Mergi la conţinut

ROSBK

Autentifica-te  
  • postări
    75
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    2.837

Interviu Septimiu Popa - prolog Motor Park 2016

Autentifica-te  
rosbk

159 vizualizări

1. Care sunt principalele dvs. provocări pentru etapa de la Motor Park?

Mai întâi fac o salutare către toți riderii din RoSBK , mai ales cei din Ardeal care mi-s mai apropiați și cu care am comunicat mai bine, probabil din cauza accentului :)

Îl felicit pe Mistode pentru aceasta competiție, de fiecare dată când mă văd cu el lucrează la organizarea etapelor, încearcă să dezvolte și să perfecționeze în fiecare zi acest puzzle la care luăm toți parte. Pentru mine este primul an în care particip la etapele RoSBK și al treilea an de când am luat contact cu motociclismul viteza. Despre Motor Park nu pot zice prea multe, pentru noi ca țară un asemenea circuit este un pas mic dar care ne pune pe direcția cea buna și sper să luăm urma țărilor din vest chiar dacă sunt cu multi pași înaintea noastră și la acest capitol. Revenind la întrebare, o prima provocare ar fi să mă obișnuiesc cu asfaltul, ultima etapa pe Hungaroring ne-a familiarizat cu un circuit de Formula 1 în care calitatea asfaltului era ireproșabilă, un adevarat paradis în care fiecare curba era exact ce ne doream. În schimb pe Motor Park lucrurile stau puțin diferit. Probabil cele mai solicitate vor fi suspensiile care vor încerca să facă față. Cred că riderii cu mai multa experiență se vor distanța la mai multe secunde decât pe alte circuite. Eu cel puțin nu cred că o sa mă las dus de val să îmi testez limitele pe un circuit nu prea sigur și voi încerca un condus mai defensiv și mai puțin violent în ideea de a evita o posibilă căzătură. Pe Motor Park am făcut până acum două zile de antrenamente cu motocicleta de concurs și mi s-a părut un asfalt destul de denivelat și prost turnat. Ca și desen mi se pare rezonabil, probabil câteva curbe de viteză ,o legătura mai cursiva între ele și o lățime un pic mai mare a asfaltului l-ar fi făcut mult mai interesant. La capitolul siguranță nu știu ce să zic, dar cred că mai trebuie "să treacă multă apă pe Mureș". Oricum am critica sau lăuda acest circuit , el este ceea ce aveam nevoie, este un pas în dezvoltarea noastră ca și mentalitate în sporturile pe doua și patru roți, este circuitul nostru și trebuie ca toți, spectatori sau concurenți să ne aducem contribuția la dezvoltarea acestui sport.

 

2. Ce părere aveți despre această idee a etapei comune RoSBK - FRM?

Ideea în sine poate fi bună, aducerea laolaltă a doua campionate românești poate să crească competitivitatea între rideri, să facă o mai mare priză la public. Pe fundal pot fi și probleme organizatorice, cele doua campionate având reguli diferite, mentalități diferite în a organiza și despre cum trebuie să se desfășoare o competiție. Cred că RoSBK-ul este mai libertin și mai "atractiv" pentru rideri din multe puncte de vedere. Noi venim cu un singur scop la circuit, acela de a ne simți bine, de a stabili niște performanțe sportive cât mai bune, de a arăta publicului că și la noi există motociclism de performanță.

 

3. Cum vi se pare tânăra generație de motocicliști? Care sunt perspectivele ei?

Acum nu prea-mi dau seama care ar fi tânăra generație. Pot zice că fac eu parte din ea că abia anul acesta am început, dar am aproape 30 de ani; sau putem vorbi de Robert Mureșan care e ceva mai tânăr. Dar cred ca tânăra generație ar trebui să fie acei pitici care poate abia au terminat grădinița, dar ei stau pe mobră câteva zile pe săptămână, fac opturi printre jaloane te dor ochii uitându-te la ei, sunt sprijiniți de familie, au niște grupe la o școala moto unde e plin de alți pitici mari sau mici s.a. Problema e ca nu am văzut cam deloc asta la noi sau poate nu știu eu de ei.

