Mergi la conţinut
  • ×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

      Only 75 emoticons maximum are allowed.

    ×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Conținut Similar

    • De freeriderro
      Folosind propria suspensie Canfield Balance Formula, producătorul din Colorado a lansat două noi MTB-uri full suspension cu roți de 29. Canfield Lithium e un model de enduro/all-mountain cu cursa lungă și ajustabilă. Tilt e un model de trail cu cursa lungă. Ambele au cadrul din aluminiu și folosesc aceiași suspensie cu două brațe CBF.
      Lithium are o cursă spate de 163 împerecheată cu o furcă de 170 mm. Combinând asta cu roțile mari de 29, bicicleta e concepută să facă față oricărei coborâri. Chainstay-urile extrem de scurte de 430 mm și unghiul furcii de 64.5 grade o fac însă să fie capabilă și să urce și să fie distractivă pe altele decât pe coborâri.
      Suspensia CBF folosește două brațe pentru a controla efectiv poziția pivotului suspensiei și pentru a-l păstra fix deasupra foii, exact unde lanțul atinge foaia. Rezultatul e o pedalare consistentă și performantă pe toată lungimea cursei.
      Modul de funcționare a suspensiei este explicat aici iar tehnologia e atât de bună încât frații Canfield au despărțit afacerea în două în 2019, unul dintre ei luând patentul suspensiei și licențiând-o mai multor mărci de bicicletă, în timp ce fratele său a păstrat marca de biciclete.
      Cursa spate a modelului Lithium poate fi redusă la 151 mm prin montarea unui amortizor cu cursa mai scurtă. Standard acesta este de 230×65 dar se poate monta și unul 230×60. Modificarea mută mai jos monoblocul și micșorează puțin și unghiul furcii. În față se poate folosi orice furcă între 160-180 mm.
      Cei ce vor mai multă versatilitate pot monta roți de 650b x 2.8 sau pot rămâne cu cele de 29 x 2.4 din echiparea standard.
      Modelul e disponibil în culoarea roșie sau neagră, sub formă de bicicletă completă sau cadru. Gretatea anunțată a cadrului este de 3.5 kg iar împreună cu amortizorul are 4 kg. Bicicleta completă cântărește 14.4 kg.
      Cine vrea o bicicletă mai polivalentă poate alege modelul Tilt, cu o cursă în spate de 138 mm și o furcă de 140 mm. Modelul este conceput pentru trail și poate de asemenea primi un amortizor cu cursa mai mică, roata spate având astfel cursa de 125 mm.
      Tilt vine în culorile verde și alb. Chiar dacă bicicletele au culori și curse diferite, cele două modele împart un număr mare de elemente. Toate au rutare internă completă a cablurilor cu porturi noi ce permit folosirea de la zero la trei cabluri.
      Zona monoblocului e reproiectată și are o componentă mai puțin, ceea ce mărește rigiditatea, rezistența și alinierea ambelor modele.
      Tilt vine cu furcă Cane Creek Helm și amortizor Kitsuma în timp ce Lithium primește amortizor Ohlins TTX Air și furcă RXF 36 m.2 Air. Se poate opta pentru frâne Magura sau TRP. Ambele biciclete au în echiparea de bază transmisie SRAM GX Eagle 1×12, tijă dropper SDG Tellis, șa custom Canfield de la SDG, roți Canfield Special Blend AM29 cu posibilitatea de upgrade la RideFast Racing și Atomik Carbon, toate având anvelope Maxxis.
      Ambele bicicelte pot fi deja precomandate cu mici discount-uri. Prețul începe de la 1699.99$ pentru cadru și de la 4599.99$ pentru bicicleta completă.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Genesis Vagabond e de multă vreme un model de referință a monstercross-urilor din oțel, fiind undeva la limita dintre un MTB de 29 din oțel și o bicicletă de touring cu ghidon de cursieră, asta cu mult înainte să fie inventată noțiunea de gravel bike. După mulți ani pe piață, Vagabond primește o nouă variantă care trece la tuburi de oțel premium și ma majoritatea standardelor modele pentru biciclete de gravel, adventure și bikepacking.
      Noul Genesis Vagabond poate fi introdus la multe categorii: monstercross, gravel, adventure sau bikepacking. În spate însă se află Vagabond, un MTB solid din oțel, cu ghidon de cursieră.
      Odată cu trecerea de la tuburile din oțel cromat producție proprie Genesis la tuburile trase și tratate la cald Reynolds 725 tot din oțel cromat, bicicleta e și mai pregătită să facă față traseelor off-road oferind comportamentul clasic al unei biciclete din oțel.
