Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.175

Cum Să Stai Corect Pe O Motocicletă Sport?

green.kecske

813 vizualizări

Contrar aparenţelor, poţi să faci drumuri destul de lungi şi pe o motocicletă Super Sport. O să ai tot felu de dureri prin corp, e adevărat, dar se pot evita cu o poziţie corectă pe motocicletă şi cu o utilizare adecvată. După primul drum mai lung pe care îl vei face, vei ajunge sigur epuizat total.

Să începem prin a discuta ce e greşit cu stilul "centrat pe motocicletă şi strâns rezervorul între picioare". Depinde cât de tare mergi în curbe. Ideea de bază cu atârnatul în afară este că motocicleta va sta mai dreaptă pe curbă şi va avea un contact cu asfalt mai mare. Zonă de contact mai mare înseamnă tracţiune mai bună pe curbă şi acceleraţie mai bună. Dacă sunt doi motociclişti cu aceaşi viteză în curbă, cel care strânge rezervorul între picioare va trebui să încline motocicleta mai mult decât cel care atârnă într-o parte. În plus, celui care stă centrat pe ea, îi va fi mai greu să o scoată din curbă din cauza unghiului la care e înclinat şi a zonei de contact cu asfaltul mai mică.

Vârful picioarelor pe scăriţe

Mergând cu vârful picioarelor pe scăriţă, şi nu cu mijlocul tălpii, e mai uşor să îţi sprijini corpul şi în acelaşi timp e mult mai cursivă mişcarea pe motocicletă dintr-o parte în alta. Bineînţeles, trebuie să le muţi ca să schimbi viteza sau dacă vrei să pui frână spate, dar la urmă le pui înapoi. Şi trebuie să te obişnuieşti aşa. Poţi să încerci să te ridici în picioare şi să faci o genoflexiune. O să te sprijini imediat pe vârful tălpii. Cam asta vrei să mimezi şi pe motocicletă. Şi acolo genunchii sunt flexaţi şi vrei să te sprijini în picioare.

Rotire în jurul rezervorului

Contrar cu ceea ce mulţi începători cred, ideea nu e să atârni cu fundul într-o parte a motocicletei, ci trebuie să te roteşti în jurul rezervorului (asta nu o să îţi aducă neaparat genunchiul pe jos, rămâne pe mai târziu). Trebuie să te obişnueşti cu rotaţia bazinului astfel încât piciorul din faţă să corespundă curbei. De exemplu, când te înscrii într-o curbă de stânga, piciorul stâng e pe direcţia înainte sau înspre curbă, interiorul piciorului drept presează partea dreapta-spate a rezervorului.

Poziţia umărului

În momentul rotaţiei, umărul e îndreptat în direcţia curbei, umărul stâng pentru curba la stânga, cel drept pentru curba la dreapta.

Capul şi corpul

Majoritatea greutăţii unei persoane e de la mijloc în sus, aşa că trebuie folosită în avantajul tău. Capul şi pieptul nu trebuie să fie centrate deasupra rezervorului. Capul trebuie să se afle desupra antebraţului, înspre oglindă.

Coatele jos

Coatele trebuie ţinute jos şi îndreptate înspre motor, nu în afara ei. Antebratul paralel cu pământul. Te va ajuta să stai relaxat pe motocicletă, iar în acest mod vei evita să strângi instinctiv manetele. Ca să verifici, poţi încerca să mişti coatele în timp ce mergi. În timp ce mergi trebuie să poţi să mişti coatele, umerii şi toată mâna trebuie să fie relaxată. În acest mod, implicit greutatea va veni în faţă datorită pieptului lăsat în jos. De asemenea, braţele fiind aproape perpendiculare pe furcă, vor manevra motocicleta mult mai uşor. Într-o curbă de stânga, cotul stâng e undeva prin partea de sus a carenei stângi, iar cotul drept ar trebui să stea sprijinit pe rezervor sau să atingă piciorul deasupra genunchiului.

Uită-te în curbă

Bineînteles că toată lumea ştie despre pericolele cauzate de "point fixation" (blocarea privirii într-un punct). Dar este suficient de periculos doar dacă te uiţi unde nu vrei să mergi! Trebuie să cauţi puncte de referinţă asupra cărora să te concentrezi pentru ieşirea din curbă. Privirea trebuie îndreptată cât mai departe, îţi va mări încrederea şi va diminua senzaţia de viteză în curbă. Dacă priveşti un punct îndepărtat "parcă" mergi cu o viteză mai mică.

Mişcări line şi puncte de sprijin

Motocicleta stă foarte bine pe drum, chiar dacă tu nu te afli pe ea. Chiar mai bine. În momentul în care o forţezi să facă lucruri ciudate, ea se va lupta să revină la mersul ei. Unul dintre cele mai grele lucruri este să reuşeşti să controlezi motorul în momentul în care începe să se scuture şi să riposteze, de exemplu la frânare şi schimbare în treapta inferioară sau la mişcari ale corpului dintr-o parte în alta. Mutarea greutăţii corpului pe motocicletă la pregătirea pentru viraj trebuie să fie cât mai lină, fără manevre bruşte şi trebuie să foloseşti puncte de sprijin, pentru ca în final să formezi un corp comun împreună cu motocicleta. În felul ăsta, suspensia va menţine o singură greutate şi nu se va întâmpla ca motocicleta să facă ceva şi tu total altceva. Trebuie să stabilizezi greutatea corpului (partea de sus) deasupra rezervorului. Nu strânge de ghidon! Poţi să practici mişcările cu motocicleta pe loc. Dacă nu poţi să dai drumul la ghidon în timp ce eşti în poziţia pentru curbă, înseamnă că foloseşti ghidonul ca şi suport şi nu e în regulă. Ar trebui să îţi foloseşti abdomenul, spatele şi muschii picioarelor ca să îţi sprijini greutatea. Muşchii spatelui care se folosesc sunt cam la două palme deasupra buzunarului din spate de la blugi.

Sunt mai multe tehnici care trebuiesc folosite şi ajuta la manevrarea motocicletei, dar trebuie practicate cele de bază prima dată, până ce acestea intră în reflex. Trebuie să înveţi să le faci corect de la început.



0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×