Mergi la conţinut
  • ×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

      Only 75 emoticons maximum are allowed.

    ×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Conținut Similar

    • De motoroute.ro
      Este oficial! Kawasaki a dezvăluit pe contul său de Instagram si Facebook sosirea unui nou model cu supralimentare. Acest model este prezentat sub sigla Zet,ceea ce ne duce cu gandul la un naked sportiv, super sportiv in cazul de fata, echipat cu tehnologia de pe H2, H2R si H2SX.
      Teaserul postat păstrează secretul identității modelului în cauză, însa în acelasi timp este foarte explicit.

      Momentan nu se știe nimic despre designul pe care o să-l aibă noul Z, însă acest clip ne-a adus aminte de randarea grafică a celor de la KraxMoto, firmă specializată în accesorii și modificări, care a lăsat loc de speculații încă de la intrarea H2-ului și H2R-ului în producție. Au fost mulți care și-au dorit să vadă un hypernaked care să aibă aceeași motorizare și iată acum se pare că dorința lor va fi satisfăcută.
      Putem fi siguri în schimb că noul roadster supralimentat nu se va numi Z1000, deoarece producătorul japonez a dezvăluit în această vară noile culori 2020 pentru Z1000 și Z1000R … ceea ce lasă din nou loc la alte speculații…Se va numi H2Z sau Z H2 sau poate cu totul altfel? Cel mai probabil vom afla asta la EICMA în Noiembrie.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Numele Rebel are o greutate destul de mare în portofoliul celor de la Honda, prima motocicletă cu acest nume fiind prezentată lumii în anul 1985 drept o motocicletă ușor de condus, distractivă și mai ales foarte rezistenta (așa cum o descrie și reclama din 1985 de mai jos). O motocicletă ideală pentru începători, ce s-a bucurat de un succes extraordinar mai bine de 30 de ani până în 2017, când nouă generație de Rebel a fost introdusă. În 2017 Honda a înlocuit varianta monocilindru de 234 cm³ cu două noi versiuni, gata să pășească în secolul 21, cu motoare răcite cu lichid,injecție electronică și cel mai important, cu respectarea normelor de poluare. O varianta de 300cc, cu motor monocilindru, menită să înlocuiască vechiul Rebel pe piețele din America și Japonia, iar pentru cei ce doreau ceva mai puternic, cum este publicul european,a fost lansată varianta de 500cc. Cele două motociclete sunt identice din punct de vedere al designului, singurul lucru care diferă fiind motorul. Noi în România, am avut ocazia să testăm varianta CMX500, acesta fiind numele de cod pentru Rebelul echipat cu motorul cu doi cilindri în paralel de 471cc.
      [embedded content]
      Faza pe hârtie
      Primul lucru care ne-a atras atenția când am văzut această motocicletă în 2017, a fost posibilitatea infinită de personalizare a acestei motociclete. De altfel pe site-ul celor de la Honda , nu o veți găși la categoria cruiser, chopper, bobber sau naked ci la categoria Custom, pentru că în funcție de direcția pe care o luați cu designul, o puteți customiza astfel încât să facă parte dintr-una dintre categoriile amintite. Dar totuși de ce vorbim în 2019 despre o motocicletă lansată în 2017? Succesul de care s-a bucurat și popularitatea de la noi din țară (cel mai vândut model Honda anul trecut), au făcut să fie destul de dificil să găsim un weekend disponibil pentru test. Și tocmai de aceea am vrut neapărat să o scoatem și noi la o tură, că să înțelegem acest succes, să vedem “ce o recomandă”.
      Pe hârtie atuurile sale sunt ușor de identificat. În primul rând înălțimea săi de doar 690mm și greutatea de 190Kg la plin, o fac să fie foarte ușor de manevrat și pentru persoanele mai mici de înălțime sau mai slăbuțe. Apoi motorul de 471cc , prezent și pe CB500F și pe CB500X, dezvoltă 35KW(46.2CP@8.500RPM/43.2NM@6.500RPM), adică poate fi condusă cu A2. Nu în ultimul rând, prețul o face să fie foarte atrăgătoare, începând de la 6.290 €(TVA INCLUS), zic începând tocmai datorită posibilității de customizare și existenței unei serii numeroase de accesorii ce pot fi adăugate.
