecției.

Cătălin Tatoi, zis și Patraulea, mecanic la service-ul Dual Motors, ne-a arătat, pas cu pas, cum se face o astfel de sincronizare. Cum spuneam și mai sus, procesul are patru pași mari: înlocuirea bujiilor sau curățarea lor, înlocuirea sau curățarea filtrului de aer, curățarea clapetelor de la injecție și sincronizarea efectivă.

Înlocuirea/Curățarea bujiilor

Înainte de a face sincronizarea se verifică bujiile. În funcție de uzură, se curăță și se pun înapoi sau se schimbă. Se curăță cu spray special pentru bujii numit Contact Cleaner, care elimină mizeria și le redă curățenia.

Totodată, bujiile trebuie să fie curate pentru a vedea, în momentul sincronizării, cum lucrează fiecare injector. Dacă o bujie se înnegrește, îți dai seama că unul nu lucrează bine, că n-are aer sau poți vedea dacă este ceva în neregulă cu injecția.

Filtrul de aer

Dacă este un filtru de aer original care n-a fost schimbat și este foarte murdar, trebuie înlocuit. Dacă este unul sport se spală, se impregnează și se pune la loc. Filtrul se curăță cu o soluție specială, care este lăsată să acționeze. Apoi se bagă sub jet de apă, fără a sufla cu pistolul de aer. Trebuie lăsat puțin să se scurgă mizeria și să se usuce.

Curățarea clapetelor de injecție

Când dai rampa de injecție jos, ar fi bine să acoperi galeriile de admisie ca să nu intre gunoaie sau să nu scape ceva în interior. Totodată, mare grijă să nu modifici poziția TPS-ului (un senzor care este pe rampa de injecție și care, în momentul accelerării, deschide clapetele uniform). Dacă faci asta, vei avea parte de probleme: n-o să-ți pornească, va scoate fum, va consuma mult, etc.

Injecția se curăță cu un spray special pentru carburatoare – Carburator Cleaner. Se lasă să intre soluția pe rampa de injecție, apoi se curăță cu hârtie de service sau cu un prosop care nu lasă scame. Asta pentru că, dacă se adună foarte multă mizerie, clapetele nu se mai închid cum trebuie.

Sincronizarea efectivă

Pentru a face o sincronizare ai nevoie de un aparat ce indică debitul de aer pe fiecare cilindru și care te-ajută să faci reglaje pentru a obține un flux de aer egal. Reglajul se face prin niște șuruburi: la carburatoare sunt trei sau patru șuruburi de reglaj, la injecție poate fi unul sau două, puse sub rampa de injecție. Fiecare motocicletă are un anumit debit de aer. Apoi se verifică ca totul să fie strâns bine și se montează la loc.

sursa: www.pemotoare.ro



<a href="
Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×