Mergi la conţinut
Autentifica-te  
  • postări
    37
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    2.356

Cluj-Topa-Meseş-Zalău

Autentifica-te  
motoroute.ro

168 vizualizări

Un traseu foarte popular pentru motocicliştii din zona Cluj-Zalău, ce parcurge dealurile de la Topa şi Meseş, cu asfalt bun şi curbe suficiente. Un traseu foarte plăcut de făcut într-o zi de weekend, plecat dimineaţă din Cluj , luat prânzul la Zalău şi întors înapoi sau vice-versă.Totuşi aveţi mare atenţie, căci drumul E81 este foarte […]


Vezi articolul integral

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De motoroute.ro
      Anul acesta am fost invitați la Redbull Romaniacs să vedem care este atmosfera dincolo de cursa propriu-zisă. Cum ne invarteam noi în prima zi de off-road între punctele marcate pentru spectatori cu mastodonții adventure touring pe care i-am avut pentru acest eveniment, un BMW R1250GSA și un Triumph Tiger 1200XCa, am ajuns la un momentdat în zona de asistență tehnică. A fost prima oară pentru noi când am văzut ce se întâmplă aici, este dacă vreți similar cu ce se întâmplă în formula unu,un pit-stop pe la aproximativ jumătatea traseului, când piloții i-au o pauză de câteva minute în care pot mânca ceva să-i energizeze, în timp ce mecanicii curăță motocicleta și încearcă să remedieze problemele tehnice apărute în prima parte a zilei. Învârtindu-ne noi gură cască printre rulote și corturi am dat peste băieții de la Rams Motorsport/TopCross TCS, ce au avut serios de muncă la această ediție, asigurând suport tehnic pentru 10 rideri de la toate cele 4 clase, cel mai bine clasat dintre ei la sfârșitul competiției fiind Matthew Green #27  , locul 16 la Gold. Mai jos vedeți cum decurge un astfel de pit-stop : [embedded content]
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Pentru 2019 BMW a schimbat gama R, marea noutate fiind introducerea distribuției variabile ShiftCam pe toate modele : R1250GS,R1250RT, R1250R, R1250RS. În cazul gamei adventure touring, probabil că designerii de la BMW au zis de ce să schimbe ceva ce se vinde foarte bine, la nivel stilistic schimbându-se foarte putine. Desigur avem un motor mai mare cu 84cc extra, însă acest lucru cel puțin vizual este insesizabil.
      Faza pe hârtie
      R1250GS Adventure a fost întotdeauna modelul de top pentru aventurierii pe două roți. Noua generație păstrează toate caracteristicile care au ajutat până acum mii de aventurieri să exploreze intreagă lume: o autonomie mare grație rezervorului de 30L, roți cu spițe, suspensii cu cursa mărită(*2cm mai mult decât GS-ul standard), pe față 220mm, respectiv 210mm pe spate. Pe lângă noul motor boxer de 1,254cc ce dezvoltă 136 cp @ 7,750 rpm și 143 Nm @ 6,250 rpm au fost aduse îmbunătățiri care îți fac viata mai ușoară. Multe dintre optionalele din trecut sunt acum standard în pachetul de bază. Avem un display de 6’5″ TFT unde găsești toate informațiile de care ai nevoie și mai mult. De asemenea smartphone-ul poate fi conectat la acest display prin bluetooth și prin intermediul aplicației BMW Motorrad poți avea navigație turn by turn direct pe ecran. Tot conectând smartphone-ul poți controla și muzica prin intermediul comenzilor de pe ghidon. Tot în pachetul standard găsim și hill-start și ASC. Ce nu mai găsim față de modelul anterior…sunt etrierii Brembo care au fost înlocuiți de unii branduiți cu sigla BMW, care sunt însă produși de firma americană Hayes.
