Mergi la conţinut
  • Conținut Similar

    • De motoroute.ro
      Cu toții ne dorim asfalt uscat, dar ce ne facem când acesta devine mult “prea uscat”, atunci când temperaturile devin caniculare.
      Dacă la drum lung, mergând cu viteze mai mari, mai e cum mai e, în oraș, la 35+, lucrurile devin cel puțin incomode indiferent că te deplasezi cu un scuter sau o motocicletă.
      Tocmai ca să nu ne dea “bostanul” în clocot, unii producătorii au venit în ajutor, producând căști cât mai bine ventilate. O astfel de cască este și El Fresh de la Tucano Urbano, despre care aflați mai multe detalii în clipul de mai jos:
      [embedded content]
      Specificații:
      Carcasă exterioară din policarbonat
      Interior EPS dual-density
      Dynamic Flow Ventilation System ( se pot adăuga capace care opresc ventilația – *se vând separat)
      Interior thermoformed Luxury design, antibacterial și complet detașabil
      Închidere micrometrică
      Vizieră fumurie din polycarbonat
      Mărimi de la XS(54cm) la XL(59-60cm)
      Greutate: 920g+50g (L)
      Noi am luat casca de la TheBikeHub România, care sunt importatorii oficiali ai mărcii Tucano Urbano, iar la momentul testării, prețul era de 429Ron.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Pasul Gutâi numit și Pasul Gutin sau Pasul Paltinu (găsit și sub numele de Pasul Paltinului sau de Pasul Pintea) este o trecătoare situată în Carpații Orientali,care face legatura dintre Depresiunea Baia Mare și Depresiunea Maramureșului.
      Fizic, trecătoarea este situată la altitudinea de 987 m. Ea se află între culmea Paltinu situată sub vârful Coasta Crișului (1162 m, aflat la vest) și terasa Gutâi situată sub vârfurile Coveți (1121 m) și Măgura Poienii (1126 m), aflate la est, find străbătută de DN18, care face legătura între orașele Baia Mare și Sighetu Marmației. Pasul se află pe porțiunea acestuia dintre orașul Baia Sprie (situat la sud-vest) și satul Mara (situat la nord-est), porțiune care suie spre trecătoare dinspre sud-vest pe văile râului Săsar și a afluentului acestuia Valea Crișului și dinspre nord-est pe văile râului Râușor și a afluentului acestuia Izvorul Alb. sursa:
      Wikipedia
      [embedded content]
      Noi am ajuns aici ultima oara in Iulie 2020, cu ocazia turei noastre de 4 zile si 1500Km #rideMaramu’, iar la acea vreme carosabilul se afla intr-o stare excelenta, asfaltul bun, marcaje, parapeti, totul ca la carte. De asemenea, se poate sa fi fost noi norocosi, insa am prins foarte putin trafic pe portiunea de serpentine, de aproximativ 20km, de la Baia Sprie la Mara, aceasta bucata de drum fiind una dintre cele mai placute experiente din intreaga tura. Atunci era o zi de samabata, in apropiere de ora pranzului. Poate localnicii sa ne spuna cum este de obicei traficul pe acest drum.

      Cei pasionați de drumeții, ar trebui să ia în calcul și parcurgerea traseului către Creasta Cocoșului. “Banda roşie porneşte de pe DN 18 (Baia Mare – Sighetul Marmaţiei), din Pasul Gutâi (987 m), respectiv din drept cu hanul „Pintea Viteazul”. Din dreptul hanului trecem şoseaua şi urcăm prin pădure pe poteca marcată. Aceasta ne conduce pe o curbă de nivel, ocolind Vârful Măgura, iar apoi ieşim în capătul vastei întinderi, care e de fapt Poiana Boului. Aici avem prima privelişte spre împrejurimi, şi putem recunoaşte Vârful Mogoşa dar şi pârtiile de la Şuior. Banda roşie continuă pe curbă de nivel şi, în curând, în dreapta noastră se va desprinde banda albastră. Aici intersectăm „Drumul Măriuţii” – drum cu încărcătură istorică, folosit de trăsurile imperiale ale Mariei Teresa, în secolul al XVIII-lea” sursa: muntii-nostri.ro

      De asemenea trebuie să știți că acest drum, are strânsă legătură cu legenda lui Pintea Viteazul:
      Grigore Pintea, cunoscut în istorie și în folclor drept Pintea Viteazul, s-a născut la 25 februarie 1670, în familia nobiliară de români Cupșa, în satul Măgoaja, fostul comitat Solnoc-Dăbâca, acum actualul județ Cluj. O parte a copilăriei sale și-a petrecut-o la vărul său, nobilul Crăciun, iar apoi a mers împreună cu el la cea mai bună școală românească, în Aiud1 . A început să cutreiere mai multe orașe, să învețe mai multe limbi, fiind trimis la Viena să studieze la școli înalte, unde a învățat și taina armelor.
