Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    37
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    2.186

Scoici Dalboka

Autentifica-te  
motoroute.ro

180 vizualizări

Plecare dimineata (9:30) din Bucuresti cu plinul facut, drum intins pana in Balcic, realimentare pe centura orasului, inca putin pana la ferma de scoici de la Dalboka, se ajunge numai bine pe la 1:30 – 2 pentru masa de pranz. https://goo.gl/maps/76x2NuskKS92 Dupa masa se pot vedea in zona: Capul Kaliakra: https://goo.gl/maps/PRYhAczSPqG2 De aici se vad […]


Vezi articolul integral

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De motoroute.ro
      Fix cand uitasem ca Harley Davidson vrea sa atace noi segmente de piata cu un model adventure touring ( Pan America) si un naked sportiv (Streetfigher) au aparut pe net poze cu ceea ce este foarte probabil sa fie variantele finale de productie ale acestor doua modele. Motocicletele au fost prezentare la intalnirea dealarilor Harley Davidson, alaturi de accesorii si piese aftermarket facute special pentru aceste modele. Cel mai probabil in Noiembrie, la EICMA, cand vor fi lansate oficial, le vom vedea si noi de aproape.
      [embedded content]
      Așa că pentru moment încep iar glumele legate de ambițiile off-road ale producătorului american, care pentru mulți par de neînțeles. Deocamdată nu au fost comunicate niciun fel de date tehnice, însă din imagini se pare că Pan America va fi echipată cu un motor răcit cu lichid, cu doi cilindri în V la 60 de grade, de 1250cc. Tot în imagini se mai distinge și un display TFT, care probabil va avea și ceva funcții de conectare cu telefonul mobil și foarte probabil ca motocicletă să vină standard cu Reflex Defensive Rider System , care este un nume extrem de lung și pompos pentru ceea ce alți producători numesc cornering abs + traction control.
      [embedded content]
      Totuși există și vești bune, Streetfighterul de 795cc arată foarte bine, așa că sunt șanse mari ca vânzările acestui model să susțină nebunia cu modelul adventure touring. Glumim desigur, este greu de prezis ce soarta va avea modelul Pan America, însă drumul ales de HD pare unul extrem de dificil, începând cu un motor atât de mare, în materie de performanțe, adventure-touringul lor va trebui să dea piept cu băieții mari ca R1250GSA, KTM 1290 Super Adventure R și Ducati Multistrada 1260 Enduro.

