Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    4.289
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    303.512

Prim contact cu modelele de MTB Felt pentru 2017

Autentifica-te  
freeriderro

132 vizualizări

În cadrul prezentării modelelor pentru anul 2017, la Wiesbaden în Germania, Felt ne-a pus la dispoziție un număr mare de biciclete pentru test, poate chiar prea mare pentru timpul alocat. Locația, la un vechi conac de vânătoare situat deasupra orașului, permitea accesul la un număr mare de poteci cu diverse grade de dificultate, de la forestiere simple până la coborâri abrupte peste rădăcini și bolovani. Ploaia abundentă ce căzuse cu o zi înainte a făcut ca terenul să fie și mai provocator.

Am testat 4 modele de MTB, încercând să parcurgem cu fiecare atât secțiuni de viteză cât și bucăți tehnice, atât pe coborâre cât și pe urcare, să ne putem face o primă impresie despre fiecare.

Felt Decree 1

Image00001Decree este modelul de trail al companiei și se laudă cu unul dintre cele mai ușoare și mai avansate tehnologic cadre de pe piață. Cu o greutate de sub 2,4 kg cu tot cu amortizor, cadrul din carbon cu cursă de 140 mm șiamortizor RockShox Monarch Plus RC3 se situează la o valoare întâlnită mai mult la modelele de XC! Tehnologia FAST, prin care brațele suspensiei spate sunt pretensionate și apasă asupra amortizorului chiar și atunci când cadrul nu e sub sarcină, dar și construcția de calitate superioară cu tehnologii de ultimă oră fac ca Decree să beneficieze de unul dintre cele mai performante, mai ușoare și mai rigide cadre de trail de pe piață.

Modelul testat este echipat cu o transmisie SRAM X01 1×11, furcă RockShox Pike RC Solo Air de 150 mm, roți DT Swiss M1800, anvelope Schwalbe Nobby Nic 27.5×2.35 și tijă reglabilă RockShox Reverb Stealth cu cursa de 125 mm.

Pe teren, bicicleta se simte ușoară ca una de XC. Suspensia este într-adevăr foarte reactivă indiferent că este vorba de obstacole mici sau mari sau de urcare sau coborâre. Transmisia cu foaie de 32 este suficientă pentru a urca cele mai abrupte pante fără probleme, iar anvelopele cramponate Nobby Nic se agață perfect de teren pentru a oferi aderență fantastică. Frânele SRAM Guide RSC opresc bicicleta fără nicio ezitare chiar dacă avem un disc de 180 mm pe față și de doar 160 mm pe spate. Geometria modernă o fac o bicicletă agilă și performantă pe coborâre iar tija reglabilă dă posibilitatea de a obține și o poziție perfectă pentru urcări, astfel că Decree poate face față la orice traseu care poate fi abordat cu un model de XC, fără prea mult efort suplimentar! Am simțit doar lipsa unei comenzi remote pentru amortizor. Întreaga bicicletă are o greutate de doar 11.6 kg fără pedale!

Image00003 Image00004 Image00005 Image00002 Image00006 Image00007

Felt Edict 1

Image00001Edict este modelul care aplică tehnologia FAST a suspensiei la XC. Cadrul are o cursă de 100 mm și un amortizor RockShox Monarch RT3, care lucrează împreună cu o furcă SID RL de 120 mm. Transmisia X01 vine tot cu o foaie de 32 ca la Decre

e, dar aici avem parte de roți de 29 DT Swiss X1800 și de anvelope Racing Ralph Evo de 2.10. Nu mai avem parte de tijă reglabilă ci de una din carbon cu diametrul de 30.9 mm. Frânele SRAM X0 cu discuri de 180/160 mm sunt perfecte pentru a asigura frânarea.

Bicicleta este ceea ce se dorește, un model ce oferă performanță maximă atât pe urcare cât și pe coborâre, la cel mai înalt nivel. Poziția pe bicicletă și geometria sunt alese pentru a permite pedalarea cât mai eficientă. Urcări sau coborâri, totul se poate aborda cu mare viteză, atât doar că lipsa unei tije reglabile se simte pe secțiunile de coborâre foarte abrupte. Greutatea totală a bicicletei de 10.81 kg fără pedale o fac să se simtă ușoară. Pe scurt, Edict este visul oricărui iubitor de XC iar modelul 1 oferă tot ce este mai bun în domeniul componentelor. Ba mai mult, modelul de top FRD (pe care nu l-am avut la teste) vine echipat cu noua transmisie SRAM Eagle 1×12 și are o greutate totală de doar 10.12 kg!