      Timp de zece ani, el a haiducit și și-a strâns în jurul său o ceată haiducească. Cu această ceată participă la Răscoala Curuților în 1703, fiind primul român din Maramureș care sare în ajutorul lui Francisc Rákóczi al II-lea5 . Faptul că Pintea a participat la răscoală este menționat în memoriile lui Rákóczi, dar și în Arhivele Statului. Astfel, la 14 august 1703, Pintea împreună cu haiducii săi asediază cetatea Baia Mare, iar după câteva zile de asediu, pe data de 22 august, Pintea este împușcat la ordinul lui Ștefan Decsy 6. Există o altă versiune care spune că Pintea a murit pe data de 14 august sau 7 august, după cum scrie și pe piatra comemorativă. Nu se știe cu exactitate unde a fost înmormântat, dar există un mormânt pe serpentinele de coborâre din Pasul Gutâi.
      Legenda Pesterii lui Pintea spune că în muntele Gutâi, lângă satul Crăcești (Mara – Maramureș), haiducul Pintea avea săpată în stâncă o pivniță mare, în care își ținea berbânțele cu galbeni și armătura.
      Pivnița era păzită, cu rândul, de haiduci. Ea era încuiată cu o ușă mare de fier și cheile de la ea le avea Pintea. Se zice că se vede și astăzi acea pivniță care se deschide la șapte ani odată. sursa:Historia.ro

      Mai trebuie să menționăm că în zonă, puteți face un popas și la Cabana Mogoșa / Lacul Bodi / Suior, o zonă foarte liniștită și pitorească. Dacă nu vă grăbiți, puteți să urcați până la cota 1000 la Suior cu telescaunul, să admirați priveliștea.
      motoroute @ pe malul lacului BodiContinue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      În urmă cu 3 luni vă spuneam despre existența unor zvonuri privind reinvierea modelului CBR600RR pentru 2021.
      Acum zvonurile se confirmă, cei de la Honda lansând astăzi un teaser scurt, intitulat : “Honda CBR600RR – Awaken the Race”
      [embedded content]
      Mai mult, pe site-ul japonez al firmei, există și o scurtă prezentare a noului model ,de unde aflăm că motocicleta va avea un motor DOHC, cu 4 cilindri în linie de 599cc și va dispune de cele mai noi tehnologii electronice și aerodinamice.
      Din clip putem vedea elemente de design similare cu cele de pe Honda CBR1000RR-R Fireblade SP, cum ar fi schema grafică HRC, carenele și aripoarele aerodinamice, dar și faptul că evacuarea rămâne sub șa, la fel cum era și la vechiul model. De asemenea, pentru o fracțiune de secundă, se vede și un bord nou, full TFT.
      Deocamdată nu a fost comunicată nici o dată oficială de lansare, însă la cum se vede în clip, motocicleta este într-o fază avansată de dezvoltare, fiind foarte probabil gata de producție. Cum anul acesta salonul de la Milano, unde era cel mai probabil să o vedem prezentată, a fost anulat, nu ne rămâne decât să așteptăm noi informații de la Honda.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      Probabil că dacă prințul Charles nu și-ar fi cumpărat o casă la Viscri în 1996, multe lume nu ar fi auzit de acest loc și acest sat ar fi rămas doar un nume pe hartă, la care ajungi doar dacă te-ai rătăcit de la drumurile principale.
      La fel de probabil, dacă nu ar fi existat acest interes crescând și tot mai mulți turiști care ajung aici, și căile de access ar fi rămas pline de gropi.
      Însă iată că în 2020, putem să ajungem la Viscri pe două drumuri proaspăt refăcute, cu un carosabil foarte bun:
      -prima varianta, de la Rupea, în dreptul cetății/al magazinului Penny, mergeți către comună Dacia pe DJ105A.(ar trebui in urma sa vedeti cetatea Rupea, asemenea pozei de mai jos). De acolo sunt circa 8 km până la Viscri. Acesta este drumul pe unde am fost ultima oară în Mai 2020.