      Lăsând la o parte părerile subiective privind designul noilor modele HD, adevărata veste interesantă este faptul că Harley Davidson lucrează la un sistem de cruise control adaptiv. Dacă la mașini a devenit ceva normal că mașinile să fie capabile să păstreze o distanță anumită față de mașina din față, accelerând și frânând singure, la motociclete până acum nu am văzut acest sistem implementat. Mai sunt producători care lucrează , printre ei cei de la Ducati au un sistem cu radar combinat cu cruise control care ar trebui să facă acest lucru, însă sistemul dezvoltat de Harley Davidson vine cu o particularitate specială pentru motociclete. Cel puțin din hârtiile depuse pentru patent, sistemul ar trebui să facă diferența între o motocicletă și o mașină, când acestea sunt în față, sau situațiile când sunt două motociclete în față pe banda de mers, când se merge în grup de exemplu, și să țină distanța setată față de motocicletă. Rămâne să vedem dacă in 2020 vom putea să testăm acest sistem sau va mai trece ceva timp până va fi implementat, cel puțin la nivel conceptual pare o idee bună. Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Am profitat de perioada mai calmă datorată concediilor că să ne uităm un pic înapoi spre plimbările de până acum si pentru a face un top al drumurilor pe care am fost în acest sezon.
      1.Primul drum cu care deschidem acest top este drumul de la cazanele dunării care ne-a plăcut foarte mult în timpul turei noastre de aici. Recomandăm mai ales bucata de după Berzeasca spre Moldova Nouă parcursă la apus de soare.
      [embedded content]
      2.Al doilea drum este o cunoștință mai veche a noastră care rămâne în top în preferințele noastre și este probabil unul dintre cele mai bune drumuri de “joacă” din România, Ojdula-Lepșa-Tulnici. Mare atenție la “șerpișorii” de smoală pe care-i mai găsiți pe carosabil.
      [embedded content]
      3.Tot la capitolul drumuri de “joacă”, drumul Sf.Gheorghe – Gheorgheni (DN12 / E578) este un mix perfect de asfalt bun și curbe largi cu vizibilitate.
      [embedded content]
      4.Un alt drum care ne-a impresionat sezonul acesta prin sălbăticia și frumusețea peisajelor, deși asfaltul nu este perfect, este drumul de la Brezoi la Obârșia Lotrului.
      Brezoi-Obarsia Lotrului Barajul Bradisor spre barajul Vidra 5.Ultimul loc în topul nostru este pentru cei cărora le place să iasă în afară asfaltului. Nu este un drum propriu zis, ci este vorba de potecile și drumurile forestiere pe care le-am bătut în excursia noastră din nordul Dobrogei, #rideDobrogea2, și pe care vi le recomandăm cu căldură.
      [embedded content]
      Cu siguranță sunt și alte drumuri care merită parcurse, și le găsiți pe toate aici sau pe Harta Moto.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      După ce în primul episod din #motoroute in the city am văzut cum se descurcă în trafic două scutere de capacitate mică, Honda PCX 125, respectiv Yamaha NMAX155, am zis pentru al doilea experiment al nostru să creștem la 300cmc.
      Însă de dată aceasta am zis să folosim în testul nostru două scutere care în afara motorului de 300cmc, nu au nimic în comun, fiind însă ambele niște opțiuni extraordinare de a câștigă înapoi câteva zeci de minute prin trafic: Yamaha XMAX 300 și Piaggio MP3 300 HPE .
      Locul de desfășurarea al testului nostru a fost din nou Bucureștiul la ora 18:00, când toată lumea pleacă de la serviciu. De dată aceasta am ales să plecăm din Piață Revoluției, de lângă statuia ecvestră a lui Carol I și să mergem spre vest, până la zona comercială WestPark aflată în apropierea autostrăzii București Pitești. Am avut de parcurs aproximativ 14km, pentru care GoogleMaps a estimat puțin peste 50min.
      Ce timp am scos cât și părerea noastre despre cum s-au mișcat scuterele în trafic, găsiți în clipul de mai jos:
      [embedded content]
      Mulțumim importatorului oficial Yamaha în România, Motodynamics, cât și TheBikeHub, importatorul Piaggio în România, pentru sprijinul acordat experimentului nostru.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Pentru cei ce au înțeles de mai mult timp utilitatea și eficiența folosirii scuterelor, numele Yamaha XMAX are o rezonanță aparte, prima generație luând contact cu lumea în 2004. De a lungul anilor am văzut numele XMAX asociat cu diferite variante de motorizare de la 125cc la 400cc.
      Ultima generație, lansată în 2017, are în componență două motorizări:de 300cmc, respectiv de 400cmc.
      Cu ocazia celui de-al doilea experiment al nostru #motoroute in the city am testat varianta XMAX 300

      Faza pe hârtie
      Yamaha XMAX 300 atrage atenția în primul rând prin designul agresiv sportiv completat de farurile simetrice LED. Motorul de 292cc dezvoltă 27.6cp@7.250rpm și un cuplu de 29Nm@5.750rpm, putere ce este tranferata la roata spate de 14″ cu atenție prin intermediul Traction Controlului. Frânele sunt cu discuri pe ambele roți (267mm față, 245mm spate) și beneficiază de ABS standard. Greutatea totală, cu rezervorul plin de 13L, este de 179Kg. Prețul pentru varianta standard este de 5.900Eur.

