Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    128
  • comentarii
    5
  • vizualizări
    31.568

Mai 2012: Transalpina pe motoare!

Autentifica-te  
NDX

591 vizualizări

Transalpina a fost construita si pietruita in timpul primului razboi mondial de catre armata germana, din ratiuni militare. Reconstruita dupa razboi, a fost inaugurata in 1935 de regele Carol al II-lea si a fost folosit in timpul celui de-al doilea razboi mondial de catre armata germana care avea nevoie de aceasta cale de acces din ratiuni militare. De atunci si pana in 2009 cand s-a inceput asfaltarea soselei, aceasta nu a mai fost intretinuta. Punctul cel mai inalt al soselei se afla in Pasul Urdele, la 2.145 m altitudine.

E sambata dimineata si contrar celor de la meteo, soarele bate cu putere iar pe cer nu e nici urma de nor. De ceva timp ma gandeam la o calatorie pe Transalpina, sa plec in recunoastere, urmand ca in scurt timp sa organizam o excursie in cadru extins, cu cortul, impartita pe mai multe zile.

Imi fac bagajul, haine de schimb si pentru vreme friguroasa. Freemeteo anunta pentru duminica la pranz ploaie, lapovita si ninsoare si o temperatura de maxim 2 grade in pasul Urdele incepand cu ora 12:00, urmand ca fenomenele sa se intensifice dupa ora 15:00. Planul este sa pornim din Sebes duminica dimineata si sa ajungem la Ranca / Novaci inainte de 15:00. Astazi vom merge doar pana in Sebes unde ne vom caza la un motel sau pensiune.

Ideea initiala era sa plecam pe Transfagarasan si sa ne intorcem pe Transalpina, dar Florin care plecase de vineri seara la Cluj nu a putut sa ajunga la Balea din cauza drumului inzapezit, asa ca am modificat traseul pe Valea Oltului.

2012-05-11-21.49.21-300x189.jpg

Transfagarasanul blocat de zapada

Planul fiind facut, plecam la pranz din Bucuresti, eu si Emil, un coleg care si-a luat de curand un Hornet si care era dispus sa participe la incercarea de a face Transalpina pe vreme rea. Iesim din Pitesti si oprim la un popas sa mancam. Apare si prima problema: se pare ca releul de incarcare de la Hornet face figuri si din cauza asta bateria este complet descarcata. Motocicleta porneste insa impinsa asa ca luam decizia sa mergem totusi pana la Sebes si sa re-analizam acolo situatia, daca intra si Hornetul pe Transalpina sau se intoarce in Bucuresti. Nici Cebe nu sta prea bine, treapta a doua de viteza nu merge asa ca merg din 1 in 3 direct. Invatam un nou stil de pilotaj :)

2012-05-12-13.58.10-300x159.jpg

Popas

La Ramnicu Valcea – oprire la benzinarie. Hornetul face iar figuri, imping din nou la el, e soare si simt cum imi curge transpiratia pe spate. Daca lucrurile merg tot asa vom avea o problema majora pe serpentinele Transalpinei.

2012-05-12-16.16.24-300x173.jpg

Pe Valea Oltului

Intram pe autostrada care ocoleste Sibiul. Este la fel de buna ca tronsonul nou din A2 iar Cebe se pune pe treaba pana cand… imi dau seama ca sunt singur. Emil disparuse din spatele meu.

2-300x163.jpg

Nici o urma de Hornet

Trag pe dreapta si il vad venind peste cateva minute cu avariile puse. Opreste langa mine si aflu ca Hornetul a inceput sa se opreasca in mers, deci bateria era complet dusa. S-au stins si avariile, s-a stins si bordul, nu se mai aprindea nici un martor, totul mort.

IMG_0361-300x189.jpg

Hornet in greva

Pana imi venea vreo idee de platforma / baterie noua / releu de incarcare nou, m-am apucat sa dau carenele jos de la Hornet sa vad ce gasesc la baterie. Surpriza! Borna de plus era complet oxidata asa ca am desfacut-o si am inceput sa curat metalul cu varful cutitului. Oxidare temeinica, se lua ditamai stratul pana ajungeam la metal. Dupa ce termin de curatat montam mobra la loc si il imping din nou sa mearga putin sa vedem daca incarca.