      Modul în care este livrată puterea depinde de modul de mers ales. Însă numărul modurilor de mers depinde la rându-i de varianta de echipare aleasă, în varianta standard, a cărui preț începe la 17.300EUR, sunt disponibile două moduri Road/Rain. Varianta testată de noi, HP, pe lângă combinația de culori caracteristică albastru cu alb, cu negru și cu jantele aurii, dispunea de modurile Dynamic, Dynamic Pro, Enduro și Enduro Pro, și de asemenea mai era dotată cu mansoane încălzite,suspensie reglabilă electronic și adaptivă Dynamic ESA.
      Însă toată tehnologia această a făcut GS-ul Adventure mai greu cu 8Kg față de predecesorul sau, actualul GSA cântărind 268Kg.
      Faza pe stradă
      Am luat motocicleta de la BMW Motorrad România pentru a merge la Redbull Romaniacs. Nu ca să participăm, ci pentru a vă ține la curent cu atmosfera de la această competiție. Știam că în cele 3 zile o să fim nevoiți să parcurgem și unele bucăți din traseul competiției așa că aveam nevoie de ceva care să care toate bagajele și să se descurce și în off-road.
      Prima zi a însemnat drumul de la București la Sibiu, în care ne-am familiarizat cu GS-ul și am testat capabilitățile de tourer, căci am mers doar pe asfalt. A două zi ne-am întors pe valea Oltului pentru prima zi de off-road Redbull Romaniacs, ocazia cu care am scos un pic GS-ul în afara asfaltului. Nimic extraordinar, câteva drumuri de țară, puțină iarbă udă si puțin noroi, căci ne-a prins și ploaia. Abia în a treia zi am stat mai mult timp în afara asfaltului, când la întoarcerea spre București am deviat un pic spre Obârșia Lotrului și am mai periat un pic drumurile forestiere din această zonă.Dacă Iulian mai mersese cu noul GS la evenimentul de lansare, eu unul nu mă mai urcasem în viață mea pe un GS nici de 1200, pentru că întotdeauna mi s-a părut intimidantă prin dimensiunile sale. Cum ni s-a părut vedeți în clipul de mai jos:
      [embedded content]
      Motor - 9.2/10 Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8.5/10 Dotări standard - 9.3/10 Fun factor - 8.5/10 Raport calitate / preț - 8.5/10 Date tehnice
      Motor: 2 cilindri boxer, 1254 cc
      136cp@7,750 rpm
      143Nm@6,250 rpm
      Ride by wire cu 4 moduri:Rain, Road, Dynamic*,Dynamic Pro*, Enduro, Enduro Pro (*optionale)
      Roata fata: 120/70 R 19
      Roata spate: 170/60 R 17
      Frana fata : etrieri BMW/Hayes cu 4 pistonase, montati radial pe discuri de 305mm
      Frana spate : BMW/Hayes cu doua pistonase pe mono disc 276mm
      BMW Motorrad Integral ABS (parțial-integral), dezactivabil
      ASC (Automatic Stability Control)
      Display TFT cu conectivitate
      HSC (Control la pornirea în rampă)
      Inaltime sa: 890 / 910 mm
      Greutate la plin: 268Kg
      Capacitate rezervor carburant 30L
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Tânărul pilot al echipei Top Cross TCS a obținut o victorie imensă pentru motorsportul din România. La doar 13 ani, Zoltan Ordog a obținut sprijinul Yamaha Motor Europe după câștigarea clasei YZ85 la Masterclass-ul programului bLU cRU, parte din Yamaha YZ Cup.
      Yamaha bLU cRU este un program unic în toată lumea. El este menit să identifice tinerele talente din motociclism și să le asigure sprijinul necesar, atât în materie de cunoștințe, cât și material. Proiectul a început în 2015 cu piloții de motocross, iar doi ani mai târziu a cuprins și piloții de motociclism viteză. Anul acesta, în 2019, programul a inclus pentru prima data clasele de motocross 85cc și 65cc.