      Faza pe stradă
      Am luat motocicleta de la Motorteam, dealarul Honda din București, într-o vineri dimineața și am testat-o pe durata a 3 zile, în oraș și într-o plimbare de aproximativ 350Km în apropierea Bucureștiului, plimbarea în timpul căreia am făcut schimb și cu Iulian pentru a vedea și el cum se simte Rebelul de 500. Părea noastră despre Honda CMX500 o vedeți în clipul de mai jos:
      [embedded content]
      Primele impresii le-am avut prin traficul de ora 9:00AM, când toată lumea se chinuie să ajungă la serviciu sau cei mai norocoși să scape din oraș spre munte sau mare. La primul contact, mi-a plăcut foarte mult poziția pe ea, care pe lângă faptul că te ajută să ajungi cu picioarele jos foarte ușor (mai ales la cei 1,85m ai mei), face să-ți dea senzația de viteză, chiar și la viteze mici. Sunt sigur că dacă ați mers cu kart-ul vreodată șțiți despre ce vorbesc, deși am mai mers cu acesta motorizare de la Honda pe CB500X, care are o poziție mult mai înalta, pe Rebel mi s-a părut că mergeam “mai tare”, datorită poziției mai apropiate de asfalt. Apoi vorbind despre strecurat printre mașini, ghidonul este la înălțimea care trebuie, nu am avut probleme să mă strecor printre oglinzile mașinilor.
      A două zi ,sâmbătă, m-am intanlnit cu o gașcă de prieteni, cu motociclete de diverse tipuri și am plecat într-o tură de vreo 350kg pe la Plaiul Campinei, Valea Fiarelor, Valea Doftanei, Secaria, Transbucegi și înapoi, o tură cu asfalt de toate calitățile și drumuri de toate felurile.
      Primul lucru pe care l-am observat și era evident de la început, nu este o motocicletă de viteză. Pe autostradă până la Ploieșți am luat tot vântul în piept, iar peste 120Km/h mi s-a părut destul de obositor. Mi s-a părut că undeva între 100-120Km/h ar fi viteza unde îi place să ruleze și ei și mie, deși ca viteză maximă “am auzit” că merge lejer până pe la 150Km/h.
      Motocicleta este una extrem de simplă, nu ai moduri de putere, traction control, cruise control sau alte tehnologii pe care le întâlnim pe motocicletele mai scumpe, și de aceea bordul rotund minimalist este suficient pentru ați arăta viteză, temperatura, nivelul de benzină și martorii pentru Neutru și lumini/semnalizări. Fiind o motocicletă mai ales pentru începători, mie mi-ar fi plăcut să aibă și un turometru și un indicator de treaptă de viteză, lucruri care sunt prezente pe celelalte modele Honda care folosesc acest motor de 471cc.
      Cauciucurile cu talon înalt, pe lang aspect, au rolul de a amortiza mai bine denivelările de pe drum și cel puțin la începutul plimbării am avut parte din plin. Suspensia mi s-a părut că își face treaba binișor, deși atât amortizorul spate cât și furcă mi s-au părut cam dure pe denivelări bruște repetate (genul petec peste petec pe care le mai întâlnim pe drumurile noastre). Din păcâte, suspensiile sunt destul de basic, având posibilitatea doar de a modifică preload-ul pe spate.Frânele sunt bine dimensionate pentru ea, se înscriu în nota întregii motociclete, avem frâne cu disc (cate unul pe fiecare roată), cu etrieri cu două pistonase pe față și unul pe spate, cu ABS standard.
      Pe virajele cu asfalt bun, a fost o plăcere să mă joc cu “bondarul”(așa a fost poreclită în grupul nostru). Poziția mai de cruiser pe care o ai pe șaua joasă îți da o senzație foarte plăcută pe viraje. Dacă începi să tragi de ea, trebuie să fii pregătit să schimbi și treptele de viteză și să fii mai ferm pe frâne. Asta s-ar putea să fie un lucru mai puțîn plăcut pentru motociclistii cu experiență, fiind vorba de un motor de 46cp, în momentul în care vrei să-i foloseșți pe toți pe un drum virajat o să trebuiască să tot schimbi treptele de viteză. În schimb pentru începători o să fie un bun antrenament.
      Vă ziceam că am fost un grup destul de mare și pestriț în plimbarea de test. Deși a fost motocicletă cea mai micuța, singurul loc unde grupul a trebuit să stea după mine, a fost la benzinărie. Cu toate ca are un consum foarte scăzut, (4,2% în tura noastră), rezervorul este destul de mic, de doar 11.2L, ceea ce nu o face ideală pentru ture lungi. De asemenea nici pozitia nu este ideala pentru touring, spre sfarsitul zilei , la inaltimea mea am inceput sa simt ceva crampe si tensiune la nivelul soldurilor. Insa poti rezolva problema asta facand opriri mai dese pentru dezmortire.
