Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    1.154
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    36.616

Pozitie oficiala – arii protejate

Autentifica-te  
FRM

99 vizualizări

Cupa Europeana de Hard Enduro desfasurata la Piatra Neamt in 2014 credit foto Claudius Vasilescu (1)Pozitia Oficiala a F.R.M. referitoare la dezbaterea publica privind Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului.

 

Federatia Romana de Motociclism (F.R.M.) a solicitat Parlamentului Romaniei crearea unui cadru legislativ adecvat, care sa raspunda nevoilor organizatorilor de competitii off-road din Romania. Statul Roman, prin Legea Educatiei Fizice si Sportului, nr. 69/2000, consacra sportul de performanta si cel de masa drept activitati de interes national si din aceasta perspectiva, prin federatiile de resort, sustine actiunile organizatorice de promovare a sportului. Insa multe modificari legislative au introdus numeroase restrictii totale in ceea ce priveste organizarea campionatelor sportive off-road.

 

Modificarile legislative propuse de catre reprezentantii F.R.M. se refera exclusiv la reteaua Siturilor Natura 2000,  care sunt situri de importanta comunitara si nu urmaresc sa aduca vreo atingere prevederilor referitoare la celelalte tipuri de arii protejate de interes national si international, cum ar fi rezervatii stiintifice, parcuri nationale, monumente ale naturii, rezervatii naturale, parcuri naturale, geoparcuri sau rezervatii ale biosferei. Cele mai multe situri Natura 2000 au suprafete de zeci si sute de mii de hectare insumand aproximativ 23 % din suprafata totala a tarii, in unele judete, procentul depasind 80 % din suprafata montana.

 

Conform principiilor Directivei 92/43/CEE a Consiliului Europei din 21 mai 1992 privind conservarea habitatelor naturale si a speciilor de fauna si flora salbatica scopul principal al retelei de situri Natura 2000 este sa promoveze mentinerea biodiversitatii luand in considerare aspectele economice, sociale, culturale si regionale, cu mentinerea sau chiar incurajarea activitatilor umane.

Harta Natura 2000 - Romania

 

Lipsa de armonizare in legislatia nationala, dar care trebuie respectata de organizatorii competitiilor, face aproape imposibila organizarea lor pe viitor. Prin urmare, F.R.M. a propus parlamentarilor romani modificarea Ordonantei de Urgenta 195/2005 privind protectia mediului, cu modificarile si completarile ulterioare. Art. 52 a fost propus spre modificare prin introducerea prevederii de exceptionalitate a circulatiei cu orice fel de mijloc de transport in situatii de urgenta, accidente, calamitati naturale, etc. De asemenea, prin modificarea acestui articol, sunt acceptate evenimentele sportive desfasurate sub egida federatiilor de resort. Acestea se pot face doar cu aprobarea custodelui/administratorului ariei naturale protejate de importanta comunitara (exemplu: sit Natura 2000).

 

“Problema este simpla. Campionatele off-road ale Romaniei si etapele de Campionat Mondial sunt organizate de decenii la fel ca in toate tarile europene, cu aprobari legale la nivel national. Campionatele off-road nu se desfasoara in zone de protectie nationala sau internationala, care au suprafete restranse si bine determinate (exemplu: nu in parcuri nationale, nu in rezervatii, nu in biosfere etc.).Odata cu implementarea legislatiei europene au aparut si zone de protectie de nivel comunitar care au fost decise rapid, continand si: drumuri, localitati, cai ferate, hoteluri, cabane, pensiuni, etc. Aceste zone de protectie la nivel comunitar au fost aprobate de Ministerul Mediului astfel incat acopera 23 % din suprafata totala a tarii si peste 80 % din suprafata montana, terminandu-se invariabil exact la marginea unui drum european, ceea ce face imposibila orice legatura competitionala off-road intre Sibiu si Targu Jiu sau Brasov si Targu Jiu, de exemplu (vezi harta). Solicitarea F.R.M. contine modificarea unei restrictii din lege care ne-ar permite sa trecem pe drumuri judetene, drumuri forestiere, drumuri de tara, drumuri comunale, etc., cu aprobarea proprietarilor si a custozilor zonelor comunitare protejate pentru a nu desfiinta Campionatele off-road din Romania”, declara Secretarul General al Federatiei Romane de Motociclism, dl. Gabriel Olariu.

Harta Natura 2000 - Valea Oltului

Prin aceste prevederi se asigura garantarea conservarii si utilizarii durabile a patrimoniului natural in conditiile in care Federatiile de resort isi pot desfasura activitatile specifice in armonie cu obiectivele administratorilor fiecarui sit de importanta comunitara, Natura 2000. Actiunile cu caracter sportiv au o durata limitata de timp, bine precizata, cu trasee supuse aprobarii tuturor celor care au obiective de protejat in suprafetele respective.

