Mergi la conţinut

Zonaenduro.ro

Autentifica-te  
  • postări
    10
  • comentarii
    0
  • vizualizări
    1.236

Rugbyul si enduroul extrem s-au intalnit la Red Bull Romaniacs

Autentifica-te  
guiutz

116 vizualizări

Cel mai dur raliu hard enduro din lume l-a provocat pe Johan Van Heerden, linia a doua în echipa națională de rugby a României să facă cunoștință cu enduroul extrem. Stejarul nu s-a dat înlături și a ajuns chiar să le dea o mână de ajutor riderilor.

Andy Fazekas si Johan Van HeerdenAndy Fazekas si Johan Van Heerden

Din 2004 la Sibiu se organizează raliul care a devenit cunoscut în întreaga lume drept cel mai dur din enduroul extrem „RedBull Romaniacs”. La ediția din 2016, un stejar dârz a văzut de ce cursa are acest renume și de ce anual vin în România rideri de pe întreg Globul, inclusiv din țări precum Africa de Sud, Noua Zeelandă, Australia, Aruba, Venezuela, SUA, Canada, etc.

Totul a început, așa cum este tradițional la Red Bull Romaniacs, cu Prologul din centrul Sibiului (un show urban în care riderii încearcă să fie rapizi pe niște obstacole create pentru a le arăta fanilor la ce provocări sunt supuși enduriștii în zilele de off-road) . Johan a asistat la sesiunile de calificări după care l-a întâlnit pe Andy Fazekas, creatorul obstacolelor și cel care, după câteva explicații, l-a pus deja la treabă. Cum fuseseră calificările, obstacolele trebuiau rearanjate pentru finale, așa că stejarul și-a adus aminte de antrenamentele de rugby, când a dat o mână de ajutor în zona obstacolelor cu pneuri.

Van Heerden ajutand rideri in sectiunea the impossibleVan Heerden ajutand rideri in sectiunea the impossible

A urmat întâlnirea mult așteptată cu riderii Wade Young și Emanuel Gyenes. Wade Young este cel mai tânăr pilot care a urcat pe podiumul Red Bull Romaniacs ocupând locul trei atât în 2014, cât și în 2016 și un mare fan al rugbyului. Sud-africanul chiar a jucat rugby până să se dedice enduroului extrem și a rămas surprins să vadă că un conațional de al său joacă pentru o echipă de club din România – CSM Știința Baia Mare – și este unul dintre stejari.

Emanuel Gyenes este cel mai titrat pilot român când vine vorba de competiții off-road având inclusiv două titluri în raliul Dakar la clasa Maraton și două la Red Bull Romaniacs clasa Expert Team.

Amândoi i-au povestit lui Johan despre dificultățile enduroului și cu greu s-au abținut să nu îi dea să încerce una dintre motociclete.

Deși părea că a înțeles încă de la primele cuvinte de ce enduroul extrem este dificil, Van Heerden s-a convins când a venit momentul să meargă în off-road. S-a trezit precum concurenții la ora 04:30 dimineață și deja la 06:45 era într-unul dintre punctele extreme de pe traseul din Munții Lotrului. Numit ”The Impossible” acesta a fost prima piatră de încercare dintr-o zi care avea să însemne peste 8 h de stat în șa. O urcare abruptă și șerpuită unde cu greu puteai sta în picioare, dar pe care riderii clasei Gold trebuiau să o parcurgă pe motocicletă. În enduro extrem de multe ori piloții sunt ajutați de spectatori pe urcările foarte abrupte, așa că Johan Van Heerden s-a transformat rapid în brațul de ajutor de care aveau nevoie riderii care abia se mai țineau în șa.

O motocicletă de enduro extrem are în medie între 102 și 110 kg fără combustibil, iar cu carburant depășește greutatea stejarului (118 kg). Așa că ajutorul acordat riderilor în zona ”The Impossible” a devenit foarte rapid un antrenament extrem.

De-a lungul zilelor în care a însoțit raliul, Johan Van Heerden a fost și unul dintre cei care au încurajat-o pe Kirsten Landman, sud-africanca care își dorea să intre în cartea recordurilor acestui sport. Rider la clasa Silver (traseu aproape imposibil), Kirsten și-a atins obiectivul și a devenit prima femeie care termină raliul pe traseul uneia dintre cele mai grele clase de la Red Bull Romaniacs.

