Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    4.293
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    304.653

Rețeta succesului ciclist de la poalele Făgărașului: Turul Sibiului

Autentifica-te  
freeriderro

165 vizualizări

Printre cuvintele cu care s-ar putea caracteriza ciclismul, „determinare” și ruda sa mai aprigă „încăpățânare” se află la loc de cinste. Acest lucru este universal valabil, ceea ce înseamnă că și în România avem parte de exemple practice de încăpățânați, din tagma organizatorilor de curse armata de oamenii din spatele Turului Sibiului fiind o pildă de „așa da”. Cunoscând o rapidă dezvoltare în cei 4 ani de când se desfășoară, aș fi tentat să spun că Turul a crescut într-un an cât alții în zece, dar asta ar însemna că va muri curând. Și acesta nu e nici pe departe cazul, după cum m-am convins în urma unei discuții cu Adrian Aldea, maestrul de ceremonii al Turului.

sib

  • Bună ziua! Ne apropiem de a 4-a ediție a Turului Sibiului. Ne puteți descrie cei 4 ani din perspectiva echipei de organizare, cu bune și cu rele?

Hai să începem cu prima ediție. A fost destul de hazliu momentul în care prietenii mei au realizat că Turul chiar se ține și echipele vor sosi în 5 zile la Sibiu. Până atunci am încercat să îi conving vreme de un an de zile, dar se pare că nu sunt chiar așa de convingător precum mă cred. Distracția a continuat într-un anonimat aproape total. La Păltiniș eram în așteptarea plutonului o mână de oameni. Era atâta liniște și crispare încât dacă scăpa cineva un ac pe jos săreau toți.

La următoarele două ediții au venit o sumedenie de parteneri media (Digisport,Gazeta Sporturilor, voi (n.r. www.freerider.ro), ciclism.ireporter.ro, ciclism.ro, etc) și lucrurile se mișcau mai cu elan. Dar cel mai important era faptul că s-a creat o echipă ce se distra în organizarea evenimentului și care continua să lucreze undeva departe de ochii tuturor. Îi veți vedea pe traseu, la start și la sosire cu un program ce începe la ora 5 dimineața și continuă până la două noaptea uneori. Țin să le mulțumesc pe această cale, căci eu de obicei nu fac acest lucru.

  • Care sunt principalele noutăți pentru ediția din acest an și ce așteptări aveți de la aceasta?

Vine și ediția a 4-a. Mă aștept ca publicul să fie mult mai numeros. Evenimentele conexe, precum și marketingul au ținut cont de un singur lucru: dorința de a aduce publicul pe traseu. Vom vedea cât de isteți am fost în acest demers.

Echipele sunt mai puternice anul acesta, Adria Mobil și Wallonie Bruxelles fiind la debut, iar CCC Polsat și Androni-Giocattoli sunt favorite, dar Gourmetfein-Simplon și Christina Watches stau la pândă să prinda orice moment de slăbiciune al favoriților. Echipa națională a Argentinei și japonezii de la Shimano sunt prezențele oarecum exotice. Aș spune și de Sinergy Baku, că sunt din Asia, dar pe lista de start sunt doar nemți și austrieci, așa că…

Cât despre etape, Revenim cu contratimpul pe echipe după un an de pauză, unul extrem de dificil care va anula multe speranțe după etapele de munte. În rest, clasicele Bâlea Lac și Păltiniș, prologul din centru și bucla Sibiu-Jina-Sibiu, care aduc 90 de km de cățărare din totalul de 500 ai Turului, rămân „în meniu”.

  • Turul Sibiului a avut la bază ideea promovării turistice a zonei. În ce măsură a reușit acest lucru?

Chestia cu promovarea turistică e motivul pentru care ne-am apucat de treabă. Și așa va rămâne în continuare. Dacă tot avem ce arăta, de ce nu am face-o? De anul acesta încep să vină suporteri și sponsori ai echipelor, reporteri speciali și corespondenți de la televiziuni din Danemarca în special, atrați de o competiție ce se desfășoară într-un cadrul extrem de natural și diferit de cel din Vest. Mai sunt câteva surprize legate de acest lucru, dar rămâne doar să le descoperiți singuri atunci.

  • Cât de mult credeți că a impulsionat Turul ciclismul în România? Mă refer atât la nivel de sportivi recreaționali (prin Cursa Sponsorilor, King of the Mountain, etc), cât și la nivel de sport de performanță?

Ciclismul profesionist în România trăiește prin exceptii, ca și în alte sporturi. E bine sau rău, decid alții, care chiar se pricep la chestia asta. Noi nu ne-am propus nici un moment să dezvoltam ciclismul profesionist în Romania. Noi dorim în continuare să promovăm Sibiul și împrejurimile prin ciclism. Nu ne suparam însă deloc dacă prin acest Tur vom avea și rezultate în sensul întrebării adresate. Până la urmă, suntem organizatori de competiție de ciclism și ne-ar bucura ca la start să avem mai multe echipe continentale din România.