      Faza pe stradă
      Imediat cum am plecat cu scuterul de la Motodynamics, importatorul Yamaha, mi-am dat seama că este o clasa diferită, față de NMax155, cu care mersesem anterior. Capacitatea cilindrică mai mare, puterea și cuplul crescute se simt imediat cum accelerezi. De asemenea confortul este superior, atât datorită parbrizului mărit care te protejează foarte bine, cât și datorită șăii ce are și un suport lombar mai pronunțat. În cazul meu,m am simțit pe șaua acestui scuter ca într-un fotoliu .
      Partea și mai interesantă legată de șa, am descoperit-o acasă când am ridicat-o. Sub șa există un spațiu de depozitare imens, de 45L, unde încap lejer două cășți, chiar și full face sau adventure. Pe lângă asta mai există două spații suplimentare de depozitare în bord, unul care se deschide pe butonul din consola centrală și care are chiar și o priză de 12V în interior, și unul care se deschide prin apăsare direct pe capac.
      Spatiu stocare sub sa Spatii stocare bord Scuterul se manevrează foarte ușor, are dimensiuni optime pentru a te strecura prin traficul aglomerat, iar motorul lui te ajută de fiecare dată să pleci primul de la semafor. Dacă la NMax155 mai ținea și de timpul de reacție al celorlalți paticipanti în trafic, după părerea mea, de la 300cc în sus, șansele cresc subtantial în dreptul tău să pleci primul de la semafor.
      Am ieșit un pic și în afara Bucureștiului atât pe DN1 cât și pe autostrada A1 și mi-a lăsat impresia că ai putea să faci lejer naveta și de la 50-60Km depărtare de Bucureșți cu el. Scuterul accelerează foarte rapid până la 120-130Km/h, și chiar la vitezele acestea senzația de confort pe care ți-o dă este una foarte bună.
      Consumul a fost unul foarte decent, în conformitate cu ce declară Yamaha pe site, adică în jur de 3.2L/100Km. Asta înseamnă că dintr-un plin poți să scoți în jur de 400Km. Adică ai putea să mergi o luna prin oraș cu aproximativ 250RON.
      Mi-a mai plăcut foarte mult consola centrală de unde porneșți scuterul, deschizi portbagajul de sub șa, compartimentul de depozitare din bord sau capacul de la rezervorul de benzină. Având sistem keyless, trebuie doar să ai cheia în buzunar, în rest totul se face din aceea consola. Singurul lucru enervant mi s-a părut sunetul pe care îl face atunci când oprești scuterul și uiți comutatorul consolei în poziția open. Este un sunet strident care te zgârie pe creier, însă asta este și scopul lui, că să-ți aducă aminte să muți în poziția Lock.
      Per total mi s-a părut un scuter foarte bun de deplasat în oraș cât și în afară lui, cu o poziție extrem de confortabilă și spațiu de depozitare mai mult decât suficient pentru utilizarea de zi cu zi. Nu știu dacă l-aș lua în calcul pentru a înlocui complet motocicleta cu el,probabil că pentru asta s-ar potrivi mai mult un maxi-scuter de 500+ cmc însă doar pentru deplasarea în oraș este cu siguranță o soluție.
      Prețul scuterului testat de noi este de 5.900EUR, însă trebuie să știți că mai există o variantă și mai bine echipată, XMAX 300 IRON, care costă 6,250EUR . Mai multe informații puteți află la Motodynamics, importatorul oficial Yamaha in Romania sau in rețeau națională de dealări Yamaha.
      Cum se descurcă efectiv în oraș, vedeți în experiementul făcut de noi aici :
      [embedded content] Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Dacă vă întrebați de ce cei de la Piaggio i-au spus scuterului lor cu 3 roți “MP3”, aflați că este prescutarea de la Moto Piaggio a 3 ruote, adică motocicleta Piaggio cu 3 roți. E destul de evidentă denumirea, având în vedere că cele 3 roți sunt primul lucru pe care îl observi la el. Prima generație a apărut în 2006,având un sistem de suspensie patentat de Piaggio, ce face scuterul să fie capabil să se încline pe viraje și în același timp puntea față să poată fi blocată la semafor sau când staționează , scuterul rămând singur în echilibru. Bucurându-se de un succes enorm în rândul posesorilor categoriei B, mai ales în orașele aglomerate din Europa, până în prezent s-au produs 27 de variante cu motorizări și echipări diferite. Noi am avut ocazia să testăm pentru #motoroute #inthecity unul dintre cele 6 modele 2019 comercializate de The Bike Hub, importatorul mărcii Piaggio în România, modelul MP3 300 HPE.
      Faza pe hârtie