      La începutul lunii octombrie, Zoltan Ordog a primit un wildcard la YZ bLU cRU FIM Europe Cup SuperFinale pe circuitul Monster Energy Motocross-ul Națiunilor din Assen, Olanda. A reușit un rezultat exceptional și s-a calificat pentru următoarea etapă a programului Yamaha bLU cRU.
      Timp de mai multe zile, Zoltan Ordog s-a antrenat alături de profesioniștii Yamaha pe circuitul Bellpuig MX din Spania. Grație evoluției și devotamentului pentru motocross, Zoltan s-a remarcat drept unul dintre cei mai competitivi sportivi de pe circuit, câștigând clasa YZ85 bLU cRU FIM Europe Cups. Tehnica sa de pilotaj, viteza, atitudinea pozitivă și capacitatea de a acumula noile cunoștințe i-au convins pe antrenorii Yamaha că merită sprijinul uzinei în sezonul 2020. În tot acest timp, alături de Zoltan s-a aflat multiplul campion balcanic, Adrian Răduță, antrenorul echipei Top Cross TCS.
      Rezultatul lui Zoltan duce motocross-ul din România la cel mai înalt standard.
      Ordog Zoltan #11 Ordog Zoltan #11 Ordog Zoltan #11 Ordog Zoltan #11 & Adrian Raduta Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Se apropie o perioada destul de stresantă pentru marea majoritate dintre noi, când încercăm să alegem cadourile de Crăciun perfecte pentru cei apropiați. La prima vedere când ai un prieten motociclist pare foarte simplu să-i cumperi ceva ce are legătură cu asta, însă este la fel de ușor poți să o dai în bară. Mai departe vă prezentăm câteva sfaturi și sugestii de cadouri de Crăciun pentru motociclișți care să- ți asigure liniștea.
      Bilete la competiții moto internaționale
      Crăciunul pică într-o perioadă foarte grea pentru motocicliști,iarna… Pe lângă faptul că au motocicletele în garaj și competițiile moto sunt în pauză. Așa că este nevoie de o speranță, un motiv care să-i entuziasmeze pentru anul următor.
      Nu cred că există motociclist căruia să nu-i placă să vadă pe viu o cursă moto, indiferent de tipologie. De la MotoGp, WorldSuperbike, Isle of Man TT, la MXGP, Enduro sau SpeedwayGP, indiferent de disciplină, prezența la o astfel de cursă este o experiență inedită de care oricare motociclist își va aduce aminte cu plăcere.
      Cam toate competițiile internaționale majore au site-uri de unde poți cumpără bilete online în avans și de obicei cu cât le cumperi mai repede, cu atât au o reducere mai mare. Și dacă ai apucat-o pe această cale, plusăm un pic: ar fi bine să vă gândiți și la cazare,poate chiar și transport de acum. De obicei pe parcursul zilelor de desfășurare al acestor competii, prețurile la cazare explodează, e bine să fiți prevăzători, să adăugați și o rezervare la un hotel pentru perioada cursei încă de pe acum.
      Bilete MotoGP Franta MotoGP Brno Vacanțe moto/tururi moto organizate
      Până acum eu am fost de două ori în astfel de tururi, o dată la noi în țară cu băieții de la MotoEvolution Racing School , așa numita tură de toamnă #RideDacia, și o dată în afara țării în Spania la Motorcycle Paradise organizat de LoveForRide.com. Acest concept nu este foarte popular la noi în țară, existând o idee preconcepută, pe care o aveam și eu : “mai bine îmi fac eu traseul de banii aia”, însă după aceste două experiențe vă garantez că merită. Merită pentru că scapi de orice grijă organizatorică, nu îți mai bați capul cu cazare, trasee si alte decizii…iar în cazul turelor organizate în străinătate care oferă și motociclete în pachet, scapi și de grija motocicletei. Participantul trebuie să vină doar cu chef de dat și bani de benzină. Din experiența noastră și din ce am mai auzit, pentru vacanțe moto în străînătate vă recomandăm în Spania : Love for Ride( vacanță activă concepută de cei de la Love for ride este un mix perfect de turism și testare de motociclete), iar pentru Italia MotoIdeea ( niște români de-ai noștri organizează tururi in nordul italiei și review-urile primite până acum de la cei ce au fost acolo sunt pozitive).