A pornit, m-am echipat si am luat-o si eu cu Cebe din loc sa vedem ce se intampla cu Hornetul.

Dupa iesirea de pe autostrada am verificat iarasi pornirea, parea ca Hornetul se vindecase. Am mai mers cativa zeci de km si am oprit din nou pentru un test concludent. Emil opreste motorul, pauza de tigara si apoi incercam o pornire. A luat-o la sfert, problema se rezolvase. Cu motorul functional, Emil a propus sa mergem in Cluj si sa ramanem acolo la niste prieteni pe care nu i-a mai vazut de mult. Zis si facut, schimbam destinatia, atentie Cluj, venim!

3-300x175.jpg

Peisaj

IMG_0377-300x155.jpg

Da frate, acum porneste!

IMG_0372-300x173.jpg

Spre Cluj

Pana la Cluj am mers intins. Pe dealul Feleacului ne asteptau prietenii lui Emil sa ne conduca acasa. S-a lasat seara, am pus motoarele la somn in spatele blocului iar noi ne-am oprit la o terasa unde am stat la povesti pana tarziu.

IMG_0380-300x186.jpg

Somn de voie

Duminica

Dimineata a venit mai rapid decat vroiam eu. Il sun pe Florin si stabilim sa ne vedem la 8 pe dealul Feleacului, de unde sa plecam cu totii pe Transalpina. O ora mai tarziu eram deja in Sebes si faceam ultima alimentare inainte de a intra pe Transalpina. Incepuse sa fie putin cam frig asa ca am apelat la resursele din rucsac si m-am imbracat bine.

2012-05-13-09.04.24-300x173.jpg

Spre Transalpina!

Primii kilometri te duc printr-o padure deasa, prin care asfaltul taie un drum cu curbe line si peisaje ireal de frumoase. Nu ma pot abtine sa nu opresc si sa fac cateva poze.

IMG_0381-300x179.jpg

Capalna

IMG_0384-300x174.jpg

Transalpina

IMG_0385-300x162.jpg

Transalpina

IMG_0386-300x161.jpg

Transalpina

IMG_0388-300x182.jpg

Transalpina

Oprim pentru regrupare si pentru masa de pranz, cateva sandwich-uri si cola. Suntem in muntii Sureanu si drumul se strica pentru cateva sute de metri, doar cu pamant si cateva urme de pietris pe deasupra. Inca se lucreaza.

2012-05-13-11.35.31-300x198.jpg

Regrupare

IMG_0391-225x300.jpg

Drum in lucru

Mai departe insa asfalt curat intrerupt doar din loc in loc de sparturi pentru canalele de irigatii.

IMG_0396-300x171.jpg

Drum in lucru

Si chiar aici incep sa observ primele picaturi de ploaie care mi s-au oprit pe viziera. Incepe distractia!

2012-05-13-12.24.12-300x225.jpg

Aici incepe ploaia

Cu fiecare km pe care il faceam ploua din ce in ce mai tare. Mai opream pentru poze doar acolo unde se mai linistea ploaia, telefonul meu deja luase apa asa ca nu ma mai bazam decat pe camera foto.

Noroc cu prelata de protectie a rucsacului, aveam o rezerva de haine uscate in caz de nevoie.

2012-05-13-12.24.20-300x182.jpg

Ploaie pe Transalpina

Dupa inca ceva kilometri intalnesc locul in care in urma cu cativa ani l-am bagat pe Cebe intr-un noroi in care roata intra pana aproape de ax iar directia era zero. Nici acum nu s-a terminat de construit podetul iar dupa urcarea pe noroi urma aceeasi zona de mlastina… de data asta mult mai uscata si care nu a mai pus nici un fel de problema.

IMG_0398-300x198.jpg

Noroi! :)

8-300x178.jpg

Noroi! :)

Si intru cu Cebe in nor.

IMG_0402-300x225.jpg

Pe camera se vede mai bine decat era in realitate :)

O ceata atat de deasa incat nu vedeai nici la 10 metri. Mergeam tiptil incercand sa imi dau seama pe unde se asterne soseaua nemarcata, ghidandu-ma dupa marginea din dreapta. Nici cu viziera ridicata si cu ploaia in ochi nu vedeai mare lucru. Din pacate traversarea Parangului, spre Obarsia Lotrului a fost doar pe ceata… ce poze sa faci?

