Mergi la conţinut

MOTOBOOM

Autentifica-te  
  • postări
    237
  • comentarii
    7
  • vizualizări
    65.902

Sfarsitul Suspensiilor Marzocchi

Surse din presa italiana sustin ca brandul Marzocchi ar putea disparea definitiv de pe piata moto, dupa ce compania mama, Tenneco, care detine aceasta marca, a luat decizia de a inchide fabrica de productie din Bologna. Numele Marzocchi a devenit celebru in intreaga lume datorita sistemelor de suspensii pentru motociclete produse sub acest brand.

Mai multi constructori importanti din industria moto folosesc suspensiile Marzocchi pe motocicletele lor, putandu-i aminti aici pe italienii de la Ducati si MV Agusta sau pe nemtii de la BMW. Jurnalistii italieni mai spun ca toti constructorii care utilizeaza suspensiile Marzocchi au fost anuntati deja ca fabrica se va inchide, iar dupa epuizarea stocului existent piesele respective nu vor mai putea fi livrate.

Compania Marzocchi a fost preluata inca din anul 2008 de catre firma americana Tenneco, iar din 2011 incoace zvonurile despre inchiderea acestei fabrici erau tot mai numeroase. Conducatorii companiei au tot incercat de atunci sa redreseze situatia financiara, insa nu au reusit decat sa amane sfarsitul brandului Marzocchi pana in septembrie, anul acesta, cand 120 de angajati ai fabricii din Bologna vor ramane fara locul de munca.

Cei de la Tenneco au luat decizia de a inchide fabrica Marzocchi deoarece compania vrea sa paraseasca definitiv acest segment de piata. Cauza iesirii americanilor de pe piata suspensiilor moto ar putea fi concurenta tot mai acerba din acest domeniu, acestia neputand sa concureze cu noile tehnologii precum suspensiile reglabile electronic sau suspensiile semi-active, care au castigat tot mai mult teren.

Companii precum Ohlins, Sachs sau WP au saturat deja piata pieselor OEM in privinta suspensiilor pentru motociclete si probabil, cei de la Tenneco nu au mai vrut sa investeasca bani pentru a tine pasul cu acestia.

Cele mai importante modele de motociclete afectate de disparitia brandului Marzocchi sunt MV Agusta Stradale, MV Agusta Brutale, MV Agusta F4 si F4R, MV Agusta Rivale, MV Agusta Turismo Veloce, Ducati Hypermotard, Ducati Diavel, Ducati Streetfighter 848, BMW C600 Sport, BMW C650GT, BMW C Evolution, etc.

Sursa



0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De broascadilie
      Buna ziua la toata lumea!
      Ma numesc Viorel si tocmai mi-am achizitionat o ''motocicleta'' si as avea cateva intrebari ca sunt cam nou la chestiile astea.
       
      Cred ca ar trebuii sa va spun intai povestea cu achizitionatul motocicletei si de ce am eu anumite griji legate de chestia asta.
      Modelul este un  First Bike de prin 2012 produs (vedeti imaginea mai jos) dar, aici e un dar mare :).Ea originala a fost moped asa este trecuta si acuma in CIV-ul ei, tin sa mentionez ca am cumparato de la varul meu care la randul lui a cumparato de la cineva din Timisioara.Ziceam originala pt ca din ea sa scos motorul original si sa pus unul mai puternic (100cm cubi).Banuiesc, ca primul propietar a cumparato ca si moped si dupa ce a inregistrato ca si moped, ia schimbat motorul.
      Intrebari care ma ingrijoreaza un pic momentan :
       
      Daca ma opreste politia si-mi verifica, actele, asi putea sa dau de belele ? Isi pot da ei seama ca nu este de 49cm  cubi (moped, cum este ea trecuta in acte)
      La ea am certificatul de identitate si asigurarea care expira peste cateva zile.
      Mai trebuie sa detin alte acte ?
      Daca merg sa-mi fac alta asigurare, cu ce documente trebuie sa ma prezint ?
      Are 4 viteze si nu are ambreiaj (trebuie doar sa las de acceleratie sa pot schimba viteza)
      Vreau sa precizez ca seria sasiului corespunde cu cea din acte si in continuare este trecuta pe numele primului propietar.Pot avea probleme din cauza asta ?
      De ce seria sasiului se trece in acte si nu seria motorului ?
      Trebuie neaparat sa fie trecuta pe numele meu, chiar daca am permis ?
      Mi sa mai zis ca trebuie platit impozit....?
       
