Mergi la conţinut

ROSBK

Autentifica-te  
  • postări
    75
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    5.512

Interviu - Răzvan Ponoran

Autentifica-te  
rosbk

166 vizualizări

Planuri de viitor?

Pentru 2016, în primul rând, sper să reușesc  să fiu prezent la toate etapele, să termin cursele fără incidente, să progresez în siguranță tot mai mult și, bineințeles, să-mi apar locul pe podium obținut anul trecut. În anii următori planul este să ajung campion al clasei SBK și să particip și în competiții internaționale.

Dacă te-ai întoarce în timp ai schimba ceva?

Dacă aș avea puterea să mă întorc în timp aș face tot posibilul să ajung pe pistă mai repede cu vreo câțiva ani și nu aș mai irosi timpul și risca viața mergând cu viteză pe stradă. Motocicletele de viteză sunt prea periculoase pe drumurile publice.

Planuri de a schimba motocicleta?

Momentan nici nu mă gândesc să schimb motocicleta, nu pot să neg faptul că mi-aș dori noul model de Kawasaki însă nu-mi permit și consider că mai important este antrenamentul . Motocicleta pe care concurez acum cred că poate merge mult mai tare dacă eu reușesc să-i găsesc setările corespunzătoare și să ma antrenez mai mult. Poate o sa reușesc pe parcursul acestui sezon să-i aduc unele îmbunătățiri în materie de frâne însă prioritar este starea mecanica a acesteia. Atâta timp cât toate funcționează corespunzător, motocicleta este foarte performanta și rezultatele apar.

Ce părere ai de piloții romani comparativ cu cei din Europa?

Sunt sigur că și în România sunt foarte mulți piloți talentați, unii deja au participat în competiții internaționale și nu au făcut țara de rușine, însă motociclismul viteza în România este abia la început. De curând avem și noi un circuit pe care ne putem antrena. Vorbind la general nu cred că putem să ne comparăm cu țările dezvoltate din Europa. Pentru noi încă este foarte greu să ajungem să facem performanță peste hotare. Costurile sunt foarte mari, sponsorii apar greu deoarece nu au beneficii și mediatizarea este foarte slabă. Majoritatea facem asta din pură pasiune și investim bani fără a avea câștiguri materiale. Sunt sigur că în momentul în care se vor investi mai mulți bani în acest sport, vor exista premii și vom putea sa ne antrenăm mai mult, vom avea și rezultate de nivel internațional.

Ce ai recomanda unui tânăr pilot care vrea să vină pentru prima dată la RoSBK?

Mereu le recomand începătorilor să aibă răbdare, sa nu se aștepte la rezultate surprinzătoare peste noapte, totul vine în timp, după multa munca, antrenament, studiu etc. Este totuși un sport periculos, te “joci” cu niște motociclete foarte puternice, grele , care nu iartă și nu-ți permit foarte mult să greșești. În felul acesta riști să-ți închei repede “cariera” sportivă sau să întâmple ceva mult mai grav.

1111.jpg

Cum ți se pare circuitul nostru de la Adâncata?

Sincer, sunt bucuros ca în sfârșit avem un circuit în România dar încă nu i-am găsit farmecul. Nu sunt mulțumit de starea asfaltului, poate nici nu am reușit până acum o setare buna a motocicletei. Aștept să se finalizeze și poate atunci o sa merg spre el cu același entuziasm cu care merg spre cele din Europa. Pentru București  este extraordinar, e la doi pași, pe noi ardelenii nu ne avantajează foarte mult ca distanță, avem tot atât de mers pana la cele din Ungaria. Ne ajută în schimb  din punct de vedere financiar, taxele sunt ceva mai mici în România. Așteptam de multa vreme circuitul de la Mureș, acolo sper să fie mai bine doar că nu se știe când.

De ce te-ar alege un sponsor pe tine pentru a concura în RoSBK?