      Oțelul mai subțire, mai ușor și mai activ Reynolds 725 reprezintă o mare parte din îmbunătățirile aduse modelului Genesis Vagabond, care are acum o greutate de 4.03 kg pentru tot setul de cadru și furcă. O importanță mare o au însă și noile axuri thru de 12 mm și prinderile de etrier flat mount.
      Aceste noi standarde sunt prezente pe majoritatea bicicletelor gravel moderne, făcându-le mai capabile pe off-road dar și mai ușoare.
      Vagabond avea deja o mulțime de puncte de prindere pentru accesorii, dar acum mai primește și un set de prinderi pe toptube, prinderi triple pentru orice e nevoie pe seattube și downtube în interiorul triunghiului principal, plus prinderi triple pe brațele furcii.
      Bicicleta are în continuare prindere de portbagaje și aripi complete la ambele roți, inclusiv prinderi low-rider pe furcă, dar și o prindere nouă de bidon sub downtube.
      Despre Vagabond cei de la Genesis spun că e combinația perfectă dintre o cursieră și un MTB. Noua bicicletă păstrează aceiași geometrie ce și-a dovedit eficiența pe off-road, netransformându-se într-un model modern de trail.
      Cu toptube-ul generos înclinat în spate înălțimea bicicletei nu e foarte mare, chiar dacă fața e destul de ridicată. Unghiul furcii de 71 de grade e destul de mare pentru standardele moderne în off-road. Anvelopele mari însă, alături de monoblocul coborât și offset-ul decent al furcii o fac să fie ușor de controlat pe teren tehnic, rămânând suficient de rapidă și pe suprafețe rigide.
      Vagabond nu aderă însă la toate standardele moderne. Păstrează headtube-ul drept de 1 1/8 cu cuvete externe și furca complet din oțel, tija de șa de 27.2 mm, monoblocul filetat clasic BSA și rutarea externă a cablurilor pe downtube.
      Există spațiu pentru anvelope de 29 x 2.2, rămânând și spațiu pentru noroi. Bicicleta completă vine echipată cu transmisie 1x, dar se poate monta și un angrenaj dublu de touring 48/31t.
      Noul Vagabond e disponibil fie ca echipare completă, fie ca set format din cadru, furcă și cuvete la 700 Lire. Garanția e oferită pe viață pentru cadru.
      Bicicleta completă Genesis Vagabond costă 1700 Lire și e echipată cu transmisie SRAM Apex 1×11, foaie de 36t și casetă 11-42t, plus frâne mecanice TRP Spyre-C. Echiparea mai conține ghidon flared din aluminiu, butuci Formula, jante tubeless ready WTB i25 și anvelope tubeless-ready de 2.1 Kenda Saber Pro. Greutatea completă a bicicletei e de 11.73 kg.
      Atât cadrul cât și bicicleta completă sunt disponibile în 4 mărimi standard între S-XL direct de la Genesis sau prin partenerul Freewheel. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      După mai mult de 10 ani de pauză, Adidas se întoarce în lumea pantofilor de ciclism cu modelul numit foarte simplu ”The Road Cycling Shoes”… Produși din materialul propriu reciclat al mărcii Primegreen, noii pantofi de șosea atacă piața modelelor de performanță medie, atât ca tehnologie cât și ca preț, cu închidere cu șiret care aduce aminte de un pantof Adidas clasic de fotbal.
      Cea mai mare parte a pantofilor moderni de ciclism au început să arate similar, însă noii pantofi cu șireturi de la Adidas vin să spargă tiparul, având aspectul pantofilor clasici de fotbal, fiind decorați cu cele trei benzi iconice ale mărcii.
      Adidas a mai avut activitate în ultimii ani pe piața ciclismului, însă în ceea ce privește pantofii, doar marca FiveTen cumpărată de ei în 2011 a avut pe piață produse specifice.
      Lăsând la o parte istoria și aspectul clasic, noii pantofi Adidas The Road Cycling Shoes sunt o piesă de echipament modernă. Aceștia au o parte superioară dintr-o bucată, fără cusături, din material sintetic pe bază de poliester reciclat – Primagreen, o marcă proprie Adidas. La acești pantofi materialul se numește Primeweave și respiră foarte bine, oferind și suport structural suficient, adaptându-se bine la forma piciorului.
