Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    1.154
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    36.600

YACCO ne ajuta sa ne ferim de uleiurile contrafacute!

Autentifica-te  
FRM

219 vizualizări

Recent au aparut mai multe informatii referitoare la uleiuri de motor contrafacute in Rusia ce au inundat piata din Europa de Est, inclusiv Romania.

Ei bine, cei de la Yacco, partenerii oficiali ai FRM, au venit in intampinarea membrilor FRM si a tuturor celor interesati si au pus la dispozitie urmatoarele informatii valoroase pentru a ne ajuta sa discernem atunci cand achizitionam un ulei de motor:

1

PRETUL CALITATII, DIVERSITATEA PIETEI DE LUBRIFIANTI

In legatura cu articolele aparute in revistele de specialitate referitoare la aparitia pe piata din Romania a unor uleiuri falsificate in Rusia ale marcilor MOBIL 1, SHELL, TOTAL, ELF si altele…

Este dificil sa judeci comparativ doua uleiuri. Este adevarat: acest lucru ar presupune sa le incerci simultan si in conditii identice, ceea ce nu este posibil in practica.

Dar ca sa fim practici, daca ai folosit mai multe tipuri de uleiuri si ai verificat din cand in cand nivelul uleiului si cu aceasta ocazie consistenta peliculei si, de ce nu?, daca esti  atent la comportamentul masinii sau motocicletei – n-ai spus ca uleiul x este mai bun decat uleiul y ? Si cateodata ai dreptate.

Nu ti s-a intamplat sa spui ca motorul “suna” mai bine cu uleiul x decat cu y ?

Uleiul cere ceva mai multa atentie din partea noastra, fiind 100% parte mecanica.

Un ulei bun poate sa imbunatateasca parametri motorului, marindu-i randamentul si durata de viata. Revindem masina la un pret mai bun !

Cu totii vrem sa stim mai multe despre ulei, dar totodata ni se pare ca stim destul sau nu stim cu ce sa incepem: cu normele plictisitoare ? cu compozitia ? Si inainte de a ne orienta catre lucrurile palpabile, punem intrebari legate de compozitie – daca e din esteri, daca e din polialfaolefine, etc., intram in detalii ce tin de fabricatie, sau alegem uleiul doar daca vanzatorul ne spune un numar cat mai mare de kilometri (20 000, 30 000) si nici acest lucru nu este concludent deoarece, cu tipurile noi de uleiuri cu norme de mediu tot mai severe, durata schimbului chiar se poate scurta Mai aflam de aditivul “Mol” pe care il contin unele uleiuri si cautam cu disperare acest ulei, fara sa stim ca acest molibden, la anumite vehicole, ar putea sa faca sa patineze ambreiajul, spunem ca in ziua de azi totul se falsifica, ne indepartam tot mai mult de scopul nostru, acela de a alege uleiul potrivit si de calitate buna.

Cel mai sigur ulei este ULEIUL OMOLOGAT DE CONSTRUCTORII DE MOTOARE. Cautati intotdeauna produsele pe ale caror ambalaje este scris cuvantul OMOLOGARE. Este atat de simplu. Daca exista pe piata astfel de uleiuri, de ce sa nu le alegem?

Piata de uleiuri ofera toata paleta posibila de calitati si este mai potrivit sa vorbim despre ce anume diferentiaza uleiurile in general, uleiuri foarte bune de uleiurile foarte slabe, intre cele doua extreme existand o multime de nuante. Cred ca sunt necesare cateva clarificari, ca sa intelegem aceste diferente.

Daca nu putem sa stim sa deosebim un ulei bun de unul prost, putem totusi, tinand cont de cateva indicii, sa evitam riscul de a cumpara un ulei de proasta calitate, indiferent de unde vine: din ateliere clandestine din Romania, din Rusia, UE, etc.