      Motorcycle Paradise Andalusia Motorcycle Paradise Andalusia #RideDacica Tura de Toamna Echipament moto
      Probabil că toți motociclistii se bucură atunci când primesc cadou echipament moto.
      Problema cu echipamentul este că atunci când te hotărăști să-i cumperi cuiva o cască, o geacă, o pereche de ghete sau chiar mănuși, trebuie să fii absolut sigur că își dorește acel model, aceea culoare/acel design (*desi nu recunoastem, mulți ne asortăm echipamentul la motocicletă) și cel mai important lucru, să știi că-i vine bine,că-i se potrivește. Există de multe ori diferențe de croiala chiar la modele ale aceluiași producător. Eu m-aș risca să fac un astfel de cadou doar dacă sunt absolut sigur, 100% că persoană pentru care cumpăr acel cadou, l-a probat și-i place/și-ar dori acel produsul.
      În general, dar mai ales iarna, motociclistii au obiceiul să se dea mai mult pe net vizitând magazinle online de echipamente moto, indiferent că au sau nu nevoie de ceva. Eu am întotdeauna patru-cinci căști, 3-4 geci salvate în whishlist pe diverse magazine. Nu zic să spargeți parole, să hackeriți conturi, dar dacă aveți ocazia să trageți cu ochiul la un astfel de wishlist, v-ar scapă de multe bătăi de cap.
      Dacă vreți să mergeți pe ideea cu echipamentul moto, o abordare mai puțin riscantă este să faceți cadou un giftcard sau un voucher de la un magazin de echipamente moto. Astfel cel ce primește voucherul îl poate folosi să-și cumpere el exact ce vrea, ce are nevoie.
      Mai jos lăsăm pentru moșul o lista de magazine online de la noi din țară care comercializează echipamente moto care fie au promoții în această perioadă , fie au opțiune de voucher cadou/giftcard :
      – Asfalt-uscat.ro
      – Estbike.ro
      – Motorteam.ro
      – Bikermag.ro
      – Dual Motors
      Cursuri de perfecționare
      Există o vorbă cum că degeaba ai 20 sau 30 de ani pe două roți dacă an de an ai făcut aceleași drumuri în același fel de mers și nu ai încercat ceva nou. Cu frica asta am plecat noi la drum în acest sezon și am zis că vom profită de orice ocazia să încercăm lucruri noi, că este vorba de a merge pe o motocicletă de motocross sau enduro pentru prima oară, că este vorba de dat pe circuit, toate experiențele astea nu pot decât să-ți îmbunătățească capabilitățile pe două roți.
      Spre norocul nostru în ultimii ani a început să se dezvolte și la noi sau să existe o conștientizare e nevoii de îmbunătățire a capabilităților pe două roți prin cursuri de perfecționare. Există deja câteva firme consacrate în acest domeniu care fac de câțiva ani asta și nu sunt puțini cei ce confirmă utilitatea acestor cursuri.
      RideX – Seria RideX Skills include sesiuni de perfecționare care au loc în mod curent. Diferitele module acoperă o gamă largă de tehnici și includ sesiuni teoretice și practice, în locații adecvate. Noua cel mai interesant ni se pare modulul off-road de la Zărnești cât și GS TT Tour organizat în fiecare an prin Transilvania.
      Rider Academy – au 3 module de cursuri pentru asfalt, incluzând și unul de cornering pe circuit și încă un curs de off-road. Sunt probabil cei mai vechi în acest segment.