      Având scopul de a oferi un echilibru bun între preț și performanță, Road Cycling Shoes au o talpă din nylon întărit cu fibră de sticlă, lipsind talpa din carbon prezentă pe modelele de top. Talpa are sistem de prindere cu 3 șuruburi și oferă rigiditate și răspuns bun dar în același timp și confort pentru ture lungi. Crampoanele din cauciuc de pe vârf și călcâi nu pot fi înlocuite și oferă un pic de aderență când e nevoie să se meargă pe lângă bicicletă.
      Pantofii au pe suprafața lor benzi reflectorizante, plus un element reflectorizant la călcâi. Vârful și călcâiul au integrate protecții TPU pentru a evita zgârierea materialului Primeweave.
      Închiderea clasică cu șireturi permite reglarea fină a tensionării, ajutând la aceasta și limba cu o construcție adaptivă și cupa internă pentru călcâi care fixează piciorul în pantof. O buclă elastică face ca șireturile să nu ajungă în transmisie.
      Adidas Road Cycling Shoes se vor vinde direct de pe pagina adidas.com doar pe anumite piețe, începând cu 1 decembrie 2020, la prețul de 146 Euro.
      Noii pantofi de șosea sunt disponibili în varianta neagră sau albă, ambele având cele trei benzi albe reflectorizante specifice mărcii.
      Nu au fost oferite informații suplimentare despre mărimile disponibile. Greutatea se pare că va fi în jur de 300 g.
      Se pare că împreună cu noii pantofi vor fi lansate și alte produse care să completeze echipamentul de ciclism Adidas. Șosetele Alphaskin vor fi disponibile la prețul de 15 Euro.
      Se pare că va exista și o colecție de tricouri, pantaloni și nu numai ce vor fi lansată în Decembrie, pentru cei ce vor să adopte stilul Adidas pe bicicletă din cap până în picioare.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Noul kit ascuns în ghidon Stealth Tubeless Puncture Plug de la Muc-Off este ultima metodă apărută pentru a avea mereu la îndemână sculele necesare în caz de pană. Sistemul e proiectat din două elemente, pe o parte e montată furca iar pe cealaltă un cuțit destul de fioros pentru scurtarea firelor, ambele prinse în capacul Muc-Off Stealth Plug ce e compatibil cu majoritatea ghidoanelor de MTB, gravel sau șosea.
      Noul kit Muc-Off Stealth Tubeless Puncture Plug este ultima apariție în lumea seturile de vulcanizare tubeless. Acesta este compus din capsule prelucrate CNC din aluminiu 6061 în care e ascunsă fie furca, fie o lamă cu dinți ce are scopul de a scurta firele ce rămân ieșite din anvelopă. Este o mare îmbunătățire față de vechia sculă ușor de manevrat dar destul de voluminoasă Plug Repair. Ascunse în ghidon, sculele nu vor fi uitate acasă și nici nu există riscul de a ne înțepa cu ele prin rucsac.
      Capsulele din aluminiu sunt conice pentru a se potrivi în majoritatea ghidoanelor drepte, riser sau de cursieră și au capete aderente pentru a putea fi deschise cu mâna odată scoase din ghidon.
      Muc-Off Stealth Tubeless Plug include trei nuci diferite din cauciuc pentru a se potrivi în ghidoane cu diametrul intern de 17, 19 sau 21 mm și sunt blocate în siguranță în ghidon prin expandare cu o cheie inbus de 4 mm.
      În capsulele frumos colorate pot fi transportate 5 fire groase, 5 medii și 5 subțiri pentru a repara penele de toate mărimile și formele.
      Capsulele au diametru de 27 mm și se extind 89 mm în ghidon, greutatea fiind de 33 g pe fiecare parte fără firele incluse.
      Noul Muc-Off Stealth Tubeless Puncture Plug este disponibil în 10 culori diferite ce se asortează cu valvele producătorului. O pereche de scule ascunse are prețul de 35 Euro și sunt disponibile în culorile oil slick, negru, argintiu, auriu, portocaliu, roșu, roz, violet, albastru sau verde.
      Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
      Informații de pe bikerumor.com
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Evoc nu prea mai are nevoie de introducere, fiind unul dintre cele mai cunoscute branduri când vine vorba de accesorii pentru bicicletă, echipament și în primul rând rucsacuri, unul dintre ultimele lor produse lansate chiar de curând, fiind noul Ride. Disponibil în trei variante de dimensiuni – 8, 12 și 16 litri, Ride este prezentat de EVOC a fi un rucsac versatil, pe care îl poți folosi cam în orice situație, de la drumuri cu bicicleta prin oraș, la cele mai aventuroase ture de mtb. Noi am folosit și testat varianta de mijloc, Ride 12.