      Poate că pentru un motociclist cu experiență nu este alegerea ideală, însă pentru începători cu siguranță este un punct excelent de pornire. Senzația de libertate pe care ți-o da această motocicletă, chiar cu cei doar 46cp este suficientă chiar și pentru motocicliștii cu experiență ce și-ar dori ceva ușor de condus. La întoarcere, mergând la apus de soare cu 100Km/h, starea pe care mi-a dat-o această motocicletă chiar m-a făcut să mă întreb pentru ce mi-ar trebui mai mult de atât…insa raspnusul l-am avut peste cateva zile cand am fost la un trackday 🙂
      Mai multe detalii despre întreaga gamă Honda cât și despre disponibilitatea modelelor de test, gășiți pe site-ul Honda Moto România și în rețeaua dealarilor Honda din țară.
      Motor - 8.5/10 Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8.8/10 Dotări standard - 6/10 Fun factor - 7.5/10 Raport calitate / preț - 8.5/10 Date tehnice
      Motor: 2 cilindri in paralel
      471cc
      46CP la 8.500rpm
      43.2Nm la 6.500rpm
      Roata fata: 16″ 130/90
      Roata spate: 16″ 150/80
      Frana fata : Etrier cu 2 pistonase pe disc de  264mm
      Frana spate : Etrier cu un pistonas pe mono disc
      Inaltime sa: 690mm
      Greutate la plin: 190Kg
      Capacitate rezervor carburant 11.2L
      Pret: €6.290 (TVA inclus)
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Mersul pe circuit nu este punctul nostru forte. Noi suntem mai mult pasionați de plimbări, de descoperit locuri noi pe două roți, însă din când în când ne place să ne mai încărcăm de adrenalină, să ne relaxăm, să testăm mai sportiv diverse motociclete sau pur și simplu să facem mișto între noi de timpi pe care îi scoatem.
      Cei din București și din apropiere de Urziceni, sunt foarte norocoși de existența circuitului MotorPark România. De asemenea și cei din apropierea Transilvania Ring au posibilitatea de a se da tare într-un mediu organizat, însă acolo nu am fost niciodată până acum, așa că o limitez discuția la circuitul de la Adâncată.
      foto:Cristian Petrache foto: Cristian Petrache Merg la Adâncata de când s-a deschis, de când se mergea pe varianta scurtă și nu erau finalizate boxele. Merg, în regim hobby, în sensul că cel puțin o dată pe sezon mă duc și cu motocicleta mea, pe lângă alte evenimente la care suntem invitați.
      De multe ori s-a întâmplat să nu găsesc cu cine să merg împreună, ca să împart costurile. Cea mai elegantă variantă este să-ți închiriezi o boxă, pe care să o împărți cu alții (costul închirierii unei boxe pt o zi este de 100eur de obicei), iar motocicleta (mai ales dacă este special de circuit) să o aduci cu o remorcă sau o dubă, în care să mai ai o canistră de benzină, o trusă de scule și ce ai mai putea să ai nevoie.
      Doar că sunt mulți ca și mine, care vor să guste această plăcere cu motociclete de stradă fără prea multe complicatii. De aceea am să vă povestesc cât vă costă cel mai puțin o zi la circuit, dacă veniți old-school, pe motocicletă până la circuit, și cu un ghiozdănel în spate.
      În primul rând va trebui motocicleta să fie în stare de funcționare foarte bună, că să nu aveți vreo surpriză pe acolo să vă stricați ziua și un aspect foarte important, cauciucurile să nu fie mai vechi de 4 ani și să aibă suficientă carne pe ele cel puțin pentru 800-1000Km. Pentru asta am făcut mai demult un material în care am detaliat ce ar trebui să verificați la motocicletă înainte de un trackday.
      Apoi sunt câteva lucruri esențiale pe care ar trebui să le aveți la voi. În primul rând bandă adezivă ca să acoperiți farurile, stopurile, semnalizările și oglinzile de pe motocicletă. Găsiți în orice magazin de bricolaj, insă sfatul meu este să fie cât mai ieftină, să nu se lipească foarte puternic astfel încât să lase urme apoi. Tot legat de acest aspect, ar fi bine să scoateți siguranța de la far și stop, pentru că dacă o să mergeți toată ziua cu farul aprins, banda adezivă o să se încingă și tot lipiciul o să rămână pe far. Din experiența proprie powertape-ul gri de la Dedeman nu mi-a lăsat niciodată urme și am mai văzut la alții folosind o bandă adezivă roșie.
