Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.225

10 Cele Mai Fascinante Drumuri Pentru Motociclişti Din Lume

green.kecske

482 vizualizări

Este puţin probabil ca o persoană ce are la active mai mult de o 500 de kilometri de condus o motocicletă să conteste ideea că motociclismul se numără printre plăcerile umane importante. Tot consensuală ar trebui să fie şi ideea că cel puţin la fel de important precum vehiculul condus este şi drumul de sub roţi. Desigur, conducând prin oraş, plăcerea este mult înfrânată, motiv pentru care toţi motocicliştii visează la trasee lungi şi neted asfaltate pentru călătorii, pentru a forţa limitele proprii şi pe cele ale motocicletei.

Cu toţii ne dorim acel drum montan perfect sau acea autostradă dreaptă şi lină, care taie deşertul, ori ruta de coastă, care ia răsuflarea şi solicită 100% concentrare şi implicare. Chiar dacă asemenea şosele rămân doar fantezii pentru ţara noastră, în lume ele există aievea şi îndrăznesc să prezint chiar o listă a celor mai spectaculoase, bune, exotice şi cu importante porţiuni drepte drumuri din lume, după cum urmează:

Col de Turini - Alpii francezi

Situat la o altitudine de peste 1.600 de metri deasupra nivelului mării, Col de Turini este o trecătoare montană în Alpii din sudul Franţei. Face parte dintr-o porţiune de traseu lungă de 32 de kilometri a Campionatului Mondial de Raliuri de la Monte Carlo, drum ce combină 34 de serpendine, dar şi porţiuni rectilinii, unde se pot atinge şi 180 km/h. Este unul dintre cele mai incitante şi mai provocatoare drumuri de pe Pământ.

blogentry-41220-0-31257300-1381188102_th

În cel mai înalt punct al său, Col de Turini atinge altitudinea de 1607 metri. Spre Nord, drumul începe cu o ameţitoare serie de curbe la 180 de grade. Către final, motocicliştii pot traversa un defileu, având un sălbatic râu învolburat în partea stângă şi un impresionant perete stâncos la dreapta.

Marele Drum Oceanic - Australia

Marele Drum Oceanic se întinde pe o mică secţiune din coasta sudică a Australiei, pe o distanţă de aproximativ 250 de kilometri, între oraşele Torquay şi Warrnambool. Şoseaua a fost construită într-un interval de timp de 13 ani, lucrările începând în 1919 şi fiind executate mai ales de soldaţii întorşi din Primul Război Mondial. Drumul parcurge regiuni de o frumuseţe uluitoare, ce combină peisajul montan cu cel oceanic.

blogentry-41220-0-23515800-1381188104_th

Cel mai faimos spectacol vizual de pe traseu este Parcul Naţional Port Campbell, denumit şi "Cei Doisprezece Apostoli", după cele 12 roci de calcar de la malul oceanului, rezultate în urma eroziunilor. Sunt şanse mari ca orice motociclist să îşi dorească să conducă pe acest drum de cel puţin două ori: prima dată pentru fiorii condusului, iar a doua oară pentru a admira peisajele şi numeroasele popasuri. De altfel, această rută în sine ar putea fi o destinaţie de vacanţă, deoarece de-a lungul ei sunt foarte multe lucruri de făcut şi de văzut.

Autobahn – Germania

Faimoase în toată lumea şi chiar şi în România, autostrăzile germane Autobahn au fost primele şosele de mare viteză create de om. Spre deosebire de omoloagele lor din Elveţia şi Austria, care au limite de viteză, autostrăzile Autobahn din Germania pur şi simplu nu impun nicio restricţie în acest sens, exceptând intersecţiile şi diverse puncte cu risc crescut. Dimpotrivă chiar, este interzis accesul vehiculelor motorizate a căror viteză maximă nu poate depăşi 60 şi, pe alocuri, 80 de kilometri pe oră.

blogentry-41220-0-81778300-1381188105_th

Prima Autobahn din Germania a fost folosită ca pistă de curse şi, uneori, încă mai serveşte acestui scop. Este de menţionat şi că, în ciuda vitezelor foarte mari cu care se circulă pe Autobahn, accidentele înregistrate anual sunt în număr foarte mic, comparativ cu cele de pe alte drumuri din Germania. În plus, pe marginea Autobahn-ului, odată la fiecare 55 de kilometri se află o benzinărie, însumându-se un total de 720 de benzinării, cu 500 de milioane de staţionări anuale estimate ale călătorilor.

