Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.961

Evoluţia Unui Motociclist - Parodie

green.kecske

495 vizualizări

Le-ai văzut deci, "alergând" pe şosele, mâncând asfaltul, le-ai văzut "plimbându-se" pe faleză, le-ai văzut la curse la TV, sau parcate în faţa şcolii ori biroului. Mama ta le urăşte şi şi-a jurat să nu te lase vreo dată să te urci pe aşa ceva.

Cunoşti pe cineva, care cunoaşte pe cineva, care a avut un unchi/frate/soră/prieten care a murit pe aşa ceva şi care simte nevoia să spună această poveste tuturor care călăresc un aşa „pericol cu roţi”.

Crezi că nu ar trebui să-ţi iei o motocicletă, pentru că te cunoşti pe tine însăţi şi crezi că aşa ceva ar fi sinucidere pentru tine. Probabil le-ai dat denumiri de genul "capcană a morţii", "ninja" , "coşciug pe roţi" sau altele de genul ăsta. Cu toate astea, te-ai decis să-ţi cumperi una.

După procurarea primei motociclete sport, toţi cei care merg pe ele tind să urmeze un anumit drum în ale mersului pe motociclete sport.

După ce te-ai săturat să stai în coloană în trafic şi să (nu) vezi mereu chestiile alea pe două roţi trecând printre maşini, în timp ce tu te "joci" cu ambreiajul şi frâna, te decizi să-ţi iei o motocicletă. În cazul în care nu esti vreun doctor sau avocat care dă 20.000 de dolari pe un "retro", o relicvă de motor de pe vremea bunicului nu pare tocmai cea mai bună alegere pentru a te mişca pe două roţi. Şi optezi pentru un sport.

blogentry-41220-0-60369000-1380630837_th

Lectia nr.1 - spune-i unei motociclete pe nume. Nu toate motociletele sunt "ninja".

Vremea achiziţionării - amicul tău "expert" care merge pe motociclete sport de o lună întreagă spune că YZF Ninja GSXR-1 este singurul motor pe care merită să-l ai. E cel mai rapid şi călare pe ea, ii vei lăsa pe toţi într-un nor de praf.

Fuga la cel mai apropiat dealer - şi eşti de-acord că YZF Ninja GSXR-1 e motorul perfect pentru începători. Dealerul îţi spune cât de bine arăţi pe ea şi chiar îţi face o ofertă grozavă. Ba chiar scade şi 500 de dolari din preţ. Tu strigi "vândut!", iar cu banii economisiţi îţi ei echipament şi cască, evident, care să se asorteze.

După taxe şi rezolvarea actelor şi a altor probleme, pleci frumos de la dealer să te dai mare puţin. Si unde altundeva să-ţi arăţi talentele dacă nu în parcarea din zonă, pe unde îşi fac mai toţi veacul? Desigur, doar n-o să pleci înainte de a pune mâna să scoţi semnalizatoarele din spate, ca să arate a motocicletă de curse.

După ce mai faci cunoştinţă cu alţi "fraţi călăreţi", unul din ei face ceva uluitor! A mers de la un cap la altul al străzii cu roata din faţă în aer! Şi dacă tot ai cea mai mare şi mai tare motocicletă de pe planetă, fuga pe autostradă şi deschis gazul la maxim! Partea din faţă se ridică fără niciun efort şi revine pe pământ şi mai brutal decât s-a ridicat, dupa ce ai închis puţin gazul.

După cam o săptămână de antrenamente, poţi să mergi şi pe distanţe mai mari şi devii destul de bunicel la aşa ceva. Încrederea în sine creşte şi începi să-ţi arăţi talentele proaspăt descoperite şi celorlalţi. Cam pe-aici apar şi reporterii postului TV local, să-ţi ia un interviu, într-un reportaj despre motociclştii din zonă.

blogentry-41220-0-20587200-1380630863_th

Cam o lună mai târziu, în timp ce mergi în picioare pe scăriţe făcând un wheelie de toată frumuseţea pe autostradă, în faţa tuturor amicilor, mergi şi...BUF! Faci cunoştinţă cu asfaltul, iar motorul tău alunecă raşchetând vopseaua de pe el. Cineva apare cu un camion şi îţi oferă repede o sumă de bani gheaţă pentru motor. Prima ta motocicletă devine repede motocicleta altcuiva.

