Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.175

Ce Este Remaparea Ecu-Ului? Ar Trebui Să Remapezi Motocicleta?

green.kecske

538 vizualizări

Ce este remaparea?

Să îţi remapezi motorul motocicletei, de asemenea, cunoscută şi sub numele de resoftare, este o modalitate de a obține mai multă putere din motocicleta ta. Acest articol va explica exact ceea ce este și te va ajuta să îţi creezi o părere, dacă e ceva care ar putea fi benefic motocicletei.

Remapare / Tuning / Chipping. Toţi aceşti termeni sunt folosiţi pentru a descrie acelaşi lucru. Motoarele moderne de motociclete au un sistem de management electronic, care controlează alimentarea. Acest lucru este condus de către creierul motorului – ECU (Engine Control Unit). Atunci când ai accelerat, ECU decide cât de mult combustibil şi aer se amestecă, cât intră în cilindru şi se aprinde.

Dacă ai motorul remapat / chip-uit / tunat (sau orice alt termen pe care doreşti să-l utilizezi), atunci parametrii ECU pot fi schimbaţi, pentru a oferi mai multă performanță și, în anumite cazuri, economie.

Acest lucru se face în mai multe moduri. Cel mai comun este de a te conecta la portul de diagnosticare a motocicletei și sa faci un reset al software-ului ECU, cu o hartă standard pentru motocicleta în cauză. Este nevoie de echipament de specialitate. Nu este o treaba de un specialist, dar pentru că totul este făcut cu software-ul, atunci o hartă nouă poate fi încărcată la ECU-ul motocicletei tale destul de repede și poate fi facut în mai puțin de o oră.

A doua modalitate, care îţi va aduce rezultate mai bune, dar costă mai mult este de a avea o remapare personalizată pentru motocicleta ta. Motorul este conectat la un laptop, la fel ca şi cu o hartă standard, dar parametrii motorului pot fi schimbaţi în funcţie de fiecare motocicletă în parte. Aceasta este, de obicei, facută şi cu ajutorul unui dinamometru, astfel încât performanțele motocicletei tale să fie în acelasi timp verificate şi optimizate.

Este, de asemenea, posibil pentru unele motociclete să poţi utiliza un dispozitiv "power commander", care se atașează la ECU. Există o mulțime de dispozitive de pe piață, multe dintre ele sunt foarte ieftine și le poti monta chiar tu, dar de obicei cresc doar consumul de benzina şi nu sunt prea eficiente. Remaparea unei motociclete, sau orice altă modificare a motocicletei tale, făcută de cineva care ştie ceea ce face, în general, este o opţiune mai bună, care va avea rezultate mai bune, chiar dacă te costă mai mult.

Dacă e așa de ușor, de ce nu fac producătorii asta?

Aceasta este o întrebare comună. Există mai multe motive pentru care producătorii nu furnizează motocicleta maximizată în ceea ce privește performanța / economia.

În primul rând, producătorii se concentrează în principal asupra fiabilității. Unii oameni fac în mod regulat o vizită la service cu motocicletele lor. Unii nu fac nimic altceva decât să pună combustibil şi, de asemenea, diferite grade de combustibil. Într-o lume ideală, toată lumea ar avea grijă de motocicleta lui și combustibilul ar fi de bună calitate oriunde te duci, dar, cum nu este cazul, producătorii furnizează motocicleta după cerinţele situaţiei, astfel șansele de viaţă lungă sunt mai crescute. Acest lucru poate însemna că producătorul primește o reputație de fiabilitate că motoarele lor sunt mai puţin probabil să se defecteze. În general, dacă esti pregătit să faci service-ul ca la carte, să ai grija de motocicleta ta, atunci poţi face o remapare fără probleme.

În al doilea rând, producătorii au adesea o gamă de motociclete, iar motocicletele mai puternice din gama sunt, de obicei, mai scumpe. Producătorii de multe ori sufocă performanţa motoarelor pentru a vă asigura că nu există o diferență clară în putere. În unele cazuri, poţi cumpăra o versiune mai ieftină a motocicletei și apoi să îi remapezi motorul, pentru a egala sau bate următorul model din gamă.

blogentry-41220-0-66011300-1385944773_th

Performanţă mare? Dar eu nu sunt un băiat / fată căruia ii place viteza...

Deși poţi mări performanța motorului, acest lucru nu este singurul beneficiu. Atât timp cât ești dispus să conduci în mod normal, atunci poţi obține, de asemenea, o creștere a consumului. Această creştere depinde de vehicul, dar unii oameni raportează până la 10 km mai mult după remapare, aşa că dacă ai face kilometri destui, ai putea recupera banii de pe costurile remapării. Trebuie să ne amintim că daca bagi mâna în gaz tare, îţi va consuma benzină, indiferent dacă este sau nu remapat!

Ar trebui să-mi remapez motocicleta?

Există mai multe lucruri de care trebuie să ţii cont atunci când vrei să remapezi motocicleta. Primul lucru este să te gândești la ce fel de motor ai acolo. Dacă se merită să plăteşti o remapare şi cată performanţă obţii?

Extra performanţa nu este singurul lucru de care poţi beneficia. Adesea, economia de combustibil a motocicletei poate fi crescută, dar acest lucru depinde în mod evident şi de stilul tău de condus.

Dacă motocicleta ta este remapată, atunci îţi poţi da seama că puterea crescută poate grăbi terminarea ambreiajului. Dacă ambreiajul este sănătos, atunci ar trebui să fie bine, dar în cazul în care este aproape de sfârșitul duratei sale de viață, atunci o remapare poate ajuta la defectarea lui. Dacă eşti sigur că motocicleta este în stare perfectă, este o idee bună să o remapezi.

Deci iată o scurtă explicație a ceea ce se numeşte remapare. Mulți oameni cred că este o procedură utilă, dar trebuie să cântăresti argumentele pro și contra pentru tine.



0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×