Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    37
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    2.668

Pasul Shipka Bulgaria – Buzludzha

Autentifica-te  
motoroute.ro

238 vizualizări

Plecare Bucuresti, se trece prin Veliko Tarnovo (banuiesc ca este stiut drumul pana acolo), mai departe spre pasul Shipka. Urcarea spre pas este virajata, curbe frumoase, asemanatoare cu Cheia dar ceva mai deschise, asfalt bun dar poate fi putin alunecos cand este rece afara. Se poate face pauza/manca/bea o cafea aici, dupa care se continua […]


Vezi articolul integral

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De motoroute.ro
      Înainte să vă prezint povestea lui Vladimir,unul dintre participantii români de la Budapesta-Bamako 2020, câteva detalii pentru cei ce nu au auzit până acum despre acest raliu sau The Great African Run, cum mai este numit. Această cursa caritabilă, a luat naștere în 2005, ca o alternativă mai ieftină și mai puțin strictă, a celebrului raliu Dakar. Regulile de participare sunt mai lejere, în principiu cam orice vehicul putând participa. De asemenea există mai multe categorii în funcție de ambițiile, skillurile și competivitatea fiecărui participant, însă rolul principal este de a oferi participanților posibilitatea de a descoperi Africa așa cum este ea. Traseul raliului este de obicei prin Ungaria, Austria sau Slovenia, Italia, Franța, Spania, Maroc, Sahara de Vest,Mauritania,Senegal și Mali. De asemenea raliul are si un aspect caritabil, evenimentul strânge bani și ajutoare pentru comunitățile locale și organizațiile caritabile din Mali.
      1. Înainte de toate, spune-mi un pic despre tine. Când ai început să mergi cu motocicleta și care a fost prima ta motocicletă?
      Sunt un motociclist ușor atipic, în sensul în care consider că am schimbat puțin ordinea firească a lucrurilor. Adică m-am apucat de școala moto în toamna lui 2014, la vârstă de 32 de ani. Probabil m-am apucat așa târziu pentru că până atunci m-am luat cu alte treburi (să mă însor, să fac 2 copii, să mai și muncesc, etc..) Am picat examenul de 2 ori (traseu ambele) și astfel de abia in 2015 am putut să încalec legal prima mea motocicletă – o Yamaha MT07.
      2. Ideea de a participa la Raliul Budapesta-Bamako cum ți-a venit ? Cât timp a durat de când ți-ai propus să participi și până când ai început pregătirile ?
      Ideea de a participa moto a survenit în prima zi a aceluiași raliu, ediția 2018. În 2018 am participat la același raliu cu un Oltcit Club TRS, alături de un bun prieten. Pe scurt, am mers cu Oltcitul tot traseul raliului 2018, de la Budapesta la Banjul în Gambia. Acum, 2020, am trișat puțin, în sensul în care am trimis motorul până în Malaga cu un curier, iar eu am ajuns via avion și astfel din Malaga am început efectiv raliul. Ideea în sine, inițială, de a participa la B2B Rally a apărut la sugestia bunului meu prieten cu care am participat în 2018. Pregătirile efective pentru ediția 2020 la care am participat moto au început in toamna lui 2019.
      2018 cu Oltcitul 2020 Malaga 3. Cum te-ai pregătit pentru această aventură? Mă referer atât la pregătirile legate de motocicletă cât și de birocrație, echipa….ați fost mai mulți români (am văzut că la repatriere erau mai multe motociclete de RO în container, dar nu mi-e clar dacă va știați de la început sau…) ?
      Organizatorii B2B sunt profesioniști. Ai un portal pe care de altfel te și înscrii, îți urci documente, ții evidența plăților, etc. Adică vorbim de o unealtă super ușor de folosit care efectiv îți spune ce ai de făcut, când ai de făcut, ce și când ai de plată și de ce anume, etc. În baza documentelor urcate în această platforma, tot organizatorii se ocupă de toate vizele, inclusv de un buget de “protocol” pe care efectiv îl simți. Polițiști amabili, vameși la fel, etc.