Sunt cateva notiuni teoretice necesare, pentru a prezenta indicii care sa ne fereasca de uleiurile de slaba calitate:

 

COMPOZITIA UNUI LUBRIFIANT

circa 80% baza (minerala, semisintetica, sau sintetica), circa 10% aditivi de vascozitate, 10% aditivi de performanta

2

  • Aditivii de vascozitate sunt substante chimice care fac ca uleiul sa-si mentina intre anumite limite vascozitatea, limite stabilite si admise, atunci cand sunt supuse la diferente de temperatura si solicitari mecanice.
  • Aditivii de performanta sunt acei aditivi, care aduc performanta uleiului si fac ca uleiul sa-si indeplineasca functiile:
  • Aditivii de detergenta, care contribuie la curatarea pieselor;
  • Aditivii dispersanti, care fac ca depunerile desprinse de pe piese sa fie tinute in suspensie si evacuate o data cu schimbul de ulei;
  • Antioxidantii care protejeaza uleiul in contact cu agenti cum ar fi aerul si apa;
  • Aditivii antiuzura, care protejeaza piesele contra uzurii;
  • Aditivii de extrema presiune care fac ca uleiul sa-si mentina vascozitatea in conditii de solicitare mecanica, aditivi care confera uleiului rezistenta la forfecare;
  • Aditivi antiuzura.

De ce nu toate uleiurile sunt la fel ?

Trebuie stiut ca fabricarea uleiurilor nu este ceva standard, fiecare fabricant avand experienta si “retetele” proprii, astfel proportia si modul de amestecare a acestor aditivi difera de la o marca la alta.

Adaugam la acest criteriu de diferentiere acela ca toti acesti aditivi sunt de calitati diferite. Daca luam doar aditivul de vascozitate, acesta poate fi de 3 clase de calitate diferite si corespunzator pretul poate varia de la simplu la dublu.

Calitatea aditivilor, si proportia lor in amestec dau in cea mai mare parte calitatea si pretul unui ulei. De aici – principala diferenta si de calitate si de pret la uleiuri.

Prezentam mai jos un grafic cele spuse mai sus:

3

Se vede ca, atunci cand aditivul de vascozitate este de calitate inferioara, la cresterea temperaturii in timpul serviciului uleiul se subtiaza mai mult si avem o protectie mai slaba a pieselor si motorului.

Din grafic se poate vedea ca urmare a calitatii slabe a aditivilor de vascozitate, sau a aditivilor antioxidanti, detergenti, dispersanti, uleiul se subtiaza sau se ingroasa iesind din plaja de gresaj ai ducand la o uzura prematura a motorului.

 

CUM ALEGEM ULEIUL POTRIVIT :

Ca sa alegem uleiul potrivit, cerut de constructorul masinii, nu este suficient sa cerem gradul SAE ( ex. 5W30 ) ci gradul SAE plus norma ceruta de constructor.

In functie de compozitie, doua sau mai multe uleiuri cu acelasi grad SAE ( ex. 5W30 ) pot sa aiba un comportament total diferit: un 5W30 sa se comporte aproape ca un 5W40 – de exemplu.

4

 

Din reprezentarea grafica observam ca prin vascozitatea lor la 100 grade C, apropiata de limita de baza a gradului SAE 30, uleiurile in verde: -à favorizeaza economia de carburant si reducerea emisiilor poluante, apropiinsu-se de nivelul gradului SAE 20, altele, din contra se apropie de gradul SAE 40..

Acest comportament este dictat de norma constructorului.

Constructorul poate sa ceara una sau mai multe din norme si anume :

Norme ACEA ( Normele Constructorilor Europeni de Automobile ), de exemplu : ACEA A5/B5, ACEA A1/B1 ; ACEA C2/C3, sau ACEA C1/C2

Norme API ( Norme ale Institutului American al Petrolului ), de exemplu : API SM / API SL / API SN … sau

Norma proprie ( exemplu : VW 507.00 ; Porsche C30, MB 229.51, …)

Diferenta dintre o norma de calitate superioara si norma inferioara este data de numarul si  nivelul parametrilor la care raspunde un ulei: rezistenta la oxidare si uzura, rezistent la forfecare mecanica, gradul de volatilitate, etc. .

Constructorul furnizeaza diferitilor fabricanti de uleiuri caiete de sarcini, in care sunt scrise normele carora trebuie sa le corespunda un anumit ulei.

Problema este in ce masura un lubrifiant de pe piata respecta caietul de sarcini al unui constructor de motoare.

Cele mai certe in privinta calitatii sunt uleiurile OMOLOGATE de constructorii europeni, sau de American Petroleum Institute – API.. Aceste uleiuri au scris pe bidon cuvantul OMOLOGARE si sau stampila rotunda a API.

56

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Omologarea produsului il costa pe fabricantul de ulei. El trimite periodic probe la constructor, care testeaza uleiul in laboratoarele si pe bancurile proprii. De aceea, uleiurile omologate sunt uleiuri mai scumpe.