      La prima vedere rucsacul pare mic și chiar este, dimensiunile sale fiind de 24 x 47 x 10 cm cu o greutate oficială de 590 grame, cântarul nostru oficial măsurându-l însă și mai bine, la 525 grame. Așadar din punctul ăsta de vedere este excelent pentru turele lungi de o zi, care pot ține și 12 ore. Fiind ușor, rucsacul va adăuga foarte puțină greutate la greutatea lucrurilor din el.

      Cu o capacitate de 12L, este clar că nu poți pune prea multe obiecte în interior, însă, așa cum am aflat din teste, pentru o zi întreagă de pedalat pe coclauri este excelent și suficient.
      EVOC Ride 12 la exterior
      La exterior găsim un buzunar cu fermoar și un altul mare, unde poți pune jacheta de vânt și ploaie, pentru a fi la îndemână, sau casca de bicicletă, care poate fi normală sau full-face.

      Buzunarul mic de sus nu este capitonat, pentru a proteja ecranul telefonului spre exemplu, dar nici nu-l va strica dacă pui telefonul acolo. În partea de jos, rucsacul are și o gaică de care poți agăța un stop luminos.

      Pe exterior mai avem două buzunare elastice din plasă, dar care sunt poziționate pe centura de mijloc și nu cum suntem obișnuiți, pe lateralele corpului rucsacului. Mi se pare că e mai bine așa, fiind mai ușor accesibile. Eu le-am găsit extrem de utile și practice, pentru că poți pune aici obiectele pe care le vrei la îndemână – geluri energizante sau batoane sau gopro-ul. Are loc și telefonul, dar nu intră complet și sunt șanse să-l pierzi. De asemenea nu încape nici o sticlă de apă de 0,5L. Eventual mai mică.

      Rucsacul stă pe spatele tău fiind susținut de cele trei sisteme clasice – bretele, centura de brâu și centura de piept. Centura de brâu este o simplă chingă, nu e ceva mai lat și la fel și centura de piept a cărei înălțime este reglabilă. Tridentul centurii de piept este și fluier, foarte util când vrei să anunți ursuleții de sosirea ta.
      foto Florin BuzatuBretelele sunt destul de late, sunt fabricate dintr-un material perforat, aerisit și au formă ergonomică bună, pentru ca rucsacul să stea confortabil pe spate. Spatele rucsacului la rândul său este foarte capitonat pe laterale, cu un centru lăsat mai liber, pentru ventilație. EVOC îl denumește Air Pad System și spune despre acesta că oferă „potrivire neutră pe spate, apropiată de corp și ventilată”. Ce pot spune eu este că ventilația este bună, iar transpirația este ținută la minimum. Însă treaba asta e mult prea subiectivă, pentru că pe de o parte totul depinde de temperatura de afară, dar și de fizionomia fiecăruia dintre noi.