      Motocicleta a fost pregătită sumar, în baza diverselor opinii și sfaturi primite de la prietenii din Vstromania și din asociația Suflet cu 2 roți. Tot în baza sfaturilor lor m-am și înzestrat cu alte echipamente specifice (cort, saltea, sac de dormit, etc..). Apoi organizatorice –
      Plan de achizitiii, comenzi plasate, liste, checklisturi, liste iar, etc.. Ca și pregătire efectivă moto… genți textil laterale plus topcase textil, cauciucuri oarecum mai de offroad, protecții leviere ghidon, etc.. nimic ieșit din comun. În ediția din 2018 am fost 3 români. Eu și colegul meu Olcitist alături de un rătăcit ce călătorea cu diverse echipe. Anul acesta, probabil în urmă mediatizării acestui eveniment inclusiv de către drumul oltcitului, cred că au fost peste 75 de cetățeni români. Eu am fost în sine o echipa (eu cu mine și motorul), însă am mers alături de 3 prieteni ce au format o echipa distinctă, călătorind cu o Toyota LandCruiser de prin 2001. Ne vedeam seara la destinații, cu foarte puține excepții am călătorit separat. De regulă, am mers singur. În ultimele zile am socializat cu alți motocicliști și astfel s-a pus la cale repatrierea la comun.
      4. Am văzut că există mai multe categorii la acest raliu. Tu la care dintre ele te-ai înscris și care a fost mind-setul inițial ? Mă refer l-ai privit ca pe o aventură, ca pe o cursa, ca pe o vacanță sau puțin din fiecare?
      Deși am un motor competent în offroad, asta nu înseamnă că și eu însumi sunt competent. Așadar am ales varianta de raliu touring, adică asfalt cât de des și de mult. Însă Africa are asfalt până la un anumit punct. Apoi vorbim de rocky dirt roads, nisip, deșert, șanțuri, diguri, râuri, savană, etc.. Au fost însă câteva grupe de băieți,inclusiv români, care chiar știau să meargă pe motor și la care mă uităm cu mare drag și admirație. Mindset-ul inițial a fost… hai odată 🙂. Mai degrabă ca o aventură combinată cu episoade de vacanță. Cursa doar din prisma dorinței de a finaliza traseul nu din punct de vedere al clasamentului. Iar vacanța intervenea de câte ori găseam o cazare mai de soi.. care să aibă piscină, view către ocean, mâncarea bună, etc..
      5. Motocicleta cu care ai fost este un KTM 1290SAS. De ce ai ales această motocicletă ? (bănuiesc că trecutul te leagă puternic de V-Stromania). Ai avut ceva probleme cu ea pe parcurs , probleme cu benzină….electrice…(am văzut că ai avut o problema cu roată față)
      A două motocicletă ce am avut-o a fost un Vstrom de 650cc. Am luat-o pentru că nu îmi venea să cred cât de prost merge yamaha mt07 pe drum de țară și, știm cu toți că orice drum frumos se termină cu 6-10 km de drum de țară până la cazare/cabană etc.. Însă Vstrom-ul n-a dainut decât vreo 12.000 km și sub un an în posesie, pentru că nu ne-am înțeles prea bine. A făcut în schimb un lucru minunat: am cunoscut prin intermediul acestui fier un grup de oameni extraordinari, cu care am legat prietenii solide indiferent de ce motoare calarim azi. Oamenii aceștia fiind grupați sub numele de Vstromania. Când am cumpărat KTM-ul în 2019 cu mai puțin de un an înainte să plec, eram convins că nu voi duce această minune tehnologică în Africa ci că, mai degrabă voi cumpără o Yamaha monocilindru xt660z sau ceva similar ce urmă apoi să fie vândută fie la destinație fie la întoarcerea în țară. Însă până la urmă am zis că dacă tot se numește Super Adventure S, hai măcar să-i arăt puțină aventură. Motorul a funcționat excelent în pofida prafului, nisipului și căldurii. Nu trebuie ignorată benzina. Eu nu înțeleg cum a putut să funcționeze cu mizeria aceea de benzină. Nici nu mirosea a benzină ci a gaz din copilărie când se mai importa la grădiniță câte un păduche. Roata față a fost strâmbată și crăpată în urmă unei erori de pilotaj. Avea presiune 0,8 bari pe un drum de praf fin cu bolovani ascuțiți. Fiind 41-43 de grade afară iar eu deja având 40 temperatura proprie (bolnav fiind), în ultima zi de raliu am făcut schimb cu un tânăr offroader ce călătorea într-o dubă, în ideea să meargă el 30 min cu moto timp in care mă odinesc eu și îmi trag sufletul la răcoare la el in mășină. După câțiva km l-am găsit cu roată zob. Sfatul de a căra după mine o camera de roată s-a dovedit util… În ziua îmbarcării pe container, pe drum spre port, într-un trafic absolut infernal, neștiind drumul am fost nevoit să ma țin după colegii din toyota preț de 10-12 km. Afară cald 40+, ktm-ul cald, eu cald.. ceva de vis. Spre final a început apă să urce.. așadar l-am oprit și am mers cu el de ghidon până când am ieșit din haosul acela. Alte probleme nu au fost.