      Noul MP3 300 HPE este varianta mai agilă și mai ușoară a scuterului cu 3 roți ce a redefinit mobiiatea urbata(*peste 180,000 de unități vândute de-a lungul timpului). Noul Motor HPE(High Performance Engine) dezvoltă cu 24% mai multă putere decât generația anterioară și deși este același motor ca pe Vepsa 300GTS, datorită folosiri unei mapari și a unui airbox diferite, produce mai mulți cai, dezvoltând 24.6CP@7.750rpm și cu un cuplul de 24.5Nm @6.500rpm. Scuterul vine echipat standard cu ABS și ASR ceea ce îl face să fie foarte sigur pe orice suprafață de rulare. Are lumini DRL cu LED, un spațiu suficient de amplu de depozitare sub șa cât și un bord digital ușor de citit. Tot pachetul cântărește pe la 220Kg.
      Partea cea mai atractivă pentru posesorii de categoria B, este că poate fi condus de aceștia fără să fie nevoie de obținerea unei noi categorii. Fiind vorba doar 3 roți și nu 4, singura asemănare fiind frână de picior care acționează pe toate roțile, noi zicem că cei fără exeperiență pe două roți, ar trebui măcar să ia câteva ore în poligon pentru a se familiariza cu dinamica acestui vehicul.
      Faza pe stradă
      Am testat acest scuter vreme de câteva zile prin Bucureșți și foarte puțin înafară, pe autostradă. La început când te urci pe el o să ti se pară un pic ciudat modul în care se simte când virezi, n-aș spune că se simte fix ca un scuter pe două roți, însă este asemănător.
      Primul lucru care ne-a plăcut,și mie și lui Iulian, este sistemul de blocare a roților față pentru menținerea scuterului în echilbru fără cric. La o apăsarea de buton, puntea față se blochează și scuterul stă singur. În momentul în care accelerezi, mai precis când treci de 2.5000rpm, sistemul se deblochează și poți pleca. De asemenea poți debloca și manual sistemul, apăsând același buton. O altă particularitate, dacă nu este nimeni pe șaua scuterului, acesta nu v-a pleca de pe loc indiferent de cât accelerezi.
      Suspensia patentată de Piaggio funcționează foarte bine, chiar și atunci când o roată inalneste o suprafață foarte denivelată și cealaltă este pe o bucată lină, sau atunci când drumul este valuri sau în pantă și cele două roți nu rulează la același nivel. Suspensia păstrează contactul pe ambele roți indiferent de ce intalneste in cale. Singura problemă pe care am întâlnit-o este în momentul în care vezi o groapă și ești tentat să o “incaleci” cu cele două roți, distanța dintre cele două roți este destul de mică așa că mai bine încerci să o eviți cu totul.
      Poziția este una confortabilă, șaua are și un mic suport lombar pentru conducător, protecția la vânt este în schimb mai limitată. In cazul în care rulezi în afară orașului la viteze mai mari, i-ar trebui un parbriz mai mare care să te protejeze mai bine.
      Frânele funcționează foarte bine pentru greutatea scuterului, există 3 posibilități de acționa frână: o manetă pentru frână față, altă pentru frână spate și o pedala pentru toate cele 3 roțile.Pedala de frână este acolo mai mult din cauza legislației, dacă ai ceva experiență pe două roți, probabil vei uita de existența ei.În plus există și o frână de parcare,pentru atunci când scuterul este staționat și cu puntea față blocată.
      Ce nu am înțeles inițial, a fost de ce mai este nevoie de cric central dacă există acest sistem de blocare a punții față, însă se pare că este acolo pentru situații de urgență când poate nu ar funcționa acel sistem.
      Consumul înregistrat în testul nostru a fost undeva sub 4% (26.2Km/L) , în condițiile în care am testat și mersul în doi. Motorul HPE își face treaba cu prisosință și cu pasager poți să fii și să pleci primul de la semafor. Legat de mersul prin traficul aglomerat, în ciuda celor două roți, dimensiunile sunt similare cu cele ale unui maxi scuter, lățimea fiind de 800m, ceea ce înseamnă că poți să te strecori printe mașini mai bine decât ai face-o cu o motocicletă.
      Per total, este o opțiune interesantă pentru cei ce vor să câștige câteva zeci de minute în traficul urban, dar nu au timpul pentru a mai da de categoria A pentru a lua un scuter convențional de 300cc cu două roți. Prețul scuterului testat de noi este de 7.378EUR. Mai multe detalii despre intreag gamă Piaggio, prețuri ,culori cât și disponibilitatea pentru test-ride, găsiți la The Bike Hub.
      Cum se descurcă efectiv în oraș, vedeți în experiementul făcut de noi aici : [embedded content] Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
×