Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    676
  • comentarii
    113
  • vizualizări
    260.160

Cei Mai Perseverenţi Inamici Din Trafic

green.kecske

211 vizualizări

1. Este taximetristul. Scriu repede cine este, fiindcă îl identifici în fiecare zi, chiar dacă mergi cu motocicleta, scuterul sau bicicleta, chiar dacă circuli cu maşina.

blogentry-41220-0-86580600-1394371170_th

Taximetristul este cel mai versat în trafic. Ştie drumurile, ştie scurtăturile, se grăbeşte mai mereu, frânează cât se poate de rar şi merge cât se poate de repede. El nu circulă pe o bandă anume, ci se strecoară în permanenţă; acum e aici, două secunde mai târziu e pe partea cealaltă. E în priză permanent. Se uită şi pe trotuar şi pe şosea. Mai mult pe trotuar, când e liber. Taximetristul e un băiat bun în esenţă atunci când eşti pasager în taxi. Vorbeşte cu tine pentru antrenament sau de plictiseală, emite păreri competente, extrase în bună măsură de la clienţi, a văzut o mulţime de oameni şi o mulţime de vehicule.

E în elementul lui pe şosea şi din vârful degetelor de la mâini şi picioare mai articulează din când în când, sictirit, câte o eschivă, mai evită câte un mic acrosaj. El e băiatul bun, care nu se supără dacă virezi dreapta fără să semnalizezi, fiindcă el nu prea semnalizează în general. La câţi kilometri merge pe zi, i s-ar strica pârghia de la semnalizator şi poate i s-ar toci degetul. GPL-ul e mai ieftin, dar el trebuie să meargă ieftin, de aceea, cum ziceam, ciupeşte mai degrabă frâna: la o trecere de pietoni, trece elegant pe lângă pietoni - nu-i calcă, la o bretea cu cedează trecerea accelerează suveran, chiar dacă îi ia faţa celui ce tocmai vine şi se înscrie pe banda cea mai îndepărtată - sa frâneze fraierul care are prioritate!

Taximetristul este băiatul care te poate băga în mormânt însă. Poţi conduce un alt vehicul şi să nu fi fost suficient de prevăzător sau poţi să fii clientul condus cu măiestrie către moarte. Aceşti indivizi sunt inconştienţi, în general şi se mişcă în trafic precum în propria lor bucătărie. Dacă mai sparg câte o farfurie sau câte un cap, pentru ei e tot una. Pentru noi, sunt promotorii haosului în Bucureşti, inclusiv prin numărul lor. Nu fi fericit că te duce repede la destinaţie (când eşti client)! Pentru motociclişti sunt un pericol natural. Tratament: ia-ţi un jeep solid cu tablă multă!

2. Şoferul de provincie medie. Să luăm Ploieşti şi Târgovişte. Sunt oraşe în România unde drumurile sunt într-o stare deplorabilă.

blogentry-41220-0-10508500-1394371172_th

Gropi, praf, aglomeraţie (fiindcă oraşele sunt prea mici deja pentru numărul de maşini), drumuri nemarcate, cetăţeni care traversează strada pe oriunde, absolut pe oriunde, fiindcă străzile sunt mai puţin late şi se circulă cu viteze mai mici. Dacă te duci în Târgovişte sau Botoşani şi mergi într-un continuu zig-zag ca să scapi de gropi, normal că nu prea mai păstrezi banda de mers, pe care de multe ori nu o mai identifici fiindcă s-a şters sau nu s-a mai marcat drumul.

Te şi gândeşti că târgoviştenii au devenit fâşneţi în trafic, ba pe stânga, ba pe dreapta. Semnalizare? Nu, că în Târgovişte nu mai semnalizezi. Pe de altă parte, când prind un drum bun şi asfaltat ca în Bucureşti, se şi cred pe DN şi ii dau cu 90-100 km/h. Aşa le vine lor, e ca o evadare.

Un mic secret: în provincie, poliţiştii aplică diferit legea. Unii stau ascunşi la trecerile de pietoni să te prindă că nu ai lăsat o furnică să traverseze, alţii te mustră din priviri dacă treci pe roşu sau te salută, că te ştiu ca fiind mare în sat. Aşa se face că pentru provincia mică şi medie, culoarea roşie e doar un pic obligatorie. Cine trece cel mai des pe roşu în Bucureşti? Golanul şmecher de Bucureşti, inclusiv cei cu numere de Bulgaria, şi provincialii imuni de mai sus, la care îi mai adăugăm şi pe constănţeni.

Provincialii sunt foarte periculoşi pentru motociclişti. Nu-i suportă în propriul oraş, unde le pun numai beţe-n roate. În Bucureşti te pot trânti una-două din indolenţă.

Am constatat că în ultimii ani, în Bucureşti se circulă mult mai civilizat decât în multe oraşe de provincie, unde domneşte haosul trist al târguşorului ce ori stă să se prăpădească, ori vrea mai multe maşini decât îl lasă străzile.

Sursa articolului aici.



1 comentariu


Recommended Comments

3. Pilotul de furgoneta/microbuz 12-15persoane... Permanent stresat, ocupat si cu termene, o persoană importantă în fața căreia toți sunt o gloată de amatori ce se urca la volan de lene sau sa se dea mare ce atelaj are, pe când el își câștigă pita din asta și prin urmare tot ceea ce fac ceilalți este nesemnificativ. Specia în cauză privește de sus și are o imagine de ansamblu a ceea ce se petrece în trafic, așa că nu ai de unde să ști ce se întâmplă precum atot-cunoscătorul. Să te ferească Sfântul să-i fi in față pentru că viața ta minusculă nu are nici o importanță față de termenele sale în care trebuie să distribuie antiperspirante și parizer la cooperative. 

 

Dacă s-a intrebat careva de ce are oglinzi și semnalizatoare... ei bine sunt pur estetice, ca să fie în rând cu lumea modernă, ele nu înseamnă nimic și oricum soferul de furgoneta le știe pe toate și n-are nevoie de ele, tu ești prost că nu ești pe fază când frânează sau schimbă el direcția de mers... Știai cumva că el are prioritate tot timpul???

 

4. BMW și Audi... dar m-am săturat deja de scris așa că rămân valabile cele de mai sus, cu excepția că posesorii de astfel de jucării pt băieți mari (și avuți) au MOTIV să fie jmecheri, și se pot suii pe tine pt simplul fapt că pot și scapă și basma curată că doar suntem conectați politic, social și practic de mama Russia.

 

(Simțiți-vă liberi să completați, dezvoltați și adăugați...)

Distribuie acest comentariu


Link către comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×