Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    163
  • comentarii
    3
  • vizualizări
    40.039

De vorba cu Ciprian Popescu despre motocros

Autentifica-te  
Dual Motors

223 vizualizări

Articol preluat din www.rorace.ro - Multumim!

S-au vehiculat multe lucruri in ultimile luni despre Motocross Cup, FRM si motocros in general. Pentru ca ne-am propus ca RoRace.ro sa fie un spatiu care ofera tuturor o sansa sa se exprime liber si pentru ca ne dorim sa fim un loc din care voi cititorii sa va luati informatiile pentru a va forma propria opinie, am decis sa purtam un dialog cu Ciprian Popescu. Cine este Ciprian veti descoperi mai jos. Daca aveti sugestii pentru cei angrenati in motocros puteti sa le lasati mai jos, le vom transmite celor care au putere de decizie.Ciprian PopescuCiprian Popescu

 Ciprian ne cunoastem de peste zece ani si in tot acest timp te-am vazut implicat intr-o serie de competitii legate de motocros si nu numai. Totusi as vrea sa imi spui pentru inceput cum ai ajuns sa te implici in asa ceva, de unde pasiunea?

Toate incep asa: cand eram copil mergeam cu parintii la manifestari sportive (inot, fotbal, motocros), si pentru ca nu existau mall-uri in acele vremuri, am mers cu tata la un concurs de motocros langa Valenii de Munte. Am fost asa de fericit, entuziasmat de cei care mergeau cu motocicleta, a fost ceva de genul dragoste la prima vedere, incat nu l-am mai lasat pe tatal meu pana nu m-a dus la clubul moto Locomotiva Ploiesti. Aveam 15-16 ani. Atunci am fost „virusat” definitiv si irevocabil.

Ne poti oferi cateva repere din cariera de sportiv si cum ai ajuns sa organizezi evenimente?

In clasa 1-a am inceput cu inotul, am fost la scoala cu program sportiv care pregatea sportivi de performanta. Aveam un program foarte incarcat, scoala si intot sase zile din sapte. Am participat la multe concursuri, dar din pacate in clasa a 6-a am facut o infectie urata la ureche si imediat diagnosticul otita cu mastoidita. Am fost nevoit sa intrerup pentru o perioada mai lunga, iar pana in clasa a 8-a am facut doar de hobby. Prin liceu am inceput cu motocrosul la Locomotiva Ploiesti. Din pacate, antrenorul meu m-a aruncat direct la clasa seniorilor 250 cmc cu o motocicleta CZ, eu fiind de categoria 80 sau 125 cmc. Am practicat motocrosul pana prin anul trei de facultate. Pentru ca nu puteam sa stau linistit pe dreapta, am mai cochetat doi ani cu raliurile auto, am facut asistenta tehnica unui echipaj de la Ploiesti. Din 1993 am revenit la prima dragoste motocrosul si am reusit sa-mi cumpar prima motocicleta Honda CR125. Am trecut din 1995 la Yamaha YZ125 brand caruia i-am ramas fidel pana in zilele noastre. Intre 1999 si 2013 am fost in postura dubla de sportiv si organizator de competitii. In 2001 am construit circuitul de la Ciolpani, propietar Raduta Ilie, trebuia sa pregatim o baza sportiva pentru Adrian si Julian Raduta. Am dezvoltat an de an infrastructura si din 2003 am organizat etape din Campionatul Mondial de Motocross MX3, Campionatul Mondial de Motocross cu Atas, Campionatul European clasa 125 cmc, Campionatul Est European si etape nationale. Din 2012 organizam numai etape din cadrul Motocross Cup.

Cum privesti situatia motocrosului din Romania? M-ar interesa o evaluare a ultimilor cinci ani?