      DJ105A Rupea – Dacia DJ104L Dacia – Viscri DJ104L Dacia – Viscri – a două, prin satul Bunești, unde aveți indicator direct către Viscri. Pe aici nu am fost, însă un prieten mi-a spus că la începutul lui Iunie carosabilul era refăcut aproape în totalitate, se mai lucra la un singur pod, unde era o zona de ocolire.De ce ai vrea să ajungi la Viscri?
      Aș spune că Viscri nu este locația potrivită neapărat pentru motocicliști, ci mai degrabă potrivită pentru moto-turiști, aflați într-o tură mai lungă, sau cei ce vor să se deconecteze de la ritmul agitat al orașelor.
      Viscri este unul dintre cele mai frumoase sate săsești din Transilvania, aparținând Patrimoniului Mondial UNESCO. Construcția bisericii fortificate din sat a fost începută de către secui în anii 1100, inscripțiile pietrelor de mormânt din cimitirul care înconjoară biserica atestând acest fapt. În anul 1185 sașii au colonizat biserica, secuii fiind nevoiți să părăsească satul și să se stabilească în sud-estul Transilvaniei. Localitatea Viscri este atestată documentar în anul 1400 sub denumirea latină Alba Ecclesia, echivalentul ei etimologic fiind denumirea germană Weißkirch. Biserica a dat și numele localității, fiind una dintre cele mai impresionante biserici din Transilvania.
      Imediat cum intrați în sat, sunteți ghidați către o parcare amplă. Important de știut, un lucru care mi-a plăcut foarte mult, în momentul în care ai intrat în sat, s-a termiant și asfaltul. Este ca o trecere în timp bruscă, unde lași în spate agitația timpurilor prezente și încerci să te acordezi la trecut. Soluția cu parcarea este foarte bună pentru a păstra nealterat farmecul locului.
      Cel mai important obiectiv este spectaculoasa biserică fortificată săsească, inclusă în patrimonial mondial UNESCO. Lucru imporant de știut, taxa de intrare se poate plăti doar cash. Pe lângă biserica în sine, care este o oază nesperată de răcoare, puteți urca și în turn, de unde veți admira satul de la înălțime.
      În curtea bisericii, gășiți și un muzeu cu diverse obiecte sășești: costume tradiționale, broderii, război de țesut. De asemenea mai există și o expoziție de teracotă tradițională dar și modernă.
      Vedere din turnul bisericii Muzeu sasesc Muzeul de teracota În sat sunt mai multe variante de cazare, sunt și câteva restaurante/cafenele. La ultima vizită noi am mâncat foarte bine la Cafe Artizanat, aflat în imediata vecinătate a bisericii fortificate.
      O plimbare la Viscri poate fi foarte usor integrata intr-o tura mai ampla, in zona fiind multe alte locuri si drumuri pitoresti. In primul rand cetatea Rupea este la mai putin de 30min de mers, Sighisoara se afla la aproximativ 40km, iar inspre Brasov mai gasim, proaspat restaurata, cetatea Feldioara. Apoi un pic mai departe gasim vulcanul stins de la Racos alaturi de Lacul de Smarald si Coloanele de Bazalt. Ca drumuri pitoresti secundare ce se ramnifica din E60 (Sighisoara – Brasov / Padurea Bogatii), avem drumul pana la Racos, cat si Hoghiz – Sercaia.
      Calitatea asfaltului Peisaje Trafic Dificultate ( 1 - dificil / 5 - usor ) Fun factor Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
    • De motoroute.ro
      A treia etapă de MotoRC by Rompetrol s-a disputat în condiții meteo excelente, a avut invitați de vază din Bulgaria la Stock 600 și Stock 1000 și a văzut răsturnări de situație interesante la clasa destinată tinerelor talente – Stock 300.
