Mergi la conţinut

Blogul PRO-BIKE.RO

  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    310.016

Doi Sălăjeni Străbat Deşertul Sahara Pe Motocicletă Pentru Copiii Nevoiaşi Din Africa


green.kecske

401 vizualizări

Peste 9.000 km pe două roţi, pentru copiii nevoiaşi din Africa

Totul a început cu o dorinţă şi un vis realizabil, de a ajuta copiii nevoiaşi din Africa. Astfel, şapte transilvăneni şi-au luat inima în dinţi şi s-au înscris la ediţia din acest an a raliului Budapesta-Bamako, care va lua startul în 24 ianuarie 2014. Cursa transsahariană este cel mai mare raliu din lume dedicat amatorilor. Anul acesta, competiţia a ajuns la cea de-a noua ediţie. Echipa celor şapte va evolua sub numele „Transylvania 4 Africa” şi este constituită dintr-o maşină, cu doi piloţi şi un navigator, şi patru motociclete. „Mă pregătesc de mult timp pentru cursă. Suntem un grup de şapte prieteni din Zalău, Cluj şi Sighetu Marmaţiei, care ne cunoaştem de câţiva ani, pasionaţi de off-road sau motociclism enduro. Plecăm la drum de dragul adrenalinei, din plăcerea de a descoperi Africa autentică şi din pasiunea pentru off-road. Şi în special pentru a ajuta copiii nevoiaşi din Africa”, a declarat Hosu Ioan - unul dintre participanţi.

Practic, echipajul este format din Bakos Norbert, Deak Albert, Hiriczko Sandor, Alexandru Manole, Olah Laszla, Hosu Ioan şi Kovacs Attila. Transylvania 4 Africa este singurul echipaj din Ardeal înscris în această competiţie, fiind de asemenea şi prima echipă din istoria raliului care participă într-o formulă inedită: o maşină şi patru motociclete. Cei şapte vin din medii diverse, dar vor împărți acceași aventură pe roți, de-a lungul lumii. Medicul stomatolog Hiriczko Sandor este cel care a început să viseze la participarea la acest raliu, în urmă cu aproximativ patru ani. Mai mult, el a decis să doneze echipamentul din cabinetul său unui medic stomatolog din orașul Banjul, Gambia.

Colegul şi totodată prietenul - Hosu Ioan este şi el membru al echipei și un pasionat al motociclismului off-road enduro. Scopul principal al expediţiei este donarea de echipament medical, echipament informatic, plase împotriva ţânţarilor, aparate de purificat apa şi alte astfel de bunuri comunităţilor sărace de pe teritoriul continentului negru. Sprijinul umanitar este, de altfel, scopul principal al cursei. Din surse, am aflat că participanţii la raliu vor dona bunuri în valoare de 900.000 de euro. Echipa transilvăneană a obţinut din partea Universităţii Sapientia o donaţie de 200 de calculatoare pentru copiii din Senegal şi Gambia. Ei au contactat un spital şi două şcoli din Gambia, care vor primi personal donaţiile din partea lor. De altfel, Budapesta-Bamako este văzut ca o variantă „civilă”, pentru amatori, a celebrului Paris-Dakar, şi, la fel ca acesta, e un raliu cu geografie variabilă.

Cei şapte vor pleca în 24 ianuarie din Budapesta şi vor parcurge, timp de 16 zile, 9 ţări şi peste 9.000 de kilometri prin Europa şi Africa, destinaţia finală fiind Banjul, capitala Gambiei. Ei se vor deplasa cu o maşina Toyota Land Cruiser HDJ80, alintată „Bestia”, şi cu patru motociclete KTM 640 Adventure, special construite pentru expediţii în deşert, dotate cu rezervoare mărite, suspensii speciale sport şi sistem de portbagaj, precum şi cauciucuri speciale pentru zone nisipoase. “Motocicleta a fost recondiţionată şi abia aştept să o folosesc. Era nevoie de unele modificări pentru a putea străbate întreg traseul, având în vedere că vom parcurse o bună bucată de drum prin deşert”, a adăugat Hosu. Unul dintre cele mai dificile momente ale raliului va fi traversarea Saharei de Vest, care se face o plajă lată de 12 metri, în timpul refluxului. Dacă nu apucă să treacă întreaga porţiune până la flux, echipajele nu au altă soluţie decât să abandoneze maşinile şi să se refugieze pe dune.

O altă zonă dificilă este cea dintre Maroc şi Mauritania, unde sunt amplasate mine anti-tanc. Aici, orice deviere de la rută poate fi fatală. “De aproximativ două săptămâni nu mă mai pot odihni, sunt cu gândul doar la competiţie. Eu mi-am propus să închei cursa cu brio şi să mă întorc acasă teafăr. Niciodată nu m-am gândit că voi renunţa pe parcursul competiţiei. Este primul meu traseu în afara ţării şi sunt convins că va fi extrem de dificil. Nu este uşor să parcurgi aproximativ 9.000 km cu maşina, dar pe motocicletă, iar aproximativ 5.000 prin deşert. Va fi foarte greu, totuşi este un concurs şi sunt câteva reguli. Trebuie să ajungi la fiecare punct de control, iar cu motocicleta este cu atât mai greu. Practic, vom străbate ţările Europei până în Spania, după care vom străbate Marocul, Sahara de Vest, Mauritania, Senegal şi Gambia”, a mărturisit Hosu Ioan.

0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Participa la conversatie

You are posting as a guest. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Adaugă un comentariu...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Creează O Nouă...