Acum înapoi de unde ai plecat... De data asta pleci de la magazin puţin mai calm ca înainte, nu chiar pe culmile fericirii. Te gândeşti să încerci şi altceva decât linii drepte: să te dai pe serpentine. Aşa că te întâlneşti cu câţiva amici la benzinărie duminică dimineaţă. Ajungi acolo şi ai ceva nelămuriri: "de ce sunt toţi îmbrăcaţi în piele? ăştia unde se cred? la curse?" şi "de ce se tot uită la cauciucurile mele?".

Aţi pornit la drum... după primele curbe, amicii tăi încep să se depărteze. Cum e posibil aşa ceva? Doar ai YZF Ninja GSXR-1, cea mai rapidă motocicletă din lume! Unu la mână, asta crezi tu. Şi doi la mână, motocicleta nu e singurul lucru care contează.

Ca să te ţii după ei, te găseşti în situaţia în care "tragi" tare de gaz pe liniile drepte şi frânezi puternic înainte (şi câteodată în timp ce) iei curbele. Dar, cumva, în ciudata străduinţelor tale, chiar şi cel pe motocicletă mai veche şi lentă tot se îndepărteză. Într-o clipă ei sunt deja departe. Câţiva kilometri mai încolo, îi găseşti traşi pe dreapta la un popas, cu căştile scoase de pe cap, relaxându-se şi te gândeşti "Tipii ăştia sunt chiar rapizi!".

Sfârşitul primului an de călărie - Ai reuşit să supravieţuieşti. Cu timpul ai cunoscut oameni deosebiţi. Viaţa ta a început să se lege strâns de motocicletă.

Plimbările de sâmbătă/duminică devin tot mai dese şi de nelipsit. Zilele de miericuri sunt destinate unei nopţi în oraş cu motocicleta. Ştii toate locurile bune să te dai pe o roată, în funcţie de ziua/noaptea săptămânii. Amici tăi cu care te dai pe seprentine încă te lasă în urmă, dar măcar nu mai pare că au imbătrânit aşteptându-te, când îi ajungi din urma.

blogentry-41220-0-95708700-1380630918_th

Anul 2 - Iată 10 din cele mai întâlnite scuze pe care le vei avea pentru a nu participa la concursuri:

1. De ce să plătesc ca să mă dau cu motorul? Pot la fel de bine să mă duc pe serpentine?

Sigur că poţi. O amendă pentru viteză costă mai mult ca o asfel de "zi". O plimbarică cu ambulanţa mai mult ca două, o asigurare mai mult decât 3. Buşeşte-te pe serpentine, fă-ţi praf motorul şi ia amendă în aceeaşi zi. Toţi banii ăştia fac cât cizme, echipament de curse din piele şi o zi pe circuit la un loc.

2. Nu mă pot învoi de la serviciu! "Foarte multe sunt deschise şi în wekend-uri. Următoarea scuză care e? ", o să-ţi spună cineva.

3.E prea mult de mers până acolo! -Unii merg chiar şi 12ore până la un circiuit.

4.E prea scump! Cu preţuri care sunt chiar şi de 100 de dolari, e cea mai tare distracţie de care poţi avea parte legal!

5. Nu merg pe o moto sport! Stai să te depăşească unul pe ceva mai slab, pe exteriorul unei curbe şi-ţi vei da seama că nu e vorba de motocicletă, ci de pilot.

blogentry-41220-0-26494500-1380630935_th

6.O să fiu cel mai lent de pe pistă! Nu contează! Nu-i pasă nimănui, lumea doar se distrează. Plus că ai foarte mari şanse să dai peste unul mai lent sau mai rapid decât tine, oricât de (ne)priceput ai fi! Rămâi în grupul de rideri, care sunt cât-de-cât la acelaşi nivel cu al tău.

7.Mi-e frică să nu cad! Unde crezi că ai mai mari şanse să cazi. În curbe pe serpentine, care au praf, nisip şi ulei pe ele, sau pe un circuit, curăţat şi măturat?

8.Nu am cum/cu ce să ajung la circuit - mulţi oameni au câte un prieten cu o dubă, sau o camionetă, iar daca nu, se pot închiria.

9.N-am cizme moto. Poţi să ai nişte cizme bunicele chiar şi cu circa 60 de euro. Trebuie doar să acopere glezna (şi o parte de deasupra). Dacă ţii la gleznele tale, îţi cumperi o astfel de pereche!

