Mergi la conţinut

Freerider

Autentifica-te  
  • postări
    2.919
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    28.439

Bulls Harrier 1 (2016)

Autentifica-te  
freeriderro

25 vizualizări

Am primit pentru test cursiera Harrier de la Bulls. Este vorba de un model ce respectă rețeta perfectă pentru un raport calitate/preț ideal în 2016. Cadru din aluminiu de calitate, furcă din carbon, echipare Shimano 105 2×11 și roți medii de calitate bună. Este practic genul de cursieră pe care ar trebui să o cumpere oricine își dorește o astfel de bicicletă, nu dorește să facă rabat de la performanță dar nici să obțină rezultate deosebite. Ca să fiu sincer, chiar și cursiera mea respectă aceiași rețetă. Orice îmbunătățiri de aici în sus vin cu prețuri din ce în ce mai mari și beneficii din ce în ce mai mici.

Cadru/pe traseu

Bicicleta Harrier este un model clasic, adus la zi cu tehnologiile. Astfel, avem parte de un cadru ușor din aluminiu, cu o geometrie clasică și bună. Seatstay-urile nu mai sunt unite desupra roții cu întăritura clasică ci cu una mai subțire care face zona roții spate mai flexibilă și mărește nivelul de confort. Acest lucru vine cu prețul mutării frânei spate sub monobloc. Frâna poziționată în acest loc aduce atât beneficii cât și dezavantaje. Beneficiile sunt la eficiență, zona fiind mult mai rigidă decât cea a seatstay-urilor. Dezavantajul este că frâna este expusă serios murdăriei de pe traseu. În plus, e nevoie de o frână specială, de tip direct mount.

Cablurile sunt rutate intern prin downtube, cel de la deraiorul spate fiind totuși poziționat extern pe chainstay între monobloc și dropout. Monoblocul este de tip press-fit, lucru ce permite obținerea unei rigidități mai bune în zona inferioară a cadrului, unde este nevoie.

Poziția pe bicicletă este de anduranță, headtube-ul fiind destul de înalt. Din păcate acesta este de tip 1 1/8, nu tapered cum se întâlnește la modelele noi și care ar oferi rigiditate suplimentară. Ghidonul de tip compact este comod și ajută însă la acest lucru.

Echiparea

Componentele Shimano 105 5800 2×11 cu care vine echipată bicicleta sunt o combinație clasică despre care am mai vorbit de multe ori. Nu este nimic de reproșat acestui grup de componente, ele oferind ultimele tehnologii mecanice la cel mai bun preț posibil. Practic în afară de componente din carbon și de sistemele electronice, 105 oferă tot ce regăsim și la modelele mai scumpe la un preț accesibil și o greutate decentă. În plus aspectul estetic este foarte plăcut.

Pentru Harrier s-a ales o variantă de transmisie clasică, bună în orice situație, ce include angrenaj compact 50/34 și pinioane 11-28. Aceste rapoarte permit urcarea fără probleme pe aproape orice pantă asfaltată și obținerea unor viteze pe plat de până la aproximativ 50 km/h.

Frânele 105 sunt foarte performante, iar modelul direct mount de sub monobloc este chiar mai rigid decât cel standard. Astfel, din punct de vedere al frânării bicicleta stă foarte bine.

Roțile Shimano RS10 sunt din gama de preț joasă, dar sunt un model ce include multe tehnologii avansate. Cu o greutate sub 1900 g, jante un pic profilate și spițe cu tragere directă, împreună cu rulmenții conici Shimano foarte eficienți, RS10 oferă bicicletei performanțe decente. Evident, ca la orice cursieră, este mereu binevenit un set de roți mai performante pentru concursuri și ture lungi, roțile standard putând rămâne pentru antrenament și vreme rea.

Din păcate, la fel cu 90% din bicicletele noi, avem roțile echipate cu anvelopele Schwalbe Lugano care nu sunt extrem de performante sau aderente, dar un set de anvelope performante nu costă chiar o avere.

Șaua Selle Royal Seta S1 este decentă, dar și aici fiecare își va personaliza mai mult ca sigur bicicleta cu modelul de șa preferat. Ea este montată pe o tijă marca proprie de 31.2 mm, ne-ar fi plăcut o tijă de 27.2 conformă cu ultimele tendințe, pentru confort mărit.

Pipa și ghidonul sunt marca proprie, fiind folosită ghidolină Velo. Ghidonul are o formă compactă modernă și este foarte confortabil, oferind o poziție destul de înaltă atât cu mâna pe manete cât și în drop-uri.

Concluzie

Bulls Harrier oferă o echipare foarte bună și un cadru modern la un preț foarte decent. La doar 4500 lei puteți cumpăra o cursieră pe care vă puteți urca să faceți orice fără să fie nevoie de nicio îmbunătățire. Pentru cine dorește să cumpere deci o cursieră cu un raport calitate/preț foarte bun, vă recomandăm clar să luați în considerare această variantă.

bulls_hurricane_1_2016_00001 bulls_hurricane_1_2016_00010 bulls_hurricane_1_2016_00005 bulls_hurricane_1_2016_00009 bulls_hurricane_1_2016_00006 bulls_hurricane_1_2016_00007 bulls_hurricane_1_2016_00011 bulls_hurricane_1_2016_00015 bulls_hurricane_1_2016_00014 bulls_hurricane_1_2016_00017 bulls_hurricane_1_2016_00016 bulls_hurricane_1_2016_00013 bulls_hurricane_1_2016_00020 bulls_hurricane_1_2016_00002 bulls_hurricane_1_2016_00003 bulls_hurricane_1_2016_00004 bulls_hurricane_1_2016_00021 bulls_hurricane_1_2016_00018 bulls_hurricane_1_2016_00019 bulls_hurricane_1_2016_00012 bulls_hurricane_1_2016_00008

 


Sursa: Freerider

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

×