În primul rând pentru pasiunea fără limite pe care o am pentru motociclism și în special pentru motociclism viteza. Apoi, chiar dacă sunt un pilot cu putina experiență, cred că sunt talentat, responsabil, echilibrat, foarte serios, muncitor, perseverent, dornic de a merge tot mai tare, de a-mi depăși limitele și de a face performanță. Nu în ultimul rând le mulțumesc din suflet celor care deja ma susțin!

Cum te antrenezi? Fizic și tehnic.

Iarna am mai mult timp liber și atunci reușesc să-mi fac un program regulat de mers la sală, unde fac tot felul de exerciții specifice, multă izometrie, mult cardio, echilibru, coordonare, viteză de reacție și puțină forță. Vara, din cauza programului încărcat, prefer antrenamente în aer liber, alergări, bicicleta și exerciții cu greutatea proprie.

Tehnic din păcate doar la circuit în timpul etapelor. Încerc sa-mi și înregistrez turele parcurse cu un dispozitiv DataLogger și apoi să analizez să vad ce și unde pot sa îmbunătățesc. Mi-aș fi dorit să pot merge și la antrenamente între etape însă timpul și în special bugetul nu-mi permit lucrul acesta.

12931216_1062206437180605_21455421967141

 

 

 

 

 


Vezi sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De pemotoare.ro
      Prima cursă din 2017 va fi, ca de obicei, în Qatar, pe nocturnă. Data: 26 martie. Sezonul se închide pe 12 noiembrie, la Valencia. 
      Mai jos, calendarul MotoGP 2017


      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Suzuki a prezentat, cu prilejul testelor de la Sepang, noul GSX-RR, motocicleta cu care va concura în sezonul MotoGP 2017.  Echipa Suzuki Ecstar îi are în componență pe Andrea Iannone și Alex Rins. 


      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Pe 21-23 Aprilie 2017 într-un nou format, Campionatul Național Individual de Viteză al României și Campionatul European de Viteză BMU continuă cu etapele 03-04 pe Circuitul Motorpark România – Adâncata, etape organizate de Motorsport Race Management sub patronajul Federației Române de Motociclism.
      Sunt așteptați piloți din România, Bulgaria, Grecia, FYROM, Serbia, Turcia.

      Participă clasele Juniori 1, 85cc, 125cc, Debutanți 600, Debutanți 1000, SuperSport 600 și Superbike 1000
      Printre cei care și-au anunțat prezența pe grilă se numără Robert Muresan, Haris Paraskevopoulos, Martin Choy, Pascota Ionel, Dimitris Karakostas, Boyan Bonchev, Plamen Petrov, Cătălin Cazacu, Adrian Petrovici.
      Programul va începe Vineri 21 Aprilie la 10:30 cu antrenamente, Sâmbătă Calificări și prima cursă contând pentru etapa 03, Duminică urmând a se disputa calificările și cursele contând pentru etapa 04
      Starea Meteo: După un început de săptămână cu ploaie, week-end-ul se anunță propice pentru curse cu cursă uscată.
      Credit Foto: Andrei Gemes / Luminita Gemes

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      După ce Maverick Viñales a început sezonul fulminant, rivalii săi vor încerca să se revanșeze în aprilie, cu ocazia următoarelor două etape ale campionatului MotoGP, cele din Argentina și SUA.
      Proaspăt venit la Yamaha de la Suzuki, spaniolul de 22 de ani a reușit să câștige Marele Premiu al Qatarului de pe 26 martie pornind în cursă din pole position, după ce în testele premergătoare sezonului a fost de asemenea cel mai rapid pilot pe pe circuitul de la Losail.

