Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.159

Pregătirea Motocicletei Pentru Enduro

green.kecske

148 vizualizări

Înainte de a ieși pe munți, trebuie să ții cont de câteva verificări fără de care motocicleta nu va funcționa în parametri. Dacă ai o motocicletă nouă trebuie să-i scoți limitatoarele, iar dacă este veche, trebuie s-o treci printr-o inspecție, ca să fii sigur că nu rămâi cu ea în mijlocul pădurii.

blogentry-41220-0-46643300-1388948655_th

PeMotoare.ro îți arată, mai jos, cele mai importante operațiuni de pregătire ale unei motociclete pentru enduro. Ca să aflăm exact despre ce este vorba, am stat de vorbă cu mecanicul Cătălin Tatoi de la service-ul Dual Motors, care ne-a explicat, pas cu pas procesul de pregătire/verificare a unei motociclete înainte de plecarea pe munți.

Scoaterea limitatoarelor

Dacă motocicleta este nouă și vrei să sari cu ea din showroom direct în pădure, în regim de competiție, trebuie să-i scoți restricțiile pentru rodaj, care o împiedică să meargă la capacitate maximă. La fel se întâmplă și cu această Yamaha WR250 2013, nou-nouță, care pleacă din show-room-ul Dual Motors ca să vadă pământul.

În primul rând trebuie să-i scoți limitarea din tobă. La finalul evacuării este o sită care obturează gazele și ia din puterea motocicletei. Deși ecologiștii nu vor fi, probabil, de acord, trebuie să scoți sita ca să mergi la capacitate maximă.

Motocicletele noi mai au un cui de limitare a accelerației. Acesta se află în spatele carburatorului și nu permite ca turațiile să ajungă la mai mult de jumătate din maximul disponibil. După ce l-ai dat jos, motocicleta se poate tura normal. De obicei se taie și se montează la loc, ca să nu intre gunoaie, mizerie, etc.

Totodată, din partea dreaptă a motorului se dă jos furtunul care preia gazele nearse și le duce înapoi la filtru.

O motocicletă pentru enduro trebuie să aibă neapărat hand-guarduri. În caz că nu vine cu ele montate din fabrică sau dacă nu sunt suficient de robuste, trebuie să cauți o soluție after-market.

blogentry-41220-0-98383900-1388948661_th

Verificările uzuale, valabile la orice motocicletă

Lanțul. Înaintea oricărei curse, lanțul trebuie curățat și gresat. Fiind O-Ring, nu este recomandat să folosești perie de sârmă, ci doar soluții speciale care să acționeze și să elimine mizeria.

blogentry-41220-0-12344900-1388948658_th

Filtrul de aer trebuie spălat cu soluții speciale după fiecare ieșire. Altfel, mizeria poate ajunge în motor. Poți spăla filtrul de aproximativ 50 de ori până ce trebuie să-l înlocuiești.

Uleiul. Înainte de plecare, se verifică nivelul de ulei. Uleiul se schimbă la 15-20 de ore de funcționare, cu tot cu înlocuirea filtrului. Se mai verifică lichidul de răcire, dar și bujia, mai ales după prima ieșire. Felul în care arată bujia spune multe despre cum lucrează motorul.

Strângerile. După prima ieșire se mai verifică strângerile, roțile, tot ce ține de cadru. Totul se face cu cheia dinamometrică, mai ales strângerea de la furci. Asta pentru că o furcă se strânge cu o anumită forță. O strângere insuficientă duce la slăbire, iar una prea puternică strâmbă paharul furcii.

blogentry-41220-0-38590900-1388948664_th

SAG

SAG este o măsurătoare ce trebuie neapărat făcută la enduro și se referă la amortizorul spate. Se reglează în funcție de kilogramele pilotului, cu echipament pe el. Se face în trei pași: cu motocicleta pe stender, cu ea jos și cu pilotul călare. Din aceste măsurători reiese un coeficient, iar ajustările se fac comparând coeficientul cu indicațiile din manual. De asemenea, nu trebuie uitate nici setările furcii.

Pentru un plus de performanță se poate schimba evacuarea și se poate monta un power-flow kit – un alt sistem de prindere al filtrului de aer. Se mai poate umbla la axul cu came, și se pot face setări de alimentare care pot ajuta motocicleta să aibă putere mai mare.

La finalul sezonului

Ca să eviți eventualele complicații, la sfârșit de an, motocicleta trebuie desfăcută. Trebuie să dai jos bascula, roțile, jugul, toate articulațiile motocicletei. Totul trebuie verificat, spălat, gresat și montat la loc. De exemplu, motocicleta are la jug doi rulmenți care trebuie verificați. Se verifică și instalația electrică, cablurile (accelerație, șoc- se lubrifiază), culisanta etrierelor (spălată la interior și unsă cu vaselină), etc. În caz contrar, dacă o desfaci o dată la trei ani, poți ajunge la cheltuieli mai mari din cauza uzurii. Poți găsi gripați, semeringuri rupte, etc.



0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×