Autostrada Coastei Pacifice - SUA

Există, tehnic, drumuri mai bune, unde se poate conduce mai rapid. Sunt, de asemenea, şosele care pun mai intens la încercare abilităţile de motociclist, precum şi drumuri mai pustii. Dar, Autostrada Coastei Pacifice oferă o combinaţie unică de secţiuni pentru viteze mari şi de croazieră, secţiuni abundând în serpentine, porţiuni de drum deluroase şi plate şi, mai presus de toate, traversează cele mai spectaculoase şi de nedescris peisaje naturale cunoscute omului.

blogentry-41220-0-55463400-1381188107_th

Autostrada are o lungime de circa 2.400 de kilometri şi poate fi străbătută în aproximativ 32-35 de ore de mers de la un capăt la celălalt, din Capistrano Beach, prin San Francisco, până în Seattle, cam toată coasta vestică a Statelor Unite. Desigur, ca şi în cazul Marelui Drum Oceanic, nu este greu de suspectat că pe parcursul a peste 2.000 de kilometri de coasta americană, posibilităţile turistice sunt incalculabile şi prin urmare traseul în sine poate fi o excursie minunată, mai specială şi mai ofertantă decât orice vacanţă petrecută într-un singur loc.

Valea Morţii - SUA

Este o şosea lungă, de aproximativ 525 de kilometri, a cărei străbatere durează, în medie, aproximativ 6-7 ore şi care leagă Las Vagas de Mammoth Lakes, după ce traversează Parcul Naţional Valea Morţii. Există pe forumuri o dezbatere destul de intensă cu privire la modul cel mai potrivit de abordare a acestui traseu, referitoare la corelarea ideală dintre momentul zilei şi sensul de mers cu autovehiculul.

blogentry-41220-0-15157700-1381188109_th

Desigur, pe drum există câteva potenţiale puncte de interes pentru orice călător, între care staţiunea Furnace Creek, localitatea StovePipe Wells, precum şi Parcul Naţional Death Valley, cu al său complex purtând acelaşi nume. Există o secţiune a drumului, îndeosebi între Panamint Springs şi Millspaugh, extrem de palpitantă, conform celor care au condus pe acolo, cu viraje strânse şi porţiuni drepte, tocmai bune pentru viteze mari, în aval şi în amonte. Dincolo de Mammoth, prin Parcul Naţional Yosemite, şoseaua se continuă cu drumuri aproape la fel de bune pentru condus, care merită şi ele încercate.

Autostrada peste Mari - Florida Keys, SUA

Cea mai sudică ramură a autostrazii A1 din SUA, terminată în 1938 şi construită de-a lungul unei căi ferate ce a fost distrusă de un uragan, Autostrada de peste Mari călătoreşte din insulă în insulă, pe parcursul a 42 de poduri, arcuindu-se sud-vestic prin Florida Keys. Călătoria pe această rută, în marea ei majoritate pe deasupra apei, poate dura mai puţin de patru ore, traseul având o lungime de 205 kilometri, din Miami până în Key West.

blogentry-41220-0-39580000-1381188110_th

Totuşi, pentru oricine nu este obişnuit cu drumul sau este grăbit şi va dori să admire oceanul şi priveliştile magnifice oferite, printre care apusul sau răsăritul soarelui, această drumeţie va lua cu siguranţă cel mai mult timp. De asemenea, destul de nefericit insă, un cuvant de spus în acest sens îl poate avea şi aglomeraţia care se creează uneori, în traficul de pe această rută. Întreaga Autostradă peste Mari a fost substanţial reconstruită în anii '80, atunci când 37 de poduri au fost înlocuite. Autostrada trece prin Golful Mexic şi prin Strâmtoarea Floridei, ridicându-se până la o înălţime de 20 de metri deasupra nivelului mării.

Pasul Grimsel - Elvetia

Un drum montan, puţin mai dificil, dar perfect asfaltat şi cu peisaje care pot tăia răsuflarea, trecătoarea Grimsell, localizată în apropiere de Gletsch, Elveţia, le oferă şoferilor un periplu spectaculos, cu dese serpentine, dar şi cu porţiuni drepte, de-a lungul Alpilor. Pasul Grimsell se află la altitudinea de 2165 de metri, fiind un traseu montan între valea râului Rhone şi cantoanele Valais şi Haslital din Berna. Turiştii vor găsi, de-a lungul acestui traseu, un lac deosebit, o mică gradină zoologică, un parc de marmote şi un muzeu.

blogentry-41220-0-61058600-1381188111_th

De asemenea, în unele zone se poate urca, cu funicularul, pe munte. În vremuri străvechi, îngusta trecătoare era folosită de negustori şi turme de animale care transportau brânză elveţiană spre Piedmont, în nordul Italiei. În schimb, aceeaşi rută era folosită pentru a aduce vin, orez, porumb şi piele înapoi în Elveţia. Drumul este astăzi cunoscut şi practicat mai ales de motociclişti şi chiar de bicicliştii indrăzneţi, dar foarte puţin de maşini.