In general, se face confuzie intre OMOLOGARE si SPECIFICATIE. Specificatia reprezinta normele marcate pe ambalajele de ulei fara cuvantul OMOLOGARE. Aceste specificatii indica faptul ca, fabricantul afirma ca uleiul fabricat de el corespunde unei anumite norme conform testelor proprii, fara sa fie testat de constructor. Aceste uleiuri ar trebui sa fie mult mai ieftine.

Exista numeroase uleiuri fabricate sub licenta, a caror calitate poate sa difere vizibil asa cum difera calitatea la produse fabricate sub licenta pe care le cunoastem ( Coca Cola …) . OMOLOGAREA se acorda unui produs fabricat intr-o uzina anume si nu este valabila implicit pentru produsele fabricate sub licenta, desi exista si vanzatori de uleiuri, care cunosc acest lucru, dar prezinta omologarea unui anumit produs fara ca ei sa fi importat produsul de la fabrica la care s-a referit omologarea.

De aceea un criteriu de alegere a unei marci este prezenta pe ambalaj a cuvantului OMOLOGARE insotit de adresa fabricii la care face referire omologarea.

Iata cateva criterii suplimentare de alegere a marcii: 

istoricul si prestigiul marcii:  daca este o marca veche, sansele sa stie sa faca ulei sunt mai mari, sansele sa-si apre prestigiul fabricand doar calitate, sunt mai mari;

Intre un fabricant de ulei si o societate de rafinare, al carei obiect principal de activitate este fabricarea de carburanti, as alege un fabricant de ulei: YACCO, MOTUL – fiecare isi are domeniul sau de specialitate. Dar, in domeniul uleiurilor, societatile de rafinare: Castrol, Mobil, Total – au marele avantaj de a fi cunoscute de marele public prin reteaua de benzinarii din toata lumea.

Ne-am uita si la ambalaj: Nu cred ca ambalajul poate fi reprodus cu fidelitate. Pe falsificator l-ar costa prea mult acest lucru. Iau cel mai la indemana exemplu: ambalajele YACCO. Ambalajul din plastic este polietilena pentru a fi reciclabil. Bidonul este gradat pentru o usoara manevrare. Nu cred ca ne-ar placea sa cumparam un ulei cu binon facut cu economie de material, care aproape ca se indoaie in mana sau este aproape transparent …

Pe ambalaj sunt foarte multe inscrisuri. Sa copiezi cu fidelitate si acuratete toate aceste inscrisuri, mi se pare, deasemenea prea costisitor pentru un falsificator.

Busonul: sa reproduci sistemul de fabricatie al busonului care trebuie sa fie etans pe bidon, cu sistemul de siguranta intact. Apoi, m-as uita la inscrisuri: TARA de fabricatie, adresa si numarul de telefon, cuvantul OMOLOGARE  Semnele tipice ale protectiei mediului, seria de fabricatie, etc. …

Daca este prezent cuvantul OMOLOGATION, pot avea certitudinea ca am ales uleiul de calitea cea mai buna. Este stiut ca aparitia pe bidon a acestui cuvant fara existenta omologarii este sanctionata foarte dur prin trecerea marcii respective pe lista neagra a falsificatorilor.

Am mai nota un aspect si anume acela ca pretul cel mai mare nu este neaparat primul criteriu de alegere. Problema alegerii uleiului fiind destul de complicata, suntem uneori tentati sa recurgem la acest criteriu. Pretul mai depinde de inca doua lucruri: adaosurile practicate de vanzator, politica de pret a vanzatorului. De ex. YACCO nu este cunoscut in masura in care este cunoscut de exemplu CASTROL. De aceea YACCO ar putea sa aiba uneori, preturi promotionale in anumite domenii cum ar fi automobil si moto si implicit sa fie mai ieftin decat CASTROL.

Pentru a se determina calitatea unui ulei, se poate recurge la analiza uleiului in laboratoarele fabricantilor. YACCO presteaza gratuit acest serviciu clientilor sai si contra cost pentru ceilalti.

Noi avem numeroase solicitari de analize de ulei uzat in situatii de incidente tehnice cu uleiurile altor marci.

Inca nu a venit nimeni sa ne propuna analiza comparativa a doua uleiuri noi provenind de la marci diferite, dar nu este tarziu.