      Bamako 2020 Bamako 2020 Bamako 2020 Bamako 2020 6. Deși raliul se cheamă Budapesta-Bamako, aventură propriu-zisă pe două roți ai început-o la Malaga, până acolo transportând motocicletă în dubă. Cum au fost primii kilometri după ce ai trecut în Africa? Mai fusesei aici, ce așteptări aveai la început ?
      Când pleci din Spania către Africa ajungi de regulă tot în Spania 🙂) Acum măcar știam, însă în 2018 când am trecut pe ruta Almeira – Nador, nu aveam habar că acest Nador este enclavă spaniolă și că .. este la fel că în Spania (curat, frumos, etc..) Chiar și după aceste mici capete de pod spaniole, Marocul este o țară ce se modernizează rapid. Au super asfalt, benzinării moderne, autostrăzi, net, etc.
      Tangier Med 7. În Africa care a fost traseul ? Care a fost zona cea mai dificilă de traversat? Unde ți-a plăcut mai mult și unde nu?
      Tangier Med Maroc, drumuri de munte prin Altas, Ourzazate, Marakesh, apoi Sahara – drum drept pe lângă ocean, urmată de Mauritania, Senegal, Guineea și în final Sierra Leone – Freetown. Cea mai dificilă zonă a fost o fâșie de 6 km între Sahara de West și Mauritania – zona ce se numește No Man’s Land. O zonă fără lege, fără drum, plină de tâlhari, epave de mășini, cadavre de animale, etc.. Nu știi încotro să o iei, este un mare open space plin de lespezi de piatră, nisip, epave, etc.. Acolo mi-am propus și am reușit la limită, să nu cad. Această trecere m-a stresat tot drumul până acolo (știam ce ma așteaptă de la expertienta 2018) însă tot stresul a fost fundamentat. Odată intrat în Mauritania nu e neaaparat ceva liniștitor. O țară musulmană cu niște oameni ce nu-și prea doresc vizitatori. Nu găseai Essance ci doar Gazoil, nu funcționa nici un card, etc.. În cele 2 nopți petrecute în Mauritania am fost păziți cu armata. Hotelul avea gard de 6m și sârmă ghimpată.. ceva drăguț. Următorul sector de drum nasol a fost în Guineea unde din pricina unor revolte s-a schimbat traseul destul de amplu, pe o rută îngrozitoare. Sute de km de drum plini de sleauri, pietre ascuțite, nisip gen lut semiuscat, super cald. Pe acest traseu am fost din nou, seara, păziți de armata. Organizatorul a afirmat că a fost cea mai dificilă și enervantă secvență de drum de când organizează acest raliu. Însă acest drum ne-a dus prin comunități cu adevărat autentice. Mi s-a întâmplat de cel puțîn 5 ori să fiu oprit de armata că să-și facă poze cu mine pentru că eram primul alb pe care îl vedeau în viață lor în carne și oase. Cel mai mult mi-a plăcut în Senegal. Aș putea trăi în această țară. După toată tristețea și tensiunea din Mauritania, brusc ajungi într-o lume veselă, colorată, toată lumea râde. Iar berea La Gazelle din Senegal este senzațională (in Mauritania nu se găsește alcool nici măcar la chinezii din capitală ce fac contrabandă cu orice:))