Lysebotn - Norvegia

Drumul Lysebotn din Lysebotn, Norvegia numără 27 de serpentine şi un impresionant tunel lung de 1,1 kilometri la bază, cu propriile serpentine, trei la număr. Sună a provocare pentru orice şofer. Conform celor care au avut ocazia să îl parcurgă, una dintre jumătăţile drumului nu are ceva special, dar cealaltă oferă o veritabilă aventură. Ultimii 30 de kilometri spre Lysebotn sunt, pentru unii, cei mai ofertanţi pe care au şofat vreodată; un adevărat montagne-rousse, cum descriu unii porţiunea. Este vorba despre un drum îngust, dar cu o suprafaţă perfectă, care îţi pune un zâmbet pe faţă în timp ce te întrebuinţezi cu totul, pentru a face faţă drumului dinaintea ta.

blogentry-41220-0-35176600-1381188113_th

Nu este o porţiune dreaptă de drum cât vezi cu ochii, dar virajele, suişurile şi coborâşurile permanente fac din experienţa motociclistică o activitate la cote înalte. Apoteotic, drumul se încheie cu o a 27-a serpentină, ce duce la altitudinea de 1.000 de metri peste nivelul mării, tot în aval, spre Lyseboth şi Lysefjord. După toate serpentinele, drumul trece printr-un tunel care se roteşte la 340 de grade prin munte, dezvăluind Lysebotn la celălalt capăt. Pentru oricine ajunge cu motocicleta în Norvegia, acest traseu este cu certitudine unul care nu trebuie ratat.

Drumul Montan Jebel Hafeet - EAU

Şoseaua Montana Jebel Hafeet, din Emiratele Arabe Unite, este, fără loc de îndoială, unul dintre cele mai calitative şi netede drumuri din câte există în lume. Traseul se întinde pe o distanţă de numai 12 kilometri şi urcă până la altitudinea de peste 1.200 de metri. Numără, pe tot întinsul său, 60 de curbe, iar suprafaţa asfaltului este atât de lină şi de lipsită de orice imperfecţiune, încât motociclistul poate jura că se află pe un circuit de curse.

blogentry-41220-0-94583000-1381188114_th

Şoseaua este tăiată în muntele Jebel Hafeet, aflat la graniţa cu Oman şi se află la o distanţă de aproximativ 90 de minute de condus spre Sud-Est faţă de Dubai. Cu un amestec de porţiuni drepte, ideale pentru cele mai mari viteze şi curbe, care se îmbină perfect, şoseaua Jebel Hafeet este o experienţă moto de înaltă clasă, ce oferă atât confortul lucrului bine făcut, cât şi senzaţiile tari ale sporturilor extreme.

Viaductul Millau - Franţa

Nu numai că este o şosea foarte bună, dar Viaductul Millau chiar deţine recordul pentru cel mai înalt pod rutier al lumii. "Survolând" valea râului Tarn din apropierea localităţii sud-franceze Millau, acest drum rutier pe cabluri, construit deasupra unor înalţi piloni, asigură continuitatea autostrăzilor A75 şi A71 între Paris şi Beziers. Viaductul Millau are o lungime de 2.460 m şi traversează râul Tarn la aproape 270 m altitudine. Carosabilul, cu o lăţime de 32 m, conţine o autostradă cu două benzi şi o bandă de urgenţă pe fiecare sens de mers.

blogentry-41220-0-15438100-1381188116_th

Podul este susţinut de şapte picioare prelungite prin piloni, de care sunt agăţate cele 11 perechi de hobane. Raza de curbură a podului este de 20 km, ceea ce permite vehiculelor o traiectorie mai precisă decât în linie dreaptă. Unul dintre pilonii care susţine drumul are o înălţime impresionantă, de 343 de metri, puţin mai mult decât Turnul Eiffel şi cu doar 40 de metri mai puţin decât Empire State Building. Costurile de construcţie ale viaductului s-au ridicat la aproximativ 400 de milioane de euro.



1 comentariu


Recommended Comments

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×