      MotoEvolutionRacingSchool – sunt concentrați pe mersul pe circuit, având o istorie bogată (încă din 2006) în organizarea de cursuri și trackday-uri. Anul acesta Iulian a participat la un astfel de curs și cum a fost puteți vedea pe site-ul nostru
      California Superbike School sunt probabil cei mai renumiți la nivel mondial dar și cei mai noi pe piața românească. Inca nu am ajuns la un curs de-al lor ca sa va spunem despre ce este vorba, insa stim ca au 4 module de curs în funcție de expeirenta riderului.
      Academia Titi Aur – curs defensiv – este un training pentru perfecționarea motocicliștilor de orice vârstă.În cele 3 zile de curs, sunt aprofundate noțiuni teoretice și practice extrem de utile, pentru perfecționarea stilului de a conduce în siguranță.
      RAMS MX School – Dacă te-ai săturat de asfalt și vrei să vezi cum este în afară lui, atunci poți încerca să faci primi pași la școala de motocross a lui Adrian Răduță. Cursurile au loc la Ciolpani la TCS Racing Park și există riscul să-ți placă atât de mult încât să renunți la motocicleta de stradă pentru una de motocross.
      Despre pozitia pe motocicleta cu RideX & Rider Academy la BMW Motorrady Trackdays @Motoevolution Racing School Accesorii care să le facă viața mai ușoară
      Sunt multe accesorii care fac viață mai ușoară motocicliștilor, care le fac plimbările mai plăcute, însă ca toate lucrurile care au legătură cu această pasiune și prețurile sunt pe măsură. De obicei, noi motocicliști încercăm să ne direcționăm banii spre chestiile esențiale, iar pentru restul improvizăm sau renunțăm la ele.
      Un astfel de accesoriu care îți face viață mai ușoară este un intercom. Îți face viață mai ușoară pentru că poți comunica cu pasagerul sau alți rideri, poți asculta muzică de pe telefon, poți răspunde la apeluri și poți auzi indicațiile de navigare. Noi abia anul acesta am început să folosim intercom-uri și putem să zicem că “experiența” pe două roți s-a îmbunătățit simțitor. Există mai multe variante de intercom-uri cu prețuri variate, însă de obicei mărcile consacrate ca Sena, Cardo, Interphone, BT Midland au prețuri mai mari. Sunt și o serie de intercomuri chinezești pe care unii le laudă, alții nu…noi am comandat la un momendat o astfel de pereche de pe Aliexpress, însă nu au ajuns niciodată și în cele din urmă am ales modelul Sport de la Interphone de care suntem foarte mulțumiți.(*gășiți părerea noastră aici).
      Un alt accesoriu foarte practic și util este o prindere pentru telefon. Din ce am testat noi, RAMS Mount sunt cele mai bune. Există și aici chinezării substituente mai ieftine, însă nu sunt la fel de solide sau rezistente ca prinderile de la RAMS. Mai există o marcă apărută destul de recent, despre care am auzit numai lucruri bune, insa nu am testat pe proprie “piele”,Quad Lock® Case.
      Rams Mount Quad Lock Case Tot la capitolul accesorii utile pe care motociclistii nu prea se îndură să dea banii sunt și rucsacurile speciale pentru motocicliști. Vă spuneam recent într-un articol care sunt diferențele dintre un rucsac moto și unul obișnuit. Noi suntem fani R20 de la Kriega datorită felului în care distribuie greutate prin sistemul Quadloc lite, de zici că nu ai nimic în spate indiferent de greutatea pe care o cari, însă mai sunt și alte variante de la producătorii consacrați moto ca Alpinestars, Dainese, etc. R20 KriegaAccesorii pentru mentenanță
      Dacă știi că prietenul tău motociclist ține “manicaliamente“, cum zic italienii, la motocicletă și-i place să o îngrijească, poți să te îndrepți spre așa zisele cadouri utile de la seturi de curățarea și îngrijirea motocicletei (aici pot intră seturi de curățat lanțul, jantele, plasticele – Shine & Go de la Motul este unul dintre produsele noastre preferate), standere, husă pentru motocicletă , redresor pentru baterie (* dacă nu are deja așa ceva).