      8. Au fost momente când te-ai simțit în pericol ?
      Mauritania este o țară care uneori creează contextul să ți se facă frică. Acolo eșți cu adevărat pe cont propriu în multe situații. Capitală este super aglomerată, haos, demență. Camioanele te scot din șosea, totul alunecă, nisp peste tot, etc.. În 2018 un camion a scos din șosea o mașină participantă la raliu, accident ce s-a dovedit mortal pentru unul din ocupanți. Deci da, în Mauritania, în unele zone chiar mi-a fost teamă. Un exemplu ce pare hilar acum – într-o piață/stradă/intersecție hyper aglomerată, proaspăt plecați de la hotelul buncăr, colegii mei din toyota s-au gândit să se apuce să dea pixuri și bomboane oamenilor. Eram blocați în trafic. Am început să claxonez și să ma întorc la ei să stea cuminți pentru că efectiv am simțit cum sute de oameni se vor năpusti în jurul nostru că să apuce ceva. Ne-am împins ușor ușor și am scăpat de momentul tensionat, provocat de colegi. În rest oamenii sunt primitori, curioși, și dornici să-ti ia ceva. Un pix, o gumă, o bomboană, măcar o poză cu tine. Petit cadeaux este o expresie des întâlnită, emisă atât de militari, polițiști, jandarmi, copii, etc.
      9. Interacțiunea cu oamenii pe parcurs cum a fost? Îți aduci aminte de vreo întâmplare hazlie fie cu localnici, fie cu alți participanți ?
      Am interacționat cât de mult am putut. Așa cum am zis mai sus, oamenii sunt un mix de curioși/primitori și dornici să te ardă dacă este vorba să-ți presteze vreun serviciu (făcut rost de benzină, cazare, trecut răul cu vreo bărcuța, etc..) Adică totul trebuie negociat la sânge. Totul este mai scump pentru că ești alb. Inclusiv șpaga trebuie negociată în forță. De exemplu, dacă te tăvălești un pic poți coborî de la 60 euro de om la 20 pt grupul de 15 ce se strânsese pt că cel de la rând nu a vrut să dea 60 de bucată. Inclusiv doctorul m-a ușurat de 450 euro pt consultație și tratament 2 ședințe. Însă dincolo de acest aspect așteptat de altfel, oamenii și interacțiunea cu ei constituie un motiv în sine să te sui pe motor. Au fost multiple întâmplări amuzante.. Îmi e greu să numesc una anume. Nu era zi fără ca cineva să nu facă vreo tâmpenie, fie eu fie vreun interlocutor.
      10. La nivel fizic cât de obositoare a fost această experiență ? Tu ai avut si niste probleme de sanatate, ceea ce a făcut
      lucrurile să fie și mai grele…
      Clar am subestimat oboseală. Nu am dormit niciodată la cort până la acest raliu. Și da, acum înțeleg de ce nu am dormit. Nu mă odihneam, dormeam puțin și prost, etc. Atunci când găseam cazare cât de cât, stăteam până târziu cu diverse nații și diverși oameni până spre dimineață de vorba. Așadar, acum uitându-mă în urmă, chiar am făcut un managment prost al somnului. Povestea cu răceală care n-a fost răceală, a fost și ea declanșată de mine. Beam foarte multă apă dintr-un camelback. Cam 2l la 2-3 ore. Suzeta stătea pe umăr și se murdărea de tot praful, glodul, jegul drumului iar eu beam liniștit apă prin acea suzeta. Astfel am făcut o infecție în gât destul de nasoală. Și firește că după 2 zile de antibiotic am și pierdut folia și, când ziceam că îmi revin, clonele au contratacat și boala a revenit în forță, cu febra 41 uneori și senzația generală de a-ți căuta un loc însorit, loc cu verdeață unde să mă îngrop liniștit. Revenind la întrebare, cred că o minimă atenție la odihnă rezolva problema și clar se poate parcurge raliul fără o acumulare fantastică de oboseală.