      Apoi ar fi bine să aveți la voi și niște “șoricei” de plastic. Nu se știe niciodată la circuit ce se întâmplă și e bine să aveți ceva cu care să prindeți diverse lucruri. Banda adeziva Ar fi bine să aveți la voi și câteva chei, cele necesare pentru a da numărul de înmatriculare sau oglinzile jos. În mod normal toate acestea le puteți găși la alți participanți la trackday, mai ales la cei ce vin regulat, însă nu vreți să fiți băiatul “dă și mie…”
      Și foarte important este să reușiți să strecurați în ghiozdan cel puțin o sticlă de apă de 2L. Indiferent de temperatura de afară veți consumă o groază de apă și e bine să fiți pregătiți. Există o terasă la circuit, dar am mai avut surprize să fie închisă și de atunci “suflu și-n iaurt”.
      Apoi,în funcție de motocicleta cu care veniți și numărul de intrări pe care le faceți pe circuit, ar fi bine să faceți o estimare de cât carburant o să aveți nevoie. Ca să va ajut, la o intrare de 20min, în funcție de cât de tare mergi poți parcurge între 26 și 35Km. O tură de circuit are 4.11Km, și un timp de 2m20s ar fi un timp destul de bun pentru o motocicletă de stradă naked. Dacă veniți direct pe motocicletă aveți o singură opțiune: să faceți un plin la Urziceni sau la Rompetrol-ul Express din Ciorani (la 7min de circuit) și ulterior să realimentați dacă este nevoie. La ultima participare la un trackday, la Zetul meu 750, am făcut un plin(18.5L) la Urziceni, și am mai realimentat(din nou plin) după 5 intrări. Când am ajuns la București mai aveam cam jumătate de rezervor.
      La un consum de 8% , veți avea nevoie de aproximativ 20L doar pentru cele 7 intrări pe circuit. De asemenea Rompetrolul Express din Ciorani poate să nu funcționeze sau să rămână fără benzină, așa că e bine să faceți o verificare dimineață înainte de a ajunge la circuit ca să știți cum abordați re-alimentarea.

      Costul principal îl constituie prețul de participare la trackday. În funcție de firma sau clubul sportiv care organizează trackday-ul, prețul per sesiune poate varia.
      Din experiență mea, cel mai avantajos preț per sesiune, este dacă participi la MotorPark Experience Auto&Moto Trackday toată ziua. Pentru 7 intrări de câte 20min, vei plăti 350Ron cu tot cu transponder și vei mai lăsa o garanție de 50Ron pentru sistemul de prindere al transponderului pe care îi vei recupera la sfârșitul zilei. Rezumat
      Taxa participare trackday MotorPark Experience toată ziua/7 intrări – 350Ron
      Benzină aproximativ 30L suficient pentru toată ziua și drumul dus-întors de la București – aprox 150Ron
      O rolă de bandă adezivă – 10Ron
      O pungă de “șoricei” – 20Ron
      Total – 530Ron
      Dacă v-am făcut poftă de dat pe circuit, găsiți datele următoarelor track-dayuri moto în secțiunea de evenimente a paginii de facebook MotorPark România.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      V7 este un nume reprezentativ pentru producătorul din Mandello del Lario, fiind prezentat lumii pentru prima oară în anul 1967. De atunci au trecut mai multe generații(3 mai exact), de fiecare dată baza fiind aceeași , un motor V2 cu cilindri la 90 de grade, cu o capacitate de aproximativ 750cc montat transversal. În 2018 Moto Guzzi și-a îmbogățit portofoliul de modele V7, adăugând 3 versiuni noi ce împart platforma tehnologică, diferențele fiind mai mult de ordin stilistic : V7 III Rough, Milano și Carbon Edition. Cum îi spune numele, varianta Rough este orientată spre drumuri mai dure, având influențe de scrambler, varianta Milano este o prezență stilată pe care ne-am aștepta să o vedem în oraș în față unei cafenele italienești iar editia limitată Carbon, iese în evidență prin abundență de elemente din fibră de carbon plus contrastul atrăgător roșu-negru. Trebuie să fiți foarte norocoși să vedeți una pe stradă, fiind produse doar 1921 de unități, pentru a a aduce aminte de anul înființări firmei italienești.