10.N-am echipament. Un echipament de piele costă între 300 şi 3.000

de dolari. Unul de calitate te va ţine câţiva ani buni.

blogentry-41220-0-49601100-1380630651_th

Revenind la subiect: Cumva, te laşi convins şi vii. Ajuns acolo, te sperii de moarte şi nu eşti sigur pe unde să mergi, ce să faci. Amicul te convinge (iar) şi te trezeşti pe pistă. O să te simţi probabil precum Rossi, înclinându-te la fieacare curbă. Asta până vezi o filmare cu tine, făcută de pe margine. O să zici: "Doamne, ce încet merg!"

Odată ce au trecut emoţiile, te distrezi de minune. După fiecare sesiune ai un zâmbet până la urechi şi abia aştepţi să discuţi despre liniile cele mai rapide şi imaginare, cum să iei curbele cât mai repede şi sigur, cu oricine e dispus să te asculte. Până la sfârşitul zilei amicii tăi nu te mai depăşesc cu tururi întregi. Începi să depăşeşti şi tu pe alţii şi descoperi lucruri noi despre motocicleta ta.

După prima ta zi pe pistă, eşti terminat. Ai dat jos 20-30 de secunde din timpii pe care-i scoteai dimineaţă şi ai trăit să povesteşti. În ziua următoare eşti fericit şi dornic să te lauzi pe la toţi amicii şi pe forum. În momentul ăsta, eşti deja achitat. Nu poţi să aştepţi următoarea zi la pistă şi începi să te uiţi în dreapta şi stânga să vezi când mai are vreun circuit "porţi deschise".

La următoarea plimbare pe serpentine mergi odată cu amicii tăi. Toţi sunt impresionaţi de faptul că ai devenit mai rapid. Ai mai multă încredere în tine, luând curbe la viteze mari, dar auzi o voce în mintea ta, care te sâcâie: "atenţie la nisip! dacă iese unul în faţa mea? Oare mă vede?” După alte câteva zile, vocea aia preia controlul şi ajungi să mergi mai încet pe serpentine. De ce? „Următoarea zi la cicuit e în două săptămâni. Păstrează-te pentru atunci şi acolo!"

Sfârşitul anului doi - motocicleta e viaţa ta. Toţi prietenii tăi sunt cei care merg pe motoare. Ai un echipament complet de piele. Te uiţi des la curse şi ştii piloţii după nume. Devine mai greu cu împrumutatul camionetei/dubei şi începi să strângi din timp bani pentru zilele la cicuit.

blogentry-41220-0-99926400-1380630665_th

Anul trei - La ora asta te pregăteşti să mergi pe circuite încadrate în clase nu foarte departe de cele profesioniste. Ţi s-a făcut obervaţie de mai multe ori la serviciu că stăteai pe net să te uiţi la modele de motociclete. Ai vândut maşina şi ţi-ai luat camionetă. Ţi-ai buşit frumuseţea de motor, frânând târziu în curba numărul doi de pe pistă, încercând să ocoleşti "ageamiul ăla nenorcit călare pe YZF Ninja GSXR. Ai deja două (sau mai multe) motoare: unul de cicuit şi unul pentru stradă.Totuşi... burnout-urile făcute cu cauciucul de curse costă scump. Îţi plac mult plimbările pe serpentine alături de prieteni şi împărtăşirea avenurilor avute pe două roţi. Eşti deja dependent de zilele pe ciruit. Eşti dependent de motor precum narcomanii de heroină. Te hotărăşti să-ţi iei permisul pentru curse. Motocicleta făcută pentru circuit, încet-încet a evoluat într-o adevărată motocicletă făcută special numai pentru curse.

Anii 4-10 - Un hobby? Nu mai e un hobby, e o obsesie! Te trezeşti că mănânci doar ceai cu biscuiţi ca să ecomomiseşti câţiva bănuţi să poţi lua cadrul acela uşor care te ajută să mai dai jos 0.003 secunde din tipul unui tur pe pistă. Vei spune "îmi pare rău iubito, nu facem nicio aniversare anul ăsta. Vine un weekend de curse".

Anii de după curse - Ok. Casa e ipotecată, iar copiii tăi vor avea nevoie de asistenţă financiară pentru a merge la facultate. Încă te mai dai pe serpentine şi râzi de puştii călare pe ultimul model de GSXR-1 "încălţat" cu anvelopele din fabrică. Acum plimbările pe serpentine nu-s programate, ci pur şi simplu le faci. Nevasta şi copiii ştiu că sâmbătă dimineaţă tati "se dă cu motorul". Dar ce-i asta? Clasa plioţilor moto ce depăşesc 40 de ani.

Acesta este um pamflet şi trebuie tratat ca atare!



0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×