      11. Ai ajuns la final pe mai mult de două roți, într-o dubă tractata, în care se află motocicleta. Ce senzații ai avut la final? A fost un
      sentiment de ușurare sau de regret că s-a terminat ?
      Roată distrusă s-a întâmplat în ultima zi de raliu. Coroborat cu starea mea de sănătate clar a fost o ușurare simplul fapt că am zăcut în duba tractată. Senzația generală a fost mai degrabă de regret că am ajuns însă clar și o satisfacție că am ajuns și de data asta la final.
      12. Cam cât a costat toată distracția ? (Taxa de participare, cazare,repatriere motocicletă…)
      Taxa de participare, asigurări, taxe centralizate pt vize – în jur de 2500 euro. În rest bezină, cazări, mâncare, băutură, atenții.. Repatrierea a costat și ea în plus câteva sute bune de euro.
      13. Dacă cineva ar vrea să participe la ediția următoare, ce sfaturi i-ai da? Dacă tu ai participa din nou, ai face ceva diferit ?
      Primul sfat ar fi să se ducă. Însă probabil va trebui să aștepte ediția 2024 pentru că 2022 e deja fully booked. Al doilea sfat – bagaj cât mai mic și cât mai ușor. Deși am împachetat light, tot am cărat prea mult după mine. Chiar dacă eram cu amicii din toyota, m-am încăpățânat să-mi car singur bagajele, cortul, etc tot timpul. În Maroc în munți este frig, uneori zăpadă, iar apoi 40 de grade. Așadar, dată viitoare clar mi-aș lua și o formă de echipament mai ventilat, mai adaptat climatului atât de călduros. Revenind asupra bagajului..am avut la mine o bucată de săpun de casă, clasic. Cu un astfel de accesoriu nu îți trebuie mai mult de 2 tricouri la tine. Eu am avut mult prea multe 😋, însă tot am spălat de mâna cât n-am spălat în restul vieții.
      14. Fiind un site care promovează turismul moto în România, trebuie să te întreb, la noi în țară unde îți place să te plimbi cu motocicleta. Ai vreun drum, traseu, zonă preferată ?
      Lepșa e primul răspuns ce-mi vine în minte. Mai sunt apoi câteva sectoare superbe spre Baia Mare. Însă sunt convins că le voi descoperi pe toate mulțumită acestei pandemii. Să ne cunoaștem țară 🙂)
      15. După așa un început de an în forță pe două roți, ce ți-ai mai propus pentru restul sezonului ?
      Cum am prins prima fereastră deschisă în perioada asta a Covid-ului, am dat o fugă în Grecia, pe la Makaza. Între timp s-a închis și Makaza.. Planul era să ajung la Sankt Petersburg în acest sezon însă mă tem că nici măcar până la Cernăuți nu voi ajunge date fiind restricțiile de circulație. Așadar mă voi învârți prin România, pe drumuri din ce în ce mai puțin circulate, mai către drum de țară, off light, etc..
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Acest traseu ne-a fost sugerat de Titus Molnar, insa deocamadata nu am ajuns prin zona sa vedem cu ochii nostri exact cum este. Din ce zice Titus, ruta Zalau-Tusa-Izvoarele Barcăului-Dealu Corbului ar trebui sa fie un drum linistit cu asfalt integral si posibilitate de campare.
      Din pozele trimise de el, peisajul este foarte frumos.
      De asemenea am mai gasit ceva informatii pe www.salajulpursisimplu.ro/
      “Platoul. Crevasa Ponor
      E ciudat cum drumul asfaltat ce duce nicăieri începe chiar de la platoul ce deschide cele două trasee spre izvoare. E un drum strîmt, pe care cu greu încap două autoturisme, unul lîngă altul. Iar în urcare, e chiar mărginit de parapeți de protecție. De sus, de deasupra Platoului, ai impresia că ești în Elveția: cîmpii nesfîrșite, parcele de pămînt lucrate, parcă desenate în decor, pîlcuri mari de păduri de foioase, de brazi, ori de cer, văi adînci, acoperite doar de coroanele copacilor. Și liniște. Multă liniște. De sus reușim să identificăm locul unde ar putea fi peștera, putînd privi probabil zeci și zeci de kilometri în zare. E undeva pe platou, un conglomerat de stînci, care se vede, de aici, doar ca niște puncte. Ne luăm un reper și coborîm într-acolo.
