Mergi la conţinut

Freerider

  • postări
    4.293
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    304.664

Continental X-King RaceSport (2016)

Autentifica-te  
freeriderro

75 vizualizări

De la lansare și până astăzi, am considerat că X-King-urile reprezintă anvelopele cele mai echilibrate din punct de vedere al performanelor și al greutății. Desigur, nu sunt la fel de ușoare ca un set de Schwalbe, însă sunt o idee mai ieftine. Nu oferă aceeași aderență comparativ cu Maxxis însă sunt mai ușoare. Și pe orice alt fir ai merge, comparându-le cu ce există pe piață, vei ajunge singur la concluzia că reprezintă o variantă echilibrată. Privește doar cifrele și trage concluziile.

Ca multe alte anvelope și X-King-urile vin în mai multe variante, cu un mix diferit de gumă și cu prețuri pe măsură. Dacă varianta de bază nu este cea mai strălucită și este fabricată în India, versiunea de top, cea de față – RaceSport, beneficiază de cea mai bună mixtură de gumă de la Conti și este fabricată în Germania. Diferențe notabile, care se simt și pe traseu, chiar dacă profilul este identic. Greutatea de 550 de grame pentru versiunea 29 x 2.2, cea pe care am avut-o la test, este rezonabilă dată fiind lățimea. Poți spune că este un pic cam mare pentru o anvelopă de competiție, dar nu uita că în general, ușor înseamnă fragil. Chiar dacă versiunea RaceSport nu oferă aceeași protecție la pană precum versiunea Protection, poți rula în siguranță cu această anvelopă la o presiune de 1.9 – 2.0 bar. Este adevărat că unii dintre voi preferă presiuni mai mici pentru maratoanele la munte, însă nu m-aș încumeta să scad presiunea sub 1.9 bar, decât dacă mi-aș promite că sunt foarte atent. Desigur, în cazul unei anvelope mai ușoare pericolul de a face pană este și mai mare la presiuni scăzute, deci nu-mi rămâne decât să trag concluzia că RaceSport oferă o alternativă mai mult decât rezonabilă, dată fiind greutatea.

Profilul este folosit și pentru turele montane (All-Mountain), așadar aderența este pe măsură. Carcasa este gândită atât pentru viteză de rulare cât și pentru aderență foarte bună, atât pe rucări cât și în viraje, iar asta face din X-King o anvelopă atât de premiată în decursul anilor. Nu am avut probleme cu ea pe trasee uscate, iar pe umed prestațiile au fost mulțumitoare. Într-adevăr, în condiții de noroi, anvelopa este depășită de situație, ca oricare alta din categoria ei.

Montajul se face foarte rapid, este pliabilă, iar durata de viață este acceptabilă și afirm asta din experiențele anterioare cu X-King-urile de top pe care le-am avut instalate pe bicicletă. Cu reducerile de rigoare, costul unei anvelope nu ar trebui să depășească 235 de lei.

continental-x-king-race-sport-2016-1 continental-x-king-race-sport-2016-2 continental-x-king-race-sport-2016-3 continental-x-king-race-sport-2016-4

Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×