Referitor la ciclismul de agrement sau recreațional, aici stă cu totul altfel treaba. Publicul nostru practică un astfel de ciclism. Invit pe oricine la Sibiu în orice zi după ora 18 pe pistele din Parcul Sub Arini și pe cățărarea de la Păltiniș. Sute de oameni cu biciclete, copii și părinți echipați ca la carte își fac tura zilnică. Cursa Sponsorilor și King of the Mountain există tocmai pentru că se dorește acest lucru din partea publicului sibian.

Faptul că Primăria a amenajat câteva zeci de kilometri de piste de biciclete iar C.J. Sibiu are în plan construirea uneia ce va lega Sibiul de Poplaca nu fac decât să arate că Turul Sibiului face parte dintr-un proiect mai amplu care va da roade în câțiva ani.

  • Dar pe plan internațional ce ecouri a avut?

Acum tu știi foarte bine că fiind în calendarul UCI Europe Tour, la nivel 2.1, toate site-urile de ciclism anunță măcar rezultatele Turului. Special este însă faptul că cei de la velorooms.com ne-au adoptat încă din 2012, iar anul acesta vor avea trimis special în Tur, fiind fașcinați de Turul Sibiului. Când spun fașcinați nu exagerez, pentru că „that road” (Transfăgărășanul) îi hipnotizează de fiecare dată. E chiar interesant cum reușesc să prezinte Turul Sibiului pe site-ul lor mai bine decât o facem noi. Mai avem de învățat.

  • În ce măsură afectează situația din FRC Turul Sibiului? Care sunt principalele neajunsuri pe care această stare le-a adus întrecerii?

În toți acești ani am învățat să ne ajutăm singuri. Ne mulțumim dacă nu ni se pun bețe în roate și astfel toată lumea are de câștigat. În rest fiecare cu treaba lui.

  • Planuri de viitor privind Turul Sibiului? Îl vom vedea pe vreun canal internațional de sport?

Îl veți vedea la Digisport anul acesta, iar pe urmă vom vedea. De la anul vom avea un consultant străin care va decide pe ce cale o luăm. Sperăm să fie cea bună.