Daca aveti incertitudini la alegerea unui ulei, apelati la noi. Rolul nostru este acela de a va ajuta sa alegeti uleiul potrivit cerintelor constructorului si totodata, un ulei de calitate foarte buna, de aceea:

Pentru orice intrebari legate de lubrifiantii moto sau auto va stau la dispozitie specialistii YACCO.

Importator Unic in Romania: S.C. Panreuss Imp-Ex S.R.L. – Sos. Mihai Bravu, nr. 473, Tel: 0722 320 725

Comenzi online: www.yacco-lub.ro

Ghid de folosire al lubrifiantilor: www.yacco-lub.ro / www.yacco.com

 

 


Vezi sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De mau
      Noutatea acestui sezon care începe pe 8-9 Aprilie la Serres o reprezinta schimbarea formatului: de acum inainte se vor disputa doua curse de Campionat la fiecare intalnire, una Sambata si una Duminica, in total 10 curse!
      Taxa fixa pentru 3 zile pe circuit: 150 EUR

      Vezi programul de concurs si regulamentul particular in articol:
      http://www.frm.ro/cine-va-iesi-campion-al-romaniei-in-acest-sezon/
       
      Iar aici pagina de Facebook a cursei:
       
      https://www.facebook.com/events/620250611498064/
       

    • De Noni
      Federatia Romana de Motociclism a dat publicitatii calendarul competitional provizoriu pentru anul 2015.
       
      Sezonul va fi deschis de competitiile de hard-enduro, Cupa King of the Hill Arad, etapa la care in anul 2014 au participat aproape 300 de piloti din europa si Africa de Sud si
      Cupa Apuseni Enduro Trophy programate pentru a treia decada a lunii martie 2015.
       
      Luna aprilie ne aduce in prim plan etapele de motocros, enduro si dirt-track iar in luna mai pasionatii curselor de viteza si supermoto vor fi alaturi de favoritii lor. Din calendarul FRM nu lipsesc nici etapele de rally-raid.
       
      Desigur, avem etape in Campionatul Est European, in Campionatul Mondial dar si in Campionatul European unde etapa de la Piatra Neamt conteaza si pentru Campionatul National Individual al Romaniei, programata in perioada 26-28 iunie 2015.
       
      Cea mai grea competitie hard-enduro din lume revine la Sibiu. Red Bull Romaniacs ne va tine cu sufletul la gura intre 14-18 iulie 2015.
       
       
       
       
      Pentru a viziona calendarul competitional provizoriu 2015 va invitam sa dati click mai jos in atasament
      FRM-Calendar-provizoriu-201522-dec..pdf
    • De MOTOBOOM
      In weekend-ul viitor, 300 de sportivi sunt pregatiti sa ia startul in cea de a cincea etapa a Campionatului National de Hard Enduro. Competitia incepe vineri, 29 august cu un prolog de 10 km urmat, sambata si duminica, de un traseu total de aproximativ 180 km.

      Clubul Sportiv Ride Competition Timisoara, organizatorul evenimentului Regiment 13 Hard Enduro, a pregatit pentru aceasta ultima etapa a anului un traseu care cu siguranta va face diferenta intre primii clasati si restul plutonului.

      Se asteapta o competitie dura intre sportivii din fruntea clasamentului general la toate clasele, dificultatile anuntate in traseu putand aduce rasturnari de clasament pana in ultimile secunde ale competitiei.

      Mai jos aveti clasamentul general (top 3) dupa primele 4 etape ale sezonului 2014:

      Clasa A:

      1. KOVACS ERVIN ZSOLT - BGS MOTORSPORT BUC. - 363 p
      2. JOZSA NORBERT LEVENTE - BGS MOTORSPORT BUC. - 326 p
      3. VARGA ZSOLT(JR) - BGS MOTORSPORT BUC. - 274 p

      Clasa B:

      1. NICOLAE DANIEL - JITSU ZARNESTI - 340 p
      2. CYPRIAN ZDENEC - SLOVACIA - 330 p
      3. SARDARESCU RADU - CSU STIINTA BUC. - 292 p

      Clasa C:

      1. COSTACHE VICTOR IONUT - ADVENTURE RIDE BUC. - 233 p
      2. MARINESCU COSMIN MIHAI DUAL RACING TEAM BUC. - 221 p
      3. BARTALESI LUCA - DUAL RACING TEAM BUC. - 166 p


      Sursa
×