Image00003 Image00007 Image00002 Image00004 Image00005 Image00006

Felt Nine 2

Image00001Nine este modelul hardtail cu roți de 29 al producătorului, iar versiunea 2 este una imediat sub cele de top 1 și FRD, cu un cadru din carbon UHC Performance și furcă RockShox Reba de 100 mm. Geometria cadrului este modernă, cu reach lung care permite folosirea unei pipe scurte și, bineînțeles, a unui ghidon mai lat, în acest caz unul de 720 mm. Transmisia este Shimano XT 2×11 și este suficientă pentru a aborda orice traseu chiar și pentru cei mai puțini antrenați. Frînele Deore sunt performante și își fac treaba perfect împreună cu discurile de 180 și 160 mm. Roțile sunt DT Swiss X1900 iar anvelopele sunt Schwalbe Racing Ralph 29×2.10 și oferă aderența necesară pentru trasee de XC nu foarte ude. Tija de șa este de 27.2 mm pentru a oferi amortizarea suplimentară, cadrul fiind și el construit în zona triunghiului spate pentru un confort sporit iar în zona monoblocului pentru o rigiditate foarte bună.

Bicicleta se comportă exact cum trebuie să o facă un hardtail de top. Este extrem de rapidă pe secțiunile mai plate, urcă fără probleme chiar și cele mai dificile rampe iar la coborâre oferă o poziție bună și permite abordarea traseelor mai dificile. Vibrațiile sunt bine filtrate de cadru și de tija subțire de șa. Greutatea totală este de 10.7 kg, dar modelele 1 și FRD au valori mult mai bune, de 9.51 respectiv 8.94 kg! Noi o putem recomanda tuturor celor ce doresc un hardtail de XC de competiție de cel mai înalt nivel!

Image00006 Image00002 Image00003 Image00005 Image00004 Image00007

Felt Surplus 10

Image00001Probabil cea mai amuzantă și interesantă bicicletă testată este Surplus 10, modelul de top din gama hardtail-urilor cu roți de 27.5+. Cu siguranță combinația de cadru hardtail, roți de 27.5+, furcă cu suspensie de 120 mm și tijă de șa reglabilă este cea câștigătoare atunci când scopul este de a aduce zâmbetul pe buze!

Dotată cu o transmisie 1×11 cu foaie de 30, Surplus face față oricărei urcări, în ciuda roților late cu anvelope Rocket Ron 27.5×2.8. Chiar urcă mult mai ușor și mai bine decât m-am așteptat, putând să abordez cam tot ce am făcut și cu modelele de XC fără probleme, poate doar un pic mai încet. Anvelopele late se mulează pe obstacole și oferă o aderență fulminantă.

Pe coborâre însă, treburile devin explozive! Aderența la un nivel incredibil și poziția oferită de tija reglabilă m-au făcut să abordez pante abrupte cu mai mare încredere și viteză chiar decât modelul de trail Decree! Rigiditatea și stabilitatea sunt îmbunătățite de butucii Boost cu ax thru de pe ambele axe. Părerea mea este că în acest moment, pentru oricine vrea să se simtă bine și să se distreze și nu este interesat neapărat de fiecare secundă pierdută, 27.5+ este soluția și trebuie măcar să încerce o astfel de bicicletă înainte să se decidă pentru următoarea achiziție! Există pe piață și modele cu suspensie spate dar părerea mea e că aici un hardtail este mai mult decât suficient!

Image00007 Image00003 Image00002 Image00004 Image00005 Image00006

Cam acestea sunt impresiile cu care am rămas după cele circa 30 de minute petrecute cu fiecare model în parte. Poate vom avea la un moment dat ocazia să le testăm mai amănunțit, la ture lungi, cu siguranță suntem nerăbdători să facem asta, deoarece Felt produce unele dintre cele mai performante biciclete din lume!

Mai multe informații despre modele puteți găsi pe pagina producătorului și cea a importatorului din România, Moș Ion Roată!

 


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×