Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.961

Cea Mai Veche Motocicletă A Familei Pascota A Fost Pornită

green.kecske

436 vizualizări

Acum două săptămâni, pe pista Aeroportului Internațional din Arad, au fost organizate două etape ale clasei Oldtimer din Campionatul Est European, organizate de Clubul Lupo Racing din Timișoara.

blogentry-41220-0-90842900-1382384053_th

În cadrul evenimentului a fost prezentată cea mai veche mototcicletă a familiei Pascota, marca NSU 500 cmc, fabricată în anul 1938, cu care prima generație de piloţi FRM a participat la curse, şi anume Pascota Ioan Ilie. Motocicleta NSU i-a oferit acestuia în anul 1949 titlul de Campion Repubulican. În anul 1955, Pascota Ioan Ilie a suferit un accident de circulaţie, în urma căruia şi-a pierdut viaţa. Mai apoi, Ionel Pascota senior a continuat să participe la curse cu aceeaşi motocicletă, obţinând un Titlu de Campion în anul 1970 la clasa 500 cmc. După aceste frumoase rezultate, motocicleta a fost conservată ca un tezaur al familiei, fiind pornită anual.

La Arad, motocicleta a fost condusă câteva ture pe circuit de Ionel Pascota junior (nepotul lui Pascota Ioan Ilie), împreună cu fiul său, Patrick Pascota, în vârstă de 6 ani, care în anul 2013 a devenit Vicecampion Naţional la clasa 50 cmc.

blogentry-41220-0-26801400-1382384054_th

''A fost o onoare pentru mine să pot conduce pe circuit motocicleta bunicului meu, cu care a participat la curse şi a fost Campion în vremea lui. Am condus-o alături de Patrick, care pilota o motocicletă KTM, model 2013, aşadar fiind 75 de ani distanţă între anii de fabricație ai celor două motociclete.'', a declarat Ionel Pascota junior.

"Am fost mândru să îi văd pe fiul şi nepotul meu pe circuit, alături cot la cot, moment în care mi-am adus aminte că aceelaşi lucru am făcut alături de tatăl meu la un concurs din Timişoara în anul 1952. Pe deasupra, ei au continuat să păstreze aceelaşi număr de concurs 20, cu care a concurat şi tatăl meu. Aşadar, Patrick este a patra generaţie care poartă numărul 20 de concurs. Această motociletă NSU are multe amintiri frumoase din gloria motorsportului românesc. Faptul că este condusă pe rând de fiecare urmaş al tatălui meu, îmi demonstrează că ghidonul motocicletei de concurs se transmite din generaţie în generaţie.'', a spus Pascota Ionel senior.

blogentry-41220-0-32040000-1382384053_th

"Sunt pasionaţi care întreabă în necunoștință de cauză: "cu ce viteză se alerga pe vremea aceea?" Răspunsul în gluma ar fi: la maxim, cu a 6-a. Real însă, răspunsul este: cu aceleași viteze ca şi astăzi în linie dreaptă, dar circuitele erau stradale şi diferența faţă de conducerea pe circuit este enormă. Oricum, păstrarea unui astfel de tezaur, încununează cu mulți lauri rezultatele obținute în Campionatele FRM de generaţiile de piloţi ale familiei Pascota din Giroc. Sper ca familia Pascota să păstreze şi motocicleta KTM la fel.'', a declarat Gabriel Olariu, secretarul Federaţiei Române de Motocilism.



1 comentariu


Recommended Comments

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×