      Va rog frumos sa-mi raspundeti ca eu saptamanile astea fac scoala pt cat. A si oarecum nu as vrea sa o fac degeaba.
      Momentan nu-mi mai vin in minte alte intrebari dar daca, credeti ca ar trebuii sa stiu si altceva despre chestiunea asta, va rog...
      Va multumesc anticipat!

    • De leevii
      Salut tuturor,
      Ma adresez la voi ca sa va cer opinia ce motocicleta sa-mi cumpar. Am avut un Honda CBR 600F3 (fabricatie 1996), timp de 3 ani, dar anul trecut am vandut-o, si acuma as vrea sa cumpar iarasi ceva motocileta, tot sport dar ceva mai nou, si de aceea as vrea sa stiu cine ce experienta are cu anumite modele, care ar fi mai bun pe carburatie sau pe injectie?
      Bugetul ar fi cam pana in 2000 de euro, si m-am uitat la niste modele tot de 600, gen Yamaha R6, CBR 600F4, Kawasaki ZX6R sau eventual Suzuki.
      Am auzit multe despre acestea, dar vreau sa aud si niste opinii de la detinatorii acestor modele. Unii zic ca la R6 sunt probleme cu cutia de viteze Deltabox 2, altii zic ca la F4 sunt probleme cu injectoarele, deci fiecare model are problemele lui specifice.
      Ce imi recomandati, care este un model fiabil, si cam pana la ce numar de kilometrii merita cumparat, ca am gasit unele la 60-70de mii de kilometrii, ceea ce ii mult deja la o motocicleta.
      Nu trebe sa fie neaparat de 600, poate sa fie si cu motor mai mare, dar se simte ceva diferenta intre 600-750? ca intre 600 si 1000 este deja diferenta. La impozit si asigurare este mare diferenta?
      Astept opiniile si sfaturile voastre. 
    • De Luigi Riggio
      Buna, vreau sa-mi aduc motocicleta Honda Hornet 2007 din Messina - Sicilia in Timisoara. Cunoasteti vreo metoda de a face asta? As fi recunoscator si pentru niste date de contact. Multumesc anticipat.
    • De NakedDude
      Am vazut ca notiunea de motovlog nu este asa de raspandita in Romania, asa ca m-am gandit sa-mi deschid un canal de youtube, prin care o sa incerc sa fac cunoscut termenul de motovlog. 
      Decizia am luat-o din doua motive:
      1. urmaresc multi motovloggeri straini si imi place foarte mult ceea ce fac. 
      2. mi s-au intamplat destul de multe faze prin trafic in care (din neglijenta mea sau a altor participanti la trafic) puteam sa-mi rup vreun picior, o mana, un gat. 
      si am zis ca trebuie sa am o dovada in caz de accident (bat in lemn)
       
      Mi-am impartit canalul in 3 serii:
      1. Motovlog - aici vorbesc despre ce ma taie pe mine capul. subiecte de actualitate sau nu, urlu, tip, fac misto. 
      2. Prin Trafic - aici este un rezumat saptamanal cu faze din trafic la care iau parte. NU POSTEZ NUMAI GRESELILE ALTORA. Postez toate fazele ce mi se par mie interesante si comentez pe ele. Greseli din trafic (ale mele sau ale altora), faze amuzante, cum zice si seria, Prin Trafic uatafac si atat. 
      3. Creatii, teasers, meet up-uri, etc. Aici intra ce nu intra in seriile de mai sus. 
       
      Acum, subliniez si sper sa fiu inteles de toata lumea. Nu sunt un motociclist profesionist, nu sunt un sfant pe strada, si nici nu incerc sa demonstrez ceva anume. Imi place sa ma plimb cu motocicleta, imi place sa editez videouri (chiar daca nu-mi prea iese), si imi place sa impartasesc cu altii trairile mele. 
       
      Va salut, si vizionare placuta!
       
      https://www.youtube.com/nakeddudehh
    • De Răzvi Ră
      Salut! Vreau si eu o parere de curand am obtinut permmisul de conducere cu categoria A1 (motocilcete pana la 125cc cu 11kw) Vreau sa imi spuneti si mie ce motocicleta as putea sa achizitionez sa ma tina macar 1 an avend in vedere ca nu am decat un maxim de 1000E. Multumesc anticipat!
×