      În Qatar, Andrea Dovizioso a ocupat poziția secundă pentru Ducati, iar Valentino Rossi a complatat podiumul – un prim weekend foarte bun pentru Yamaha. Campionul mondial en-titre, Marc Márquez, a încheiat abia pe locul patru pe prima motocicletă Honda, în timp ce Jorge Lorenzo a dezamăgit după trecerea la Ducati din iarnă, nereușind să intre în top 10.
      Viñales a preluat astfel fotoliul de lider al clasamentului general și se anunță a fi o nucă tare grea de spart atât pentru cei de la Honda, cât și pentru celebrul său coechipier, veteranul Rossi, pe parcursul anului. Autodromul Termas de Río Hondo din Argentina va fi gazda următoarei curse a sezonului, pe 9 aprilie. Márquez și Rossi s-au impus în precedentele trei ediții desfășurate acolo și vor încerca să-i taie din avânt tânărului Viñales. Judecând însă după forma de moment, acesta va fi extrem de greu de învins și își poate consolida poziția de lider a campionatului.
      După Argentina, următoarea confruntare din sezon va avea loc pe Circuit of the Americas din Austin, pe 23 aprilie. Va fi una din cursele pe care Márquez le așteaptă cu entuziasm, dat fiind că s-a impus în fiecare din cele patru Mari Premii desfășurate în SUA din 2013 încoace. La rândul său, Viñales își poate aduce aminte cu plăcere de succesul său de la Austin din 2014, când a câștigat cursa Moto2 în singurul său sezon petrecut la clasa intermediară.
      Etapa din SUA va fi ultima înainte ca MotoGP să se mute în Europa, unde se vor desfășura următoarele unsprezece weekenduri de cursă. Sezonul este lung și se află abia la început, dar miza este deja mare. Va reuși cineva să-l oprească pe Viñales?
      Antrenamentele, calificările și cursele vor fi transmise în direct pe Eurosport. Întrecerile finale vor avea loc duminică, începând cu ora 19.00 – ora României. Cursa MotoGP începe la ora 21.45.

      Sursa
    • De pemotoare.ro
      Primele două curse de la toate cele trei clase au produs același învingător în Campionatul de Motociclism Viteză. În cadrul MotoGP, întrebarea care stă pe buzele tuturor este dacă poate cineva să îl oprească pe Maverick Viñales. Spaniolul de la Yamaha a câștigat în Qatar și Argentina și este printre favoriți și în Statele Unite ale Americii. 
      Acesta este însă locul în care campionul mondial en-titre, Marc Márquez de la Honda, și-a adjudecat toate edițiile Marelui Premiu – din 2013 câștigând de patru ori consecutiv. Viñales a urcat la rândul său de două ori pe podium la Austin, terminând victorios cursa din 2014 de la clasa Moto2 și al doilea în 2013 în drum spre titlul său mondial din Moto3.

      Ambii piloți vor sosi în Texas încrezători și dornici să încheie victorioși în cursa de duminică. Circuitul american cuprinde două părți virajate mai tehnice, în timp ce porțiunea mediană conține și cea mai lungă linie dreaptă a pistei.
      Yamaha a început mult mai bine decât rivala Honda anul. Cu două – aproape nesperate înaintea sezonului – podiumuri, Valentino Rossi se află pe poziția a doua a clasamentului piloților, în timp ce Márquez și coechipierul său, Dani Pedrosa, au abandonat în Argentina și nu au reușit să urce pe podium în Qatar.
      Într-o situație nefavorabilă se află și pilotul plecat de la Yamaha și înlocuit de Viñales, Jorge Lorenzo. Cu un loc 11 în Qatar și un abandon înregistrat în Argentina, spaniolul de la Ducati încă nu s-a acomodat la noua sa echipă și va spera să obțină un rezultat mai bun în Texas.
      În ce privește clasele inferioare, rămâne de văzut dacă Franco Morbidelli și Joan Mir se vor impune și de această dată. Italianul Morbidelli a obținut două victorii cu adevărat impresionante în acest debut de sezon, devenind primul pilot italian de la regretatul Marco Simoncelli care câștigă două curse la rând la clasa Moto2, în timp ce Mir caută al treilea succes la rând în Moto3.
      Program transmisiuni (Eurosport 1):
      Vineri:
      17:00-19:45 Antrenamente 1
      21:00-23:55 Antrenamente 2
      Sâmbătă:
      17:00-19:45 Antrenamente 3
      20:30-23:55 Calificări
      Duminică:
      19:00 Cursă Moto3
      20:15 Cursă Moto2
      21:45 Cursă MotoGP
      Sursa
×