      În ciuda faptului că rucsacul este mic și fără pretenții, acesta este foarte rigid și bine construit. Ba chiar poate puțin prea rigid, pentru că dacă nu îl pui la înălțimea corectă pe spatele tău, rucsacul stă prea drept. Așadar, aș zice că trebuie poziționat ceva mai jos, având astfel loc suficient și casca de pe cap, să nu se lovească de el. Din păcate însă, acest rucsac nu are și husă de ploaie, pe care o găsim în general într-un buzunăraș exterior în partea de jos. Există însă de cumpărat separat, de la multe alte mărci.
      foto Florin Buzatu EVOC Ride 12 la interior
      La interior, pe capac, avem un total de 4 buzunare din plasă, două dintre ele fiind asigurate cu fermoar. Cel de sus are și gaică în care să prinzi cheia de la mașină, casă etc. Buzunarele sunt bine organizate și suficiente pentru o zi de dat cu bicicleta.

      Pe spatele rucsacului avem buzunarul mare în care poți pune săculețul pentru apă, capacitatea maximă fiind de 3L. Furtunul trece apoi prin rucsac și iese în față unde-l poți ancora în trei locuri, pe breteaua dreaptă și doar în două locuri pe breteaua stângă. Așadar îl pui pe unde vrei. Rucsacul se vinde însă fără recipientul pentru apă, dar găsești de cumpărat separat cam la orice magazin de outdoor. Mi-a plăcut și faptul că la interior, recipientul de apă poate fi agățat cu o breteluță din velcro, pentru a nu se turti când începe să se golească, iar tu să nu mai poți sorbi apa eficient.

      Dacă folosești în oraș acest rucsac, am observat că în buzunarul recipientului de apă intră bine un laptop de dimensiuni mici. E drept că nu este un buzunar „dedicat” pentru electronice, nu este capitonat cu material moale, dar în același timp nici nu este nimic acolo care să-l zgârie.
      La interior mai găsești și un „plan de urgență”, interesant și util la nevoie. O etichetă pe care ai câteva informații care te pot salva de pe munte la nevoie.

      Cum spuneam la început, este un rucsac mic, gândit pentru ture de o zi, dar la interior au loc suficiente haine, chiar și pentru turele reci de toamnă târzie. Spre exemplu fără nicio problemă au încăput aici o pufoaică subțire, jachetă windstopper, bluză termică de corp și niște mănuși de rezervă și încă mai era spațiu pentru alte câteva haine dacă vremea e și mai rece, plus o mulțime de accesorii și mâncare.

      În buzunarul mare exterior poți pune jacheta de vânt si ploaie, pentru a o avea la îndemână, dar și pentru a nu ocupa spațiul interior. Cu alte cuvinte, vara îți rămâne chiar loc liber în rucsăcelul asta de doar 12 L. Ține însă cont că dacă alegi să folosești recipientul de apă din interior, acesta îți ocupa 2-3 litri din capacitatea rucsacului. Așadar recomand ca apa și sculele să fie transportate pe bicicletă.
      EVOC Ride 12 pe traseu
      EVOC Ride 12 mi-a plăcut foarte mult cum a stat în ture pe spatele meu, indiferent dacă eram pe mtb sau cursieră, cu alte cuvinte mai aplecat sau mai drept. Pe mtb, chiar și pe cele mai tehnice poteci parcurse, rucsacul a stat fix pe spate. De asemenea se pare că cei 12L reprezintă volumul ideal pentru un rucsac mic, dar suficient cât să ai loc în el pentru haine, chiar și la ture făcute la 5-7 grade.

      Mi-a plăcut cum stă casca fixată in buzunarul special de pe spate, loc unde o pui dacă ai de urcat mult pe mtb-ul de xc sau mult de împins la bicicletă, când ești la o tură de enduro. Adică nu trebuie s-o agăți de ghidon, unde te și încurcă și o mai și zgârii. O pui pe rucsac. Singurul minus găsit la EVOC Ride 12, este lipsa husei pentru ploaie.
      foto Florin Buzatu Preț rucsac EVOC Ride 12 și disponibilitate în România
      Noul EVOC Ride 12 testat de noi, este disponibil în două variante de culori – gri-negru sau roșu închis-gri, în primul rând pe site-urile internaționale de biciclete, piese și echipament precum Bike24 sau Bike-Discunt, la prețul de 87-90 euro plus livrare. În România, brandul Evoc îl găsim la magazine precum BikeHouse, PlayBike sau Bicicleteria, dar pentru stoc trebuie să suni.

      foto Florin Buzatu Sursa: Freerider
×