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De freeriderro
      Epidemia de coronavirus începe să afecteze și cursele de ciclism pentru amatori de la noi, după ce au fost direct afectate și cele de alergare din această primăvară.
      Ziua B, cursa mult așteptată organizată de Riders Club care deschide sezonul competițional de MTB pe 12 aprilie, deși se desfășoară la câteva zile după termenul de 31 martie până când evenimentele publice au fost interzise, se amână pentru o dată ulterioară!
      Organizatorii cursei de alergare Băneasa Forest Run ce urma să se desfășoare pe 22 martie sunt direct afectați deja de decizie, ei având la start 1800 de participanți. A fost depusă o cerere către autorități pentru a permite desfășurarea cursei în 2 zile cu câte 900 de participanți dar după părerea noastră șansele de reușită a demersului sunt minime.
      Multe alte curse ce urmează să se desfășoare în această primăvară sunt în pericol de anulare sau amânare, vă vom informa când vom avea noi informații!
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      După ce zilele trecute s-a lansat ideea că unele curse de ciclism ce sunt programate să aibă loc în zonele afectate de coronavirus s-ar putea să nu mai aibă loc, se pare că acest lucru a devenit o certitudine!
      Guvernul Italiei, țară afectată puternic de epidemie, a anunțat că interzice desfășurarea oricăror evenimente sportive cel puțin până în data de 3 aprilie, urmând să se ia o decizie mai departe în funcție de cum evoluează situația.
      Prima cursă afectată va fi Strade Bianche, cea de-a doua cursă de World Tour a anului, ce urma să aibă loc în acest weekend. Aceasta a fost deja anulată!
      Următoarele mari cursă afectate vor fi Tirreno-Adriatico ce urma să aibă loc între 11-17 martie și Milano-San Remo programată pe 21 martie!
      Și alte curse mai puțin celebre sunt în pericol iminent de anulare în Italia: Settimana Int. Coppi e Bartali, La Popolarissimo, GP Industria & Artigianato, Turul Siciliei și Trofeul Alfreda Binda!
      Cea mai afectată țară din lume în acest moment, China, are de asemenea o serie de curse UCI de ciclism ce vor fi mai mult ca sigur anulate! Franța și Elveția au de asemenea intenția să interzică evenimentele publice!
      Dacă se lansase zilele trecute ideea că aceste curse ar putea fi reprogramate la o dată ulterioară, probabil în toamnă, David Lappartient, președintele UCI, a declarat că această variantă e puțin probabilă deoarece calendarul este foarte aglomerat, doar în noiembrie sau decembrie fiind mai liber, însă atunci deja e prea târziu pentru astfel de curse!
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Turul Emiratelor Arabe Unite (UAE), una dintre primele competiții profesioniste de cel mai înalt nivel din sezon, a fost oprit cu două etape înainte de finish! Se pare că doi membri ai unei echipe italiene au fost depistați pozitiv la infecția cu coronavirus SARS-CoV-19.
      Hotelul care a servit drept bază concurenților, Crowne Royal Plaza Abu Dhabi Yas Island, a fost izolat și trecut în carantină, concurenții, membrii echipelor și jurnaliștii fiind blocați de autorități până la verificarea stării de sănătate.
      Decizia de oprire a competiției a fost anunțată atât de comitetul de organizare a cursei, cât și de Ministerul Sănătății din UAE.
      La tur au participat mulți cicliști de top, câștigător fiind declarat Adam Yates de la echipa Mitchelton-Scott, liderul clasamentului după etapa a 5-a, ultima ce s-a desfășurat. Printre cicliștii participanți aflați în carantină se află și alte nume mari cum sunt Chris Froome, Alejandro Valverde și Mark Cavendish!
      Problema este serioasă, deoarece este amenințată grav organizarea GIRO – Turul Italiei, care se desfășoară pe distanțe lungi în regiunile Lombardia și Veneto, zone în carantină datorită coronavirusului. Tot sub semnul îndoielii stă organizarea celebrelor curse Milano-San Remo, Tirreno-Adriatico și Strada Bianche, o mare parte din echipa de organizare a acestora fiind printre cei blocați în UAE! Dar dacă pandemia de coronavirus se va extinde, toate marile evenimente sportive sunt în pericol, inclusiv Jocurile Olimpice de la Tokyo!
      Vom reveni cu informații despre alte efecte ale pandemiei cu coronavirus asupra sporturilor noastre preferate de câte ori vom avea informații noi!
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Ziua B, una dintre cele mai vechi curse din calendarul Riders Club, se va muta din acest an din locația binecunoscută din Pădurea Cernică, datorită epidemiei de pestă porcină africană din zonă. Dar acest lucru vine cu îmbunătățiri serioase: traseul se mută pe dealuri! Câmpina va fi noua gazdă a competiției iar dealurile din jurul orașului așteaptă toți concurenții de la 5 ani în sus să accepte noua provocare!
      Răzvan Jugănaru, artizanul principal din spatele traseelor Riders ClubOrganizatorii vă așteaptă cu două trasee cu totul noi: cel Standard de 40 km cu 700 m diferență de nivel și cel Scurt, cu 12 km și 220 m diferență de nivel. Traseul Scurt e rezervat copiilor până la 13 ani și concurenților Nivel 4 în timp ce pe traseul Standard pot concura toate categoriile de peste 14 ani.
      Bicicletă ciclocrosPentru prima dată, traseul Standard se va putea parcurge și la categoria Ciclocros cu o bicicletă corespunzătoare! Până acum, bicicletele de ciclocros erau specific interzise în competițiile Riders Club! Privim acest lucru ca o mare realizare, având în vedere că această disciplină a ciclismului e în plin avânt.
      Va exista de asemenea o categorie pentru eMTB, unde se acceptă doar bicicletele ce oferă asistență electrică la pedalare, fără funcționare autonomă, fiind admisă folosirea unei singure baterii.
      O altă noutate este introducerea categoriei de însoțitor pentru concurenții de la categoria copii!
      Cursa va avea loc în 12 aprilie 2020, la Câmpina. Pentru înscrieri și alte informații accesați pagina competiției!
      Sursa: Freerider
    • De freeriderro
      Cozia MTB reprezintă unul dintre cele mai incitante trasee de maraton XC din România, cu un traseu extrem de frumos dar și de dificil și tehnic, pe dealurile din jurul Călimăneștiului, la poalele muntelui Cozia.
      În 2020, cursa se va desfășura în perioada 23-24 mai și va include din nou competiții de MTB, alergare montană și de copii.
      Pentru MTB vor fi pregătite două trasee. Cel lung are o lungime de 60 km și o diferență de nivel de peste 2300 m și este recomandat celor ce sunt pregătiți de o tură extrem de dificilă dar cu secțiuni de single trail de vis. Traseul scurt nu este unul cu mult mai ușor și, pe parcursul a doar 33 km, acumulează o diferență de nivel de 1360 m și conține de asemenea bucăți de single trail ce vor face deliciul tuturor.
      La alergare traseul este asemănător cu cel scurt de la MTB, cu 33 km și 1360 m denivelare. În plus, va exista și un cross de 5 km în jurul stațiunii Călimănești, relativ plat.
      Cozia Junior, cursa de MTB pentru copii, va avea loc duminică la Castrul Roman de pe malul Oltului.
      Până pe 31 martie puteți să vă înscrieți plătind taxa promoțională de 80 lei. După această dată, taxa devine 130 lei urmând ca în ultimele zile înaintea concursului aceasta să crească la 160 lei.
      O noutate importantă este parteneriatul cu Medialine, o companie ce s-a implicat enorm pentru ca proiectul Cozia MTB să fie o realitate și în acest an. Motivația lor pentru acest lucru o găsiți aici.
      În 2020, competiția Cozia MTB va fi înscrisă pentru prima dată în calendarul oficial al Federației Române de Ciclism!
      Pentru înscrieri și informații suplimentare, accesați pagina competiției.
      Sursa: Freerider
×