      Motul Cleaning Kit Redresor de la Lidl Produse casual și suveniruri
      Aici mulți intră fără să-și dea seama pe teren minat. Este foarte important să știți ce favorit are pritenul pentru care cumpărați cadoul. Dacă se uită la MotoGP asta nu înseamnă că ține neapărat cu Rossi sau Marquez.
      Dacă nu reușiți să aflăți cu cine ține, un pariu destul de sigur este să-i luați ceva ce are legătură cu marca motocicletei pe care o are. De exemplu dacă are o Ninja, nu veți da greș dacă-i luați ceva “verde” Kawasaki.
      Dacă mergeți pe varianta aceasta, există o mulțime de variante de la șepci, tricouri, căni, brelocuri,etc.
      Din ce am văzut, la noi în țară cea mai bogată ofertă de astfel de produse o au cei de la Moto E Motion.
      Iar pentru cei ce au fost foarte foarte cuminți, desi motociclist cuminte este o asociere greu de imaginat, dar cine știe, poate că moșul o să le aducă o motocicletă nouă.
      Fiind o sfarsit de an, cam toți dealerii au reduceri la motociclete sau, daca nu sunt expuse reducerile, sunt dispuși să negocieze .
      La unii gășiți direct pe site promoțiile , la alții le puteți afla dând un telefon, întrebând despre modelul care vă intersează.
      Lăsăm mai jos pentru moș Crăciun datele de contact ai celor mai importanți dealeri din țară:
      Motorteam 0729124275 – dealer multi marca Honda & Suzuki
      Est Bike Adventure 0752312097 – dealer multi marca Honda, Suzuki,Yamaha,Kawasaki,etc.
      Motodynamics 0312285533 – importator & distribuitor Yamaha
      Motoboom 0258734988 – dealer multi marca : Triumph,Kawasaki,Honda,Suzuki,Can-am,Polaris,etc
      BMW Motorrad România / BMW Motorrad Iasi Apan 0751220266
      ASP Group 0728203814 – importator și distribuitor Polaris și Indian Motorcycles
      United Motors 0726700384 – importator și dealer Kawasaki
      Harley Davidson București 0371505617
      Ducati București 0728382284
      Ural România 0722293136 – importator Ural și Royal Enfield
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De Kosh
      Ma gandeam cum sa sarbatoresc cum se cuvine faptul ca motocicleta implineste in septembrie anul acesta fix "20 de ani de viata", asa ca, dupa ce anul trecut "am cucerit" Turcia, anul acesta a venit randul Greciei.

      Calatoria a inceput pe 1 septembrie, cand am stabilit si un record personal, anume 722 de km intr-o zi: Giurgiu - Pella.
      Traseul a fost Giurgiu - Pella - Ioannina - Zakynthos - Ancient Olympia - Kalatama - Sparta - Mycene - Pireus - Creta - Santorini - Atena - Sounio - Delphi - Termopile - Platamon - Kavala - Giurgiu.
      In total, 4300 de km pe roti, plus distantele strabatute pe ferryboat-uri, patru la numar, unul fiind pe timp de noapte la cabina pe ruta Pireus - Heraklion, Creta.

      M-am intors cu 260 de GB de filmari si poze, deci, am ce face iarna asta
      Drumul a fost lipsit de "aventurile" din Turcia: de data asta am plecat cu un Garmin Zumo 396 LMT-S, instalat pe ghidon cu prindere RAM.
      Am strabatut Grecia cu acelasi laptop obosit care a crapat de tot in tara, chiar in ziua cand am ajuns
      Din fericire HDD-ul este intreg reusind sa copiez toate materialele pe calculatorul de lucru prin intermediul unui adaptor.

      PS: Motocicleta s-a comportat exemplar.
      Pentru inceput va las cu un teaser, urmand sa postez video si poze de la fiecare locatie, precum o fac de obicei.
       
       
×