Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    4.289
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    303.731

Continental GrandPrix 4000sII 28 mm (2016)

Autentifica-te  
freeriderro

101 vizualizări

În ultima vreme, în ciclismul de șosea a apărut moda anvelopelor mai late. Vechile 23c au fost date uitării și aproape toate cursierele vin echipate cu 25c, chiar și cele aero de contratimp. Iar noile modele cu frână pe disc, mai polivalente, de multe ori vin echipate în serie cu anvelope 28c. Și chiar dacă nu vin echipate, multe cursiere de tipul endurance de la mari producători, chiar și variantele cu frână pe jantă, acceptă acum anvelope de 28.

Noutatea a venit în urma mai multor teste care au dovedit că o anvelopă mai lată și cu o presiune ceva mai scăzută oferă aceiași rezistență la rulare cu una mai îngustă și mai umflată, dar cu un confort net superior. Diferența cea mai mare este de la 23 la 25 mm, cele de 25 fiind mult mai eficiente. De la 28 mm încolo diferența dispare deoarece crește mult greutatea anvelopei, ceea ce anulează beneficiile. Deci practic anvelopele de 28 mm sunt limita până la care aceste constatări ar fi valabile.

Image00005Image00004În imaginile de mai sus se poate vedea diferența aproximativă între aceiași anvelopă de 23 și de 28 mm, se observă că diferența este considerabilă.

Continental GrandPrix 4000s în versiunea II este o anvelopă legendară, preferata multor cicliști rutieri. Greutatea ei redusă și aderența fantastică oferită de compusul Black Chilli Compound a celor de la Continental o fac să fie deosebit de performantă în toate condițiile, iar structura sa internă o fac să fie fantastic de rezistentă, penele fiind ceva foarte rar în primii 1500-2000 km de folosire.

Image00003Experiența mea generală cu 4000s de 23c este de poate peste 10.000 km și este foarte bună, este fără îndoială anvelopa mea preferată de șosea. Modelul de 28 mm, pe care am apucat să parcurg deja mai multe sute de km, corespunde așteptărilor, care nu au fost mici.

Am folosit diverse presiuni, de la 8 atm pentru ture pe asfalt impecabil până la 5.5 pentru ture combinate de asfalt cu drum de țară. La presiune mare, diferența față de o anvelopă de 23 mm nu este remarcabilă, cel puțin nu pentru o tură de relaxare. În schimb cu o presiune medie, de 6.5-7 atm, drumurile proaste, asfaltul cu gropi și denivelările se fac aproape uitate. Diferența de confort la rulare este imensă.

Image00001Aderența pe uscat și pe ud este la mare înălțime. Striațiile laterale deja tradiționale ale modelului au rolul de a elimina pelicula de apă și de a mări aderența în viraje și își fac treaba foarte bine și la acest model, Continetnal păstrându-le forma neschimbată de foarte multă vreme.

Partea interesantă este pe drum neasfaltat unde, exceptând bucățile cu noroi unde evident anvelopa pierde aderența, se poate rula pe uscat în condiții foarte bune. Aderența este suficientă dacă nu se abordează pante mari, amortizarea e bună chiar și pe drumuri relativ pietroase iar rezistența nu lasă de dorit. Am forțat nota destul de mult pe drumuri proaste și nu am avut pene sau, mai important, daune pe pereții laterali ai anvelopei.

În concluzie, recomand anvelopele Continental GrandPrix 4000sII 700x28c pentru orice cursieră de anduranță sau gravel sau ca anvelope de asfalt pentru ciclocros. Sunt perfecte și pentru ture combinate unde se părăsește asfaltul în condițiile în care drumul nu e foarte bolovănos și nu e ud. Dacă e ud sau condițiile de off-road sunt foarte dure e de preferat o anvelopă cramponată. Pentru cei ce doresc ture foarte sportive în pluton, cu viteze pe porțiuni lungi de peste 35-40 km/h, ar fi mai indicat totuși modelul 25c care are o greutate de 225 g față de 265 g în cazul celui 28c.

 


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×