      Terasa enormă ce se întinde pe creștetul stîncilor îți deschide o priveliște tulburătoare: prăpăstii peste tot, acoperite de păduri dese. Trebuie să coborîm la baza săritoarei, dacă vrem să vedem despre ce e vorba.
      Jos, de unde șirul de stînci se prăvale asupra noastră de la o înălțime amețitoare, granitul tare, ici-colo acoperit de mușchi, e ca un zid de cetățuie ce se întinde zeci și zeci de metri. La o primă trecere, ratăm crevasa și ajungem sus, pe terasă, după o escaladă ușoară, ce avea să fie doar un antrenament pentru ceea ce va urma. De pe creștet, culcat spre buza prăpastiei, am reușit să identificăm și locul cu pricina, iar ca să ajungem la intrare, evident, a trebuit să coborîm, din nou, la baza zidului.”

      [embedded content]
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Poate fi atât de ușor să îți îndeplinești visul de a avea propria motocicletă BMW. Această posibilitate de finanțare de la Serviciile financiare BMW prin BMW Financial Services poartă simplitatea în denumire. Oferă-ți acum „bucuria pilotajului motocicletei” sub formă de cu ajutorul unor rate lunare atrăgătoare fără a fi nevoie să apelezi la economii.
      Ce înseamnă 3asy Ride Select?
      Este un leasing financiar cu optiunea reală la final de contract de a păstra motocicleta prin achitarea valorii reziduale sau de a returna motocicleta fără achitarea valorii reziduale. Avans minim 10% si perioadă de finantare între 12 􀂕􀇟i 60 luni. Valoare reziduală garantată până la maximum 62% în func􀂖􀇟ie de perioada de leasing aleasă. La final de contract, clientul are următoarele optiuni:
      1.Să returneze motocicleta fără achitarea valorii reziduale.
      2.Să păstreze motocicleta prin achitarea integrală sau în rate a valorii reziduale.
      3.În cazul în care clientul dorește o nouă motocicletă prin 3asy ride Select, poate să solicite un nou contract începând cu avans zero.
      BMW Motorrad devine mai accesibil: finantare cu valoare reziduală garantată de până la 62% prin 3asy ride Select
      BMW Motorrad România extinde încă o dată serviciile de finantare. Compania s-a afirmat deja, oferind, în premieră pe piata locală de motociclete, servicii de finantare si asigurare cu un cost redus, la nivelul pietei auto. Acum, această gamă de servicii este extinsă cu un nou pachet de finantare, cu valoare reziduală garantată: 3asy ride Select. O altă premieră importantă este scăderea nivelului de avans minim la numai 10%. Toate aceste facilităţi asigură o flexibilitate în optiuni la finalul perioadei de finantare, confortul unei valori reziduale garantate si costuri mici de utilizare.
      3asy ride Select se dovedeste foarte bine primit de publicul din România: deja una din două finantări oferite de BMW Financial Services este făcută prin programul cu valoare reziduală garantată după lansarea la începutul acestui an.
      Pachetul de finantare 3asy ride consacrat, începând cu dobândă zero, rămâne disponibil ca o solutie de finantare pentru cei care nu-si pun problema de a opta la final de contract pentru păstrarea sau returnarea motocicletei.
      Exemple de finanțare Motocicleta referință BMW R1250 GS poate fi acum contractată prin 3asy ride Select cu o prima plată în valoare de 2.415 EURO, inclusiv TVA, și rată lunară 242 de euro timp de 48 luni, cu dobândă fixă 3,99%, inclusiv CASCO, TVA și garanție extinsă la cinci ani. Plata finală opțională este în valoare de 9.102 EURO (TVA inclusă). În cazul în care clientul nu dorește să păstreze motocicleta la final de contract, acesta o poate returna fără achitarea acestei valori în condițiile unui rulaj maxim efectuat de 40.000 km.