Van Heerden ajutand unul dintre riderii de la cea mai dura categorie - GoldVan Heerden ajutand unul dintre riderii de la cea mai dura categorie – Gold

Johan Van Heerden: Participarea la Red Bull Romaniacs a fost o experiență extraordinară. Enudroul extrem este foarte diferit de rugby, dar ambele sporturi necesită să fii în formă și să ai o condiție fizică foarte bună. Mi-ar plăcea să concurez și eu într-o zi.

Despre Johan Van Heerden

Jucător de origine sud-africană, Johan Van Heerden a debutat la naționala României în meciul test cu Tonga, disputat chiar înaintea plecării la Cupa Mondială din 2015. La competiția din Anglia, acesta a jucat in toate cele patru meciuri disputate, în trei dintre acestea, cu Franța, Canada și Italia, începând în primul XV. Posesorul unui fizic impresionant (196 cm și 118 kg), jucătorul de linia a doua a evoluat până acum în 13 meciuri pentru România.

Red Bull Romaniacs pe scurt

Cel mai dificil raliu hard enduro din lume, se organizează din 2004 la Sibiu și este alcătuit dintr-un prolog urban și patru zile de off-road. Cursa este deschisă atât riderilor profesioniști, cât și amatorilor fiind unul dintre puținele evenimente unde sportivii amatori sunt tratați precum profesioniștii și pot concura alături de ei. Sunt gândite trasee pentru patru categorii diferite, cea mai accesibilă din punct de vedere al dificultății fiind clasa Iron, iar cea mai dură clasa Gold. De-a lungul tuturor zilelor de off-road se parcurg în medie 600 de km de traseu și uneori din pricina durității traseului concurenții ajung să stea și 10 ore în șa.



footer-01.jpg

masterbike-banner-720x241-1.jpg

enduro-trips-romania.jpg

Related posts


Articol preluat de pe zonaenduro.ro

Autentifica-te  


0 comentarii


Recommended Comments

Nu există comentarii.

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

  • Conținut Similar

    • De xDank1n
      Buna, am o mica problema la un cross 125cc 4T ! 
       
      De fiecare data cand incerc sa il pornesc trebuie sa dau la pedala vreo 10-15 minute pana porneste, dupa ce motorul e cald porneste la 1 pedala.. ce fac sa imi porneasca mai repede cand e rece motorul ??
      Am luat bujie noua, am curatat carburatorul, dar tot nu pot sa imi dau seama de ce porneste asa greu..
       
    • De nicon
      Pe nepregatite am facut o iesire pe doua roti la munte https://www.facebook.com/Club-Enduro-Curtea-de-Argeş-822845557820277/?ref=your_pages   ,  am avut parte de o zi extraordinar de frumoasa in  mijloc de octombrie la zapada , unde am transpirat "sanatos "alaturi de ceilalti trei tovarasi de drum . 
      La intoarcere , jale mare .Luandu-ne dupa un trak dat de Vali Chefani pe unde face el traseele hard enduro in sezonul de vara am ramas blocati la nici un kilometru de Lacul Vidraru printre copacii doborati de furtuna . De intors inapoi nu aveam nici-o posibilitate datorita pantelor abrupte pe care ne lasasem , asa ca ...
       
       
       
       

         La intoarcere ... jale mare ca nu mai ieseam la liman 
       
       









       













       

       
       

       
       
       



    • De Veloteca
      In momentul de fata, Sunn face parte din gama brandurilor profesionale, fiind unul din jucatorii de top de pe piata de MTB mondiala, de peste 20 de ani. Punand accent pe istorie si experienta, aceasta este una din cele mai populare marci de biciclete specializate din lume. Create in Franta, aproape de muntii Pirinei, au devenit in scurt timp optiunea principala a clistilor profesionisti din aceasta tara, datorita tehnologiilor inovatoare folosite, a designului modern si a rezultatelor de care au dat dovada.
      Anul 2006 a reprezentat un moment de apogeu pentru bicicletele Sunn, care au inceput sa fie cunoscute si la nivel international; treptat, punctele de vanzare din Franta, intr-o continua crestere, nu mai reprezintau partea majoritara a cifrei de afaceri. Peste 30 de tari importau bicicletele Sunn. Evolutia lor nu poate fi explicata altfel decat prin intermediul calitatii deosebite, bazata pe simplitate, pe esentialitate.
      Designerul care se ocupa sa creeze cadrele si grafica marcii s-a alaturat echipei in 2014, modelele fiind inovative, flexibile, rezistente si usor de utilizat, in functie de gama la care lucreaza. Prima sa colectie de biciclete a fost finalizata la finalul anului 2015, iar cea de-a doua a fost lansata in toamna lui 2016.
      Baptiste Colrat, seful de productie, a analizat rezultatele marcii prin strategia globala a Intersport Franta.