2012-05-13-13.03.40-300x187.jpg

...doar poze la ceata...

La Obarsia Lotrului regrupare si pornim spre al doilea tronson de Transalpina, catre pasul Urdele. Fac la stanga pe traseul cunoscut si… ma trezesc singur.

6-245x300.jpg

Doar eu, Cebe si-un catel

Florin si Emil au luat-o din greseala inainte spre Petrosani, pe DN7A. Verific telefoanele, nici un pic de semnal.

IMG_0408-300x189.jpg

Pe-acolo

Dupa ce fumez o tigara pornesc spre Ranca in ideea ca dupa ce ajung la inaltime si ies din zona impadurita sa incerc sa ii sun din nou, in speranta ca voi prinde semnal de la vreo antena mai indepartata.

Din nou ceata deasa. Urc serpentinele abrupte pe o ploaie ce se inteteste si simt cum se lasa frigul odata cu cresterea altitudinii. Se pare ca Freemeteo a avut o prognoza corecta. Nu sunt mai mult de 5 grade iar vantul bate din ce in ce mai tare. Pe creasta incep sa se vada zapada pe marginea soselei. Il opresc pe Cebe si incerc din nou sa sun dar nu este nevoie. De jos, de la baza muntelui se aud motoarele cum incep sa urce.

2012-05-13-14.07.20-300x194.jpg

Regrupare

Ne regrupam, sunt mort de foame, as fi vrut sa oprim sa mancam la Obarsia Lotrului dar plecarea a fost mai rapida decat intentia mea asa ca dau iama intr-un pachet de Haribo si mananc ca disperatul jeleurile dulci care in acest moment mi se par cel mai bun lucru de pe pamant. Dupa cateva minute ne echipam si pornim spre pasul Urdele nestiind daca il vom putea trece sau va trebui sa facem cale intoarsa.

Ne mai oprim pentru cateva poze in singurul loc in care se ridicase putin ceata. O frantura din peisajul magnific care astazi insa, statea ascuns sub nori.

2012-05-13-14.27.11-300x195.jpg

Transalpina

Din momentul acesta lucrurile se schimba radical, ploaia incepe sa se amestece cu ninsoare, este frig, bate vantul si pe jos s-a facut deja polei. Ghidonul nu mai opune nici o rezistenta si intr-o curba simt cum vantul ma impinge la propriu pe polei, fara sa pot interveni cu nimic. Ma obisnuiesc cu situatia, suntem in Pasul Urdele, la 2.145 m altitudine si nu are rost sa ne mai intoarcem, atata timp cat zapada acopera doar o banda si avem loc sa trecem, mergem mai departe. Antrenamentul la mers pe polei din iernile trecute din Bucuresti se pare ca a avut efect, am trecut cu bine de varf si urmeaza coborarea. Pentru prima oara sunt bucuros sa vad material antiderapant imprastiat pe sosea, de data asta a avut un efect extraordinar de bun.

Fac o pauza: am iesit din ceata, Ranca se vede in departare si fac cateva poze in timp ce vorbesc cu un sofer care urcase din Novaci si oprise sa ma intrebe cum este vremea mai sus spre Obarsia Lotrului. I-am dat vestile proaste si a luat decizia sa se intoarca, nu vroia sa conduca pe astfel de vreme.

4b-300x175.jpg

Dupa Pasul Urdele

5b-300x177.jpg

Dupa Pasul Urdele

ranca-300x163.jpg

Ranca

Din nou sus pe Cebe si ii dam bataie spre casa. La Ranca se termina Transalpina… uite c-am facut si drumul asta. Sunt ud leoarca, apa mi-a trecut prin echipament, imi este frig si foame, dar nimic nu poate sa imi stearga zambetul dat de reintalnirea cu Transalpina… pentru mine, cel mai frumos drum din Romania.

12-300x176.jpg

Vedere de pe Transalpina

Mai multe poze din excursie precum si cele de mai sus la calitate mai buna pot fi gasite aici:

http://www.blackhelmets.ro/2012/05/22/mai-2012-transalpina-pe-motoare/' send='false' layout='button_count' show_faces='true' width='450' height='65' action='like' colorscheme='light' font='lucida+grande'>

Sursa
Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×