      Faza pe hârtie
      Cum ziceam mai devreme, cele 3 motociclete împărtășesc aceeași platformă tehnologică, asta însemnând că pe toate 3 vom găsi un motor răcit cu aer de 744cc cu 2 cilindri în V la 90, ce dezvoltă 52CP la 6.200 rpm și are un cuplu de 60Nm la 4.900 rpm. Suspensiile sunt la fel pe cele 3 modele, pe față avem o furcă telescopică ne ajustabila de 40″ cu o cursă de 130mm, iar pe spate avem amortizoare paralele cu o cursa de 93mm la care se poate modifica preload-ul.Frânarea este asigurată de un sistem monodisc cu etrieri Brembo cu 4 pistonase pe față, respectiv două pe spate, cu ABS standard*(normele UE aflate în vigoare obligă toate motocicletele peste 50cc să fie echipate cu ABS). Rezevorul este același și are o capacitate de 21L. Diferențele de ordin stilistic țin de jantele folosite, de cusăturile sau materialul folosit la șa și de bord. Modelul testat de noi, V7 Rough vine cu roți spitate de 18″ pe față, respectiv de 17″ pe spate, are o șa mai rezistentă la tăvăleală, iar bordul este minimalist, format dintr-un singur ceas analogic. De asemenea și prețurile diferă, V7 Rough având cel mai mic preț dintre cele 3, de €8.735 (TVA inclus) la The Bike Hub (importatorul oficial al mărcii MotoGuzzi în România).
      Faza pe stradă
      Am testat această motocicletă pe parcursul a mai multe zile, inițial în oraș, după care am scos-o la o tură lejeră de vreo 350km pe tipuri diferite de drumuri. Ce părere ne-a făcut, vedeți în clipul de mai jos :
      [embedded content]
      La o motocicletă cu look retro întotdeauna ne uităm după suflet, după spirit,trebuie să aibă un caracter aparte și exact în asta abundă rontaitul motorului V2 produs în Mandello del Lario.
      Trebuie să specific faptul că mi s-a părut o motocicletă cu inimă, cu caracter dacă vreți, cu care trebuie să intri în armonie că să te distrezi. Felul în care toarce motorul, felul în care vibrează când îl turezi pe lor, sunt lucruri unice, ce o fac deosebită, dar sunt lucruri pe care unii ar putea să nu le aprecieze. Spun asta pentru că eu am avut ceva probleme cu acordarea la ritmul motorului V2 de pe Moto Guzzi, cel puțin la curbe de viteză redusă am oscilat mereu între treapta a două și a treia, niciodată parcă ne nimerind ce trebuie, În schimb Iulian, posesor de Moto Guzzi și un aficionado al acestor motoare, a zburat cu ea în orice curbă. De fapt de fiecare dată când este cu un Moto Guzzi se poate vedea bucuria pe care o are în modul lui de mers. De aceea, cum zic mereu, dacă îți place o motocicletă, cel mai bine este să faci și un test ride, să vezi cum te împaci cu ea pe drum, iar în cazul de față puteți află informații pentru disponibilitatea modelelor de test Moto Guzzi la The Bike Hub.
      Motor - 8/10 Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8.6/10 Dotări standard - 7/10 Fun factor - 8.2/10 Raport calitate / preț - 8/10 Date tehnice
      Motor: 2 cilindri in V
      744cc
      52 CP la 6.200 rpm
      60 Nm la 4.900 rpm
      Ride by wire cu 3 moduri:Rain, Road, Off-road
      Cursa suspensie fata/spate : 130mm/93mm
      Roata fata: 18″ 100/90 (110/80 R18 ca alternativă)
      Roata spate: 17″ 130/80
      Frana fata : Brembo cu 4 pistonase pe discuri de 320mm
      Frana spate : Brembo cu doua pistonase pe mono disc de 260mm
      Inaltime sa: 770 mm
      Greutate la plin: 213Kg
      Capacitate rezervor carburant 21L
      Pret: €8.735 (TVA inclus)
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      La poalele Făgărașilor în locul de unde începe una din specialele RedBull Romaniacs s-au întâlnit aventurieri din toată lumea sub sigla Horizons Unlimited.
      Horizon Unlimited, pentru cei ce aud prima oară acest nume, este probabil cea mai bună sursă de inspirație, sfaturi și ajutor atunci când vine vorba de călătorii prelungite pe două roți. Atât pe site-ul lor cât și pe grupurul de facebook gășiți poveștile a mii de motocicliști care au călătorit în jurul lumii sau în locații izolate. Periodic, în lume, au loc întâlniri Horizon Unlimited unde călătorii și aventurierii se întâlnesc și-si povestesc experiențele. Anul acesta a avut loc la Sebesu de Sus, lângă Sibiu, prima întâlnire de acest gen organizată în România.