 

4. Anul acesta suntem la a doua ediție a Grand Prix-ului pe Două Roți, cursa noastră ciclistă de viteză pe circuit. Veți participa și la aceasta? Ce părere aveți de această

Teoretic ca și motociclist ar trebui sa am o bicicleta și să o și folosesc. Din câte am văzut toți piloții de motociclism fac exerciții care solicită și întăresc picioarele. Am chiar doua biciclete destul de bine aranjate, șterg praful de pe ele de doua ori pe luna și le umflu gumele în caz că ies cu ele. Am un program de șobolan de laptop, ca la biblioteca nu prea mai merge lumea și cred că mă fac de râs dacă vin la cursa de biciclete. Teoretic nu mă consider încă un pilot de motocicletă, având în vedere că singurele antrenamente moto sunt cele de dinaintea curselor iar mersul pe strada nu are nici o treaba cu circuitul. Eu zic că în viitor încerc să îmbrac armura de sportiv sau pilot, sa reușesc să mă antrenez și în afara etapelor, să fac bicicletă mai multa. Deci cu bicicleta am lămurit-o, anul următor vin sa rup asfaltul. O să rup și acum asfaltul dar cu mobra.

Bafta multa tuturor participanților!

 

septimiu popa.jpg

 

 

 

 


Vezi sursa

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De pemotoare.ro
      Primele două curse de la toate cele trei clase au produs același învingător în Campionatul de Motociclism Viteză. În cadrul MotoGP, întrebarea care stă pe buzele tuturor este dacă poate cineva să îl oprească pe Maverick Viñales. Spaniolul de la Yamaha a câștigat în Qatar și Argentina și este printre favoriți și în Statele Unite ale Americii. 
      Acesta este însă locul în care campionul mondial en-titre, Marc Márquez de la Honda, și-a adjudecat toate edițiile Marelui Premiu – din 2013 câștigând de patru ori consecutiv. Viñales a urcat la rândul său de două ori pe podium la Austin, terminând victorios cursa din 2014 de la clasa Moto2 și al doilea în 2013 în drum spre titlul său mondial din Moto3.
      Ambii piloți vor sosi în Texas încrezători și dornici să încheie victorioși în cursa de duminică. Circuitul american cuprinde două părți virajate mai tehnice, în timp ce porțiunea mediană conține și cea mai lungă linie dreaptă a pistei.
      Yamaha a început mult mai bine decât rivala Honda anul. Cu două – aproape nesperate înaintea sezonului – podiumuri, Valentino Rossi se află pe poziția a doua a clasamentului piloților, în timp ce Márquez și coechipierul său, Dani Pedrosa, au abandonat în Argentina și nu au reușit să urce pe podium în Qatar.
      Într-o situație nefavorabilă se află și pilotul plecat de la Yamaha și înlocuit de Viñales, Jorge Lorenzo. Cu un loc 11 în Qatar și un abandon înregistrat în Argentina, spaniolul de la Ducati încă nu s-a acomodat la noua sa echipă și va spera să obțină un rezultat mai bun în Texas.
      În ce privește clasele inferioare, rămâne de văzut dacă Franco Morbidelli și Joan Mir se vor impune și de această dată. Italianul Morbidelli a obținut două victorii cu adevărat impresionante în acest debut de sezon, devenind primul pilot italian de la regretatul Marco Simoncelli care câștigă două curse la rând la clasa Moto2, în timp ce Mir caută al treilea succes la rând în Moto3.
      Program transmisiuni (Eurosport 1):
      Vineri:
      17:00-19:45 Antrenamente 1
      21:00-23:55 Antrenamente 2
      Sâmbătă:
      17:00-19:45 Antrenamente 3
      20:30-23:55 Calificări
      Duminică:
      19:00 Cursă Moto3
      20:15 Cursă Moto2
      21:45 Cursă MotoGP
      Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
    • De pemotoare.ro
      Pe 21-23 Aprilie 2017 într-un nou format, Campionatul Național Individual de Viteză al României și Campionatul European de Viteză BMU continuă cu etapele 03-04 pe Circuitul Motorpark România – Adâncata, etape organizate de Motorsport Race Management sub patronajul Federației Române de Motociclism.
      Sunt așteptați piloți din România, Bulgaria, Grecia, FYROM, Serbia, Turcia.
      Participă clasele Juniori 1, 85cc, 125cc, Debutanți 600, Debutanți 1000, SuperSport 600 și Superbike 1000
      Printre cei care și-au anunțat prezența pe grilă se numără Robert Muresan, Haris Paraskevopoulos, Martin Choy, Pascota Ionel, Dimitris Karakostas, Boyan Bonchev, Plamen Petrov, Cătălin Cazacu, Adrian Petrovici.
      Programul va începe Vineri 21 Aprilie la 10:30 cu antrenamente, Sâmbătă Calificări și prima cursă contând pentru etapa 03, Duminică urmând a se disputa calificările și cursele contând pentru etapa 04
      Starea Meteo: După un început de săptămână cu ploaie, week-end-ul se anunță propice pentru curse cu cursă uscată.
      Credit Foto: Andrei Gemes / Luminita Gemes

      Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
    • De pemotoare.ro
      După ce Maverick Viñales a început sezonul fulminant, rivalii săi vor încerca să se revanșeze în aprilie, cu ocazia următoarelor două etape ale campionatului MotoGP, cele din Argentina și SUA.
      Proaspăt venit la Yamaha de la Suzuki, spaniolul de 22 de ani a reușit să câștige Marele Premiu al Qatarului de pe 26 martie pornind în cursă din pole position, după ce în testele premergătoare sezonului a fost de asemenea cel mai rapid pilot pe pe circuitul de la Losail.
      În Qatar, Andrea Dovizioso a ocupat poziția secundă pentru Ducati, iar Valentino Rossi a complatat podiumul – un prim weekend foarte bun pentru Yamaha. Campionul mondial en-titre, Marc Márquez, a încheiat abia pe locul patru pe prima motocicletă Honda, în timp ce Jorge Lorenzo a dezamăgit după trecerea la Ducati din iarnă, nereușind să intre în top 10.
      Viñales a preluat astfel fotoliul de lider al clasamentului general și se anunță a fi o nucă tare grea de spart atât pentru cei de la Honda, cât și pentru celebrul său coechipier, veteranul Rossi, pe parcursul anului. Autodromul Termas de Río Hondo din Argentina va fi gazda următoarei curse a sezonului, pe 9 aprilie. Márquez și Rossi s-au impus în precedentele trei ediții desfășurate acolo și vor încerca să-i taie din avânt tânărului Viñales. Judecând însă după forma de moment, acesta va fi extrem de greu de învins și își poate consolida poziția de lider a campionatului.
      După Argentina, următoarea confruntare din sezon va avea loc pe Circuit of the Americas din Austin, pe 23 aprilie. Va fi una din cursele pe care Márquez le așteaptă cu entuziasm, dat fiind că s-a impus în fiecare din cele patru Mari Premii desfășurate în SUA din 2013 încoace. La rândul său, Viñales își poate aduce aminte cu plăcere de succesul său de la Austin din 2014, când a câștigat cursa Moto2 în singurul său sezon petrecut la clasa intermediară.
      Etapa din SUA va fi ultima înainte ca MotoGP să se mute în Europa, unde se vor desfășura următoarele unsprezece weekenduri de cursă. Sezonul este lung și se află abia la început, dar miza este deja mare. Va reuși cineva să-l oprească pe Viñales?
      Antrenamentele, calificările și cursele vor fi transmise în direct pe Eurosport. Întrecerile finale vor avea loc duminică, începând cu ora 19.00 – ora României. Cursa MotoGP începe la ora 21.45.

      Articol preluat de pe site-ul pemotoare.ro
    • De rosbk
      Calendar 2017  ROSBK
      31.03 - 2.04 2017 Serres 2-4.06.2017 Pannoniaring 16-18.06.2017 Slovakiaring 6-9.07.2017 Brünn 1-3.09.2017 Motorpark Romania 20-22 .11 Rijeka - Croatia Vezi sursa
    • De rosbk
      Calendar 2017  ROSBK
      31.03 - 2.04 2017 Serres 2-4.06.2017 Pannoniaring 16-18.06.2017 Slovakiaring 6-9.07.2017 Brünn 1-3.09.2017 Motorpark Romania 20-22 .11 Rijeka - Croatia Vezi sursa
×