 

Competitiile de off-road sunt un important factor economic pentru fiecare regiune in care se desfasoara. Creeaza locuri de munca, atrag turisti, contribuie prin taxe si impozite la bunastarea locala si, cel mai important, sprijina dezvoltarea unei ramuri economice ce poate fi exploatata si in afara perioadelor competitionale. Turismul enduro este extrem de profitabil in tarile din vestul Europei. De exemplu, dupa o perioada in care a pus bariere turismului off-road, Franta a revenit cu modificari legislative pentru a reporni aceasta ramura turistica profitabila pentru comunitate. De asemenea, beneficiile de imagine ale Romaniei ce provin din aceste evenimente sunt inestimabile. Romania ajunge prin sporturile off-road sa fie prezentata in aproape toate tarile din lume ca o destinatie idilica, de o reala frumusete, ceea ce impinge multi turisti inspre muntii nostri.

 

In tari cu traditie in sporturile cu motor, inclusiv din Uniunea Europeana, se desfasoara de zeci de ani competitii de enduro pe suprafete intinse de teren. Cea mai veche competitie din lume (prima editie a fost desfasurata in 1913) organizata sub egida Federatiei Internationale de Motociclism (F.I.M.) este International Six Days Enduro (I.S.D.E). Aceasta a fost organizata in ultimii zece ani in tari precum: Slovacia (2015), Italia (2013), Germania (2012), Finlanda (2011), Portugalia (2009), Grecia (2008), care nu au intampinat probleme legislative de acest gen.

 

Descarca de aici comunicatul de presa in format pdf.

 


Vezi sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De mau
      Noutatea acestui sezon care începe pe 8-9 Aprilie la Serres o reprezinta schimbarea formatului: de acum inainte se vor disputa doua curse de Campionat la fiecare intalnire, una Sambata si una Duminica, in total 10 curse!
      Taxa fixa pentru 3 zile pe circuit: 150 EUR

      Vezi programul de concurs si regulamentul particular in articol:
      http://www.frm.ro/cine-va-iesi-campion-al-romaniei-in-acest-sezon/
       
      Iar aici pagina de Facebook a cursei:
       
      https://www.facebook.com/events/620250611498064/
       

    • De Noni
      Federatia Romana de Motociclism a dat publicitatii calendarul competitional provizoriu pentru anul 2015.
       
      Sezonul va fi deschis de competitiile de hard-enduro, Cupa King of the Hill Arad, etapa la care in anul 2014 au participat aproape 300 de piloti din europa si Africa de Sud si
      Cupa Apuseni Enduro Trophy programate pentru a treia decada a lunii martie 2015.
       
      Luna aprilie ne aduce in prim plan etapele de motocros, enduro si dirt-track iar in luna mai pasionatii curselor de viteza si supermoto vor fi alaturi de favoritii lor. Din calendarul FRM nu lipsesc nici etapele de rally-raid.
       
      Desigur, avem etape in Campionatul Est European, in Campionatul Mondial dar si in Campionatul European unde etapa de la Piatra Neamt conteaza si pentru Campionatul National Individual al Romaniei, programata in perioada 26-28 iunie 2015.
       
      Cea mai grea competitie hard-enduro din lume revine la Sibiu. Red Bull Romaniacs ne va tine cu sufletul la gura intre 14-18 iulie 2015.
       
       
       
       
      Pentru a viziona calendarul competitional provizoriu 2015 va invitam sa dati click mai jos in atasament
      FRM-Calendar-provizoriu-201522-dec..pdf
    • De MOTOBOOM
      In weekend-ul viitor, 300 de sportivi sunt pregatiti sa ia startul in cea de a cincea etapa a Campionatului National de Hard Enduro. Competitia incepe vineri, 29 august cu un prolog de 10 km urmat, sambata si duminica, de un traseu total de aproximativ 180 km.

      Clubul Sportiv Ride Competition Timisoara, organizatorul evenimentului Regiment 13 Hard Enduro, a pregatit pentru aceasta ultima etapa a anului un traseu care cu siguranta va face diferenta intre primii clasati si restul plutonului.

      Se asteapta o competitie dura intre sportivii din fruntea clasamentului general la toate clasele, dificultatile anuntate in traseu putand aduce rasturnari de clasament pana in ultimile secunde ale competitiei.

      Mai jos aveti clasamentul general (top 3) dupa primele 4 etape ale sezonului 2014:

      Clasa A:

      1. KOVACS ERVIN ZSOLT - BGS MOTORSPORT BUC. - 363 p
      2. JOZSA NORBERT LEVENTE - BGS MOTORSPORT BUC. - 326 p
      3. VARGA ZSOLT(JR) - BGS MOTORSPORT BUC. - 274 p

      Clasa B:

      1. NICOLAE DANIEL - JITSU ZARNESTI - 340 p
      2. CYPRIAN ZDENEC - SLOVACIA - 330 p
      3. SARDARESCU RADU - CSU STIINTA BUC. - 292 p

      Clasa C:

      1. COSTACHE VICTOR IONUT - ADVENTURE RIDE BUC. - 233 p
      2. MARINESCU COSMIN MIHAI DUAL RACING TEAM BUC. - 221 p
      3. BARTALESI LUCA - DUAL RACING TEAM BUC. - 166 p


      Sursa
×