Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    57
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    14.752

- Generalitati despre gestionare electronica a functionarii motorului (in lucru)

Autentifica-te  
cristi 57

426 vizualizări

Astazi, datorita numarului mare de  vehicule aflate in circulatie au aparut necesitati de limitare a poluarii. Astfel au aparut norme Euro ce limiteaza emisia de noxe iar fabricantii sunt obligati sa produca motoare cu cilindree tot mai mica care sa produca poluari limitate si performante marite. 

Pentru a se obtine aceasta performanta motorul este alimentat prin injectie si este asistat in functionare de un procesor care culege permanent date si asigura gestionarea actionarii tuturor componentelor implementate in acest scop. 

Calculatorul lucreaza initial dupa o cartograma prestabilita, dar in functionare modifica anumiti parametrii pentru a obtine minimul de noxe. Astfel principalul lui rol este de a limita poluarea in detrimentul performantei. 

In concluzie:

- carburatorul asigura o performanta maxima prin faptul ca da motorului mai multa benzina de cat poate consuma - nu conteaza noxele!

- injectia asistata electronic ii da motorului tot timpul mai putina benzina de cat poate consuma - obtinem o performanta mai limitata dar noxe minime in atmosfera.

- diferenta tehnologica dintre cele doua motoare este destul de mare si implica multe elemente suplimentare pentru cel din urma.

Din ce se compune un sistem de injectie si cum lucreaza acesta? De ce este nevoie de atatea dispozitive in plus, ce fac acestea? Iata cateva intrebari la care icerc sa raspund:

- Pompa de benzina. Asigura un debit mai mare decat consumul maxim al motorului si o presiune constanta 1,5 - 3 bari. De cele mai multe ori presiunea carburantului este asigurata de o supapa calata aflata in carcasa pompei sau pe rampa injectoarelor (in acest caz exista o conducta de retur).

Sunt cazuri in care regulatorul de presiune isi modifica calibrarea fiind comandat de calculator sau de depresiunea din galeria de admisie.

La injectia directa pompa lucreaza cu presiuni mult mai mari, poate genera cateva sute de bari si variaza functie de regim/sarcina(<200bari si="">1000bari). 200bari>

- Conductele de alimentare. Sunt conducte speciale care fac legatura intre pompa de benzina si rampa de alimentare. Poate fi una singura sau si una de retur atunci cand sistemul este conceput sa lucreze cu presiune variabila.

- Rampa injectoarelor sau rampa comuna. Este un dispozitiv care transmite direct sau prin conducte benzina catre injectoare. Uneori poate contine un senzor de presiune pentru a informa calculatorul in vederea pilotarii pompei de inalta presiune (injectia directa). Deasemeni poate contine o supapa pilotata de calculator sau vacumatic de catre depresiunea din galeria de admisie si care poate varia presiunea din rampa comuna.

- Clapeta de acceleratie. Poate fii comandata direct printr-un cablu de catre pedala de acceleratie sau de un actuator comandat de catre calculator. Ea este plasata in locul carburatorului, dupa filtrul de aer la intrarea galeriei de admisie. Este prevazuta cu un potentiometru dublu care informeaza calculatorul pozitia ei.

<a href="http://cristi57.blogspot.com/2013/10/gestionare-electronica-functionarii.html" rel='external'>Sursa</a>

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×