      În segmentul de sub 500 cmc, pentru începători, un BMW G310 R poate fi contractat prin 3asy Ride Select cu o primă plată în valoare de 982 de euro (inclusiv TVA) și rata lunara 84 de euro timp de 48 de luni, cu dobândă fixă 3,99%, inclusiv CASCO, TVA și garanție extinsă la cinci ani. Plata finală opțională este în valoare de 3.142 de euro (TVA inclusă). În cazul în care clientul nu dorește să păstreze motocicleta la final de contract, acesta o poate returna fără achitarea acestei valori în condițiile unui rulaj maxim efectuat de 24.000 km. Exemplele de finanțare au fost construite si sunt valabile doar pentru persoane juridice. Finanțarea este condiționata de analiza si aprobarea dosarului de finanțare depus de doritor. In funcție de bonitatea dosarului de finanțare structura aprobata poate fi diferita. Persoanele fizice sunt așteptate in reprezentantele BMW Motorrad pentru oferte dedicate lor.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Weekendul acesta, 3-5 Iulie, a avut loc cea de-a doua etapă a campionatului MotoRC. Aceasta s-a desfășurat pe circuitul MotorPark de la Adâncata, însă spre deosebire de prima etapă, sensul de parcugere a circuitului a fost invers, anti-orar.
      A fost un weekend foarte solicitant pentru toți participanții, fiind nevoiți să înfrunte temperaturi caniculare de peste 35 °C în aer și 60 °C la nivelul pistei, ba mai mult, sâmbătă în sesiunea de calificări, o ploaie torențială le-a dat strategiile multora peste cap.
      La finalul celor 3 zile, la clasa regină, #Stock1000, Vlad Neaga s-a impus, podiumul fiind completat de Emil Drăghici și Ionuț Mistode. Au fost 16 tururi foarte disputate, cu multe situații neprevăzute și chiar cu câteva abandonuri care au făcut clasamentul final să arate așa : 
      Am avut ocazia să stăm de vorbă cu protagoniștii duelului pentru primul loc de la Stock1000 Vlad Neaga și Emil Drăghici, care ne-au împărtășit câteva păreri la cald. (chiar la foarte cald, având în vedere temperatura ridicată de afară) :
      [embedded content]
      De apreciat este dezvoltarea pe care o cunoaște acest segment al motociclismului, fiind profund impresionați să vedem numărul mare de participanți pe grila de start a fiecărei clase. Ne bucură foarte mult faptul că apar tot mai multe echipe, bine pregătite, care depun eforturi considerabile pentru a susține piloți la cât mai multe clase, așa cum sunt Racing Academy, VN Motorsport, BMR EXE sau IQRM. Se vede o creștere a interesului pentru acest sport, iar mai ales prin introducerea clasei Stock300 care ar trebui să fie o pepinieră pentru identificarea și creșterea piloților tineri, suntem plini de speranțe pentru viitorul motociclismului viteză de la noi din țară.
      Rezultatele complete de la toate clasele le gășiți mai jos. Nu am vrut special să vă spunem prea multe detalii din timpul curselor, pentru a nu vă strică plăcerea de a le viziona integral pe LookSport. Stock1000 miercuri de la ora 18:00 iar Stock300 și Stock600 vineri de la ora 18:00
      Rezultate complete de la celelalte clase :
      Stock600-Rookies Stock1000-Rookies Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Anul 2020 este probabil anul care a stricat planurile foarte multor motocicliști și oameni în general. Din cauza pandemiei de Covid-19 am văzut foarte multe evenimente din lume ce au avut de suferit, unele s-au anulat, unele s-au amânat pentru anul viitor iar altele au reușit să se adapteze contextului actual și să găsească soluții pentru a se desfășura.
      Astfel, cel mai dificil raliu de hard-enduro din lume, își modifică formatul, iar perioada de desfășurare a celei de a 17-a ediții a fost mutată din luna iulie la finalul lunii octombrie, astfel încât să se poată desfășura în deplină siguranță. Startul se va da lângă Sibiu, pe 27 octombrie, iar câștigătorii vor fi desemnați pe 31 octombrie.
