Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.961

Tutorial Pentru Întreţinerea Lanţului

green.kecske

899 vizualizări

De ce ar trebui să-mi pese de lanţul motocicletei? Întreţinerea lanţului, alături de schimburile de ulei şi de întreţinerea cauciucurilor, este o parte foarte importantă din siguranţa conducerii motocicletei. Lanţurile sunt responsabile de transmisia puterii de la motor la roata spate, iar fără o inspecţie şi intreţinere adecvată, acesta poate ceda şi deveni chiar un proiectil. Acest tutorial cuprinde cele trei aspecte esenţiale ale întreţinerii lanţului: inspecţia, curăţarea şi reglarea.

Cât de des ar trebui lanţurile să fie inspectate şi reglate? Depinzând de cât de agresiv mergi, lanţurile pot fi inspectate la fel de bine o dată la 800 – 1000 km, cât şi de două ori pe lună, în funcţie de comportamentul tău faţă de motocicletă.

Ce lucruri ar trebui să am la îndemână pentru întreţinerea lanţului? Ţine aproape de tine următoarele lucruri:

- Chei de diverse mărimi;

- O periuţă de dinţi veche;

- Un agent de curăţare potrivit pentru tipul de lanţ;

- O carpă;

- Un stand pentru roata spate (opţional);

- O ruletă pentru măsurat (optional).

1. Cum inspectez lanţul unei motociclete?

Folosind o ruletă (sau după o estimare vizuală, dacă este necesar), prinde lanţul de punctul de la mijlocul disţantei dintre pinionul din faţă şi cel din spate şi trage în sus şi în jos. Lanţul ar trebui să poată fi mişcat cel mult 2.5 cm în sus şi 2.5 cm în jos. Dacă motocicleta este ridicată pe cricul central, ţine minte că braţul oscilant va coborî, lucru care va afecta geometria din spate şi tensiunea lanţului.

blogentry-41220-0-88410600-1382470420_th

Din cauză că lanţurile motocicletelor se pot slăbi în unele locuri, este important să mişti motocicleta în faţă (sau roteşte roata spate dacă este ridicată pe cricul central sau pe stand) şi verifică toate secţiunile lanţului. Dacă se mişcă mai mult de 2.5 cm, va trebui să-l strângi, iar dacă este prea strâns, să-l slăbeşti. Dacă unele legături ale lanţului sunt strânse, iar altele slăbite, lanţul ar trebui să fie schimbat.

2. Verifică pinioanele

Dinţii pinioanelor din faţă şi spate sunt buni indicatori dacă lanţul a fost prost ajustat. Inspectează dinţii şi fii sigur că se îmbină bine cu lanţul. Dacă laturile dinţilor sunt foarte uzate, cel mai probabil este că nu s-a îmbinat bine cu lanţul (care, probabil, şi el prezintă o uzură corespunzătoare). Uzura dinţilor în formă vălurită este o altă iregularitate, care „sfătuieşte” schimbarea pinioanelor.

blogentry-41220-0-51884800-1382470419_th

3. Curăţă lanţul motocicletei

Chiar dacă lanţul necesită sau nu ajustare, trebuie să-l ţii curat şi bine uns. Lanţurile mai noi sunt de tip "o-ring", care folosesc unele componente din cauciuc şi sunt sensibile la unii solvenţi. Fii sigur că foloseşti un agent de curăţare potrivit pentru tipul tău de lanţ.

4. Şterge unsoarea învechită sau murdară de pe lanţ

Acum, va trebui să ştergi unsoarea de pe lanţ cu o cârpă. Fii atent să ajungi la toţi dinţii pinioanelor şi îmbinările lanţului, prin rotirea roţii spate, sau mişcarea întregii motociclete, dacă nu este pusă pe un stand.

blogentry-41220-0-59057400-1382470421_th

5. Ungerea lanţului

În timp ce roteşti roata (poţi să o faci şi cu motocicleta pornită, în viteza 1 la relanti, dacă roata spate este ridicată pe stand), sprayaza în mod egal unsoare pe lanţ şi pinioane. Şterge unsoarea în exces cu o cârpă.

blogentry-41220-0-32586200-1382470420_th

6. Ajustează tensiunea lanţului dacă este necesar

Tensiunea lanţului este determinată de distanţa dintre pinionul din faţă şi cel de pe roată, iar majoritatea motocicletelor au semne care ajută reglarea. Motocicletele au diverse mecanisme de ajustare, iar în general, axul şi roata spate se mişcă în faţă sau în spate, pentru a regla tensiunea lanţului. Braţele oscilante cu prindere într-o singură parte, de obicei au un reglaj central care setează poziţia axului spate. Alte designuri mai tradiţionale folosesc şuruburi cu cap hexagonal pentru a mişca axul şi altul pentru a bloca şi debloca axul.

7. Strânge axul spate

Odată ce ai mişcat axul spate, asigură-te că ambele părţi sunt aliniate perfect înainte de strângere, altfel lanţul şi pinioanele se vor uza prematur. Strânge în mod egal şuruburile axului şi schimbă siguranţa cu una nouă.

blogentry-41220-0-90750800-1382470421_th blogentry-41220-0-40288800-1382470422_th

Articol preluat de aici.



1 comentariu


Recommended Comments

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×