Mergi la conţinut
  • postări
    137
  • comentarii
    2
  • vizualizări
    36.514

Doua sute saptezeci si cinci de rasarituri

Autentifica-te  
Su Shi

128 vizualizări

Calatorim de mai bine de 9 luni de-a lungul si de-a latul celui mai vechi continent si leagan al umanitatii. Dupa cum stiti deja, calatoria noastra nu e o cursa contra cronometru. 

Am incept in Maroco, unde am condus de pe culmile muntilor Atlas pana la marginea Saharei. Al traversal teritoriile aflate sub amenintare terorista din Sahara Occidentala si Mauritania si am intrat in Mali pe faimoasa Route de l’ Espoir. Dupa vibrantele Burkina Faso si Togo, am intrat in Benin, patria voodoo. In Nigeria, liderul economic si cultural al Africii de Vest, am lucrat ca voluntari in cadrul unuia dintre cele mai de succes proiecte de reproducere in captivitate a primatelor din lume. In Camerun am trait prima cumpana - defectarea motocicletei. Dupa exoticul Gabon am traversat in goana Congo, incercand sa evitam granitele ‘fierbinti’ in preajma unei controversate runde electorale in Republica Democrata Congo (Zair). In toiul paranoiei politice colective, Angola a inchis granitele, asa ca am traversat peste 2000 km de off-road, strabatand, timp de 4 saptamani, in mijlocul neinduratorului sezon plios congoles, drumul catre Lubumbashi, capitala cuprului african. In Zambia si Namibia am intalnit Africa romantica, de la cascada Victoria, pana in Etosha, una dintre rezervatiile cu cea mai mare concentratie de animale salbatice de pe continent, din Namib Naukluft, cel mai ‘batran’ desert de pe planeta, pana la canionul Fish River, al doilea ca marime din lume. 

Aventura a avut si momente dificile. In Mali ne-a fost confiscate pasapoartele de politisti corupti, in Maroc ne-a fost furat GPS-ul, iar in Camerun am trait intr-o comunitate izolata, cu minime resurse financiare si de hrana. Am reparat un pod cu ajutorul satenilor in Congo si am reparat in stil african lantul rupt in Zair. Am fost intepati de muste TseTse si am suferit de malarie. Am mancat - uneori fara voie - de la porc spinos, la kudu, oryx, camila, lacuste si larve. Am vizitat medina din Meknes, Fes, Marrakech, ruinele romane din Volubilis, cea mai mare structura din chirpici din lume in Djenne si fabulosul tinut arhaic Dogon. Am innoptat in sate traditionale in Mali, Benin, Congo, RDC si intr-un kraal Himba in Namibia, dar l-am intalnit si pe fostul presedinte si eminenta cenusie a Nigeriei, Olusegun Obasanjo. Am campat pe taramul elefantilor de desert si am fost liberi. Am urcat Muntele Cameroon si in inima padurii ecuatoriale din Nigeria, am coborat in canioanele marelui Zambezi si ne-am catarat pe iconicul Table Mountain.

Into The World este un proiect in lucru. Cu fiecare zi invatam mai mult, incercati sau rasplatiti de fiecare kilometru parcurs. Fie ca povestea noastra non-eroica de calatori cu buget redus sa inspire pe oricine a visat sa iasa din rutina cotidiana.

9 luni de Africa in cifre:

Calatoria 

Tari traversate: 20 (Romania, Serbia, Croatia, Slovenia, Italia, Maroc, Sahara Occidentala, Mauritania, Mali, Burkina Faso, Togo, Benin, Nigeria, Camerun, Gabon, Congo Brazzaville, Congo Kinshasa, Zambia, Namibia, Africa de Sud)     

Zile petrecute in calatorie: 275 (10.06.2011 - 11.03.2012)  

Nopti dormite in cort: 182 (minus 1 in mason, 2 pe back, 90 in pat - dintre care 57 in timpul voluntariatului in Nigeria) 

Distanta parcursa cu motocicleta: 32 300 kilometers 

Distanta parcursa tractat de alt vehicul: 370 km 

Distanta parcursa cu mijloace de transport in comun (autobuz): 600 km

Distanta parcursa cu un autoturism: 750 km - cu family Vidal in Camerun, cand motocicleta nu functiona

Distanta parcursa impreuna cu alti motociclisti: 550 km (50km cu James si Bryce @ www.bloodsweatandbeards.com; 500 km cu Reiner din Cape Town)

Distanta parcursa impreuna cu un alt autoturism: 3600 km ( 700 km in Congo cu Alper & Esther + 2900 km in RDC cu fam. Vidal)

Combustibil folosit: 1776 l 

Echipe de overlanderi intalnite: 7 (Nadine & Roger cu Toyota Land Cruiser, Elvetia; Liana & Denis cu Toyota Land Cruiser, Franta; Oli & Emily cu Land Rover Defender, UK; Franck pe moto, Germania, Julien pe Yamaha Super Tenere, Franta; fam. Vidal cu Land Rover Defender, Franta; Alper & Esther cu Toyota Land Cruiser, Germania; James & Bryce pe BMW 650 GS, Africa de Sud)

Recorduri


Cel mai economic consum: 4.5% @ viteza medie de 90 km/h off-road

Cel mai putin economic consum: 6.5% @ viteza medie de 120 km/h pe asfalt

Cea mai ridicata temperatura ziua: +46C (114.8F) (Nouadibou-Nouakchott road, Mauritania)

Cea mai scazuta temperatura ziua : +11C (Ring Road, Cameroon)

Numar maxim de km parcursi intr-o zi: 810 (Fish River Canyon Namibia - Cape Town R.S.A.)