      După Hawkstone Park (Marea Britanie), Extreme XL Lagares (Portugalia) și Hixpania (Spania), Red Bull Romaniacs va fi ultima etapă din sezonul 2020 al World Enduro Super Series (WESS). Având în vedere mutarea competiției în octombrie, cursa din România îi va duce pe concurenți la un nou nivel. Majoritatea riderilor obișnuiți cu arșița, aversele și peisajele verzi ale verii vor avea parte la această ediție de culorile toamnei. Este oarecum o reintoarcere la origini, prima ediție a raliului, cea din 2004, s-a desfășurat tot toamna.
      Amânarea cursei a fost o decizie dificilă, întreaga echipă din jurul fondatorului Martin Freinademetz fiind pregătită pentru data inițială din iulie. Din păcate, dat fiind că restricțiile de călătorie sunt încă în vigoare în multe dintre țările de unde provin concurenții deja înscriși, schimbarea datei a fost inevitabilă. Se speră ca până la finalul lui octombrie situația să se îmbunătățească, prin urmare, începând cu 6 iulie, a fost deschisă o nouă sesiune de înscrieri pentru cei care vor să ia parte la Vertical Madness.
      Noi speram ca situatia din punct de vedere medical sa se imbunatateasca atat in Romania cat si la nivel global, pentru a fi din nou umiti de o sala plina ochi de participanti la briefingul oficial Redbull Romaniacs, ca anul trecut (Cum a fost la Romaniacs in 2019 vezi aici).
      Au fost deja luate în calcul unele măsuri, pentru ca ediția din acest an a raliului să fie una demnă de cartea de vizită construită de-a lungul celor 16 ani. Organizatorii cunosc importanța raliului atât pentru turismul și sportul din România, cât și pentru numărul mare de oameni care lucrează la această competiție, așa că au configurat o ediție adaptată condițiilor din 2020. De luni bune, echipa care se ocupă de organizarea celei de a 17-a ediții a competiției care a trasat trendul mondial când vine vorba de show-uri urbane și pe baza căreia s-a dezvoltat WESS (World Enduro Super Series, Seria Mondială de Super Enduro) găsește soluții pentru ca raliul să se poată desfășura în deplină siguranță. Pentru a proteja publicul, echipa organizatoare și participanții, Prologul urban a fost înlocuit cu o spectaculoasă sesiune de calificări off-road, fără spectatori. Aproximativ 20 de kilometri pentru fiecare dintre cele cinci clase: Gold, Silver, Bronze, Iron, Atom la finalul cărora se va stabili ordinea de start pentru prima dintre cele patru zile în munți.
      Highlightul celor cinci zile de raliu din 2019 (prolog+ 4 zile de off-road) a fost distribuit în peste 190 de țări, iar povestea ediției din 2020 va avea și ea o distribuție globală, asigurându-se astfel continuitatea promovării României.
      În ceea ce-i privește pe concurenți, hard-enduro este un sport individual, în care nu este necesară interacțiunea între sportivi , aceștia fiind distantați prin natura sportului. În funcție de cum vor evolua lucrurile, vor fi adoptate măsuri care să limiteze interacțiunea când participanții nu se află la probele din munți, pe traseu. Astfel, briefingul zilnic se va desfășura online, zonele de lucru din paddock și parcurile de service vor fi amenajate la distanțe mult mai mari, iar interacțiunea cu organizatorii în timpul verificărilor administrative și tehnice se va face ținând cont de măsurile de distanțare socială. Regulile și măsurile necesare prevenirii răspândirii Covid19 sunt obligatorii pentru toți participanții la eveniment. Pentru mai multe detalii accesați: https://www.redbullromaniacs.com/information/covid19/
      Martin Freinademetz (fondatorul Red Bull Romaniacs): „De-a lungul crizei, ne-am concentrat pe pregătirea raliului, fără să știm niciodată dacă se va putea desfășura sau nu. Traseul este pregătit iar echipa este în așteptare – gata de start. Mă bucur că am avut nervi tari și putem organiza raliul și în acest an dificil. S-a mai concurat la Red Bull Romaniacs în luna octombrie, chiar în primul an (2004), iar ediția Vertical Madness va aduce un contrast interesant dacă ne gândim la atmosfera de vară în care s-a concurat în ultimii ani. De fapt, România este mult mai frumoasă toamna“.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
×