      "Echipa mea face parte dintr-un grup care realizeaza deja 425000 biciclete SUNN anual. Acest lucru ne faciliteaza anumite parteneriate, reusind sa reunim anumite resurse. Noi nu suntem intr-o logica a rentabilitatii imediate, ceea ce ne da timp pentru a realiza un proiect de calitate si de a reusi."

      Aproximativ 5000 de biciclete SUNN au fost vandute anul acesta: o cifra satisfacatoare, insa "mai avem multe de facut!"
      Ne este clar, bicicletele Sunn sunt destinate cu precadere persoanelor care isi doresc sa faca performanta si sa se faca remarcate in cadrul celor mai dure competitii. De aceea, ele nu puteau lipsi din catalogul de produse al magazinului Veloteca; incepand cu anul acesta, ele sunt disponibile si pe piata din Romania, lucru care a satisfacut pe deplin ciclistii care isi doreau biciclete pentru care sa nu existe limite. Mai mult, acesta ofera posibilitatea tuturor celor care sunt pasionati de ciclism la nivel inalt sa isi cumpere echipament performant mult mai usor.
      Iata cum functioneaza programul ,,Ride the Sunn”: daca esti activ si participi la concursurile de profil, tot ceea ce trebuie sa faci este sa intri pe site si sa verifici daca bicicleta pe care ti-o doresti se incadreaza in programul oferit de Veloteca. Daca aceasta se afla pe lista modelelor ce intra in campanie, vei primi un discount special. Completeaza formularul disponibil pe site si trimite-l pe adresa de e-mail contact@veloteca.ro. Dovedeste faptul ca ai concurat in anumite competitii si profita de reducerile semnificative de pret pe care le vei primi la unele dintre cele mai performante biciclete de pe piata internationala.
      Reducerile nu sunt prestabilite, ci variaza in functie de nivelul fiecarui rider in parte. Consultantii Veloteca te asteapta sa ii contactezi pentru a-ti comunica personal pretul special pe care doresc sa ti-l ofere. Performanta se premiaza, dar pentru a trece la urmatorul nivel ai nevoie de un echipament pe masura. Bicicletele Sunn sunt exact ceea ce iti trebuie pentru a demonstra intregii lumi ca TU esti cel mai bun! In programul ,,Ride the Sunn” intra modelele care fac parte din categoria hardtail SUNN, din seriile: RAGE, PRIM, PLUS, EXACT, toate bicicletele BMX SUNN si toate bicicletele de munte full-suspension SUNN, din seria KERN.
      Oferta este valabila in limita stocului disponibil, iar reducerile nu se cumuleaza cu alte eventuale oferte promotionale.

    • De Andrei Bunduc
      Salut  , am o motocicleta honda ns 125 f motor 2 timpi, de curand am schimbat pistonul si segmenti, cand pornesc motorul nu sta la relanti se opreste imediat am curatat carburatorul am verificat sa nu traga aer fals pe la galeria de admisie sa pe la filtrul de aer si am incercat sa reglez turatia motorului din reglajul de aer a carburatorului daca strang reglajul la maxim motorul se tureaza la 5000 de ture daca incerc sa-l mai desfac motorul scade turatia sub 5000 de ture si se opreste VA ROG ajutati-ma CU UN SFAT VA MULTUMESC ANTICIPAT
    • De Gal Attila
      Inchiriem motociclete enduro si hard enduro KTM exc-f, Husqvarna TE, Kawasaki KLX-R, in zona Covasna - Comandau
      Inchiriem echipament de protectie enduro full (casca + ochelari, armura, manusi, genunchiere, cizme). Echipamentul se poate inchiria impreuna cu motocicleta in cazul unor inchirieri individuale si este obligatorie in cazul cursurilor de initiere.
      Organizam cursuri de initiere si training enduro pentru incepatori la un pret de 140 Ron./zi, acest pret include o motocicleta enduro cu plinul facut, echipament de protectie, instructorul.
      Organizam ture enduro in zona Covasna-Comandau, acestea au program de 4 zile (5 nopti), cca 50 km/zi, grade de dificultate variind de la usor la extrem. Pretul unei ture include motocicleta cu plinul facut zilnic, echipament enduro, ghidaj, cazare, mic dejun si meniu principal, cafea, bere, energizante, gratar & sandwich la pauza de masa.
       
      Conditii de participare si inchiriere:
      - contact prealabil prin mail sau telefon
      - garantie returnabila de 200 Eur./motocicleta
      - bun simt
      - conditie fizica buna
      Pentru mai multe informatii click www.endurokarpatia.com
×