Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    4.285
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    303.215

Far Moon Meteor 200 (2016)

Autentifica-te  
freeriderro

92 vizualizări

IMG_0361Zilele de iarnă mult prea scurte sunt o problemă la fel de mare ca şi frigul şi zăpada pentru biciclişti, în decembrie la ora 17 este deja întuneric iar din zi a mai rămas atât de mult… Inclusiv drumul spre casă sau cele 2-3 ore de antrenament după serviciu. Un far bun pe ghidonul bicicletei este foarte important şi util.

Piaţa este invadată de modele ieftine şi cu putere rezonabilă, în general alimentate de la baterii standard, dar şi cu modele foarte puternice şi foarte scumpe, în general mari şi care necesită un acumulator ataşat suplimentar pe cadrul bicicletei şi un cablu de conectare. Dacă prima categorie e ok, uneori e nevoie de o lumină mai puternică. Cele cu acumulator sunt greu de demontat dacă, de exemplu, vrem să intrăm să facem nişte cumpărături.

IMG_0362Astfel, la mijlocul gamei se află cele care sunt suficient de puternice, dar au totuşi acumulatorul încorporat. Un astfel de far este şi Moon Meteor 200: mic, puternic şi compact, la un preţ acceptabil.

product_324IMG_0354Farul are o greutate de doar 65,7 g cu acumulatorul încorporat şi dimensiunile de 71x43x25 mm. Acumulatorul este de tipul litiu-polimer de 3,7V şi 1200 mA. Încărcarea acestuia se face prin mufa miniUSB aflată pe spate, protejată cu un capac de cauciuc. Încărcarea completă durează în jur de 2 ore, dar diferă în funcţie de puterea încărcătorului. Corpul farului este din aluminiu de calitate iar lumina LED-ului este difuzată printr-o lentilă optică performantă care produce o rază combinată, atât focalizată cât şi difuză, pe o distanţă de 10 m.

IMG_0368Farul foloseşte un LED de tipul CREE XP-G 2 (R5) şi are 5 moduri de funcţionare selectabile uşor de la un buton. Este vorba de trei moduri continue: overdrive – 200 lumeni – 1h50min autonomie (1:37 testat de noi), high – 105 lumeni – 3h35min autonomie şi standard – 50 lumeni – 8 ore autonomie. Pe lângă acestea, există un mod flashing cu autonomie de 7 ore şi unul stroboscop cu autonomie de 6h55min.

Fiecare din modurile de funcţionare este indicat printr-o culoare diferită a led-ului de pe corpul farului: albastru, verde, respectiv galben. De asemenea, există un indicator vizual pentru starea bateriei. Acesta este albastru cât timp bateria este la peste 60%, verde până la 20 % iar apoi devine roşu.

IMG_0359Farul funcţionează fără probleme şi în timp ce este conectată la încărcător, astfel că pentru nevoi de autonomie mai mare se poate conecta o baterie suplimentară power-bank prinsă de cadrul bicicletei şi conectată cu un cablu. Există astfel de baterii de 12.000 mA, care ar mări teoretic autonomia de 10 ori.

În modul overdrive corpul se încălzeşte, dar nu foarte puternic, astfel că nu pare să aibă nevoie de un mod de protecţie care să comute în modul high. Singura problemă care am observat-o este că nu are un mod economic în care să treacă la finalul bateriei, astfel că rămâne în modul de iluminare ales până la final când se închide, deci practic ar putea să se închidă brusc în timpul rulării la viteză. Totuşi, indicatorul roşu ar trebui să avertizeze despre acest lucru din timp, deci nu este chiar o problemă reală.

IMG_0349IMG_0372În pachet este inclus un suport de cască şi unul de ghidon. Ambele sunt rapid de montat. Cel pentru cască are un velcro suficient de lung pentru a se putea monta pe două fante destul de îndepărtate. Cel de ghidon nu necesită niciun fel de şurubelniţă sau cheie, având o prindere simplă şi eficientă cu cauciuc. Farul se prinde uşor pe suport printr-o şină clasică cu blocaj. În pachet mai este inclus un cablu USB pentru încărcare, dar nu şi un încărcător, pentru aceasta se poate folosi un port USB de calculator sau un încărcător de telefon mobil cu cablu detaşabil.

Ne-a plăcut mult cum se comportă acest far, motiv pentru care a şi rămas montată pe cursiera de off-road GT Grade, cea care are rolul să se lupte cu noroaiele şi zăpada iernii. Este un produs de calitate, cu o funcţionare ireproşabilă şi o autonomie realistă (testele noastre s-au apropiat mult de valorile declarate). Calitatea materialelor şi a suportului ne face să credem că este de încredere pentru multă vreme. Vom vedea cu adevărat ce poate la concursurile de 24 de ore şi la Adventure Race-urile de mai multe zile din vară!!!

Din partea noastră primeşte un bine meritat 9/10, pentru 10 ar fi fost bine să mai aibă şi un mod economic la terminarea bateriei :)

Importator: www.rovelo.ro

Preţ: 230 lei (momentan redus la 185 lei)

IMG_0363 IMG_0362 IMG_0361 IMG_0359 IMG_0358 IMG_0356 IMG_0354 IMG_0352 IMG_0349 IMG_0372 IMG_0371 IMG_0370 IMG_0369 IMG_0368 IMG_0365

 


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×