Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    4.289
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    303.696

Aceeași anvelopă, mai multe variante. Care sunt diferențele?

Autentifica-te  
freeriderro

102 vizualizări

Este foarte posibil ca ultima dată când ai căutat o anvelopă de bicicletă să fi găsit o mulțime de variante ale aceluiași model. Nu doar specificațiile diferă, dar și prețul, acesta putând și de până la 4 ori mai mare în unele cazuri. Greutățile sunt de asemenea diferite. Așadar, ce au de oferit aceste modele și în ce constau mai exact diferențele?

anvelope-biciclete-diferente-modele-pretDe regulă, în cazul tuturor producătorilor, o anvelopă marca X va avea cel puțin o versiune scumpă și una ieftină. În cazul altor producători, există și o versiune de mijloc. Dacă analizezi un pic datele problemei, vei constata de fapt că este vorba despre versiuni entry-, mid-level și high-end, specificații care se reflectă în greutatea finală a anvelopei, a performanțelor dar și al prețului.

Vom lua ca exemplu Schwalbe și Continental deoarece sunt cele mai utilizate, însă specificații similare vei găsi și pentru Maxxis, Onza, CST, Hutchinson, Geax și alți producători cunoscuți. În cazul primilor doi amintiți, aceste game sunt foarte clar delimitate. În cazul Schwalbe, modelul entry-level este reprezentat de gama Active Line, urmat de Performance Line ca variantă de mijloc și de EVO, ca variantă high-end. În cazul celor de la Continental, acestea sunt împărțite în 3 categorii: entry-level, hobby și competition.

De regulă, anvelopele cele mai bine vândute sunt și cele care sunt livrate în mai multe versiuni. În cazul celor de la Schwalbe, anvelope precum Nobby Nic, Rocket Ron sau Racing Ralph sunt oferite în versiunile EVO și Performance Line. În cazul anvelopelor Nobby Nic, acestea sunt disponibile în versiunea Evo, pliabile și în versiunea Performance Line, pliabile dar și cu talon de sârmă. Astfel, diferența de greutate dintre modelul de top și cel entry-mid poate fi chiar și de 200 de grame/anvelopă, adică 400 de grame pe set. O diferență semnificativă. Alte anvelope, precum Smart Sam, sunt oferite doar în versiunea Active Line, înseamnând că se adresează celor care doresc o anvelopă ieftină, decentă și care nu se uită la greutatea acesteia. Totodată, anvelopele mid-level și high end se mai împart în alte categorii: Tubeless ready, cu pereți laterali normali sau cu pereți laterali dubli pentru mai multă protecție (Double Defense).

În cazul celor de la Continental, luăm ca exemplu cea mai cunoscută și versatilă anvelopă: modelul X-King. Acesta este disponibil în toate cele trei versiuni: entry, hobby și competition. Desigur, denumirile diferă, ca să știi exact ce cumperi: Sport este modelul de bază, Performance model de mijloc, iar RaceSport – ușor de dedus chiar din denumire, este modelul pentru competiție, adică cel high-end. Și în cazul acestui model specificațiile diferă foarte mult. Compound-ul anvelopei diferă, țara unde a fost fabricată și greutatea. Astfel, diferențele între modelele de X-King pot ajunge chiar și la 300 de grame, așadar 600 de grame/set. Specificația TPI este de asemenea importantă. Cu cât TPI-ul este mai mare, cu atât anvelopa este mai de calitate și oferă mai multă protecție. Spre exemplu, un model de bază X-King are 84 TPI, pe când modelul Protection, 240 TPI. TPI se referă la Threads per inch, făcând referire la cum este țesută carcasa anvelopei – mai dens, înseamnă un rulaj mai bun.

Schwalbe:

Active Line – gama entry level
Ce spune Schwalbe: carcasă de calitate cu 50 TPI, versiune K-Guard pentru mai multă protecție.
Ce spunem noi: anvelopele grele, cu un mix de gumă cam dur, talon de sârmă și performanțe generale nu foarte bune – dar durabile

Performance line – gama mid-level
Ce spune Schwalbe: cea mai bună valoare pentru costul de achiziționare, durabile
Ce spunem noi: mai bune decât versiunea Active Line – unele modele la ani lumină distanță, versiuni pliabile, durată de viață decentă, mix de gumă acceptabil și preț bun

EVO – gama high-end
Ce spune Schwalbe: cele mai bune anvelope din gamă, cu cea mai avansată tehnologie
Ce spunem noi: anvelope care oferă performanță foarte bună, în unele cazuri foarte ușoare, se tocesc relativ repede, scumpe

Continental:

Sport – gama entry-level
Ce spune Continental: calități excelente pentru utilizare la nivel sportiv, talon de sârmă, design Mesh pentru pereții laterali, 84 TPI
Ce punem noi: caracteristici acceptabile, performanțe generale mai bune decât anvelopele din gama Active Line de la Schwalbe, față de modelele mai scumpe oferă mai puțină aderență, grele

Performance – gama mid-level
Ce spune Continental: un nou compound care oferă o aderență foarte bună și este durabil, utilizat pentru MTB-uri și cursiere
Ce spunem noi: o evoluție față de vechiul compound mid-level, calități mai bune de rulare și aderență bună însă greutatea nu impresionează

RaceSport – gama high-end
Ce spune Continental: compound care a revoluționat anvelopele de biciclete, rezistență la rulare cu 26% mai mare și aderență cu 30% mai mare decât alte compound-uri mai ieftine, durată mare de viață
Ce spunem noi: cel mai bun compund de la Continental, viteza de rulare este într-adevăr impresionantă, rezistența impresionează precum și durata de viață – ceva mai mare decât în cazul altor anvelope de top, exagerat de scumpe

Concluzii

Așadar, să recapitulăm: fiecare producător a denumit într-un mod diferit anvelopele din gamă, în funcție de performanțele oferite. Anvelopele din gamele entry-level sunt mai grele, nu oferă aceleași performanțe în teren precum cele scumpe, au mai puțină tehnologie în procesul de fabricație, dar sunt ieftine. Cele mai scumpe se uzează mai repede, dar oferă mult mai multă aderență pe teren, sunt mai ușoare și vin și în variante cu protecții laterale mai bune (pereți laterali mai groși). De menționat că anvelopele mai ieftine sunt fabricate în India sau Cambodgia, pe când cele scumpe în Franța, Germania etc.

Din punct de vedere al prețului, vorbind din punct de vedere al mediei, o anvelopă din gama entry-level costă aproximativ 15-20 de euro, pe când cea de top 70-80 de euro. Chiar dacă au aceeași denumire. Dar, cel puțin acum, știi de unde provin aceste diferențe de cost.

Dacă dorești să citești un articol despre tipurile de anvelope, te invit să faci click aici.


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×