Este clar, motocrosul este un sport scump, pentru cei cu posibilitati financiare. Mai mult decat atat este un sport la care obligatoriu trebuie sa ai suportul familiei. Cere sacrificii si pentru performanta trebuie sa-l incepi de la 5-6 ani. Raportat la populatia Romaniei avem foarte putine valori. Din pacate, in ultimii 5 ani sunt din ce in ce mai putini copii. A crescut numarul amatorilor, cei care au posibilitati financiare sa-si permita acest hobby. La capitolul copii suntem departe de Bulgaria(de ex). Acolo Federatia Nationala s-a implicat, acum 4-5 ani,  intr-un program de recrutare si sustinere a copiilor, iar rezultatele sa vad astazi: unul- doi sportivi in Campionatul Mondial si doi-trei sportivi de Campionat European. La noi, din pacate, nu s-a urmarit decat interesul personal (vezi cazul Robert Muresan). Rezultatele de acum doi ani ale lui Robert Tompa au fost exclusiv meritul familiei si al sponsorilor.  Acesta a participat la Campionatul Mondial din partea Romaniei insa s-a ajuns pana acolo incat si-a platit pana si licenta.1612159_10152246477546060_844564177_o

De-a lungul timpului ai detinut si functia de presedinte al Comisiei de Motocros din cadrul FRM, ce ti-ai propus in acea postura si ce ai izbuti sa realizezi?

Am fost intre 2002-2006 vicepresedinte FRM, din 2006-2010 vicepresedinte FRM si presedinte al Comisie de Motocros, functie din care mi-am dat demisia dupa 2 sau 3 ani. Obosisem sa ma mai lupt cu „sistemul”. Eram acolo sa sprijin sportivii si organizatorii. In Biroul Federal erau putini care priveau si dincolo de interesul personal si intelegeau nevoile sportiviilor. M-am luptat ca sportivii care alearga in loturile nationale sa li se deconteze macar cheltuielile de transport, cazare si diurna. Am restabilit o disciplina in ceea ce priveste respectarea regulamentelor de motocros. Am elaborat un caiet de sarcini al organizatorului si nu am mai acceptat sa se desfasoare competitii de motocros organizate mediocru. Am pus pe primul plan siguranta sportiviilor. Toate competitiile organizate de noi (Ilie Raduta, Catalin Corbea si eu) la Ciolpani si Prundu au fost un exemplu despre cum trebuie sa se organizeze un concurs.

Ce te-a determinat sa creezi o competitie privata de motocros?

Eram in comisia de motocros cand le spuneam colegilor ca vremurile s-au schimbat, trebuie sa ne adaptam situatiei actuale de dupa 2008. Am propus practic formatul Motocross Cup. Nu au inteles. Deasemenea noi nu mai vroiam sa facem parte dintr-o organizatie unde din 6-7 etape/an aveam conditii de a face performanta la 3 etape (Ciolpani, Zarnesti si Prundu), iar la celelalte cheltuiam bani pe deplasare, piese, motociclete etc si ne riscam sanatatea din pricina conditiilor foarte precare de pregatire a circuitelor. Asa ca impreuna cu Adrian Raduta am decis sa organizam noi competitii asa cum am invatat din Campionatele Mondiale si Europene. Deasemenea eram nemultumiti de promovarea motocrosului in general si am facut eforturi financiare pentru al promova in media, presa, TV. Trebuia sa ne facem cunoscuti, auziti.

Care este formatul Motocross Cup si ce v-a determinat sa optati pentru o singura zi?

Nu noi am inventat roata, au facut-o altii cu mult inaintea noastra. Noi nu trebuia decat sa facem un plan bazat pe realitatiile din Romania si sa venim cu ideii noi. Asa ca m-am asezat la masa cu prietenul meu Adrian Raduta si am creat acest concept Motocross Cup. Adrian a stat in Olanda doi ani, a participat in Campionatul de Motocros al Olandei si Germaniei, a invatat foarte mult de acolo, asa ca am aplicat multe dintre ideiile bune din aceste campionate. Poate ca totul pare simplu la prima vedere, dar a fost o munca grea pentru ca noi suntem si oameni de afaceri, avem firmele noastre, avem familie, suntem sportivi dar si organizatori. Am sacrificat multe sa putem organiza Motocross Cup, dar am crezut din primul minut in acest proiect. Noi suntem oamenii din fata, dar in spatele nostru se afla o intrega echipa, de la propietarii de circuite Ilie Raduta, Catalin Corbea, Manfred Spendier, Marcel Butuza si Razvan Irimescu, pana la colegii nostri, familiile noastre, prieteni. Suntem o familie pentru ca stim ca numai impreuna reusim.

