Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.166

Cine A Inventat Prima Motocicletă Din Lume?

green.kecske

3.678 vizualizări

"Cine a inventat prima motocicletă?" Deşi pare o întrebare simplă, răspunsul este ceva mai complicat. Un fel de “oul sau găina?”.

Motocicletele provin din bicicleta "de siguranţă", cu roata din faţă şi cea din spate de aceeaşi dimensiune, cu o manivelă-pedală, ce direcţionează roata din spate. Aceste biciclete provin la rândul lor din bicicletele cu roată înaltă. Cele cu roţi înalte urmează unui model timpuriu de bicicletă cu deplasare prin împingere, fără pedale, propulsată prin împingerea piciorului în carosabil. Acestea au apărut în jurul anului 1800, având roţi de tip căruţă cu margine de fier, supranumite "strivitoare de oase", datorită modului incomod de a fi conduse, ca şi tendinţei de a-i zdruncina şi răsturna pe cei ce o foloseau.

Gottlieb Daimler (care mai tâziu s-a aliat cu Karl Benz de la corporaţia Daimler-Benz) are reputaţia de a fi primul constructor, cu motocicleta sa din 1855, având o singură roată în faţă şi una în spate, deşi avea două roţi mai mici cu console de ambele părţi. Era construită în cea mai mare măsură din lemn, având roţi de tipul celor de căruţă construite din lemn şi placate cu metal, reprezentând cu siguranţă un şasiu "strivitor".

Era pusă în mişcare de un motor "Ottocycle"cu un singur cilindru şi probabil avea un carburator de tip spray. (Asistentul lui Daimler, Wilhelm Maybach lucra la invenţia acestuia.)

post-41220-0-64909900-1381867755_thumb.jpg

Dacă numim două roţi cu propulsie "motocicletă", atunci e probabil ca prima să fi fost americană. Un asemenea aparat era prezentat la târguri şi circuri în estul Americii anului 1867, şi era construit de un anume Sylvester Howard Roper of Roxbury, din Massachusetts. Există un exemplar al “aparatului” lui Ropper datat din 1869. Este propulsat de un motor cu cilindru dublu cu filtru charcoal, ale căror tije duceau o manivelă direct către roata din spate. Acest aparat preceda invenţia bicicletei "de siguranţă"cu mulţi ani, iar şasiul se bazează de asemeni pe modelul bicicletei "strivitoare de oase".

post-41220-0-10745500-1381867756_thumb.jpeg

Procedeul dezvoltării era în majoritate în aceste momente timpurii ale erei axat pe designul cu trei sau patru roţi, din moment ce era destul de complex încât să funcţioneze fără temerea că ar putea să se răstoarne. Următorul model demn de luat în considerare, care avea doar două roţi, a fost Millet 1892. Avea un motor cu cinci cilindri, construit ca centru al roţii din spate. Cilindrii se învârteau odată cu roata, iar axul-manivelă constituia osia.

post-41220-0-29977400-1381867755_thumb.jpg

Prima creaţie de succes având două roţi a fost însă Hildebrand & Wolfmueller, patentată la Munchen în 1894. Avea un cadru mai dinamic, cu rezervorul pentru combustibil amplasat în tubul din partea de jos. Motorul era geamăn-paralel, montat în jos pe cadru. Tijele ce făceau legătura se opreau direct în manivela de pe osia din spate şi, în loc să folosească roţi grele pentru păstrarea energiei între cilindri, folosea o pereche de benzi tari din elastic, una pe fiecare parte a cilindrilor, pentru a ajuta la mişcarea pentru comprimare. Avea sistem de răcire cu apă şi un rezervor/radiator pentru apă construit în vârful apărătoarei din spate.

post-41220-0-86607200-1381867755_thumb.jpg

În 1895, firma franceză DeDion-Buton a construit un motor care avea să facă producţia în masă şi folosirea motocicletei posibile. Era destul de redus ca volum, uşor şi folosea contact baterii-bobine, renunţând la problematicele tuburi încinse. Modelele plictisitoare de punere în mişcare de 50 mm şi 70 mm au oferit înlocuirea prin 138 cc. Un sistem de uleiuri ineficient a fost montat să toarne uleiul în învelişul manivelei printr-o supapă contor, care apoi propulsa eficient lichidul pentru a unge şi răci componentele imediat înainte de contactul cu solul. DeDion-Buton a folosit aceasta instalaţie jumătate de cal putere, dar motorul a fost copiat şi folosit de toată lumea, inclusiv Indian şi Harley-Davidson în U.S.A.

Deşi un gentleman numit Pennington a construit nişte aparate de acest gen în jurul anului 1895 (nu se ştie însă cu siguranţă dacă funcţionau), prima motocicletă producţie U.S.A a fost Orient-Aster, construită de Compania Metz din Waltham, Massachusetts in 1898. Folosea un motor Aster construit în Franţa, copie DeDion-Buton şi precedând celui Indian (1901) trei ani, iar Harley-Davidson(1902) patru.



0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×