Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.165

Cât De Bine Îţi Cunoşti Motocicleta?

green.kecske

217 vizualizări

Să ştii cât mai multe despre motorul tău este de maximă importanţă.

Pe vremuri, a fi motociclist era sinonim cu a fi şi mecanic sau măcar să ai ceva înclinaţii. Designul şi calitatea au făcut motocicletele moderne mult mai fiabile şi de încredere. Numeroasele îmbunătăţiri şi tehnologii moderne fac ca, măcar teoretic, improbabil ca o defecţiune să te pună jos, dar asta nu înseamnă că este în regulă să nu iei în seamă toate măsurile de precauţie.

Cunoaşterea modului de funcţionare, a componentelor care necesită cea mai mare atenţie sunt modalităţi de a reduce şansele ca aceasta să cadă prematur sau, şi mai important, pot preveni accidente.

Inspecţia tehnică obligatorie este doar baza. Multe componente necesită inspecţii periodice, curăţare, ungere, ajustare sau înlocuire. Respectarea programului de întreţinere este doar punctul de plecare. Nu trebuie să fii mecanic pentru a conduce o motocicletă, dar cunoaşterea ei este esenţială.

Este recomandată inspectarea ei înaintea unei călătorii de asemenea şi după ce aceasta s-a încheiat.

Anvelopele

Din experienţa multor piloţi se ştie că este posibil că imediat după instalarea unui nou cauciuc să fii nevoit să-l înlocuieşti aproape imediat. Cum? Pur şi simplu prin inţeparea acestuia cu orice obiect metalic spre exemplu. Acesta poate acţiona ca un dop şi reţine aerul în interior şi nu poţi fi conştient de existenţa lui decât în situaţia în care îl vezi.

Descoperirea imediată a oricăror piese metalice care l-au perforat poate preveni o deteriorare mai mare sau chiar necesitatea înlocuirii lui.

Roţile

Sărirea sau izbiturile la trecerile peste gropi sau denivelări sunt cauze ale deteriorării roţilor. Este bine să ţii seama de ele şi să le inspectezi cât de des cu putinţă, să efectuezi anumite reglări necesare din când în când, precum şi o curăţare periodică.

Suspensia

Învăţaţi să setaţi suspensia motocicletei voastre conform nevoilor. Este ideal să ştii cum se reglează tensiunea arcului, revenirea sau compresia, pentru că sunt operaţii ce au mare influenţă asupra modului în care controlaţi motocicleta şi a confortului şi plăcerii de a sta în şa.

Uleiul şi lichidul de răcire

În principiu se controlează nivelul uleiului, al lichidului de răcire, dacă motorul este prevăzut cu aşa ceva, şi este bine de ştiut care este momentul schimbării acestora, pentru ca această operaţie să fie efectuată la timp.

De asemenea, o cercetare temeinică pentru a descoperi cel mai indicat ulei este de folos. Desigur că în acest domeniu există în permanenţă controverse şi nu vom discuta despre ele, dar este bine să te informezi, ca să fii în cunoştinţă de cauză atunci când foloseşti un anumit tip de ulei.

Sistemele de manevrare de la nivelul mâinilor şi al picioarelor

Setate corect, acestea pot optimiza performanţa şi manevrabilitatea motocicletei.

De asemenea trebuie ţinut cont de faptul că şi acestea trebuie supuse unui control periodic, pentru că, spre exemplu, un cablu de ambreiaj plesnit poate să te aducă în situaţia de a nu mai ajunge în siguranţă la destinaţie.

Mânerele şi pedalele pot fi şi ele setate şi poziţionate pentru o manevrabilitate şi un control al motocicletei optim.

Sistemul de frânare

Frânele trebuie obligatoriu înlocuite atunci când acest lucru este recomandat de producător. E adevarat că ele pot rezista poate şi dublul perioadei de utilizare recomandate, dar de ce să rişti aşa de mult?

Periodic trebuie verificate frânele, pentru a vede care este starea suprafeţelor acestora şi lichidul de frână trebuie schimbat conform recomandărilor. De asemenea, atunci când este nevoie ca anumite componente să fie schimbate, este o bună opţiune înlocuirea acestora cu nişte piese de o calitate superioară (oţel inox sau Kevlar, dacă motocicleta nu era iniţial echipată cu asemenea echipamente). Adăugarea unor paduri cu rezistenţa ridicată la fricţiune este altă opţiune. Asta nu înseamnă că echipamentele originale nu sunt bune, dar întotdeauna există loc de mai bine, iar în cazul frânelor , în special al frânei faţă, nu trebuie să faci economii din punctul acesta de vedere.

Sistemele electrice

Funcţionarea semnalelor luminoase este importantă întotdeauna.De verificat : funcţionarea semnalului de frânare pentru ambele frâne şi de asemenea cel de semnalizare. Este bine de ştiut că deviceuri ca Bluetooth, GPS, CBS sau altele pot să-ţi distragă atenţia de la drum şi condus în siguranţă, funcţionarea lor este deja bine cunoscută în cazul conducătorilor de maşini, dar este insuficient documentată şi cunoscută în cazul motocicliştilor.

Concluzie

Conducerea unei motociclete este în esenţă o experienţă personală. Cruiser, motocicletă sport, supermoto sau un touring, fiecare implică probleme specific, în afara celor generale prezentate aici.

De exemplu, cunoşti capacitatea rezervorului, cât poţi merge cu el alimentat full şi cât poţi merge “pe rezervă”?

Ignoranţa nu este un lucru bun. Pentru a obţine o bună experienţă ca motociclist, este important să-ţi cunoşti foarte bine motocicleta. Un instructor povestea că un elev al lui spunea că deoarece în fiecare sezon rece lua o pauză de patru luni, la venirea primăverii trebuia să înveţe din nou să piloteze motorul. Desigur, aceasta este o exagerare, dar ideea este că deşi anotimpul rece este destul de neplăcut pentru cei pe două roţi, cu îmbrăcăminte adecvată şi echipamente speciale pe motocicletă, se poate ieşi în lume şi în lunile mai friguroase. Câştigul: mai multă experienţă şi, dacă este confortabil şi sigur, de ce nu?

Ideea este să înveţi în permanenţă, pentru că este o cale sigură de a îmbunătăţi performanţele şi de a căpăta experienţă.



0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×