Numar maxim de ore de condus intr-o zi: 13 (Gabon)

Viteza maxima: 147 km/h 

Altitudine maxima atinsa pe jos: 4090 m (Mount Cameroon, Cameroon)

Altitudine maxima atinsa pe motocicleta: 3050 m (Imilchil, High Atlas, Morocco)

Intretinere

Ulei de motor folosit: 9 l

Schimburi fitru ulei: 2

Filtru de aer curatat: 10x

Cauciucuri fata: 3

Cauciucuri spate: 3

Pene de cauciuc: 0

Schimburi de placute frana fata: 2

Schimburi de placute frana spate: 4

Schimburi de discuri frana spate: 1

Seturi pinioane: 2

Lanturi: 3

Spalat echipament moto: 7x

Spalat motocicleta: 5x

Spalat cort: 1x

Spalat saltele: 2x

Tuns: 4x

Probleme

Cazaturi offroad: le-am pierdut sirul pe pista Kinshasa - Lubumbashi 

Cazaturi pe asfalt: 0

Accidente usoare: 0 

Opriri de catre echipaje de politie: 5 (excluzand punctele de control si bariele Armatei, care estimam ca au fost peste 100 doar in Maroc+Sahara Occidentala, si peste 100 in Nigeria)

Amenzi radar: 3, neachitate (Sahara Occidentala, Zambia)

Probleme tehnice majore: 2 (ambreiaj ars pe pista Ekok - Mamfe, Camerun; lant rupt - RDC)

Probleme tehnice minore: 9 (lant uzat anormal cu garnituri lipsa si zale rigide - Maroc; top box de plastic rupt si reparat in Togo; slidere de cauciuc la etrieri fisurate - de inlocuit in Africa de Sud; levier frana spate rupt - sudat in Kamina, RDC; oglinda dreapta rupta- RDC; schimbator viteze uzat - RDC; rama cutii deformata - Congo; cutie aluminiu sparta - RDC; bidon metalic combustibil spart - RDC; anvelopa fata fisurata de la uzura avansata - RDC)

Echipament degradat: 9 (cort - fisurat, hidroizolatie dezlipita; saltele - valve defecte; saci rezistenti la apa fisurati; husa moto fisurata, hidroizolatie dezlipita; casca - prize de aer crapate sau rupte; 1 pereche manusi facuta praf; pantaloni moto desirati; Kinddle returnat cu defect de fabricatie; GPS defectat - Burkina Faso; invertor defectat - Namibia)

Probleme de sanatate: 5 (rau de altitudine - Ana @ Mt. Cameroon; malaria - Ana @ DRC; malaria - Ionut @ Namibia; piscatura albina - Ionut @ Maroc; muscatura caine - Ionut @ Togo; deshidratare - Ionut @ Mauritania, Mali & Camerun; rani ulceroase - amandoi @ RDC; 3 unghii cazute - Ana @ Mt. Cameroon; contuzii cauzate de cazaturile offroad - Ionut)

Obiecte furate: 3 (GPS - Maroc; mobil - autobuz in Camerun; radio - RDC)

Obiecte pierdute: 15 (briceag + fluier - Maroc, tricou - Togo; 2 cuie cort - Camerun; bara de fixare cutie laterala - Congo Brazzaville; periute dinti + pasta + floss + sac - Zambia; bidoane apa termoizolate - Mauritania, Mali, Nigeria; patent - DRC)

Bani & Vize 

Cea mai scumpa benzina: 2600 Franci Congolezi/l (2,15 Euro/l) - RDC

Cea mai ieftina benzina: 65 Naira/liter (0,31 Euro/l) - DDC

Cea mai scumpa cazare: 25 Euro - Kiffa, Mauritania

Cea mai ieftina cazare: 20 Dirhami Marocani (1,79 Euro) - camping langa Meknes, Maroc (bushacampingul e gratis)

SIM-uri locale cumparate: 4 (Maroc, Mauritania, Nigeria, Camerun)

Tari in care functioneaza Vodafone roaming: 5 (Maroc, Nigeria, RDC, Zambia, Namibia)

Tari pentru care cetatenii romani nu au nevoie de viza: 3 (Maroc, Togo, Zambia)



Sursa
Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare
×