      Doar ziua antrenamentelor libere – vineri, 31 iulie – le-a pus probleme piloților din MotoRC byRompetrol din punctul de vedere al condițiilor meteo. Canicula a pus la grea încercare atât rezistența fizică și hidratarea piloților, cât și durabilitatea materialului de concurs și compoziția pneurilor. După o primă zi de antrenamente libere, Răzvan Teodorescu de la Team IQRM arăta că a evoluat foarte mult în ultima lună, după antrenamente asidue, dominând fișele cu timpi de vineri la Stock 300. Tot atunci, la clasele Stock 600 și Stock 1000, piloții invitați din Bulgaria își arătau nivelul foarte ridicat, marcând primele locuri în antrenamentele libere – Martin Choy (BMW S 1000 RR) la Stock 1000 și Milen Georgiev și Plamen Petrov (Yamaha R6) la Stock 600. Tot la Stock 600, Ionel Pascotă, liderul clasamentului general și câștigătorul primelor două etape, începea weekendul în condiții fizice departe de cele ideale, după o căzătură serioasă suferită cu puțin timp în urmă, într-o cursă din Bulgaria. În ziua calificărilor, condițiile erau deja mult îmbunătățite, cu temperaturi mai „omenești” de doar 30-31 de grade Celsius.
      Ionel PascotaLa Stock 1000, liderul clasamentului general, Vlad Neaga, furniza surpriza zilei: cu un record personal de 1:40,9 îi fura pole-position-ul lui Martin Choy, considerat marele favorit. La Stock600, Milen Georgiev reușea pole-position-ul cu timpi apropiați de recordul absolut al circuitului (care îi aparține, de altfel) și, la Stock 300, Răzvan Teodorescu, la doar 12 ani, bătea recordul absolut al pistei la clasa sa, cu un excelent 2:05,2, adjudecându-și primul pole-position al carierei.
      Vlad NeagaZiua curselor a venit cu o vreme perfectă pentru motorsport – 29 de grade Celsius și o briză răcoroasă. Prima cursă a zilei, cea a clasei Stock 300, a fost una foarte atipică și neobișnuit de scurtă. După un prim start și trei tururi cronometrate, cursa a fost întreruptă cu steag roșu după căzătura tânărului Patrick Pascotă în primul viraj. Deși zdruncinat de căzătură, Patrick s-a dovedit a nu fi suferit vreo leziune serioasă și programul a continuat. După al doilea start, Răzvan Teodorescu se instalase din nou la conducere și impunea un ritm zdrobitor, la 2:05. Alin Grădinaru de la Wizard Racing, câștigătorul primelor două etape, a încercat să țină ritmul impus de pilotul de la Team IQRM, dar a căzut, ajungând cu motocicleta pe mijlocul pistei, ceea ce a dus la un al doilea steag roșu, cursa fiind considerată încheiată în acel moment, cu Răzvan Teodorescu la prima sa victorie din carieră și cu podiumul completat de Cătălin Ciolan și de Cristina Udrescu.

      La Stock 600, lupta pentru victorie s-a dat între bulgarii Georgiev și Petrov, care aveau un ritm de cursă semnificativ mai bun decât al oricărui alt rider din această clasă. În cele din urmă, Georgiev a obținut victoria, urmat de Petrov. Lupta pentru a treia treaptă a podiumului a fost foarte intensă, între Ionel Pascotă și Florin Bârlădeanu, fiind tranșată pe final în favoarea lui Pascotă, care l-a atacat pe Bârlădeanu pe final de cursă și s-a distanțat decisiv, mărindu-și astfel avantajul în clasamentul general.
      La Stock 1000, Martin Choy, plecat din a doua poziție a grilei, a ajuns pe primul loc în primul viraj și s-a distanțat treptat de-a lungul întregii curse, nelăsându-i urmăritorului său, Vlad Neaga, nicio șansă de se implica în luptă. Vlad a terminat al doilea, mărindu-și astfel avantajul în clasamentul general. În spate, bătălia pentru locurile 3, 4, 5 a fost foarte intensă. Ultima treaptă a podiumului i-a revenit în cele din urmă lui George Cațan (Racing Academy), urmărit îndeaproape de Bogdan Buleandră (Team BMR-EXE) și
      de Ionuț Mistode (Team IQRM).
      La Rookies 1000, Radu Balaș (cunoscut mai bine ca vlogger-ul MotorBike), alergând pentru ACSRU Racing Team, a obținut a treia victorie consecutivă, bătându-și timpii record, iar, la Rookies 600, Georgian Radu (Team BMR-Exe) i-a urmat exemplul.
      Cursele claselor principale au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook MotoRC și urmează să fie difuzate înregistrate pe Look Sport 3.

      Următoarea etapă de MotoRC by Rompetrol va avea loc pe 4-6 septembrie. Sezonul MotoRC by Rompetrol 2020, care a început pe 12-14 iunie la Motor Park România, are șase etape, cu ultima etapă programată pentru 23-25 octombrie.
      Continue Reading
      Articol preluat de pe motoroute.ro
×