1608857_10152246477556060_516624799_nIn extrasezon a existat o discutie cu FRM pentru preluarea campionatului. Cum s-au desfasurat lucrurile din punctul vostru de vedere?

 A fost un dialog OK. Am facut o propunere in scris la FRM, ca promotori, dupa circa 1-2 luni am fost invitati la o intalnire cu Comisia de Motocros.  Aveam o prezentare, un media plan, dar de fapt s-a incercat o revenire a nostra pentru ca circuitele, pe care organizam Motocross Cup, sa conteze ca etape din Campionatul National. Nu ne interesa aceasta propunere, ne intorceam in timp, de unde am plecat acum trei ani . Ca simpli organizatori nu puteam fi interesati, pentru ca nu vedem nicio evolutie a etapelor. Mai ales în condiţiile în care Motocross Cup si-ar fi asumat sarcina organizarii a cinci etape din şapte. Mai departe, consideram formula Motocross Cup, in care suntem si promotor si organizator drept una viabila si ramanem deschisi unei colaborari care sa permita valorificarea celor doua statusuri.

 Ce solutii vezi pentru a izbuti revigorare motocrosului? pana la urma asa cum kartingul este sportul de inceput al majoritatii pilotilor din zona auto, motocrosul este sportul de inceput al riderilor.

 Aici este o treba complexa. Trebuie actionat pe mai multe planuri: cluburi, FRM, mediatizare, promovare. Din pacate, nu avem prea multi „idoli” pe care copii sa-i urmeze. Nu avem media pentru ca publicul sa ne cunoasca. Sunt putine cluburi care cauta sa atraga copii catre sport. FRM nu a avut nici-o actiune concreta in privinta sportiviilor. Recent am propus FRM sa emita o singura licenta de categoria OFF-ROAD, care sa inglobeze motocros, enduro, endurocross, rally-raid. Asta pentru a atrage sportivii celorlalte ramuri.  Ex: enduristi sa vina la cursele de motocros sau invers fara a fi nevoie sa mai plateasca o alta licenta. Probabil banuiti ca raspunsul a fost NU.

1611120_10152246477586060_927697938_o Cat este de sanatos un sport si cat de valoroasa este pepiniera din spate se vede din prezenta si evolutia acestora la competitiile continentale si mondiale. Cand aruncam o privire asupra motocrosului parca vedem un pacient in coma cum vedeti o revenire la viata?

 Pai aici este problema: pepiniera, traditia, cultura si banii. In Olanda, Belgia sunt: doua – trei federatii cu zeci de mii de sportivi, cu sute de competitii anual, concursuri care se tin in cursul saptamanii, sambata, duminica, o intreaga industrie. Sigur asa apar sponsorii care sustin sportul. Din pacate, in Romania cu legislatia actuala statul nu incurajeaza companiile sa sponsorizeze sportul. Asa ca ne mai miram ca nu avem performanta. Revenirea la viata, simplu: sa lasam deoparte „sa moara capra vecinului”, sa invatam de la cei care sunt mai buni ca noi, sa lucram in echipa, sa avem o viziune pe termen lung, sa nu mai impuscam banul si sa nu mai lingem ciolanul. Poate asa vom evolua.

 Cum se prefigureaza sezonul 2014?

 Motocross Cup merge mai departe cu sase etape in sezonul 2014, poate chiar opt etape. Va aparea in calendar Sf. Gheorghe si posibil doua locatii noi. Pentru a avea grila de start completa (40 sportivi) si pentru ca sa oferim un spectacol frumos si competitiv, este posibil sa adunam la start toate clasele de MX1, MX2, MX2 Juniori, Amatori si Veterani – asa cum s-a intaplat in 2013 la Ciolpani. Suntem in discutii cu media/TV, dar nu putem vorbi despre acest subiect acum. Feedback-ul primit de la sportivi este foarte bun, fapt care ne incurajeaza si ne mobilizeaza.



Sursa
Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×