      Am ținut să particip și eu la întâlnire că să cunosc la prima mâna călătorii și poveștile lor impresionante.
      L-am cunoscut pe Adi din Timișoara care tocmai se întorsese dintr-o călătorie până la Ulaanbaatar care a durat 3 luni și aprox. 30.000km.
      El a pornit spre Mongolia singur, cum fac marea majoritate a aventurierilor. Fiind singur poți intra mai ușor în vorbă cu localnicii și aceștia sunt mai dornici să te cunoască și să te ajute. Pregătirile pentru excursie au durat 7-8 luni timp în care s-a documentat și a pregătit motocicletă și echipamentul. Printre aventurile sale, a fost aproape jefuit de 2 ori, a fost agasat de proprietarul unui hotel care până la urmă a încercat să îl jefuiască.Dorind să “ciupileasca” penele unui vultur mort din Mongolia pentru a aduce suvenir unui prieten, și fiindcă vulturii sunt necrofagi, plin de bacterii, a dezvoltat o infecție puternică și a avut nevoie de ajutor medical.
      Adrian alaturi de motocicleta Mesajul de pe ghidonul motocicletei Alt aventurier a fost până în Magadan în 2012, a încercat să parcurgă Drumul Oaselor – The Old Summer Road dar deoarece plouase excesiv, drumul era complet acoperit cu apă de peste 1m. Încercând să treacă și-a ars ambreiajul de la Transalpul său și a rămas astfel blocat pe un drum necirculat în mijlocul salbaticiei. Salvarea lui a fost un Spot Tracker Gps care avea o funcție SOS ce trimite un semnal în USA și apoi ei îl trimit la serviciile de urgență locale. Astfel serviciile de urgență din Rusia au ajuns la el în 36 de ore cu un camion masiv și astfel a putut să ajungă împreună cu motocicletă la civilizație unde și-a schimbat ambreiajul. Interesant a fost că în acest timp el avea ambreiaj de rezervă dar nu avea cheia de 27 pe care s-a gândit că o putea împrumută de la șoferii de tir pe marginea drumului.
      Teo si tatal lui au pornit in 2017 pe doua BMW650GS din Bucuresti pana in Moscova, cu motoretele in tren pana la Vladivostok si apoi pana in Magadan. Tatal lui si-a rupt piciorul in Mongolia si el s-a intors singur pe motor acasa. Sfatul tatalui lui Teo a fost ca inainte de orice astfel de calatorie sa schimbi toate
      consumabilele de la motocicleta: cauciucuri, lant, lichide, placute etc. Ei au realizat ca in lipsa unui loc sigur si confortabil de dormit in Mongolia, cele mai bune locuri sunt divanele restaurantelor sau benzinariile. Au mancat preparate locale deosebite, printre care kimiz-ul este omniprezent in povestile tutror aventurierilor care au trecut prin Mongolia. Kimiz-ul este lapte de iapa fermentat si este considerat o delicatesa printre popoarele din stepele Central Asiatice pe care localnicii il ofera cu drag calatorilor si astfel nu ii poti refuza.
      Mi s-au părut fascinante sfaturile și lecțiile învățate de la acești aventurieri de cursa lungă. Ultimele opțiuni când nu poți găși un loc de dormit sigur în Mongolia sunt divanurile restaurantelor și benzinăriile. Majoritatea motocicletelor au trebuit sa fie adaptate să poată folosi benzină cu cifra octanica scăzută. Toate consumabilele trebuie să fie noi la începutul unui astfel de drum. Pașaportul este cel mai important obiect într-o astfel de călătorie.
      Nu in ultimul rand, ar fi sanatos sa ne gandim cum impactam locurile pe care le vizitam si localnicii cu care interactionam. Ar trebui sa platim un pret echilibrat pentru serviciile localnicilor si sa le acordam putin din timpul si rabdarea noastra. Ideal ar fi ca povestile si postarile pe retelele de socializare sa fie cat mai realiste, si aventuri frumoase si cu cele neplacute, astfel incat cei pe care ii inspiram sa porneasca in aventuri similare sa faca asta cu asteptari realiste.
      Toate poveștile mi-a făcut un dor de plimbare și aventură, am plecat de acolo deja planunind o excursie până în Maroc…
      Galerie Foto HU 2019
      Flickr Album Gallery Powered By: WP Frank Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
×